نوشته شده توسط : ذهن نو

پشت سر حرف زدن یا غیبت کردن، یکی از کارهای غیراخلاقی است که افراد انجام می‌دهند. این رفتار از عوامل زیادی نشات می‌گیرد و دلایل مختلفی دارد. اما غیبت کردن هیچ توجیه منطقی ندارد. افراد در مواجه با اتفاقاتی که در طول روز برایشان می‌افتد؛ واکنش های مختلفی از خود نشان می‌دهند. غیبت کردن نیز یکی از این کارهاست. حتما شما هم شاهد این عمل در اطرافیان خود بوده اید یا خود به شکلی آن را انجام داده اید. این رفتارهای احساسات مختلفی را در افراد برمی‌انگیزد و به آنها صدمات روحی وارد می‌کند. تحقیقات روانشناسی حاکی از آنند که شنیدن غیبت منفی، باعث فعالیت بیشتر کورتکس مغز و قسمت پیشانی، در جهت منفی خواهد شد. در این مقاله به بررسی علل و اثرات این موضوع خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشت سر حرف زدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

منبع: پشت سر حرف زدن | 5 روش جلوگیری از غیبت کردن

پشت سر حرف زدن

این رفتار در هر مکانی که عده ای از افراد، حضور داشته باشند رخ می‌دهد. حتی امروزه شاهد بروز این رفتار در شبکه های مجازی و رسانه ها نیز هستیم. گاهی شاید متوجه پشت سر حرف زدن نباشیم یا رفتار خود را غیبت تلفی نکنیم؛ اما این تفاوتی در ماهیت رفتار ما ایجاد نخواهد کرد. این عمل نوعی بی احترامی محسوب می‌شود و اگر افراد به ارزش ها پایبند باشند؛ هرگز این عمل را انجام نخواهند داد. غیبت معیارهای افراد را تغییر خواهد داد و باعث می‌شود عقاید و نظرات مختلفی پیدا کنند.

غیبت از نظر علمی و روانشناسی

محققان معتقدند نیاکان ما نیز این رفتار را انجام می‌دانند و پشت سر حرف زدن را وسیله ای برای برقراری ارتباط می‌دانستند. غیبت کردن در جوامع انسانی، گاهی باعث تغییر رفتارهای عامه مردم و یا هنجارها می‌شود. برای مثال وقتی عده ای از مردم در مورد موضوعی غیبت می‌کنند و آن را بد می‌پندارند؛ افراد دیگر هم دیگر آن را انجام نخواهند داد.

از نظر روانشناسی نیز، گاهی هنگام غیبت در مورد دیگران هورمونهایی در مغز افراد ترشح می‌شود که برای آن‌ها هیجان و سرخوشی ایجاد خواهد کرد. همین امر سبب تکرار مجدد این رفتار می‌شود. افراد باید برای جلوگیری از این موضوع، ذهن خود را شرطی کرده و عادت غیبت کردن را با یک محرک ناخوشایند همراه کنند.

علل پشت سر حرف زدن

همانطور که قبلا هم گفته شد؛ افراد برای این عمل خود دلایل مختلفی مطرح می‌کنند. برای مثال می‌گویند؛ شما که او را نمی‌شناسید یا این را همه می‌دانند. اما آبروی اشخاص چیزی بیشتر از توجیحات ماست. برخی از علل پشت سر حرف زدن، شامل موارد زیر می‌شود.

????حس خود برتر بینی

افراد به دلیل اینکه خود را برتر از دیگران می‌دانند؛ غیبت می‌کنند. این حس خودشیفتگی و اعتماد به نفس کاذب، افراد را به پشت سر حرف زدن وا می‌دارد. چنین افرادی نمی‌توانند کسی را که بالاتر از آنهاست تحمل ‌کنند. پس با رفتارهای این چنینی قصد تخریب و کوچک کردن آنها را دارند.

????حسادت

حسادت صفت بسیار مخربی است و برای افراد عواقب بدی ایجاد خواهد کرد. حسادت یکی دیگر از دلایل پست سر حرف زدن محسوب می‌شود. همچنین افراد حسود هرگز احساس آرامش نمی‌کنند و همیشه در حال تلاش برای آسیب زدن به دیگران هستند. چنین افرادی به هیچ عنوان از موفقیت دیگران خوشحال نمی‌شوند. وقتی به موقعیتی در زندگی خود دست می‌یابید؛ طبیعی است که دیگران پشت یر شما صحبت کنند. 

????تخلیه هیجانات منفی

عده ای فقط به دلیل تخلیه احساسات و هیجانات خود به پشت سر حرف زدن روی می‌آورند. برای آنها اینکار تبدیل به عادت شده و مدام در حال غیبت کردن، هستند. زمانی که افراد هیچ مهارتی در از بین بردن حس های منفی خود ندارند؛ غیبت را انتخاب می‌کنند. افراد برای اینکه مدتی از استرس و نگرانی های خود دور شوند؛ از مشکلات دیگران استفاده می‌کنند. 

برای جلوگیری از پشت سر حرف زدن چه باید کرد؟

به هر حال، پشت سر حرف زدن یک عادت مخرب است و باید از آن جلوگیری کرد. اگر این رفتار را متوقف نکنیم؛ به زودی تبدیل به نشخوار فکری خواهد شد و زندگی شخصی و اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی از روش هایی که‌ می‌توان در مقابله با غیبت کردن به کار برد؛ به شرح زیر می‌باشند.

????اهداف بلند مدت داشته باشید

زمانی که با غیبت کردن مواجه می‌شوید؛ نگاه خود را وسیع تر کرده و افقی طولانی تر داشته باشید. برای مثال فکر کنید؛ این رفتار تا کجا شما آزار خواهد داد یا تا چه زمانی به این رفتار خود ادامه می‌دهید؛ این افکار باعث خواهند شد تا از این رفتار خود دست بکشید. همچنین تعیین اهداف شخصی برای خودتان نیز شما را از فکر کردن مدام درباره زندگی دیگران باز خواهد داشت.

????در انتخاب اطرافیان خود دقت کنید

اطرافیان و دوستان در شکل گیری رفتارها و عادت های ما بسیار موثر خواهند بود. بهتر است از حضور در جمع هایی که در آنها از دیگرام صحبت می‌شود دوری کنیم و به دیگران نیز در این مورد تذکر دهیم. گاهی اطرافیان ما را تشویق به این کار می‌کنند. اما پشت سر حرف زدن مخصوصا در حضور افراد زیادی، سبب شایعه پراکنی و تخریب شخصیت افراد خواهد شد.

????از قضاوت دوری کنید

دوری از قضاوت باعث خواهد شد تا ذهن ما از فکر کردن در مورد دیگران، دوری کند. در واقع یکی از دلایل اصلی برای پشت سر حرف زدن، قضاوت های اشتباه و‌عجولانه است که که بیان آنهارا برای افراد آسان تر خواهد کرد. حتی فکر کردن در مورد اشتباهات و نقص های دیگران هم غیبت محسوب می‌شود. هیچ فردی بدون خطا و اشتباه نیست. همیشه خود را در موقعیت طرف مقابل تصور کنید تا به احساس بد ناشی از غیبت پی ببرید. 

????خوشبین باشید

یکی از دلایل اینکه افراد غیبت می‌کنند؛ بدبینی و نگاه منفی گرایانه نسبت به مسائل است. اگر به الگوهای ذهنی خود توجه کنیم؛ به این مسئله پی خواهیم برد. به همین دلیل سعی کنید به نکات مثبت توجه کرده و نسبت به اتفاقات خوشبین باشید. انرژی حاصل از این تفکر به زندگی خودتان باز خواهد گشت و همچنین رفتار پشت سر حرف زدن را نیز از بین خواهد برد. همواره سعی کنید به اصول خود پایبند بمانید و به دیگران نیز کمک کنید.

????قبل از پشت سر حرف زدن به عواقب آن هم بیندیشید

هرگز فراموش نکنید که با پشت سر حرف زدن، شخصیت شما کوچک خواهد شد و نه فرد مورد نظر. اینکار تاثیر برعکس خواهد داشت؛ و دیگران را با شما همراه نخواهد کرد. پس برای حفظ احترام و ارزش خود بهتر است اینکار را انجام نداده و در مورد دیگران بدگویی نکنید. قطعا شما نیز در زندگی مرتکب اشتباهاتی شده اید؛ که با فکر کردن در مورد آنها دیگر در مورد دیگران حرفی نخواهید زد. شاید این رفتار مشکلات زیادی را برای دیری ایجاد کند. پس قبل از انجام آن به نتایج آن هم بیاندیشید.

سخن پایانی

پشت سر حرف زدن در همه فرهنگ ها و ادیان مختلف منع شده است و هیچکس علاقمند به قرارگیری در چنین موقعیتی نیست. با اینکه شاید همان لحظه هیجان زیادی داشته باشد یا افراد از اینکار لذت ببرند؛ اما به زودی تاثیرات منفی آن را در زندگی خود مشاهده خواهند کرد. این رفتار به روابط و افراد زیادی صدمه می‌زند و تاثیرات را برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. سعی کنید همیشه صادق بوده و از بروز این رفتار جلوگیری کنید. همچنین می‌توان برای از بین بردن آثار غیبت نیز از یک مشاور کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشت سر حرف زدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

منبع: پشت سر حرف زدن | 5 روش جلوگیری از غیبت کردن



:: برچسب‌ها: پشت سر حرف زدن | 5 روش جلوگیری از غیبت کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ازدواج با فرد وسواسی می‌تواند موفقیت آمیز باشد؟ وسواس به دو شکل شخصیت‌وسواسی جبری و یا اختلال وسواس فکری عملی بروز می‌یابد. در حالت اول فرد الگوی رفتاری پایداری از کمال گرایی افراطی و ملاک‌های سخت گیرانه را از خود نشان می‌دهد. در حالت دوم فرد مشغولیت ذهنی زیادی با موضوعات آزاردهنده دارد که تلاش می‌کند از طریق انجام یکسری اعمال اضطراب و ناراحتی ناشی از این مشغولیت‌های ذهنی را به دست فراموشی بسپارد.

ازدواج با فرد وسواسی همواره با چالش‌های خاصی همراه خواهد بود که آشنایی با آن‌ها قبل از آغاز زندگی مشترک اهمیت دهد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد وسواسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ازدواج با فرد وسواسی | زندگی با وسواسی ها چه مشکلاتی دارد؟ 

ازدواج با فرد وسواسی | وسواس چیست؟

وسواس به طور کلی به شکل یک وضعیت مزمن یا حاد در انسان بروز می‌یابد. روانشناسان به وسواس مزمنی که به یک سبک شخصیتی تبدیل شده اختلال شخصیت وسواسی جبری می‌گویند و در حالت حاد آن را اختلال وسواس فکری-عملی می‌نامند. ما در ادامه هریک از این اختلال‌ها را به طور جداگانه توضیح داده‌ایم تا بهتر بتوانید ازدواج با فرد وسواسی را درک کنید.

اختلال‌شخصیت وسواسی جبری

افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی جبری الگوی رفتاری پایداری از نظم، کمال گرایی و معیارهای سرسختانه را از خود نشان می‌دهند. در این حالت فرد دقت نظر بیش از اندازه‌ای برای انجام هرکار به خرج می‌دهد و به سختی مسئولیت‌ها را با دیگران تقسیم می‌کند. همچنین اغلب احساس نارضایتی دارد زیرا نمی‌تواند به معیارهای بسیار عالی که در زندگی برای خود تعیین کرده دست پیدا کند. این معیارهای عالی می‌توانند باعث شوند که او از شروع برنامه‌های زندگی خود بترسد و دائما با اهمال کاری همه چیز را به تعویق بیاندازد.

اختلال وسواس فکری-عملی

اختلال وسواس فکری-عملی در گذشته به عنوان یک اختلال اضطرابی در نظر گرفته می‌شد اما به دلیل اهمیت بسزای آن، امروزه در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روان پزشکی خود یک طبقه تشخیصی جداگانه را تشکیل می‌دهد. در این اختلال فرد با افکار مزاحم و آزاردهنده‌ای رو به رو می‌شود که اضطراب بسیار زیادی را در او بر می‌انگیزند. از همین رو فرد برای آرام کردن خود به انجام یکسری اعمال خاص روی می‌آورد. 

برای مثال درگیری ذهنی زیاد با مسائلی نظیر آلودگی، کثیفی و نجاست باعث می‌شود که فرد آداب شست و شو را به طور افراطی تکرار نماید. اعمال وسواسی معمولا به طور بسیار تشریفاتی و با آداب خاصی اجرا می‌شوند که این مسئله می‌تواند وقت زیادی را به خود اختصاص دهد و در نتیجه منجر به کاهش عملکرد فرد در ابعاد مختلف زندگی شود. در ازدواج با فرد وسواسی شما باید نسبت به تمامی این نشانه‌ها و رفتارها آگاهی لازم را داشته باشید.

ازدواج با شخصیت وسواسی

بسته به نوع وسواس، چالش های شما در زندگی متفاوت می باشد. ازدواج با شخصیت وسواسی جبری می‌تواند با چالش‌های بسیاری همراه باشد. ما در ادامه به مهم ترین مواردی که در زندگی زوجین اتفاق می‌افتند اشاره کرده‌ایم.

1- انعطاف ناپذیری شخصیت

تعامل و ازدواج با فرد وسواسی برای هرکسی آسان نیست. این افراد انعطاف پذیری بسیار کمی دارند و به راحتی از ملاک‌ها و معیارهایی که برای زندگی خود تعیین کرده‌اند کوتاه نمی‌آیند. آن‌ها اغلب بسیار سخت گیر هستند و ممکن است رفتار و اعمال شما را نیز با ذره بین دقت خود ارزیابی کنند. این مسئله می‌تواند اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود همواره احساس کنید که تحت فشار هستید.

2- اولویت کار در برابر صمیمیت

برای کسانی وسواسی‌اند اغلب کار و بهره وری اهمیت بیشتری در برابر صمیمیت بین فردی دارد. در اولویت قرار داشتن کار می‌تواند در بسیاری از موارد زمینه ساز تعارض و تنش شود و به شما این احساس را منتقل نماید که در رابطه نادیده گرفته می‌شوید. شما بارها و بارها در ازدواج با فرد وسواسی دچار احساس بی ارزشی و نفر دوم بودن می‌کنید.

3- ازدواج با فرد وسواسی | سخت گیری بیش از حد

وسواسی‌ها سخت گیری بیش از حدی دارند. آن‌ها جزئیات همه چیز را با دقت بررسی می‌کنند و زمان زیادی را برای ارزیابی صحیح بودن کارها اختصاص می‌دهند. اگر شما فرد سهل گیری باشید این رفتارها می‌تواند موجب از دست دادن حوصله تان شده و صبرتان را لبریز کند. در ازدواج با فرد وسواسی صبوری و انتقادپذیری زیادی باید داشته باشید.\

4- اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها 

در بسیاری از مواقع در ازدواج با فرد وسواسی ، می‌بینید که او به دلیل ترس از شکست یا ناتوانی در انجام دادن بی عیب و نقص کارها از آغاز مسئولیت‌ها و وظایفشان اجتناب می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود بسیاری از کارها را پشت گوش بیاندازند. دیر انجام دادن کارها خود احتمال عدم موفقیت را بیشتر کرده و آن‌ها را در چرخه معیوبی گرفتار می‌کند. اگر شما وظیفه شناسی بالایی داشته باشید این اهمال کاری‌ها می‌تواند تا حد زیادی موجب آزارتان گردد.

5- ازدواج با فرد وسواسی |  سردی در ابراز هیجان

یکی از ویژگی‌های اصلی افراد با شخصیت وسواسی جبری این است که هیجان پذیری بسیار پایینی دارند به این معنی که نمی‌توانند به راحتی احساسات خود را ابراز نمایند و اغلب از جانب دیگران به عنوان افرادی سرد یا بی تفاوت شناخته می‌شوند. از همین رو ازدواج با فرد وسواسی برای کسانی که خود روحیه گرمی دارند دشوار بوده و زمینه ساز بروز اختلاف‌های بسیار است.

ازدواج با فرد وسواسی | چالش‌های زندگی با مبتلایان به وسواس

همان طور که گفته شد وسواس فکری-عملی اختلالی متمایز از شخصیت وسواسی جبری است. ما در ادامه به چالش‌های اختصاصی در مورد ازدواج با مبتلایان به این مشکل وسواسی اشاره کرده‌ایم.

1- سطح اضطراب بالا

وسواسی‌ها معمولا با اضطراب بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌ها مشغولیت‌های ذهنی زیادی دارند و نمی‌توانند به سادگی از شر این مشغولیت‌ها رها شوند. این اضطراب معمولا کیفیت روابط بین فردی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند رابطه با همسر را با مشکل مواجه سازد. در ازدواج با فرد وسواسی اضطراب و نگرانی همیشه بین شما وجود دارد و گاه طرف دیگر نیز ناخواسته او هم درگیر ترس‌هایش می‌شود.

2- صرف زمان زیاد برای وسواس

افراد مبتلا به هرگونه وسواس فکری نظیر آلودگی یا وسواس وارسی زمان زیادی را به رفتارهای اطمینان بخش اختصاص می‌دهند. شما در ازدواج با فرد وسواسی گاه مجبور می‌شوید که پا به پای او این تشریفات را به جا آورید. برای مثال ممکن است همسرتان بارها بخواهد بسته بودن شیر گاز را هنگام خروج از منزل چک کند یا هنگامی که از راه می‌رسد مدت طولانی را به شستشو و تمیز کاری اختصاص دهد. همه این‌ها به خودی خود باعث می‌شوند که شما نتوانید آن طور که باید از بودن در کنار هم لذت ببرید و بیشتر زمان خود را صرف کارهای پیش پا افتاده کنید.

3- ازدواج با فرد وسواسی | مشکلات مرتبط با رابطه جنسی

افرادی که مبتلا به وسواس پاکیزگی هستند اغلب در رابطه جنسی احساس راحتی نمی‌کنند. مشغولیت ذهنی زیاد در آن‌ها می‌تواند باعث شود که احساس کنید به اندازه کافی درگیر فعالیت جنسی نمی‌شوند یا اینکه افراد سردی هستند. برای پیشگیری یا رهایی از این وضعیت لازم است که فرد مبتلا به وسواس تحت درمان مناسب با یک روان درمانگر قرار بگیرد.

4- غیر منطقی بودن برخی رفتارها

افراد مبتلا به وسواس فکری-عملی معمولا رفتارهای وسواسی خود را با تشریفات خاصی انجام می‌دهند. برای مثال ممکن است اعتقاد داشته باشند برای پاکیزگی باید حتما به شیوه‌ای خاص و به تعداد دفعات مشخصی دست‌هایشان را بشویند. این تشریفات و آیین‌های خاص اغلب از جانب همسران غیر منطقی به نظر می‌رسد و زمینه بروز اختلافات را فراهم می‌کند.

5- کاهش سطح عملکرد در حوزه‌های مختلف زندگی

مبتلا بودن به اختلال وسواس باعث می‌شود که فرد بسیاری از جنبه‌های زندگی خود نظیر تحصیل، شغل و روابط بین فردی باز بماند و در کل نتواند از حداکثر توانمندی‌هایش استفاده نماید. در ازدواج با فرد وسواسی شما هم پاگیر او می‌شوید. هرچقدر شدت وسواس در فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید بیشتر باشد میزان افت عملکرد بیشتر خواهد شد. متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند با ازدواج کردن این مشکلات برطرف می‌شوند اما این مسائل بیش از هرچیز به کمک یک روانشناس نیاز دارد.

سخن آخر

اگر مدتی را با گزینه ازدواجی خود طی کنید، حتما بعد از مدتی متوجه رفتارهای وسواسی او خواهید شد. شما نباید نسبت به این نشانه‌ها بی اعتنا باشید. تمامی رفتارها و نشانه‌ها در موقعیت های مختلف را مد نظر قرار بدهید. در زمان درست از او درباره حدود و تعدادشان بپرسید. درصد بسیار پایینی از افراد جامعه وسواس شدید دارند. بیشتر وسواسی ها همه نشانه ها را بروز نمی‌دهند. اما بعد از گذر زمان و روبرو شدن با چالش های مختلف زندگی احتمال تشدید نشانه‌ها زیاد است. پس برای اطمینان از انتخاب خود، حتما از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره مند بشوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد وسواسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا جمع کردن وسایل غیر ضروری وسواس است؟

بله جمع کردن افراطی وسایل غیر ضروری نوعی وسواس است که به اختلال احتکار شهرت دارد. این مسئله می‌تواند عملکرد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف بشود.  

منبع: ازدواج با فرد وسواسی | زندگی با وسواسی ها چه مشکلاتی دارد؟



:: برچسب‌ها: ازدواج با فرد وسواسی | زندگی با وسواسی ها چه مشکلاتی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی احترامی زن به شوهر در جمع های مختلف دوستانه و یا خانوادگی و حتی در حضور فرزندان، تاثیرات منفی بر روی رابطه هر زوجی می‌گذارد. از مهم‌ترین عواملی که باعث ثبات ازدواج میان زوجین می‌شود، حفظ احترام است. بی احترامی باعث دور شدن دو طرف از یکدیگر خواهد شد. بنابراین عصبانیت، پرخاشگری زن نسبت به همسرش عواقب گوناگونی خواهد داشت که بهتر است هر چه زودتر راهی برای جلوگیری از آن پیدا کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی احترامی زن به شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بی احترامی زن به شوهر 

ویژگی های زنی که به شوهرش بی احترامی می‌کند | بی احترامی زن به شوهر

در رابطه بین زوجین نمی توان هر عملی را دال بر بی احترامی زن به شوهر دانست از این رو مهم است که بدانید عصبانیت و خشم زنان در خیلی از مواقع منطقی می باشد. از مهمترین ویژگی های بی احترامی زن نسبت به شوهر می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • عدم کنترل زن بر روی خشم : این زنان با برخورد به کوپکترین مسئله شروع به توهین، فحاشی و بی احترامی نسبت به همسر خود می کنند.
  • دم توجه به شرایط و موقعیت : این زنان توجهی به شرایط و موقعیت حاکم در لحظه ندارند به طور مثال بی احترامی کردن به شوهر در حضور خانواده، فرزندان و دوستان همسر یکی از ویژگی های بی احترامی زن به شوهر است
  • تکرار بی احترامی : در خیلی از مواقع فرد با دانش قبلی به این موضوع که یک رفتار خاص سبب ناراحتی همسرش می گردد، آن رفتار را تکرار می کند.

احترام به همسر ضمن اینکه باعث حفظ رابطه می شود؛ از ایجاد مشکلات بزرگ‌تر نیز جلوگیری می کند. 

دلیل و علت های بی احترامی به زن به شوهر

به طور کلی روانشناسان بر این باور هستند که دلیل بی احترامی این دسته از افراد باید ریشه یابی شده و مشخص گردد. از جمله مهمترین دلایل بی احترامی زن به شوهر می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تربیت خانواده
  • دوران کودکی
  • عدم علاقه به همسر
  • خاطرات بد گذشته
  • تلافی رفتار شوهر
  • بروز مشکلات زناشویی
  • بیماری و عادت ماهانه زنان
  • و …

ضرورت احترام گذاشتن به همسر چیست ؟

همانطور که اشاره کردیم از مهم ترین عواملی که باعث تحکیم رابطه های زوجین می شود، احترام گذاشتن و دریافت احترام متقابل است. وقتی زنی در طول زندگی مشترک با همسرش،  به او احترام می گذارد و این احترام را نیز در حضور فرزندان و دیگر افراد خانواده حفظ می کند، باعث می شود شوهرش نسبت به وظایفی که دارد، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد. از طرفی دیگر با احترام گذاشتن زن به شوهر، فرزندان نیز یاد می گیرند که به پدرشان احترام بگذارند. احترام گذاشتن به همسر نشان دهنده احساسات مثبتی به او شامل عشق و علاقه، حمایت عاطفی و روانی و … است.

 

بیشتر بخوانید : اختلافات خانوادگی

 

پیامد های عادت بی احترامی زن به شوهر

زنانی که به شوهر خود بی احترامی می کنند، بایستی که منتظر عواقب این رفتارها نیز باشند. سردی در رابطه، شروع بد رفتاری های متقابل همسر و … می تواند از عواقب این عادت ناپسند باشد. در ادامه راهکار هایی را ارائه کرده ایم که می توانید برای جلوگیری از بی احترامی به همسر آن ها را انجام دهید.

ترک عادت بی احترامی زن به شوهر

استفاده از راهکارهای زیر تا حد زیادی به رفع این عادت کمک می کند :

1️⃣چشم پوشی از مسایل کم اهمیت

برخی از زنان عادت دارند در تمامی مسائل به همسرشان خرده بگیرند و او را سرزنش و تحقیر کنند. اگر می خواهید همسرتان شما را به عنوان یک زنی که بتواند همیشه به او تکیه کند، قبول کند؛ بایستی که دایره افکار خود را گسترده تر کنید. تلاش کنید از مسائل کم اهمیت و جزئی عبور کنید و تمرکز خود را بر اهداف مشترک زندگی تان بگذارید.

2️⃣مقایسه را کنار بگذارید | بی احترامی زن به شوهر

مقایسه کردن شوهرتان با مرد دیگری از دوستان، اقوام و آشنایان نیز از جمله موارد بی احترامی به او است. شما با مقایسه کردن در واقع در حال آزار روح همسرتان هستید. مقایسه کردن می تواند جنبه های منفی همسر شما را پررنگ کرده و اعتماد به نفس او را پایین آورد، ضمن اینکه باعث سردی رابطه و متشنج شدن جو خانه نیز می گردد. بنابراین در اولین قدم مقایسه همسرتان را با دیگر مردان کنار بگذارید.

3️⃣شناخت الویت های همسر

اگر زنان به دلایل مختلفی از همسر خود ناراحت هستند و در واقع با بی احترامی می خواهند ناراحتی خود را به او نشان دهند، می توانند به جای اینکار الویت های همسر خود را بشناسند و انتظارات او را بدانند تا هیچ ابهامی میان آن ها نباشد. مطمئن باشند اگر الویت ها و علاقه مندی های همسرتان را بدانید و آن ها را انجام دهید، رابطه محکم تری نسبت به قبل خواهید داشت.

4️⃣همفکری با یکدیگر | بی احترامی زن به شوهر

شما با یک نفر وارد زندگی مشترک شده اید، برای اینکه بتوانید با یکدیگر زندگی را پیش ببرید، بایستی که به نظرات و عقاید هم احترام بگذارید و در تصمیمات مختلف زندگی نظر یکدیگر را جویا شوید. بنابراین سعی کنید در موارد مختلف ضمن اینکه نظر همسرتان را می پرسید، به نظر و عقیده او نیز احترام هم بگذارید و با هفکری مسائل مختلف را حل کنید.

5️⃣ترک بدبینی و سوءظن

زنانی که دچار اختلالات بدبینی هستند، در مدیریت زندگی خود مشکل دارند، که گاها باعث جدایی زوجین نیز از یکدیگر می شود. بدبینی در مقابل اعتماد قرار گرفته است و در واقع یک اختلال روانی است که بایستی درمان شود.

6️⃣تحسین همسر

به جای اینکه به دلایل مختلفی در حضور دیگران به شوهر خود بی احترامی کنید، می توانید او را در مقابل همه تحسین کنید. ویژگی های مثبت همسرتان را بدون اغراق بگویید. این کار اعتماد به نفس همسرتان را بالا می برد و از طرف دیگر فرزندانتان می توانند به پدرشان همانند یک الگو نگاه کنند.

7️⃣احترام به عقاید همسر

ممکن است در موارد مختلف شما با همسرتان اختلاف نظر داشته باشید که طبیعی است، بنابراین شما بایستی به طرز فکر همسرتان احترام بگذارید و از توهین کردن بپرهیزید.

8️⃣توجه به کار و شغل او

همسرتان هر حرفه و شغلی که دارد، در صورتی که مورد علاقه و در جهت استعداد او می باشد، شما نباید احساس او را به کاری که انجام می دهد، منفی کنید، چراکه عزت نفس او را خدشته دارد می کنید. سعی کنید به توانمندی و علایق همسر خود احترام بگذارید.

9️⃣پشتیبانی همسر

هر چه میزان پشتیبانی شما از همسرتان بیشتر باشد، او را در رسیدن به خواسته هایش بیشتر از گذشته تشویق می کنید؛ که در نهایت برای خانواده خوب است. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که تحقیر و سرزنش دقیقا برعکس این موضوع عمل می کند و همسرتان را سرخورده می کند.

????اهمیت دادن به همسر

اهمیت دادن به همسر و گوش دادن به حرف ها و نظراتش از اولین نشانه های احترام به او می باشد. سعی کنید زمانی که با همسرتان در حال صحبت هستید، تمام فکر  خود را به او بدهید و توجه کامل داشته باشید.

1️⃣1️⃣او همیشه کامل و بی عیب نیست

در نظر داشته باشید که هیچ انسانی در این دنیا وجود ندارد که بی عیب و نقص باشد. بنابراین از همسر خود انتظار نداشته باشید که همیشه بی عیب و نقص و مطابق با خواسته های شما عمل کند. سعی کنید همسرتان را همانگونه که هست درک کنید و به او کمک کنید تا اگر نقصی نیز هست، برطرف شود.

1️⃣2️⃣ایراد نگرفتن از او جلوی دیگران

اگر می خواهید احترام شوهر خود را در مقابل دیگران حفظ کنید، صحبت کردن پیرامون مسائل شخصی را برای وقتی بگذارید که تنها هستید و او را به خاطر کارهایی که کرده است، در مقابل دیگران بازخواست نکنید. حتی اگر همسر شما کار اشتباهی مرتکب شده است، حق بازخواست و توهین به او را در مقابل دیگران ندارید و با این کار در واقع به او بی احترامی می کنید.

1️⃣3️⃣بدگویی نکردن از پدر پیش بچه ها

شما برای تربیت فرزندانی سالم بایستی که به آن‌ها بیاموزید به پدرشان احترام بگذارند. برای اینکار بایستی خودتان احترام همسرتان را حفظ کنید و در مقابل بچه ها از او بدگویی نکنید. بی احترامی زن به شوهر در حضور بچه‌ها تبعات جبران ناپذیری بر ارتباط والد فرزند خواهد گذاشت.

1️⃣4️⃣عشق تان نشان دهید

شما برای این با همسرتان ازدواج کرده اید که او را حمایت عاطفی کنید و به او عشق بورزید تا در کنار هم آرامش داشته باشید. بنابراین می توانید با گفتن دوستت دارم و یا به آغوش کشیدن او عشقتان را به او نشان دهید.

1️⃣5️⃣از پدر و مادرش ایراد نگیرید | بی احترامی زن به شوهر

اگر همسرتان برایتان مهم است، پس باید به خانواده اش نیز احترام بگذارید. حتی اگر با خانواده همسرتان اختلاف نظر دارید، سعی کنید بخاطر او حرمت خانواده اش را نگه دارید. بی احترامی زن به شوهر همیشه به شخص خودش نیست. بی احترامی زن به شوهر شامل بی احترامی به دوستان، خانواده و افراد مورد علاقه او نیز است.

1️⃣6️⃣بی ذوق نباشید | بی احترامی زن به شوهر

اگر همسرتان به دلایل مختلفی برایتان هدیه ای می خرد، یعنی قصدش این بوده است که شما را خوشحال کند. بنابراین حتی اگر هدیه ای که خریده است، مطابق میل شما نیست، بی ذوق نباشید و حتما از او بخاطر اینکه به یاد شما بوده است، تشکر کنید. باز نکردن هدیه، با اکراه دست گرفتن هدیه، نگاه های تمسخرآمیز و…. بی احترامی زن به شوهر بابت هدیه محسوب می‌شود.

سخن آخر

بی احترامی زن به شوهر دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. در این مقاله علاوه بر علل، پیامدهای بی احترامی زن به شوهر را خواندید. پس برای حفظ سلامت خانواده و فرزندان‌تان باید راهکارهایی برای حفظ این احترام به کار بگیرید. متاسفانه خیلی از زوج ها به این مساله توجه نکرده و بعد از بروز مشکلات عدیده به دنبال راهکار می‌گردند. حال آنکه اگر زن و مرد از همان ابتدا به همین نکته ساده یعنی حفظ احترام یکدیگر پی می‌بردند، می‌توانستند مانع بروز خیلی از اختلافات بشوند. اما نگران نباشید، هر دردی دوایی دارد. شما در مورد اختلافات تان می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده ذهن نو استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی احترامی زن به شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بی احترامی زن به شوهر



:: برچسب‌ها: بی احترامی زن به شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

معذرت خواهی از همسر شاید برای بسیاری از ما کار سختی باشد! برای هممون پیش آمده تا کاری کنیم که همسرمان از دستمان دلخور باشد و احساس کنیم باید از او دلجویی کنیم. اما خیلی وقت‌ها معذرت‌خواهی از همسر کار سختی به نظر می‌رسد. گاهی نمی‌دانیم چطور باید این کار را انجام بدهیم و گاهی اوقات غرورمان اجازه نمی‌دهد برای عذرخواهی پا پیش بگذاریم. با همه این‌ها معذرت‌خواهی از همسر گاهی کار واجبی است که خیلی زندگی مشترک‌تان را نجات می‌دهد. به همین خاطر بهتر است روش‌ها و اصول این کار را یاد بگیرید. اگر احساس می‌کنید در این زمینه دچار ضعف هستید و نمی‌توانید مشکلات میان خود و همسرتان را حل کنید بهتر است مشاوره خانواده دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معذرت خواهی از همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: معذرت خواهی از همسر به شیوه ای مناسب

اهمیت معذرت خواهی از همسر

اختلاف و بحث در زندگی همه ما پیش می‌آید. هرگز نمی‌توانید زندگی مشترکی را تصور کنید که هیچ اختلافی در آن پیش نیامده باشد. بااین‌حال شیوه‌ای که شما برای برطرف کردن مشکل در نظر می‌گیرید اهمیت بسیاری دارد. بعضی از زوجین به‌اشتباه فکر می‌کنند گذر زمان می‌تواند باعث حل مشکل آن‌ها بشود. اما باید بدانید که زمان تنها باعث فراموش‌شدن ناراحتی و مشکل می‌شود و دیر یا زود این اختلاف مجدداً سر باز می‌کند.

روانشناسان خانواده معتقدند بهترین راهکار برای حل اختلافات این است که درباره آن‌ها صحبت کنید. پس اگر بین شما و همسرتان هم اختلافی پیش آمده که باعث ناراحتی شده بهتر است برای معذرت‌خواهی و صحبت راجع به آن پیش‌قدم شوید. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود اختلاف میان شما و همسرتان برطرف شود مزایای دیگری هم دارد.

برای مثال رفتار شما به همسرتان نشان می‌دهد که چقدر به او و زندگی مشترکتان علاقه دارید و این می‌تواند رابطه شما را تا حد زیادی تقویت کند. به‌علاوه همسرتان هم به‌تدریج از شما یاد می‌گیرد که وقتی کار اشتباهی انجام می‌دهد بابت خطای خود معذرت‌خواهی کند و به‌این‌ترتیب رابطه شما کیفیت بهتری پیدا خواهد کرد. 

روش‌های معذرت خواهی از همسر

قبل از معذرت خواهی از همسر ابتدا پیش خود مشخص کنید که دقیقا بابت چه چیزی قرار است عذرخواهی کنید. آیا واقعا از رفتار خود پشیمان هستید؟ معذرت خواهی از همسر اگر برمبنای پشیمانی و ترک عادت نباشد، فایده ای ندارد. روش‌هایی که در ادامه آورده ایم اگر در مورد یک اشتباه تکراری باشد، فایده نخواهد داشت.

✅ قبل از معذرت خواهی از همسر خود کمی فکر کنید

وقتی شرایط آرام‌تر شد با خودتان به این فکر کنید که چه چیزی در رفتار شما باعث ناراحتی همسرتان شده است؟ خودتان را جای او بگذارید و سعی کنید دنیا را از دریچه دید او ببینید. همسرتان چه احساسی از رفتار شما داشته است؟ پس‌ازاینکه متوجه دلیل ناراحتی همسرتان شدید این موضوع را با او در میان بگذارید و عذرخواهی کنید. به یاد داشته باشید این‌که همسرتان احساس کند شما فهمیده‌اید از چه چیزی ناراحت است به‌مراتب اثرگذارتر از یک عذرخواهی ساختگی است.

✅ عذرخواهی خود را بیان کنید

معذرت خواهی از همسر زمانی معنا دارد که شما عذرخواهی خود را صراحتاً بیان کنید. بسیاری از ما فکر می‌کنیم پایان دادن به قهر، خرید یک هدیه و یا اینکه اجازه بدهیم زمان بگذرد و همه‌چیز فراموش شود راه‌هایی هستند که معذرت‌خواهی ما را به همسرمان می‌رسانند. اما واقعیت این است که عذرخواهی باید صراحتاً بیان شود. درست است که خرید هدیه یا پایان دادن به قهر راهکارهای بسیار خوبی هستند اما همه این‌ها باید در کنار عذرخواهی شما از همسرتان باشند.

✅ برای معذرت خواهی از همسر احساسات خود را بیان کنید

در کنار عذرخواهی از همسرتان بهتر است احساسات و خواسته‌های خودتان را هم بیان کنید. در این‌صورت همسرتان هم متوجه احساس شما می‌شود و می‌توانید باهم یک راه‌حل مناسب برای مشکل‌تان پیدا کنید. برای مثال به همسرتان بگویید: (می‌دانم به خاطر ….. از دست من ناراحت هستی و بابت آن معذرت می‌خواهم اما واقعیت این است که من آن لحظه احساس می‌کردم/فکر می‌کردم ……).

✅ پای گذشته را وسط نکشید

هنگامی‌که تصمیم به معذرت خواهی از همسر گرفتید؛ هرگز پای اختلافات گذشته را وسط نکشید. عباراتی مثل (تو هم قبلاً………) یا به رخ کشیدن اینکه شما در گذشته اشتباهات همسرتان را بخشیده‌اید تنها می‌توانند رابطه شما را خراب‌تر کنند.

✅ معذرت خواهی از همسر | ابراز پشیمانی و ترک عادت

برای آن که معذرت خواهی از همسر مورد پذیرش واقع شود، باید به او اطمینان بدهید که از کرده تان پشیمانید و دیگر آن را تکرار نمی‌کنید. برای تحقق این وعده به دنبال راهکار باشید و به او نشان دهید که تلاش تان را می‌کنید.

✅ نامه و یک متن عذرخواهی بنویسید

بعد از بیان عذرخواهی اگر هنوز کدورتی باقی مانده، چه خوب اگر نامه یا پیامی برای همسرتان بنویسید. در متن پیام احساس و پشیمانی تان را بیان کنید و از بخشش و گذشت او چه تاثیری روی شما دارد. برای مثال متن زیر را می توانید استفاده کنید.

” ….. عزیزم احساست رو درک میکنم و وقتی خودم رو جای تو میزارم از خودم بیزار میشم. کاش می تونستم راهی برای جبران کرده ام پیدا کنم. وقتی چشمان غمگینت رو میبینم قلبم درد میگیره. قسم به عشقی که بینمون هست نمیتونم ناراحتیت رو تحمل کنم. عزیزم کاش میشد منو ببخشی “

✅ از یک مشاور کمک بگیرید

معذرت‌خواهی از همسر یکی از مهارت‌هایی است که برای ادامه زندگی مشترک بسیار به آن نیاز دارید. بااین‌حال بعضی از ما این کار را بلد نیستیم یا به هر دلیلی سختمان است که از آن استفاده کنیم. این شرایط می‌تواند زندگی شما را در لبه پرتگاه قرار دهد.

عذرخواهی نکردن بابت اشتباهات باعث می‌شود تا مشکلات روی‌هم انباشته شوند و دیر یا زود تمام آن‌ها باهم سر باز کنند. به همین خاطر شاید بهتر باشد این مهارت را با کمک یک مشاور خانواده یاد بگیرید. به‌علاوه اگر احساس می‌کنید اختلاف میان شما و همسرتان به این سادگی قابل حل کردن نیست مشاورین می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه معذرت خواهی از همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور از همسرم عذرخواهی کنم؟

ابتدا باید زمان و مکان مناسبی برای این کار انتخاب کنید. سپس به همسرتان نشان دهید که متوجه احساسات او شده‌اید و درعین‌حال که عذرخواهی می‌کنید سعی کنید خواسته‌ها و احساسات خودتان را هم برای او توضیح دهید.

چرا همسرم هیچ‌وقت از من عذرخواهی نمی‌کند؟

احتمالاً رفتار شما به شکلی است که ناراحتی خود را به همسرتان نشان نمی‌دهید یا خودتان خیلی زود اختلافات را فراموش می‌کنید. این کار باعث می‌شود همسرتان برای عذرخواهی از شما احساس نیاز نکند. بهتر است راجع به ناراحتی‌هایی که از همسرتان دارید با او صحبت کنید.

منبع: معذرت خواهی از همسر به شیوه ای مناسب



:: برچسب‌ها: معذرت خواهی از همسر به شیوه ای مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کارهای خانه وظیفه کیست؟ کارهای خانه همیشه یکی از اموری بوده است که زوجین وحتی خانواده را دچار چالش هایی می‌کند. این کارها طیف وسیعی از فعالیت ها درون منزل را در بر می‌گیرند که انجام آنها به تنهایی برای یک نفر دشوار است. به همین دلیل بهتر است زوجین در این مورد به یک توافق برسند. از طرفی برخی از مردان این امور را تنها وظیفه زنان می‌دانند و از انجام آنها سرباز می‌زنند.

 

اما کارهای مربوط به خانه به هیچ عنوان به جنسیت مربوط نمی‌شود و حتی زنان خانه دار هم برای انجام آن‌ها نیاز به کمک دارند. این موضوع باعث بروز مشکلاتی میان خانواده ها می‌شود. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از این موضوع افراد اقداماتی را انجام دهند. برای دریافت مشاوره در زمینه کارهای خانه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: کارهای خانه وظیفه کیست | مسئولیت کارهای منزل

کارهای خانه

فراموش نکنید که کارهای خانه نیز مانند مشاغل دیگر داراری سختی ها و چالش های زیادی است. به همین دلیل افراد نباید در این مورد به خود فشار وارد کنند و یا به دیگری سخت بگیرند. اگر این امور میان اعضای خانواده تقسیم شوند با سرعت بیشتر و راحت تر انجام می‌شوند. حتی گاهی بچه داری و مراقبت از فرزندان نیز می‌تواند جزو کارهای داخل خانه محسوب شود که زنان برای انجام آنها نیاز به کمک دارند. این موضوع به قدری اهمیت دارد که بزرگان دین نیز در این مورد احادیثی نقل کرده و افراد به توجه به آن دعوت کرده اند. به هر حال هم مردان و هم زنان باید در این همکاری کرده و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند. 

کارهای خانه شامل چه مواردی می‌‍‌شوند؟

در قدم اول بهتر است افراد در این مورد مرزها و حد و حدودی را مشخص کنند. برای مثال مشخص کنید که کارهای خانه شامل چه مواردی می‌شود. در برخی از موارد افراد حتی از کارهایی که به عهده آنهاست؛ اطلاعی ندارند. به همین دلیل زوجین باید در این مورد با یکدیگر صحبت کنند.

کارهای منزل شامل موارد زیادی از وظایف می‌شوند که هردو نفر باید در مورد آنها مشارکت کنند. این موضوعات در خانواده های سنتی بیشتر مطرح می‌شوند. داشتن روحیه انصاف و اعتدال در این شرایط می‌تواند بسیار به زوجین کمک کند. حتی اگر زنان خانه دار باشند اما به انجام کارهای نپردازند؛ بازهم پیامدهای زیادی بروز می‌کند.

به همین دلیل ابتدا باید اموری که وجود دارند؛ مشخص شوند و در قدم بعدی برای انجام آنها برنامه ریزی کرد. خرید وسایل خانه، رسیدگی به فرزندان، نظافت و… همگی جزو کارهای خانه محسوب می‌شوند که باید به صورت روزانه انجام شوند. اگر هر فرد تنها زمان کوتاهی را به آنها اختصاص دهند؛ همه آنها انجام شده و فشار زیادی را نیز به افراد وارد نمی‌شود.

برای تقسیم کارهای خانه چه باید کرد

از آنجایی که زوجین زیادی در مورد کارهای خانه به مشکل می‌خورند و راه حل موثری نیز برای آنها ندارند؛ به همین دلیل افراد می‌توانند از روش های مختلفی در این زمینه کمک بگیرند. برخی این موضوع را به طور کلی نادیده گرفته و یا همه آنها را تنها به یک نفر محول می‌کنند. اما راهکارهای موثری که در این زمینه می‌توان از آنها استفاده کرد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

⬅️ تقسیم عادلانه

طبیعی است که همیشه زنان وظایف بیشتری در مورد کارهای خانه به عهده دارند. اما بهتر است مردان نیز در این مورد شریک شده و کارهایی به آنها نیز سپرده شود. برای مثال اگر خانمها آشپزی می‌کنند؛ مردان باید خریدهای خانه را انجام داده و یا ظرف ها را بشویند. توافق و تقسیم این امور به عهده زوجین است و باید هر دو همکاری داشته باشند. دستور دادن و یا مجبور کردن طرف مقابل، روش درستی در این مورد نیست. ارتباط زوجین باید به گونه ای باشد که افراد در مورد آنها اشتیاق داشته باشند.

⬅️ صحبت کردن با همسر

همانطور که گفته شد؛ انجام کارهای خانه، نباید به صورت تحمیلی باشد. افراد باید در این مورد با همسر خود صحبت کرده نظر او را نیز جویا شوند. بهتر است خواسته ها و نیازهای خود را در این مورد به صورت آرام و دوستانه بیان کرده و حتی برای انجام شدن آن عجله نکنید. انجام این امور به صورت مرتب، نیاز به زمان و تغییر دارد. به همین دلیل بهتر است به همسر خود زمان داده و از طرفی به روش های مختلف برای او ایجاد انگیزه کنید.

⬅️ کمک گرفتن از مشاور خانواده

اگر در مورد کارهای خانه و تقسیم آنها، نمی‌توانید به درستی تصمیم گیری کنید؛ بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. در این شرایط روانشناس به صحبت های دو نفر گوش داده و بر این اساس، شما را راهنمایی می‌کند. به طور کلی یادگیری برخی از مهارت ها در زندگی مشترک، بسیار موثر واقع می‌شوند و نه تنها در این مورد، بلکه در مسائل دیگر نیز به شما کمک می‌کند. تصمیم گیری در این مورد نیاز به تفکر منطقی دارد. پس نمی‌توان همیشه همسر را مقصر دانست.

⬅️ پرهیز از فداکاری بیش از حد

برخی از افراد در انجام کارهای خانه، افراط کرده و تصور می‌کنند در حال فداکاری برای حفظ زندگی مشترک و خانواده خود هستند. اما این باور اشتباه است. چرا که افراد از این رفتار شما سوبرداشت کرده و آن را وظیفه همیشگی شما تلقی می‌کنند. آنها هرگز در کارهای مربوط به خانه مشارکت نکرده و حتی به شما فشار بیشتر نیز وارد می‌کنند.

برای مثال برخی از مادران تمام کارها را انجام داده و هیچ انتظاری از فرزندان شان برای کمک کردن ندارند. اما فرزندان آنها نه تنها هیچ چیزی از مسائل مربوط به کارهای خونه، یاد نمی‌گیرند؛ بلکه اعتماد به نفس آنها برای انجام وظایف به صورت تنهایی نیز از بین می‌رود.

⬅️ اهمیت دادن به خود

فراموش نکنید که همواره حتی در صورت خانه داری به علایق و خواسته های خود اهمیت داده و خود را در اولویت قرار دهید. فراموش نکنید که با گذشت مدتی از انجام کارهای منزل، دچار فرسودگی روانی و جسمانی شده و مشکلات زیادی را تجربه می‌کنید. زمانی را به خود اختصاص داده و به اندازه کافی استراحت کنید. نیازی نیست که همه کارها در یک روز و یا مدت زمان کوتاهی انجام دهید. ار دیگران نیز درخواست کمک کرده و به خود فشار وارد نکنید.

پیامد سپردن کارهای خانه به یک نفر

اگر همه کارهای خانه به یک نفر سپرده شوند؛ افراد بعد از مدتی دچار مشکلات زیادی از نظر روانی و جسمانی می‌شوند. ابتلا به افسردگی در میان زنان خانه دار بسیار زیاد است. از طرفی آنها معمولا دچار دردهای مفصلی هستند. افراد باید حتی از انجام کارهای خانه خود نیز لذت ببرند. در غیر این صورت بعد از مدتی حتی از اعضای خانواده خود نیز دچار انزجار و ناراحتی می‌شوند. 

سخن پایانی

کارکردن زنان در خانه و سپردن تمام امور خانه به آنها، تنها بخشی از باورهای اشتباه در گذشته بود. امروزه زوجین و خانواده ها هم در انجام وظایف خارج از خانه و هم کارهای خانه باید با یکدیگر همکاری و مشارکت کنند. این امور به هیچ عنوان تنها وظایف زنان نیست. از طرفی باید این امور به صورت عادلانه میان افراد تقسیم شوند. فشار های ناشی از این کارها، بعد از مدتی افراد را خسته و ناراحت کرده و باعث بروز پیامدهای زیادی می‌شود. به همین دلیل افراد می‌توانند در این زمینه بایکدیگر توافق کرده و حتی از دیگران کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارهای خانه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: کارهای خانه وظیفه کیست | مسئولیت کارهای منزل



:: برچسب‌ها: کارهای خانه وظیفه کیست | مسئولیت کارهای منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان اعتیاد رفتاری یکی از انواع درمان‌های روانی است که متاسفانه با توجه به ماهیت اختلال اعتیاد رفتاری توجه چندانی به آن نمی‌شود. معمولاً اعتیادهای رفتاری به دلیل عدم وابستگی به یک ماده شیمیایی و همین‌طور با توجه به اینکه برخی از انواع این اختلال نظیر اعتیاد به کار یا ورزش حتی ازنظر برخی افراد ویژگی‌های مطلوبی به نظر می‌رسند چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرند و کسی برای درمان آن‌ها اقدام نمی‌کند.

بااین‌حال باید توجه داشته باشید که این‌گونه از اعتیاد نیز می‌تواند آسیب‌ها و مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و به همین خاطر نباید نسبت به درمان اعتیاد رفتاری بی‌توجه بود. پس بهتر است با مطالعه و یا کمک متخصصین روانشناسی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و همین‌طور برای درمان اعتیاد رفتاری در خود یا هریک از نزدیکان که با این مشکل درگیر است، اقدام نمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اعتیاد رفتاری می‌توانید برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: درمان اعتیاد رفتاری

اعتیاد رفتاری و نشانه‌های آن

اعتیاد رفتاری به معنای میل و وسوسه‌ای ذهنی برای انجام رفتاری خاص است. این میل باعث حالتی اجبارگونه در فرد می‌شود و او توانایی مقاومت در برابر این خواسته را از دست خواهد داد. این اختلال معمولاً با نام اختلال کنترل تکانه نیز شناخته می‌شود و به این خاطر به آن نام اعتیاد رفتاری داده شده که درست مشابه اعتیاد به مواد مخدر، فرد در درون خود میل زائدالوصفی را به انجام این رفتار احساس کرده و توانایی مقابله با آن را نیز ندارد.

همچنین درصورتی‌که از انجام رفتار موردنظر در فرد جلوگیری شود نشانه‌هایی مانند احساس تحریک‌پذیری و پرخاشگری و یا سردرگمی و اضطراب بروز پیدا خواهند کرد. اعتیاد رفتاری می‌تواند انواع مختلفی از رفتارها را شامل شود که ازجمله آن‌ها می‌توان اعتیاد به قمار، روابط جنسی، بازی‌های رایانه‌ای، خوردن و یا حتی اعتیاد به کار یا ورزش را نام برد.

از مهم‌ترین نشانه‌هایی که نیاز به درمان اعتیاد رفتاری را نشان می‌دهد، به شرح زیر است.

_ فرد زمان زیادی از روز را صرف انجام رفتاری خاص، فکر کردن یا برنامه‌ریزی برای آن و یا رها شدن از آثار منفی انجام آن کرده و به همین خاطر میزان بهره‌وری وی در سایر زمینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

_فرد برای اینکه احساس معمول بودن داشته باشد یا به‌عنوان راهی برای کنار آمدن با هیجانات و مسائل مختلف به این رفتار وابسته است.

_علی‌رغم مشکلات جسمی، روحی یا حتی آسیب‌های اجتماعی پیش‌آمده به خاطر این رفتار، آن را ادامه خواهد داد.

_فرد علی‌رغم تمایلی که به ترک این رفتار دارد توانایی متوقف کردن آن را نخواهد داشت.

_تلاش برای عادی نشان دادن وضعیت و انکار مشکلاتی که پیش‌آمده است.

چرا باید به درمان اعتیاد رفتاری توجه کرد؟

 

اعتیاد رفتاری درست مانند هرگونه اختلال روانی دیگر مشکلاتی را در توانایی فرد برای کار و فعالیت مناسب در محیط ایجاد خواهد کرد. همان‌طور که در نشانه‌های اعتیاد رفتاری نیز مطرح شد، فرد زمان زیادی را صرف انجام رفتار موردنظر یا فکر کردن به آن خواهد کرد و طبیعتاً توانایی او برای انجام فعالیت‌های شغلی، تحصیلی یا حتی ارتباط با اطرافیان کاهش پیدا می‌کند.

این موضوع یکی از دلایلی است که اهمیت توجه به درمان اعتیاد رفتاری را نشان می‌دهد. همچنین اعتیاد رفتاری باعث بروز مشکلات ثانویه‌ای نظیر آسیب‌های جسمی و روحی و یا حتی مشکلات مالی و قانونی خواهد شد که پیشگیری یا جلوگیری از تکرار مجدد این مسائل یکی دیگر از نکاتی است که اهمیت توجه به درمان اعتیاد رفتاری را نشان می‌دهد.

ناتوانی در کنترل میل به انجام رفتاری خاص یا احساس عذاب وجدانی که پس از انجام رفتار در فرد دچار اعتیاد رفتاری بروز پیدا می‌کند، باعث خواهد شد تا باور به توانمندی و کنترل فرد تحت تأثیر قرار گرفته و مشکلاتی نظیر کاهش اعتمادبه‌نفس و یا بروز بیماری‌های روحی همچون افسردگی را به دنبال بیاورد.

علاوه بر آنچه گفته شد باید به این موضوع نیز توجه داشت که اعتیاد رفتاری باعث بروز آسیب‌هایی در اعضای خانواده فرد خواهد شد. برای مثال کاهش ارتباط با عضوی که دچار اعتیاد رفتاری شده و یا درگیری‌های مالی و قانونی که به دنبال اعتیاد رفتاری برای فرد پیش خواهد آمد، می‌تواند سایر اعضای خانواده را نیز تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر فرد آن‌ها را نیز نیازمند مراقبت‌های درمانی قرار دهد.

درمان اعتیاد رفتاری

با توجه به نوع اعتیاد رفتاری، شدت و همین‌طور شرایط زندگی، روش متفاوتی برای درمان اعتیاد رفتاری به کار می‌رود. ما نیز در ادامه به مهم‌ترین اقدامات درمانی که برای بهبود اعتیاد رفتاری انجام می‌گیرد اشاره خواهیم کرد. 

1. روان‌درمانی

اولین و مهم‌ترین قدم برای درمان اعتیاد رفتاری استفاده از جلسات روان‌درمانی فردی است. در طی این جلسات نوع و سابقه اختلال فرد و همین‌طور مشکلات ثانویه‌ای که به دنبال آن ایجاد شده است به‌دقت مشخص گردیده و سپس برای درمان آن‌ها برنامه‌ریزی‌های مربوطه صورت خواهد گرفت.

از مهم‌ترین اقدامات درمانی که در طی این جلسات صورت می‌گیرد این است که به فرد کمک خواهد شد تا محرک‌هایی که باعث افزایش میل وی به انجام رفتاری خاص می‌شوند را شناسایی کرده و سپس برای کنترل اعتیاد رفتاری و مقاومت در برابر تکانه‌ها به وی آموزش داده می‌شود.

همچنین در طی این جلسات درمانگر به دنبال ریشه‌یابی برای مشکل پیش‌آمده خواهد بود و پس از شناسایی ریشه‌های اصلی اختلال برای درمان آن‌ها تلاش خواهد کرد. علاوه بر آنچه گفته شد، احتمال بروز مشکلات و بیماری‌های دیگر نظیر افسردگی، اضطراب یا حتی سوءمصرف مواد مخدر در کنار اعتیاد رفتاری وجود دارد و یکی از اهداف درمانی در چنین وضعیتی کمک به فرد برای بهبود این بیماری خواهد بود.

2. درمان اعتیاد رفتاری | دارودرمانی

چنانچه در طی جلسات روان‌درمانی، درمانگر به این نتیجه برسد که شدت اختلال بیش از آن است که فرد توانایی کنترل آن را داشته باشد، می‌تواند حداقل برای مدت کوتاهی از درمان‌های دارویی در کنار جلسات مشاوره درمان اعتیاد رفتاری کمک بگیرد. با توجه به شدت اختلال و وضعیت بیمار احتمال دارد از داروهای مختلفی برای فرد استفاده شود اما بااین‌حال هدف تمامی این داروها کاهش تکانه‌ها یا امیال ناگهانی در مغز فرد خواهد بود.

3. گروه‌درمانی

گروه‌درمانی یکی از مفیدترین روش‌ها برای درمان اعتیاد رفتاری خواهد بود. در طی جلسات گروه‌درمانی فرد دچار اعتیاد رفتاری با بیمارانی آشنا خواهد شد که شرایط و البته اهدافی مشابه با او دارند. این موضوع می‌تواند بر انگیزه وی برای درمان اعتیاد رفتاری تأثیر گذاشته و همین‌طور در استفاده از تجارب سایرین به او کمک خواهد کرد. علاوه بر این فرد متوجه خواهد شد که تنها او نیست که با این مشکل درگیر است و این می‌تواند تأثیر مثبتی بر اعتمادبه‌نفس و شرایط روحی وی داشته باشد.

4. خانواده‌درمانی برای اعتیاد رفتاری

همان‌طور که گفته شد علاوه بر فردی که دچار اختلال اعتیاد رفتاری شده است خانواده وی نیز مشکلات بسیاری را متحمل خواهند شد. کاهش ارتباط با فرد، درگیری با مشکلات مالی، قانونی یا حتی مشکلات مربوط به سلامت که به دنبال رفتارهای فرد ایجاد می‌شود خانواده را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و به همین خاطر اعضای خانواده نیز ازجمله افرادی هستند که نیاز به توجه بالینی دارند.

در کنار نیاز اعضای خانواده به توجه بالینی، خانواده‌درمانی با این هدف صورت می‌گیرد که اطلاعات اعضای خانواده را نسبت به اختلال اعتیاد رفتاری و نحوه رفتارشان افزایش دهد. وجود اختلالات رفتاری می‌تواند باعث بروز اختلافاتی در میان اعضای خانواده باشد و آن‌ها را نسبت به یکدیگر در موضعی نامناسب قرار دهد. در طی این جلسات برای بهبود این شرایط و اصلاح الگوی رفتاری با فرد نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت.

سخن آخر

بین اعتیاد رفتاری با عادت های رفتاری تفاوت های زیادی است. بیشتر عادات را شما بدون هیچ کمک تخصصی می‌توانید تغییر دهید. اما اعتیاد رفتاری نیاز حتمی به خدمات تخصصی دارد. ریشه های اعتیاد رفتاری در مشکلات خانوادگی و فردی است. شما برای درمان اعتیاد رفتاری نیاز به یافتن و از بین بردن علل آن دارید. برای این منظور شما می‌توانید از خدمات حضوری، آنلاین و تلفنی مجموعه ذهن نو استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اعتیاد رفتاری می‌توانید برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا درمانی برای اعتیادهای رفتاری وجود دارد؟

بله؛ متخصصین روانشناسی می‌توانند راهکارهایی را برای کنترل میل به انجام مکرر یک رفتار به فرد آموزش دهند و همین‌طور با کمک به او برای حل مشکلات زیربنایی و بهبود ارتباط وی با خانواده احتمال عود مجدد بیماری را کاهش دهند.

آیا داروی خاصی برای درمان اعتیاد رفتاری وجود دارد؟

درصورتی‌که روانشناس احساس کند شدت بیماری به‌اندازه‌ای است که فرد قادر به کنترل آن نخواهد بود احتمالا از دارو درمانی هم کمک می‌گیرد. در این صورت متخصصین روان‌پزشکی با توجه به سابقه بیماری فرد و وضعیت فعلی وی از برخی داروها استفاده خواهند کرد.

بهترین درمان برای بهبود اعتیاد رفتاری کدام است؟

برنامه درمانی معمولاً با توجه به وضعیت فرد و شرایط و امکانات موجود تهیه می‌شود. بااین‌حال اولین قدم، استفاده از جلسات روان‌درمانی فردی است و در کنار آن می‌توان از گروه‌درمانی نیز استفاده کرد.

منبع: درمان اعتیاد رفتاری



:: برچسب‌ها: درمان اعتیاد رفتاری ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علت ضعیف بودن در درس ریاضی منشاء های زیادی دارد. اما جدی ترین علت، عدم اهمیت به درس و مطالعه ریاضی است. اما یکی دیگر از علل، استرسی است که دانش آموزان حین آموزش ریاضی تجربه می‌کنند. عده زیادی از معلمان مهم ترین دلیل ضعیف بودن در درس ریاضی را عدم مهارت ریاضی آموزی و ندانستن روش های یادگیری آن است. اما یکی از اساسی ترین دروس در مقاطع مختلف درسی، ریاضی است. یادگیری این درس باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان از همان ابتدا بدون ذره ای استرس مطالب را آموزش ببینند و مشتاق آموزش های بیشتر باشند. برای آموزش ریاضی باید از تکنیک های مناسب و بازی های ریاضی کمک گرفته شود تا دانش آموزان با مشاهده و یادگیری اصولی در این رشته با ضعف روبرو نشوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت ضعیف بودن در درس ریاضی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: علت ضعیف بودن در درس ریاضی | 6 دلیل برای ضعف دانش آموزان در درس ریاضی

علت ضعیف بودن در درس ریاضی

بسیاری از دانش آموزان هستند که هیچ علاقه ای به درس ریاضی ندارند. این عدم علاقه به دسته های مختلفی مرتبط است که در هر فردی متفاوت است. عوامل زیادی در ضعیف بودن در درس ریاضی وجود دارد که در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. علت ضعیف بودن در درس ریاضی شامل دارا بودن مشکلات دیداری، شنیداری، عدم استفاده از روش بازی و ریاضی، اختلال در یادگیری ریاضی توسط دانش آموز، عدم هماهنگی در میان مطالب درسی، محدودیت زمان یادگیری صحیح و محدودیت معلمان برای انتخاب روش تدریس می‌شود. والدین باید از روش های تقویت ریاضی اطلاع داشته باشند تا با مشکلات ریاضی فرزندان خود مقابله کنید. در این روش باید از روانشناس و مشاورین تحصیلی نیز کمک بگیرید.

دلایل ضعف دانش آموزان در درس ریاضی

علت ضعیف بودن در درس ریاضی برای همه دانش آموزان یکسان نیست. و دلایل مختلفی در این زمینه وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به علت ضعیف بودن در درس ریاضی توضیح داده ایم.

???? محدودیت معلمین در انتخاب محتوا و فعالیت مناسب | علت ضعیف بودن در درس ریاضی

اصول حل تمرینی که در کتاب های ریاضی وجود دارد باعث محدودیت معلمین در آموزش می‌شود که همین امر علت ضعیف بودن در درس ریاضی است. اجازه آموزش به شیوه های دیگر از معلمین گرفته شده است که باعث ضعف دانش آموزان در درس ریاضی است.

???? عدم هماهنگی میان مطالب درسی

عدم هماهنگی میان مطالب درسی از دیگر علت ضعیف بودن در درس ریاضی است. به دلیل اینکه مطالب درس به درس کتاب ریاضی با یکدیگر هماهنگ نیست، دانش آموزان دچار سردرگمی و اشتباه می‌شوند.

???? اختلال در یادگیری ریاضی | علت ضعیف بودن در درس ریاضی

علت ضعیف بودن در درس ریاضی را می‌توان به اختلال در یادگیری ریاضی نیز اشاره کرد. عده ای از دانش آموزان با موضوع اختلال در یادگیری ریاضی درگیر هستند که همین مساله باعث ضعف آنها می‌شود. 

???? محدودیت زمانی

علت ضعیف بودن در درس ریاضی را می‌توان به محدودیت زمانی نیز مرتبط دانست. زمان تدریس ریاضی در مدارس محدود است و جدول زمانی مناسبی برای تدریس آن برنامه ریزی نمی‌شود. اما برای آموزش ریاضی نیازمند زمان مناسب و انجام تمرینات لازم هستیم. زمانی که معلم زمان کافی برای آموزش و حتی تمرین نداشته باشد؛ دانش آموز با ضعف در ریاضی روبرو می‌شود.

???? عدم استفاده از روش های بازی با ریاضی | علت ضعیف بودن در درس ریاضی

ریاضی یکی از درس هایی است که باید با بازی آموزش داده شود. اگر شیوه تدریس ریاضی خشک و بدون بازی باشد؛ دانش آموزان آن را به خوبی آموزش نمی‌بینند. به دلیل اینکه ریاضی درسی مفهومی است؛ باید با بازی و مشاهده دیداری آموزش داده شود. بنابراین علت ضعیف بودن در درس ریاضی را می‌توان آموزش بدون بازی با ریاضی دانست.

???? مشکلات دیداری و شنیداری دانش آموز

علت ضعیف بودن در درس ریاضی در دسته مشکلات دیداری و شنیداری دانش آموزان نیز قرار دارد. بسیاری از دانش آموزان هستند که مشکلاتی در زمینه دیداری و شنیداری دارند؛ همین امر باعث می‌شود تا آنها ریاضی را به خوبی آموزش نبینند و با مشکل یادگیری روبرو باشند. 

راهکار مناسب در تقویت ریاضی

برای تقویت و کاهش علت ضعیف بودن در درس ریاضی راهکارهایی وجود دارد. معلمان و والدین باید از این راهکارها مطلع باشند تا با فرزندان و دانش آموزان خود کار کنند. در این بخش مقاله راجع به این راهکارها توضیح داده ایم.

???? استفاده از داستان پردازی و خلق شخصیت برای آموزش ریاضی

???? آموزش مفهوم اصلی ریاضی با کمک از هوش منطقی

????استفاده از روش فبک و استدلال صوری

???? استفاده از نقاط وصل کردن جهت آموزش اشکال در درس ریاضی

???? آموزش اعداد به کمک بازی

????آموزش ریاضی و مفاهیم اصلی به کمک نقاشی

???? درمان اختلالات یادگیری، مشکلا شنیداری و دیداری

???? کمک از روانشناس برای برنامه ریزی و اصول درسی مناسب برای دانش آموز

کلام آخر

همانطور که گفته شد، علت ضعیف بودن در درس ریاضی در دانش آموزان با یکدیگر متفاوت است و در همه آنها علت یکسانی وجود ندارد. به همین دلیل برای آموزش اصولی و مناسب ریاضی به دانش آموزان ابتدا باید بررسی های مناسبی جهت علت ضعف در ریاضی صورت بگیرد و سپس راهکار مناسب به معلمین و والدین برای تقویت ریاضی ارائه شود. در این راه باید از روانشناس و مشاورین تحصیلی راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت ضعیف بودن در درس ریاضی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: علت ضعیف بودن در درس ریاضی | 6 دلیل برای ضعف دانش آموزان در درس ریاضی



:: برچسب‌ها: علت ضعیف بودن در درس ریاضی | 6 دلیل برای ضعف دانش آموزان در درس ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخورد با همسر همجنسگرا سخت و دشوار است. اینکه قبل از ازدواج فکر های دیگری راجع به زندگی خود می‌کردید و حالا با همچین مساله ای روبرو هستید؛ ساده نیست. همه افراد قبل از ازدواج اهداف خاصی را برای خود در نظر می‌گیرند. ازدواج به منظور رشد دو نفره و پیشرفت در زمینه های دیگر است. و زمانی که یک فرد با همسر همجنسگرا روبرو می‌شود؛ بناهای رابطه بر سرش خراب می‌شود. حتی در این شرایط زندگی برای هر دو سخت می‌شود. و نیازهای عاطفی و جنسی رفع نمی‌شود. قبل از اینکه به جدایی و طلاق فکر کنید؛ نحوه برخورد با همسر همجنسگرا را آموزش ببینید. در این راه حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا با مشکلات کمتری روبرو شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با همسر همجنسگرا می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: برخورد با همسر همجنسگرا | 5 روش برخورد با همسر همجنسگرا

برخورد با همسر همجنسگرا

اینکه بعد از ازدواج متوجه شوید همسر شما به همجنس خود گرایش دارد شوک بزرگی است. در این شرایط احتمالا احساس کرده اید که زندگی خراب شده است و با به مرور زمان از همسر خود دور خواهید شد. احساس خجالت و گوشه گیری در شما نمایان می‌شود و دیگر به آینده اطمینان نخواهید داشت. رابطه جنسی و عاطفی شما با چالش و مشکل روبرو می‌شود.

بر اساس تحقیقات حدود دو میلیون زوج همجنسگرا وجود دارد. در این شرایط 3 حالت اتفاق می‌افتد. دسته اول فورا از یکدیگر جدا می‌شوند. گروه دوم 2 سال با یکدیگر زندگی کرده و سپس جدا می‌شوند. دسته آخر تلاش می‌کنند که زندگی را پایدار نگه دارند؛ اما اگر مهارت های لازم را آموزش نبینند، با افسردگی روبرو می‌شوند. برای آموزش مهارت ها و برخورد با همسر همجنسگرا روش هایی وجود دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مشکلات همجنسگرایی همسر

قبل از اینکه از نحوه برخورد با همسر همجنسگرا آشنا شوید؛ بهتر است که مشکلات همجنس گرایی همسر را بدانید و به آن آگاه باشید. در این بخش مقاله راجع به مشکلات همجنس گرایی همسر توضیح داده ایم.

???? عزت نفس جنسی بسیار آسیب دیده

???? طرد شدن از نظر جنسی

????گفتن برخی از چیزها مانند “من به اندازه کافی زنانه/ مردانه نیستم؟”

???? نگرانی در رابطه با فرزندان

???? احساس از بین رفتن اعتقادات و اعتمادات

????گیج شدن در رابطه با ازدواج

???? شک در ادامه دادن رابطه

???? ترس از فروپاشی خانواده

????شکاک شدن نسبت به یکدیگر

???? خشم، عصبانیت، آسیب دیدگی، ویرانی، ناامیدی، دروغ و …

???? اضطراب دائمی

????پنهان کاری زوجین از یکدیگر

???? در معرض قرار گرفتن بیماری های مقاربتی و جنسی

نحوه برخورد با همسر همجنسگرا باید چگونه باشد؟

در برخورد با همسر همجنسگرا باید برخی از راهکارها را انجام دهید. که این راهکارها باعث بهبود رابطه می‌شود. در این بخش مقاله راجع به نحوه برخورد با همسر همجنسگرا توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

???? نارضایتی خود را با همسر همجنسگرا در میان بگذارید

یکی از راه های برخورد با همسر همجنسگرا، اعلام نارضایتی است. به همسرتان بگویید که نشانه های مشاهده از او فکر شما را درگیر کرده است و از این موضوع بسیار ناراحت هستید. در این شرایط نباید صحبت های توهین کننده داشته باشید و حالت تدافعی نداشته باشید. بعد از بیان نارضایتی و ناراحتی خود، از همسرتان بخواهید که در رابطه با رفتارهای خود توضیح دهد.

???? منشا انحراف جنسی همسر خود را بررسی کنید

در برخورد با همسر همجنسگرا باید منشا انحراف های جنسی او را بررسی کنید. در این شرایط باید 3 منشا اصلی که شامل ژنتیک، محیط و مشکلات هورمونی است را مورد بررسی قرار دهید. با کمک از پزشک و روانشناس تشخیص خواهید داد که منشا انحراف جنسی همسر شما چیست و با چه شیوه هایی می‌توانید او را تغییر دهید.

???? نیازهای خود را با همسر همجنسگرا در میان بگذارید

یکی از روش های برخورد با همسر همجنسگرا این است که نیازهای خود را با همسرتان در میان بگذارید. با شوهر خود در رابطه با نیازهای جنسی صحبت کنید و با همفکری یکدیگر راهی مناسب با کمک روانشناس برای بهبو زندگی مشترک پیدا کنید.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

در برخورد با همسر همجنسگرا باید حتما از سکس تراپیست و روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس با ریشه یابی منشا این انحراف جنسی و بررسی مشکلات، به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد که با آسوده خاطری بیشتری بتوانید تصمیم بگیرید. 

???? تصمیم قاطعانه بگیرید

اگر در برخورد با همسر همجنسگرا موفق نشدید و به فکر جدایی هستید؛ باید تصمیم قاطعانه بگیرید. با یکدیگر صحبت کنید؛ از روش های بیشتری برای رفع مشکلات استفاده کنید و به توافق برسید. گاه کمک از روانشناس و بررسی برخی از ویژگی ها شما را از جدایی دور می‌کند و به سوی بهبودی زندگی هدایت می‌کند.

در رابطه با همجنسگرا بودن همسر، به نکات زیر توجه کنید

???? هرگز برای همجنسگرا بودن همسر خودتان را سرزنش نکنید. شما مقصر این داستان نیستید.

???? در صورت ترس و عدم اطمینان از همسر، روابط جنسی خود را با مراقبت های بیشتری انجام دهید.

???? از سکس تراپیست و روانشناس راهنمایی بگیرید.

????تجربه احساسات منفی طبیعی است، با آرامش رفتار کنید.

???? فرزندان خود را در رابطه با این موضوع آگاه نکنید.

کلام آخر

شناخت و اطلاع از اینکه همسر شما همجنسگرا است بسیار دشوار است. گویی تمامی مشکلات دنیا بر سر شما خراب شده است. اما زمانی که این موضوع را متوجه شدید؛ باید خونسردی خود را حفظ کنید و در اقدام اول از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با همسر همجنسگرا می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: برخورد با همسر همجنسگرا | 5 روش برخورد با همسر همجنسگرا



:: برچسب‌ها: برخورد با همسر همجنسگرا | 5 روش برخورد با همسر همجنسگرا ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

گفتن گذشته به همسر یا خواستگار برای بسیاری از دختران و پسران جوان تبدیل به یک دغدغه جدی شده است. آیا باید روابط قبلی خود را به خواستگار یا همسر خود بگوییم؟ اگر تابه‌حال با این سؤال مواجه شده‌اید پس می‌دانید که پیدا کردن یک جواب درست برای آن چقدر سخت است. اما به‌هرحال شما باید برای این موضوع تصمیم بگیرید.

فواقعیت این است که راجع به گفتن گذشته برای همسر یا خواستگار هیچ قانون یا نظر خاصی وجود ندارد. این شما هستید که باید با توجه به شرایط رابطه و همین‌طور شخصیت طرف مقابل در این زمینه تصمیم‌گیری کنید. اما شاید بهتر باشد قبل از اینکه هر تصمیمی در این زمینه بگیرید از یک مشاور کمک بخواهید. مشاورین با تجربه‌ای که درزمینهٔ زوج‌درمانی دارند می‌توانند به شما کمک کنند تا با توجه به شرایط موجود بهترین تصمیم را برای رابطه خود بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گفتن گذشته به همسر یا خواستگار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: گفتن گذشته به همسر یا خواستگار

گفتن گذشته به همسر یا خواستگار

هرکدام از ما در زندگی‌مان رازهایی داریم که فقط خودمان از آن‌ها باخبریم. تا جایی که احساس نیاز نکنیم دلیلی ندارد از آن‌ها با کسی صحبت کنیم. اما ازدواج فرق می‌کند. شما قرار است با یک نفر دیگر پیمان ببندید و صداقت یکی از مهم‌ترین اصولی است که در رابطه‌تان اهمیت دارد. به همین خاطر برای بسیاری از ما سؤال پیش می‌آید که آیا می‌توانم بعضی چیزها را از همسر یا خواستگارم هم مثل بقیه پنهان کنم؟

بسیاری از روانشناسان معتقدند اگر ماجرایی در زندگی شما هست که روی زندگی حال حاضر شما تأثیری دارد همسرتان باید آن را بداند. اما گفتن همین موضوع هم اصول و قواعدی دارد. در ادامه درباره موضوعات و نحوه گفتن گذشته به همسر و خواستگار صحبت کرده‌ایم.

 

⬅️ تجربه رابطه عاطفی

بسیاری از ما در طول زندگی رابطه عاطفی را تجربه می‌کنیم. اما همیشه قرار نیست اولین تجربه هرکدام از ما تبدیل به ازدواج شود. ممکن است رابطه شما به هر دلیلی تمام شده باشد. سؤال اینجاست که همسرتان تا چه حد باید راجع به این موضوع بداند؟ گفتن گذشته به همسر یا خواستگار واجب است؟

اگر این رابطه چیز مهمی نبوده و تنها در حد یک دوستی ساده بوده است نیازی نیست راجع به آن با همسرتان صحبت کنید. گفتن گذشته به همسر یا خواستگار درباره دوستی های ساده این جلوه را می‌دهد که شما هنوز درگیری احساسی دارید. پس صحبت کردن از این موضوع نه‌تنها صداقت شما را به طرف مقابل نشان نمی‌دهد بلکه ذهن او را درگیر بسیاری از مسائل دیگر خواهد کرد.

اگر درگیر یک رابطه عاطفی عمیق بوده‌اید و این رابطه برای مدتی ادامه پیدا کرده است شاید بهتر باشد راجع به آن با همسرتان صحبت کنید. البته باز هم می‌گوییم که قانون کلی راجع به این شرایط وجود ندارد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید همه گذشته را برای همسرتان توضیح بدهید یا اصلاً راجع به گذشته چیزی به او نگویید.

با همه این‌ها به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید راجع به این رابطه با همسرتان صحبت کنید بهتر است از گفتن جزئیات و لحظه‌به‌لحظه رابطه صرف‌نظر کنید. سعی کنید یک کلیت راجع به شرایط موجود به همسرتان بگویید.

⬅️ گفتن گذشته به همسر یا خواستگار درباره تجربه رابطه جنسی

تجربه رابطه جنسی پیش از ازدواج از آن دسته مسائلی است که شاید هرگز حاضر نباشید راجع به آن با همسرتان صحبت کنید. فرهنگ جامعه ما داشتن این روابط، پیش از ازدواج را نامناسب می‌داند و به همین خاطر اعتراف کردن به آن می‌تواند بسیار سخت باشد. به همین خاطر اگر می‌خواهید از این شرایط صحبت کنید باید زمان و مکان مناسبی برای آن انتخاب کنید که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

⬅️ ازدواج ناموفق

ازدواج و یا داشتن نامزدی در گذشته را به‌راحتی نمی‌توانید از طرف مقابل پنهان کنید. به خاطر داشته باشید که اگر همسر شما از کسی یا جایی به‌غیراز خودتان راجع به این مسئله چیزی بشنود تا چه حد اعتمادش را به شما از دست خواهد داد. پس بهتر است راجع به این موضوع با او صحبت کنید.

⬅️ گفتن گذشته به همسر یا خواستگار | حادثه تجاوز

تجاوز خاطره و موضوع بسیار تلخی است که می‌تواند آثار خود را تا مدت‌ها روی روان شما باقی بگذارد. اما سؤال اینجاست که آیا باید از این موضوع با همسرتان صحبت کنید؟ هرکدام از ما در زندگی رازهایی داریم که شاید دل‌مان نخواهد با کسی راجع به آن‌ها صحبت کنیم. سابقه تجاوز هم از آن دسته مسائلی است که شاید بخواهید آن را برای همیشه پیش خودتان نگه دارید. اگر این موضوع تأثیری روی زندگی شما ندارد و می‌توانید مطمئن باشید که همسرتان از راه دیگری متوجه آن نخواهد شد شاید بهتر باشد راجع به آن صحبت نکنید.

گذشته را چطور و چه زمانی برای همسرم بازگو کنم؟

همان‌طور که گفتیم صحبت کردن یا نکردن از گذشته از آن دسته مسائلی است که خودتان باید راجع به آن تصمیم بگیرید. گاهی اوقات گفتن همه واقعیت هم تغییری در احساس طرف مقابل ایجاد نمی‌کند اما بعضی مواقع گفتن کوچک‌ترین بخش از حقیقت می‌تواند رابطه شما را به‌طور کامل از بین ببرد. بااین‌حال اگر تصمیم گرفته‌اید راجع به گذشته با همسرتان صحبت کنید بهتر است به این نکات توجه داشته باشید. رعایت نکات زیر در گفتن گذشته به همسر یا خواستگار به شکل‌دهی رابطه‌ای سالم کمک اساسی می‌کند.

✅ انتخاب زمان مناسب برای گفتن گذشته به همسر

اصلی‌ترین سؤال این است که گفتن گذشته به همسر در چه زمانی صحیح است. اولاً بهتر است این موضوعات را تا پیش از ازدواج با همسرتان در میان بگذارید و اگر تا این زمان نگفته‌اید بهتر است دیگر به دنبال بیان کردن آن‌ها نباشید. گفتن این موضوعات آن‌هم پس از ازدواج تنها باعث سرد شدن همسرتان نسبت به شما خواهد شد و او حق دارد از شما سؤال کند که چرا تابه‌حال راجع به این مسئله صحبت نکرده‌اید.

ثانیاً به خاطر داشته باشید که جلسات اول آشنایی با خواستگار به‌هیچ‌عنوان زمان صحبت کردن از این مسائل نیست. بیان کردن این مسائل پیش از آنکه طرف مقابل تا حدودی نسبت به شما شناخت پیدا کند تنها باعث می‌شود که رابطه شما از بین برود یا او با سوگیری راجع به شما قضاوت کند.

به‌علاوه شاید مدتی که از ارتباط‌تان گذشت شما به این نتیجه برسید که او گزینه مناسبی برای‌تان نیست و بخواهید رابطه را پایان بدهید. در این شرایط دلیلی ندارد یک نفر راجع به خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی شما چیزی بداند.

✅ برای گفتن گذشته به همسر تان مکان صحبت کردن

پس‌ازاینکه زمان مناسب برای صحبت و گفتن گذشته به همسر فرا رسید یک فضای آرام انتخاب کنید که مطمئن باشید صحبت‌ها تنها بین شما و همسرتان باقی می‌ماند و سپس با او راجع به آنچه می‌خواهید بداند صحبت کنید. بهتر است تا جای ممکن این فضا در سکوت باشد و عوامل خارجی مزاحم در آن کمتر باشند. عوامل مزاحم باعث می‌شود طرف مقابل نتواند روی صحبت‌های شما تمرکز کند و این خطر ایجاد سوءتفاهم را افزایش می‌دهد.

✅ نحوه گفتن گذشته

اگر تصمیم گرفته‌اید چیزی از گذشته را با طرف مقابل در میان بگذارید به این قانون توجه کنید: هرگز وارد جزئیات نشوید. تا جای ممکن سعی کنید کلیات ماجرا را برای او بازگو کنید و از بیان جزئیات خودداری کنید. گفتن تمام آنچه در گذشته اتفاق افتاده باعث می‌شود ذهن همسر شما بیشتر از آنچه فکرش را بکنید درگیر این موضوع بشود. حتی اگر او از شما می‌خواهد که تمام اتفاقات گذشته را برایش توضیح بدهید از وی بخواهید از این موضوع صرف‌نظر کند.

نقش متخصص در گفتن گذشته به همسر

اینکه بخواهید راجع به گذشته خود با همسرتان صحبت کنید و اینکه چگونه این مطالب را بیان کنید موضوعی است که اهمیت بسیاری دارد. تصمیم اشتباه شما در این شرایط می‌تواند زندگی و آینده‌تان را تحت تأثیر خودش قرار بدهد. به همین خاطر بهتر است راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید. 

با توجه به اینکه شما و روان‌شناس نسبت نزدیکی با هم ندارید می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن بسیاری از مسائل را با او در میان بگذارید. به‌علاوه مشاور می‌تواند از طریق صحبت با همسرتان و بررسی شرایط به شما بگوید که چه بخشی از واقعیت را چگونه به همسرتان منتقل کنید؛ یا اگر همسر شما درگیر این ماجرا شود و بحرانی در رابطه شما درست بشود مشاور می‌تواند با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارد به شما در کنترل شرایط کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه گفتن گذشته به همسر یا خواستگار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا باید راجع به روابط جنسی که در گذشته داشته‌ام با همسرم صحبت کنم؟

برای این سؤال هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد. بهتر است با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و شخصیت طرف مقابل راجع به این موضوع تصمیم بگیرید.

بهترین زمان برای صحبت کردن از گذشته با همسرم چه زمانی است؟

هنگامی‌که آشنایی شما تا حدودی بیشتر شده و تصمیمتان برای ازدواج قطعی است می‌توانید این مسائل را مطرح کنید.

منبع: گفتن گذشته به همسر یا خواستگار



:: برچسب‌ها: گفتن گذشته به همسر یا خواستگار ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره ازدواج تلفنی چیست و چه خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد؟ امروزه به دلایل مختلفی نظیر مشغله‌های کاری زیاد، گسترش بیماری‌های واگیردار نظیر کرونا یا نبود دسترسی به متخصصین حرفه‌ای در برخی مناطق کشور، بسیاری از افراد امکان مراجعه حضوری نزد درمانگران را ندارند. از همین رو برخی مراکز روانشناسی اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی کرده‌اند.

درنتیجه بسیاری از کسانی که به دنبال دریافت مشاوره تلفنی ازدواج هستند و به هر دلیلی از جمله احساس خجالت زدگی و معذب بودن نمی‌توانند به‌طور حضوری مراجعه داشته باشند نیز امروزه راه‌حلی برای خود دارند و به راحتی می‌توانند مباحث خود را از پشت تلفن مطرح نمایند و راهکارهای مناسب را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تلفنی ازدواج و شرایط آن تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره تلفنی ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: مشاوره ازدواج تلفنی

مشاوره ازدواج تلفنی | محور های مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان و مشاوران ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره درمانگران تلاش می‌کنند تا در مورد ویژگی‌های پایدار شخصیتی طرفین اطلاعات کسب کنند و میزان سازگاری آن‌ها را با یکدیگر بسنجند. علاوه بر این، آن‌ها در مورد مسائل مالی، نیازهای عاطفی، جذابیت‌های جنسی، میزان اشتراکات عقیدتی و مذهبی، سبک‌های زندگی و سایر موضوعات مهمی نظیر تمایل به بچه دار شدن مباحثی را مطرح می‌کنند.

به این ترتیب زن و مرد می‌توانند آزادانه در مورد دیدگاه‌های خود پیرامون این موضوعات صحبت کرده و با هدایت درمانگر به این نتیجه برسند که تا چه حد می‌توانند در آینده با هم کنار بیایند. با این تفاسیر محورهای جلسات مشاوره قبل ازدواج چه به صورت تلفنی و چه حضوری، موضوعات بسیار گسترده‌ای را در برمی‌گیرد که اولویت مطرح شدن هرکدام متناسب با نیازهای طرفین می‌تواند متفاوت باشد. می‌توانید به انتخاب خودتان خدمات حضوری و یا غیرحضوری را از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو دریافت نمایید

مشاوره تلفنی ازدواج در چه زمینه هایی به زوج کمک می کند؟

شما با مراجعه حضوری یا تلفنی به مشاوره قبل ازدواج به غیر از مسائلی که برایتان سوال و ابهام ایجاد کرده، متخصص در سه زمینه زیر هم رابطه تان را بررسی می کند.

اختلافات فرهنگی

تفاوت های فرهنگی از جمله مسائلی است که بیشتر دختر و پسرها آن را نادیده می‌گیرند. پرداختن به این مسائل در مشاوره تلفنی ازدواج حتما صورت می‌گیرد. این موضوع در خصوص ازدواج هایی که از شهر و زبان های مختلفی هستند بیشتر مطرح می‌شود. در کشورمان اقوام مختلفی با زبان و فرهنگ‌های متفاوت در کنار هم زندگی می‌کنند. اما برای زندگی در یک خانه باید شناخت و آگاهی بیشتری به این تفاوت ها داشته باشند. درک متقابل، احترام به فرهنگ ها، انعطاف پذیری و گذشت از جمله ویژگی هایی است که دو طرف باید بیش از دیگر زوج ها در خود پرورش دهند.

شناخت واقعی زن و مرد از یکدیگر

انسان ذاتا موجود میپیچیده ای است. شناخت هر کسی زمان بر است و شما برای رسیدن به این شناخت باید توجه و فرصت بیشتری در موقعیت های مختلف داشته باشید. بنابراین دختر و پسر و خانواده ها هر چقدر هم که با برای این شناخت زمان بگذارند، باز هم لایه های پنهانی در طرفین وجود دارد که حتی خودشان هم از آن‌ها بی‌اطلاع اند. متخصصان روانشناسی در مشاوره تلفنی ازدواج با استفاده از تست های روانشناسی و تکیه بر علمشان می‌توانند به عمیق ترین بخش های روانی شما پی برده و در مورد ازدواج تان نظر بدهند.

رفع سوء تفافهم ها و اختلافات

ازدواج در هر شکل و نوعی نیاز به ارتباط در سطوح مختلف دارد. در این میان دختر و پسر، خانواده ها و روابط هر کدام از آن‌ها با خانواده خود یا خانواده همسر آینده شان می‌تواند چالش هایی به وجود بیاورد. خیلی از ازدواج ها در پی سوء تفاهم و اختلافات این دوره به شکست ختم شده است. در این میان زوجین با دریافت خدمات مشاوره تلفنی ازدواج می‌توانند راحت تر این دشواری ها را پشت سر بگذارند.

اهمیت دریافت مشاوره ازدواج تلفنی برای زوجین

در بسیاری از موارد اختلافات و شکست‌های مرتبط با زندگی مشترک زمانی اتفاق می‌افتد که زن و مرد تصورات متفاوتی را از یکدیگر شکل داده و وقتی زیر یک سقف قرار می‌گیرند احساس می‌کنند با فرد متفاوتی روبه‌رو هستند. در واقع آنچه از یکدیگر در زندگی واقعی می‌شناسند با تصورات قبلی آن‌ها بسیار متفاوت است. همین امر آتش بسیاری از مشکلات را شعله ور می‌سازد. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی ازدواج ذهن نو بهرمند شوید. 

از همین رو در مشاوره ازدواج تلفنی تلاش می‌شود تا افراد به تصویری واقع‌گرایانه‌تر از یکدیگر دست یابند و مشکلات پیش رو در زندگی مشترک را بشناسند. درمانگر به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های مقابله‌ای خود را بالاتر برده و برای روبه‌رو شدن با اختلافات یا تعارض‌های مختلف آماده باشند. این مسئله تا حد زیادی به افزایش مقاومت روانی زوجین یاری می‌رساند. هم‌چنین باعث می‌شود که آن‌ها پس از ازدواج رضایت روانی بالاتری را احساس کرده و در مواقع بروز بحران نیز توانمندی‌های بالاتری را از خود نشان دهند.

جلسات مشاوره ازدواج تلفنی

امروزه دلایل مختلفی نظیر نبود متخصصین حرفه‌ای در برخی مناطق یا وجود بیماری‌های واگیردار نظیر ویروس کرونا باعث می‌شود که بسیاری از افراد برای مراجعه حضوری نزد مشاور تمایل چندانی نداشته باشند. هم‌چنین برخی افراد ممکن است به طور کلی در مراجعه حضوری احساس خوشایندی نداشته و مسائلی نظیر شرم و خجالت در آن‌ها مانع از مطرح کردن مسائل مهم شود.

در این شرایط گزینه مشاوره تلفنی ازدواج گزینه‌ای است که می‌تواند تا حد زیادی به شما در این زمینه کمک نماید. در جلسات مشاوره تلفنی معمولاً درمانگر جلسات فردی جداگانه‌ای را با هردو طرف برگزار می‌کند و در نهایت جمع‌بندی نهایی را در اختیار زوجین قرار می‌دهد. این جلسات از نظر محتوا و محور جلسات تفاوت چندانی با جلسات مشاوره حضوری ندارند و می‌توانند در گرفتن یک تصمیم واقع بینانه تا حد زیادی به شما کمک کنند.

مزیت‌ها و محدودیت‌های مشاوره ازدواج تلفنی

از جمله مهم‌ترین مزیت های و محدودیت های مشاوره ازدواج تلفنی می توان به موار زیر اشاره داشت :

با این حال این روش مزیت‌های خاص خودش را دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد از آن استقبال کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. برای مثال  هم‌چنین اگر یک یا هردوی شما برای رفتن نزد مشاور احساس معذب بودن می‌کنید در مشاوره تلفنی می‌توانید راحت‌تر حرف بزنید و آزادانه تر مباحث موردنظر خود را مطرح کنید.

✅ موضوعات مشاوره روانشناسی

یکی از محدودیت های مشاوره ازدواج تلفنی این است که برقراری جلسات به صورت دو نفره دشوار است و درمانگران اغلب مجبور می‌شوند به طور جداگانه با زن و مرد صحبت کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که نتیجه بخشی مشاوره تلفنی در موضوعات فردی به تکی بسیار بالاتر از مشاوره حضوری می باشد.

✅ امکان دسترسی آسان 

شما از هرجای کشور می‌توانید با بهترین متخصصین ارتباط برقرار کنید و به این ترتیب در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی بیشتری نمایید و از خدمات بالایی بهرمند شوید.

✅ هزینه مشاوره

مشاوره تلفنی ازدواج به دلیل مزیت هایی که دارد بسیار ارزان قیمت تر از مشاوره حضوری می باشد. شما برای دریافت مشاوره تلفنی نیازی به جابجایی ندارید و مرکز مشاوره روانشناسی نیز فضای کمتری را برای متخصص در نظر می گیرد. به همین دلیل با حفظ کیفیت شما خدمات ارزان تری بهرمند خواهید شد.

✅ نتیجه بخشی بالاتر مشاوره

بر اساس تحقیقات انجام شده مشاوره تلفنی ازدواج بخصوص مشاوره های فردی در بسیاری از موارد از نتیجه بهتری نسبت به حضوری داشته چرا که بیان مشکلات و مسائلشان به صورت تلفنی بسیار راحت تر از حضوری می باشد. 

چه زمانی باید برای مشاوره تلفنی ازدواج اقدام بکنیم؟

شما پیش از آن که تصمیم به ازدواج با کسی بگیرید، به نحوی آشنا شده اید و با او برای رسیدن به این تصمیم قدم برداشته اید. بهترین زمان برای دریافت مشاوره تلفنی ازدواج همین زمان است. یعنی زمانی که قصد ازدواج با کسی را دارید و می خواهید از تصمیم خود مطمئن بشوید. شاید زمان زیادی برای این رابطه صرف کرده باشید و یا با توجه به تجربیات خودتان شک دارید که این فرد برای شما مناسب باشد پس نیاز به شناخت و زمان بیشتری دارید.

در تمامی این حالت ها متخصص روانشناسی به شما کمک می کند که خیلی سریع‌تر به نتیجه برسید. به دلیل تجربه و دانش روانشناس احتمال خطا نیز بسیار پایین می‌آید.

آیا همه باید مشاوره تلفنی ازدواج بگیرند؟

بیشتر ما این شانس را داشته ایم که فردی فرزانه و با تجربه در کنارمان داشته باشیم. این شخص می‌تونه پدربزرگ، مادر بزرگ، مادر، پدر، خاله، عمو یا حتی یک دوست باشد. شاید فکر کنید که نظر این افراد برای ازدواج شما کافی باشد. و چون این شخص در زندگی و ارتباطاتش موفق بوده می تواند نتیجه گیری خوبی هم از رابطه شما داشته باشد. اما باید در مقایسه با مشاور در نظر بگیرید که اولا متخصص به دلیل تعداد مراجعانی که داشته قطعا تجربه بیشتری دارد. و ثانیا علاوه بر تجربه دانش و علمی که متخصصان ازدواج و خانواده دارند برای بررسی یک ازدواج ضروری است.

پس تنها یک متخصص می‌تواند در این زمینه نظر دقیق بدهد. همچنین همه ما بخش هایی از زندگی مان را از دوست و آشنا پنهان می‌کنیم چرا که نگران قضاوت ها و دخالت های بعدی شان هستیم. در حالی که شما بدون هیچ نگرانی می توانید درباره از مساله ای در مشاوره تلفنی ازدواج صحبت کنید. 

دریافت مشاوره ازدواج تلفنی در مرکز ذهن نو

از آنجایی که ازدواج تصمیمی بسیار مهم و حساس در زندگی است بسیاری از افراد در پیدا کردن یک مشاور متخصص در این زمینه دچار مشکل می‌شوند و نمی‌دانند باید به چه کسی مراجعه نمایند. انتخاب یک مرکز معتبر که متخصصین حرفه‌ای در آن فعالیت می‌کنند از جمله نکاتی است که به شما کمک می‌کند با اطمینان بیشتری پیش بروید و نتایج بهتری نیز دریافت کنید. مرکز مشاوره ذهن نو با داشتن سامانه خطوط تلفنی و برخورداری از روانشناسان حرفه ای در زمینه زوج و خانواده می‌تواند خدمات لازم برای مشاوره تلفنی ازدواج را در اختیارتان قرار دهد.

برای دریافت مشاوره تلفنی ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا ممکن است که مشاور نگذارد ازدواج کنیم؟

روانشناسان حرفه‌ای هرگز در مشاوره تلفنی ازدواج به جای افراد تصمیم نمی‌گیرند. آن‌ها تلاش می‌کنند هم چون آینه‌ای ویژگی‌های مثبت و منفی درون هریک از شما را آشکار کرده و مهارت‌های مقابله‌ای شما را در برخورد با مشکلات به چالش بکشند. درنهایت این خود شما هستید که باید نتیجه بگیرید چه تصمیمی برای زندگی‌تان بهتر است و از رفتن در چه مسیری احساس رضایت می‌کنید.

در مشاوره ازدواج تلفنی چه مسائلی را باید مطرح کنیم؟

در مشاوره موضوعات مختلف و متنوعی می‌تواند مطرح شود و محدودیتی در این باره وجود ندارد. هرآنچه که برای شما مهم است و ممکن است کیفیت زندگی شما را در آینده تحت تأثیر قرار دهد می‌تواند به‌عنوان محور جلسه مشاوره قبل از ازدواج مورد بحث قرار بگیرد. در نتیجه از مطرح کردن هیچ موضوعی نترسید و تلاش کنید آزادانه در مورد ملاک‌ها و ارزش‌های خود صحبت نمایید.

منبع: مشاوره ازدواج تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()