نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار با شخصیت اسکیزوئید چطور باید باشد؟ با توجه به اینکه افراد مبتلا به اختلال شخصیت اسکیزوئید از برقراری روابط صمیمانه و نزدیک با سایرین اجتناب می‌کنند و غالباً به‌عنوان افرادی منزوی شناخته می‌شوند برای اطرافیان و بستگان آن‌ها معمولاً این سؤال پیش خواهد آمد که با شخصیت اسکیزوئید چطور باید برخورد کنند؟ اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری که به‌عنوان نزدیکان این افراد می‌توانید انجام دهید این است که از آن‌ها بخواهید برای درمان از یک روانشناس کمک بگیرند.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که مطرح کردن این مسئله و دریافت موافقت شخصیت اسکیزوئید موضوع بسیار دشواری خواهد بود. شما می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناس، علاوه بر بالا بردن اطلاعات خود راجع به شخصیت اسکیزوئید و نحوه برخورد با آن‌ها، برای سلامت روان خود در این رابطه نیز قدمی بردارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با شخصیت اسکیزوئید می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: رفتار با شخصیت اسکیزوئید

راه‌های ارتباطی و رفتار با شخصیت اسکیزوئید

شخصیت‌های اسکیزوئید معمولاً افرادی تنها و درون‌گرا هستند که تنها بودن را به حضور در جمع ترجیح می‌دهند. همچنین با توجه به نوع خاص برقراری روابط اجتماعی در شخصیت اسکیزوئید آن‌ها معمولاً دوستان و نزدیکان چندانی نیز ندارند و بسیاری از افراد از اطراف آن‌ها پراکنده می‌شوند. بااین‌حال اگر شما به هر دلیلی می‌خواهید نحوه برقراری ارتباط و رفتار با شخصیت اسکیزوئید را یاد بگیرید؛ بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

1️⃣ تشویق وی برای مراجعه به مراکز درمانی

درصورتی‌که یکی از اطرافیان شما دچار شخصیت اسکیزوئید است بهترین کمک شما به او این است که از وی بخواهید برای درمان وضعیت موجود اقدام کند. اگرچه افراد اسکیزوئید معمولاً خود را دچار مشکل خاصی نمی‌دانند و احساس می‌کنند در شرایط موجود وضعیت آن‌ها بسیار مطلوب است بااین‌حال شما می‌توانید برخی نقاط ضعف و مشکلات را به آن‌ها گوشزد کنید. توجه داشته باشید که برای مطرح کردن چنین پیشنهادی در درجه اول باید میزانی از ارتباط و صمیمیت میان شما ایجاد شده باشد و همچنین باید این درخواست را بسیار محتاطانه مطرح نمایید.

برای مثال در برخورد و رفتار با شخصیت اسکیزوئید بهتر است وقتی از مشکلات و درگیری‌هایی که در محل کار یا تحصیل پیدا کرده و یا هرگونه مشکل دیگری که به دلیل ویژگی‌های اسکیزوئیدی برای وی پیش‌آمده صحبت می‌کند، از او بخواهید از مشاور کمک بگیرد. شاید بهتر باشد که شما مستقیماً از الفاظی مانند اسکیزوئید، بیماری و سایر عبارات منفی استفاده نکنید.

سعی کنید تمرکز خود و موضوع را بر روی مشکلات پیش‌آمده نگه دارید و دلیل مراجعه به مشاور را نیز حل این مشکلات و نه درمان بیماری شخصیتی بیان نمایید. برای آشنایی با روش های درمان شخصیت اسکیزوئید کلیک کنید.

2️⃣ رفتار با شخصیت اسکیزوئید | اطلاعات خود را افزایش دهید

به میزانی که شما اطلاعات خود را راجع به شخصیت اسکیزوئید و نشانه‌ها و دلایل ایجاد آن افزایش دهید بهتر خواهید توانست ارتباط خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید از طریق مطالعه و یا دریافت مشاوره از متخصصین روانشناسی اطلاعات خود را راجع به این بیماری افزایش دهید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد که کنترل بیشتری بر اوضاع داشته باشید و معنای هر رفتار از جانب شخصیت اسکیزوئید را نیز بهتر بفهمید.

3️⃣ پذیرش داشته باشید

بالا بردن پذیرش یکی از اصلی‌ترین پاسخ‌ها به این سؤال است که رفتار با شخصیت اسکیزوئید چطور باید باشد؟ توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به شخصیت اسکیزوئید هرگز به‌طور کامل درمان نخواهند شد و به همین خاطر این شمایید که باید هرچه سریع‌تر با این واقعیت کنار بیایید.

هنگامی‌که شما بتوانید این پذیرش را در خود ایجاد کنید، درگیری‌های شما با شخصیت اسکیزوئید به میزان بسیاری کاهش پیدا کرده و همچنین سلامت روانتان نیز بالاتر خواهد رفت. اگر احساس می‌کنید این واقعیت که یکی از نزدیکان شما با شخصیت اسکیزوئید درگیر شده برایتان بسیار ناراحت‌کننده بوده و شرایط روحی شما را تحت تأثیر قرار داده است، می‌توانید در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید.

4️⃣ آن‌ها را در شرایط ناراحت‌کننده قرار ندهید

به‌عنوان یک دوست و همراه در رفتار با شخصیت اسکیزوئید بهتر است سعی کنید شرایط آن‌ها را درک کرده و آنان را در موقعیت‌هایی که احساس معذب بودن می‌کنند، قرار ندهید. برای مثال ترتیب دادن مهمانی‌های بزرگ، اصرار به شرکت در شب‌نشینی و یا هر موضوع دیگری که باعث آزار آن‌ها می‌شود را کنار بگذارید. سعی کنید همواره در هم‌نشینی‌ها نظر و راحتی این افراد را نیز در نظر داشته باشید.

یکی دیگر از شرایطی که می‌تواند باعث ناراحتی و رنجش شخصیت اسکیزوئید باشد اصرار بیش‌ازحد شما برای تغییر اخلاقیات آن‌هاست. در ارتباط با افراد اسکیزوئید همواره به این موضوع توجه داشته باشید که آن‌ها به دلیل مشکلات شخصیتی با سایرین تفاوت دارند و تحت‌فشار گذاشتن‌شان برای تغییر نه‌تنها باعث بهبود وضعیت آن‌ها نخواهد شد بلکه صرفاً باعث آزردگی و همین‌طور آسیب دیدن ارتباط شما می‌گردد.

5️⃣ رفتار با شخصیت اسکیزوئید | انتظار ابراز هیجان زیاد نداشته باشید

شخصیت‌های اسکیزوئید معمولاً به سردی هیجانی معروف هستند. شخصیت اسکیزوئید نمی‌توانند هیجانات مثبت یا منفی خود را به‌اندازه دیگران ابراز کنند و به همین خاطر ممکن است شما در برخورد و رفتار با شخصیت اسکیزوئید احساس کنید که آن‌ها احساسی ندارند.

این موضوع تا حد زیادی باعث ناراحتی و فرسایش روحی شما می‌شود؛ زیرا آن‌ها معمولاً در مقابل ابراز محبت و هیجان دیگران واکنش چندانی نشان نمی‌دهند. به همین خاطر بهتر است برای ارتباط با مبتلایان به شخصیت اسکیزوئید به این نکته توجه داشته باشید که آن‌ها ابراز هیجانی ندارند و شما بایئ خود را با این مسئله سازگار نمایید.

6️⃣ معانی رفتار و حالت‌های او را بشناسید

با توجه به اینکه افراد درگیر با شخصیت اسکیزوئید معمولاً کمتر صحبت می‌کنند و همان‌طور که گفته شد ابراز هیجانی چندانی نیز ندارند آشنایی شما با حالات و زبان بدن شخصیت اسکیزوئید می‌تواند تا حد زیادی به شما در فهم احساسات و آنچه در سر دارند کمک کند. برای پیدا کردن شناخت دراین‌باره سعی کنید به‌خوبی حالات آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف موردبررسی قرار دهید.

7️⃣ تلاش برای ارتباط‌های غیر هیجانی

همان‌طور که گفته شد یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های شخصیت اسکیزوئید این است که آن‌ها از ارتباط هیجانی، جسمی و کلامی اجتناب می‌کنند به همین خاطر بهتر است در حین ارتباط و رفتار با شخصیت اسکیزوئید برنامه‌هایی به‌غیر از ارتباطات عمیق هیجانی و تماس‌های جسمی را برنامه‌ریزی نمایید.

با توجه به علایق هردوی شما و همین‌طور شرایط موجود می‌توانید ارتباط خود با شخصیت اسکیزوئید را به‌صورت قدم زدن و صحبت راجع به مسائل مختلف، آشپزی، مطالعه و یا تماشای فیلم شکل دهید. این موضوع باعث خواهد شد تا طرف مقابل نیز از ارتباط با شما لذت ببرد و بخواهد که آن را ادامه دهد.

8️⃣ رفتار با شخصیت اسکیزوئید | از یک مشاور کمک بگیرید

همواره به این موضوع توجه داشته باشید که اطرافیان افراد اسکیزوئید بیش از خود فرد دچار بحران‌های روحی خواهند شد به همین خاطر شاید بهتر باشد در حین ارتباط و رفتار با شخصیت اسکیزوئید، از یک مشاور نیز کمک بگیرید. مشاورین در کنار کمک برای بالا بردن پذیرش و توانایی‌های خود، می‌توانند در یافتن راهکارهایی برای برخورد با شخصیت اسکیزوئید نیز شما را یاری کنند.

آیا نوع رفتار با شخصیت اسکیزوئید تاثیری بر او دارد؟

هر چند شخصیت اسکیزوئید علاقه ای به حضور در جمع ندارد و به نوعی خوی او منزوی است؛ اما باز هم تلاش و رفتار اطرافیان میتواند روی آن ها تاثیر داشته باشد. از آن جا که بقای ما در کنار هم نوعانمان تضمین می‌شود پس انزوا چندان برای شخصیت اسکیزوئید مناسب نیست. پس تلاش خود را کوچک نشمارید و بدانید که نوع رفتار شما بر وضعیت او تاثیر خواهد داشت.

سخن آخر

شاید در نگاه اول ویژگی های شحصیت اسکیزوئید برای دیگران آسیب زا نباشد، اما در صورت زندگی و هم خانگی با شخصیت اسکیزوئید متوجه مشکلاتی خواهید شد. در این زمان اطرافیان به دردسر افتاده و به دنبال راهکاری هستند. انزوا و بی احساسی شخصیت اسکیزوئید واکنش اطرافیان را نسبت به خودشان سردتر خواهد کرد. حال در برخورد و رفتار با شخصیت اسکیزوئید تلاش شماست که نتیجه را تغییر خواهد داد. در این مقاله راهکارهایی در ارتباط و رفتار با شخصیت اسکیزوئید ارائه دادیم. در صورت میسر نبودنشان حتما با متخصصین روانشناسی در این باره صحبت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با شخصیت اسکیزوئید می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا می‌توان با شخصیت‌های اسکیزوئید ارتباط برقرار کرد؟

بله؛ اگرچه در ارتباط با شخصیت اسکیزوئید باید اصول و نکات خاصی را مدنظر قرار دهید اما بااین‌حال امکان برقراری ارتباط با آن‌ها وجود دارد.

در ارتباط با شخصیت اسکیزوئید باید به چه مسائلی توجه داشته باشیم؟

مهم‌ترین نکته این است که سعی کنید نسبت به این موضوع پذیرش داشته باشید و همچنین اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. یکی از نکات مهم دیگر این است که سعی کنید برای دیدارهای خود برنامه‌ریزی داشته باشید و از ملاقات‌هایی که در آن‌ها هیجان و احساس بسیاری وجود دارد، خودداری کنید.

منبع: رفتار با شخصیت اسکیزوئید



:: برچسب‌ها: رفتار با شخصیت اسکیزوئید ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اگر ازدواج نکنیم چه می شود؟ این سؤال برای بسیاری از جوانانی که در سن ازدواج هستند پیش می‌آید. گاهی اوقات فشارهای خانواده ما را از ازدواج نکردن می‌ترساند؛ گاهی اوقات هم آن‌قدر برنامه‌های شخصی داریم که جایی برای فکر کردن به ازدواج باقی نمی‌ماند. اما ته ذهنمان این سؤال هست که واقعاً اگر ازدواج نکنیم پشیمان می‌شویم؟ واقعیت این است که هیچ‌کس نمی‌تواند به این سؤال جواب بدهد.

 

بعضی مجردها از بسیاری متأهل‌ها خوشبخت‌ترند. بعضی وقت‌ها هم به خاطر موقعیت‌هایی که از بین رفته‌اند پشیمان می‌شویم. درواقع می‌توان گفت ازدواج کردن یا نکردن موضوعی است که با توجه به زندگی هرکسی می‌تواند متفاوت باشد. به همین خاطر شاید بهتر باشد این تصمیمتان را با یک مشاور در میان بگذارید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عوارض ازدواج نکردن و اگر ازدواج نکنیم چه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: اگر ازدواج نکنیم چه! | دلیل و عوارض ازدواج نکردن

اگر ازدواج نکنیم | مگر همه باید ازدواج کنند؟

ازدواج و داشتن همسر یک نیاز طبیعی برای انسان است. از گذشته تا حالا و در تمام فرهنگ‌ها دختران و پسران وقتی به سن خاصی می‌رسند ازدواج می‌کنند. به همین خاطر بسیاری از والدین و اطرافیان انتظار دارند شما هم دیر یا زود ازدواج کنید. اما یک سؤال مهم این است که آیا واقعاً همه انسان‌ها باید ازدواج کنند؟

واقعیت این است که خیر؛ شما مجبور نیستید ازدواج کنید. به همان اندازه که پیدا کردن همسر خوب می‌تواند خوشبختی شما را تضمین کند یک ازدواج از سر اجبار و فشار هم می‌تواند مشکلات بسیاری را برای‌تان به همراه بیاورد. درواقع قرار نیست هرکس که ازدواج کرد، خوشبخت باشد و هرکسی که ازدواج نکرد دچار مشکل شود. ازدواج یک موضوع خیلی خوب در زندگی همه ماست اما به شرطی که هم خودمان و هم طرف مقابل شرایط آن را داشته باشیم. 

پیامدهای ازدواج نکردن برای مرد و دختر

ازدواج نکردن در شرایطی که گزینه موردنظرتان برای ازدواج را پیدا نکرده‌اید، می‌تواند بسیار مطلوب باشد. درواقع خود را از خطر یک زندگی ناموفق نجات داده‌اید. اما درعین‌حال معیارهای اشتباه‌تان (مثل‌اینکه بخواهید طرف مقابل همه‌چیزتمام باشد یا بی توجهی به ازدواج) می‌تواند مشکلاتی را برایتان به همراه داشته باشد. از جمله پیامدهای ازدواج نکردن و پاسخ به اگر ازدواج نکنیم چه به شرح زیر است.

 

⭕ سلامت عاطفی

داشتن یک شریک عاطفی ثابت که قرار است همیشه کنار شما باشد و در همه شرایط حمایت‌تان کند، می‌تواند بسیار شیرین باشد. بسیاری از کسانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند این رابطه را برقرار کنند در زندگی احساس تنهایی و ناراحتی می‌کنند. این تنهایی می‌تواند شما را در برابر بسیاری از بیماری‌های روحی آسیب‌پذیر کند. بعضی جوانان در پاسخ به این موضوع از روابط دوستی یا هم خانگی صحبت می‌کنند. واقعیت این است که این روابط هرگز نمی‌توانند به‌اندازه ازدواج عمیق باشند. از طرفی تعدد روابط خودش دلیلی برای کاهش سلامت روان است.

⭕ به خطر افتادن سلامت جنسی، اگر ازدواج نکنیم

در تمام توصیه‌هایی که برای سلامت جنسی مطرح می‌شود داشتن یک شریک جنسی ثابت از مهم‌ترین راهکارهاست. به همین خاطر ازدواج علاوه بر تأمین نیاز جنسی، سلامت شما را هم تضمین می‌کند. درحالی‌که هرچقدر تعداد روابط شما افزایش پیدا کند، احتمال درگیری با بیماری‌های مقاربتی هم بیشتر خواهد شد.

⭕ نبود استقلال

برای بسیاری از جوانان و به‌خصوص دخترها ازدواج نکردن به معنای این است که نمی‌توانند به استقلال دست پیدا کنند. درواقع شما تا پیش از زمان ازدواج باید در خانه والدین زندگی کنید و آن‌ها روی بسیاری از رفتارهایتان کنترل خواهند داشت. درحالی‌که پس از ازدواج خانواده و زندگی خودتان را دارید.

⭕ اگر ازدواج نکنیم فشارهای مذهبی بیشتر می شود

یکی از مشکلات بسیاری از جوانانی که ازدواج نمی‌کنند فشارهای مذهبی است. درگیری با نیازهای جنسی و همین‌طور احتیاج به داشتن همدم ازجمله نیازهایی هستند که راهکار مذهب برای برطرف کردنشان ازدواج است. به همین خاطر این جوانان دچار تعارض بین باورهای مذهبی و شرایط زندگی‌شان می‌شوند. این شرایط می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را به دنبال داشته باشد.

⭕ احساس بی‌ثمر ماندن زندگی

اگر ازدواج نکنیم شاید در کوتاه‌مدت خیلی متوجه پیامدهای منفی آن نباشیم اما با گذشت زمان بیشتر احساسات منفی به سراغ شما می‌آیند. برای مثال یک نیاز طبیعی در همه انسان‌ها این است که دلشان می‌خواهد فرزندی داشته باشند. این فرزندان درواقع حاصل و ثمره یک زندگی هستند. اگر ازدواج نکنیم ممکن است در میان‌سالی یا پیری به دلیل نداشتن فرزند یا تجربه نکردن رابطه عاطفی، احساس ناراحتی کنید.

در چه شرایطی ازدواج نکنیم ؟

همان‌طور که گفتیم ازدواج کردن همیشه هم خوب نیست. گاهی اوقات بهتر است حداقل برای مدتی از فکر ازدواج بیرون بیایید. اگر شما در هریک از موقعیت‌های زیر قرار دارید بهتر است فعلاً برای ازدواج تصمیم نگیرید. 

✅ فشار اطرافیان

وقتی سن‌تان کمی بالاتر می‌رود فشار اطرافیان و به‌خصوص خانواده یکی از مهم‌ترین دلایل ازدواج می‌شود. گاهی اوقات خانواده آن‌قدر روی این موضوع تمرکز می‌کنند و آن‌قدر راجع به آینده حرف‌های نگران‌کننده می‌زنند که ترجیح می‌دهید هرچه سریع‌تر ازدواج کنید. در این شرایط بسیاری از ما به اینکه با چه کسی ازدواج می‌کنیم توجهی نداریم و تنها می‌خواهیم از فشار حرف‌های خانواده و اطرافیان خلاص شویم. توجه داشته باشید که این شکل از ازدواج مشکلات بسیاری را به دنبال خود می‌آورد و بهتر است مدتی برای ازدواج دست نگه دارید.

✅ ترس از ازدواج نکردن

حرف‌های اطرافیان یا دیدن زندگی متأهلی دوستان و اطرافیان گاهی باعث می‌شود از ازدواج نکردن بترسید. ممکن است فکر کنید تنها ماندن شما در شرایطی که همه اطرافیان ازدواج کرده‌اند می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد و به همین خاطر به اولین نفری که سر راهتان قرار می‌گیرد پاسخ مثبت می‌دهید. یادتان باشد قرار نیست جریان زندگی همه انسان‌ها مشابه یکدیگر باشد. بعضی از ما زودتر و بعضی دیرتر ازدواج می‌کنیم. اما این نباید باعث ترس و نگرانی شما بشود. 

✅ نبود بلوغ و پختگی

گاهی اوقات کاملاً احساس می‌کنید که خودتان یا طرف مقابل آمادگی ازدواج را ندارید. اما ممکن است اطرافیان به شما بگویند دیر یا زود شرایط زندگی مشترک را یاد می‌گیرید. درواقع ازدواج کردن آن‌قدر مهم می‌شود که به شرایط لازم برای آن توجهی نمی‌کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد این شکل از ازدواج در اکثر مواقع با مشکلات شدیدتر یا حتی طلاق مواجه می‌شود. به همین خاطر هرقدر هم که زمان ازدواج طولانی باشد بهتر است از ازدواج با کسی که بلوغ فکری لازم را ندارد خودداری کنید.

نظر متخصصان برای ازدواج نکردن تا آخر عمر

ازدواج موضوع بسیار مهمی در زندگی همه ما است. اما قرار نیست تمام زندگی‌مان باشد. اگر شما هم تاکنون نتوانسته‌اید گزینه مناسبی را برای ازدواج انتخاب کنید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. گاهی اوقات خودمان متوجه نیستیم که بخشی از رفتارهایمان، ما را از یک ارتباط سالم دور می‌کند. گاهی اوقات هم بی‌دلیل از تنهایی می‌ترسیم و سعی می‌کنیم خودمان را وارد رابطه‌های متعدد کنیم.

مشاورین در تمام این شرایط می‌توانند به شما کمک کنند مسیر صحیح‌تر را انتخاب کنید. به‌علاوه هنگامی‌که کسی را برای ازدواج انتخاب می‌کنید مشاور پیش از ازدواج با بررسی تمام جوانب و همین‌طور معیارهای شما برای ازدواج کمکتان خواهد کرد که بهترین تصمیم را بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عوارض ازدواج نکردن و اگر ازدواج نکنیم چه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

پیامدهای ازدواج نکردن چیست؟

مشکلات روحی، به خطر افتادن سلامت جنسی، احساس بی‌ثمر شدن زندگی و همین‌طور فشارهای مذهبی از مهم‌ترین پیامدهای ازدواج نکردن هستند.

آیا ازدواج نکردن همیشه منفی است؟

خیر؛ ازدواج بخش مهمی از زندگی همه ما است اما قرار نیست تمام زندگی‌مان باشد. اگر به هر دلیلی تاکنون ازدواج نکرده‌اید بهتر است به سایر جنبه‌های زندگی‌تان توجه کنید.

منبع: اگر ازدواج نکنیم چه! | دلیل و عوارض ازدواج نکردن



:: برچسب‌ها: اگر ازدواج نکنیم چه! | دلیل و عوارض ازدواج نکردن ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ال اس دی (LSD)، نام ماده مخدر توهم‌زایی است که مصرف آن در سال‌های اخیر و با توجه به جذابیت تجربیات پس از مصرف، در بسیاری از جوانان افزایش پیدا کرده است. این ماده با تحریک گیرنده‌های سروتونین در مغز باعث به وجود آمدن علائمی از جمله درهم آمیختگی حواس می‌شود.

 

با توجه به اینکه مواد توهم‌زا نظیر ال اس دی وابستگی جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کنند این باور اشتباه در میان بسیاری از افراد جامعه ایجاد شده است که ال اس دی و سایر مواد توهم‌زا اعتیادآور نیستند، در حالی که اعتیاد به این ماده سلامت بسیاری از افراد را تهدید می‌کند و لازم است پیش از بروز مشکلات بیشتر درمان صورت گیرد. به همین خاطر ما نیز در این مطلب راجع به ماده مخدر ال اس دی، نشانه‌های مصرف و ترک آن صحبت خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ال اس دی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: ال اس دی چیست

ال اس دی چیست؟

لایزرژیک اسید دی اتیل آمید که به‌اختصار ال اس دی نامیده می‌شود یکی از انواع مواد توهم‌زا است که ماده اولیه آن از یک قارچ تهیه شده و سپس در آزمایشگاه‌ها به این ماده تبدیل می‌شود. ال اس دی بیشتر به‌صورت قرص و کپسول و یا ذرات کریستال مانند در بازار به فروش می‌رسد و به عبارتی رایج‌ترین شیوه استفاده از آن بلعیدن این ماده است.

از زمان مصرف تا شروع نشانه‌های آن با توجه به میزان مصرف و همین‌طور سابقه فرد در استفاده از مواد مخدر، زمانی در حدود 60-20 دقیقه طول خواهد کشید.

به‌طورکلی این ماده با تحریک گیرنده‌های سروتونین در مغز که مسئولیت ادراک صحیح واقعیت را بر عهده دارند باعث تجربه شرایطی می‌شود که فرد اتفاقاتی را در ذهن خود تصور می‌کند اما آن‌ها را کاملاً واقعی دانسته و هیچ آگاهی نسبت به ساختگی بودن آن‌ها ندارد. علاوه بر این یکی از شایع‌ترین اثراتی که مصرف این دارو به جا خواهد گذاشت درهم‌آمیختگی حواس است به این معنی که فرد ممکن است صداها را ببیند و یا طعم اشیا دیدنی را احساس کند.

نشانه‌های استفاده از ال اس دی

استفاده از ال اس دی نیز مانند سایر مواد اعتیادآور نشانه‌هایی را به جا خواهد گذاشت که از طریق آن‌ها می‌توانید مصرف این ماده توسط فرد را تشخیص دهید. هر نوبت از مصرف این ماده با توجه به شرایط خاصی که در هشیاری فرد ایجاد می‌کند یک تریپ یا سفر نامیده می‌شود؛ تریپ‌ها می‌توانند با توجه به علائمی که فرد تجربه خواهد کرد خوب یا بد باشند اما یکی از نکاتی که می‌تواند شرایط را پیچیده‌تر کند بازگشت یا فلش بک سفرها بدون استفاده از ال اس دی است که به دلیل تأثیرات سوء این ماده در بدن فرد ایجاد می‌شوند.

البته به خاطر داشته باشید که این نشانه‌ها به‌عنوان عاملی برای هشدار هستند که شما می‌بایست آن‌ها را پیگیری کنید و تشخیص اعتیاد به هر نوع ماده مخدر صرفاً می‌بایست توسط متخصصین و با استفاده از تست اعتیاد صورت بگیرد. بااین‌حال مهم‌ترین نشانه‌های استفاده از ال اس دی شامل موارد زیر است.

  • کاهش اشتها
  • احساس گیجی و سردرگمی
  • پارانوئید یا بدبینی
  • ادراکات فرد دچار تحریف می‌شود به این معنا که آن‌ها مسائلی را ادراک می‌کنند که در عالم واقعیت اتفاق نیفتاده
  • تحریف در ادراک زمان
  • درهم‌آمیزی حواس پنج‌گانه

نشانه های ال اس دی تقلبی

از آنجایی که ال اس دی، ماده مخدر نگرانی محسوب می‌شوند و همه جا در دسترس نیست؛ بسیاری از فروشندگان این ماده از ترکیبات دیگری برای تولید این ماده استفاده می‌کنند تا قیمت تمام شده آن ارزانتر شود. که این ترکیبات، بسیار خطرناک بوده و عوارض بدتری برای افراد ایجاد می‌کند. تشخیص تقلبی بودن آنها دشوار است اما در مواردی، مزه نوع تقلبی این ماده، تلخ تر از نوع اصلی آن است.

تاریخچه مصرف ال اس دی

ال اس دی یک روانگردان، جدید نیست. بلکه اولین بار آلبرت هافمن به صورت اتفاقی آن را تولید کرد. این ماده در ابتدا برای درمان بیماری های تنفسی استفاده می‌شد؛ اما بعد از مدتی، به عنوان یک ماده روانگردان شناخته شد. با حضور فرقه هایی مانند هیپی ها، استفاده از این ماده به طور چشمگیری افزایش یافت.

انواع ال اس دی ها

فراموش نکنید که ال اس دی، انواع مختلفی داشته و به شکل های مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به شکل ورقه های کاغذی، آدامس، کپسول، قرص و… وجود دارد که در بیشتر موارد ترکیبات آنها یکسان بوده و همچنین تاثیرات مشابهی نیز بر بدن دارند. همچنین با اسم هایی مثل مانترا، چشم سوم و طلوع آفتاب نیز شناخته می‌شود. از دیگر انواع مصرف آن می‌توان به چکاندن قطره هایی از آن بر روی قند ، شیرینی  و بیسکوییت اشاره کرد.

دلایل اعتیاد فرد به ال اس دی

ال اس دی و سایر مواد توهم‌زا وابستگی جسمی چندانی را به همراه نخواهند داشت بااین‌حال به دلیل تجربیات خاص و منحصربه‌فردی که به دنبال مصرف این مواد برای فرد پیش می‌آید بسیاری از افراد نسبت به تکرار این تجربه تمایل نشان می‌دهند. مشکلات و ضعف‌های روانی نظیر ناتوانی در رد کردن پیشنهاد اطرافیان به‌ویژه در سنین نوجوانی، رفتارهای تکانه‌ای و بدون فکر کردن و یا مشکلاتی مثل ناآگاهی از آسیب‌هایی که این مواد به همراه خواهند داشت می‌تواند باعث استفاده فرد از این مواد شود.

بی‌توجهی به ترک اعتیاد به ال اس دی

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که با توجه به عدم اعتیادآوری ال اس دی چرا می‌بایست برای ترک اعتیاد به آن اقدام کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت اگرچه این ماده وابستگی جسمی را به همراه نخواهد داشت بااین‌حال عوارض روانی شدیدی را برای فرد ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث بروز جنون و یا اختلالات روانی نظیر اسکیزوفرنی شود.

به همین خاطر بهتر است که اقدامات درمانی در ارتباط با این اختلال هرچه سریع‌تر صورت بگیرد. علاوه بر این استفاده از ال اس دی می‌تواند راه را برای ورود فرد به دنیای اعتیاد و تجربه سایر مواد مخدر نیز باز کند و به همین خاطر پیشگیری از مصرف آن یا درمان اعتیاد به آن ازجمله راهکارهایی هستند که می‌توانند شرایط فرد را بهبود ببخشند.

نشانه‌های مسمومیت با ال اس دی

زمان بروز نشانه‌های تحمل در ال اس دی بسیار کوتاه است. به این معنا که در حدود سه تا چهار روز پس از مصرف فرد احساس می‌کند که برای دستیابی به لذت پیشین می‌بایست میزان مصرف را افزایش دهد. این موضوع به‌تدریج باعث خواهد شد که مشکلاتی نظیر اوردوز و مسمومیت با این ماده برای مصرف‌کننده اتفاق بیفتد.

با توجه به اینکه ال اس دی باعث افزایش فعالیت دستگاه سمپاتیک در بدن می‌شود مسمومیت با این ماده می‌تواند نشانه‌هایی نظیر افزایش ضربان قلب و فشارخون، افزایش تعداد تنفس، انقباض عضلات و در شرایط بحرانی‌تر احتمال از دست دادن هوشیاری و کما را به همراه داشته باشد.

 

خانواده مصرف‌کنندگان ال اس دی

علاوه بر مصرف‌کنندگان مواد مخدر، خانواده‌ها و نزدیکان نیز ازجمله افرادی هستند که مشکلات بسیاری را تجربه خواهند کرد. غم آسیب دیدن یکی از نزدیکان، مشکلاتی که با هر بار مصرف ال اس دی در خانواده ایجاد می‌شود و همین‌طور آسیب‌هایی نظیر فقر یا سایر مشکلات اجتماعی ازجمله مسائلی هستند که سلامت روان خانواده را مورد تهدید قرار می‌دهند.

به همین خاطر روانشناسان معمولاً توصیه می‌کنند که صرف‌نظر از تمایل یا عدم تمایل مصرف‌کنندگان برای درمان بهتر است خانواده این افراد جلساتی را زیر نظر مشاورین بگذرانند.

این جلسات به شما کمک خواهد کرد توانایی پذیرش و سازگاری خود با شرایط موجود را بالا ببرید و همین‌طور نکاتی را در ارتباط با شیوه برخورد با مصرف‌کننده و تشویق وی به شروع فرایند درمان آموزش ببینید. علاوه بر این مشاورین به شما و فرزندانتان کمک خواهند کرد تا از بروز بیماری‌های روحی مانند افسردگی در امان باشید.

ترک ال اس دی

اعتیاد به این ماده معمولاً خود را به‌صورت یک میل و وسوسه غیرقابل‌کنترل برای مصرف مجدد نشان می‌دهد. علاوه بر این همان‌طور که گفته شد استفاده از این ماده عوارض روانی بسیاری ازجمله افزایش خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را به همراه خواهد داشت.

به همین خاطر اصلی‌ترین گزینه برای درمان این مشکل استفاده از جلسات روان‌درمانی است. در طی این جلسات اقدامات متعددی صورت می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

????افزایش آگاهی

در اولین قدم برای درمان اعتیاد به ال اس دی می‌بایست فرد و حتی خانواده وی نسبت به این ماده، مکانیزم اثرگذاری آن و همین‌طور نشانه‌های اعتیاد مطلع شوند. در شرایطی که آگاهی فرد از یک موضوع افزایش پیدا کند توانایی وی برای مبارزه با آن نیز بیشتر خواهد بود.

????کنترل میل به مصرف

در طی آموزش به بیمار، نکاتی در ارتباط با میل به مصرف مجدد این ماده و راه‌هایی که فرد می‌تواند با استفاده از آن‌ها در مقابل این تمایل مقاومت نماید نیز به فرد آموزش داده می‌شود. برای مثال بیمار به کمک درمانگر جدولی از شرایطی که باعث تحریک بیشتر او به مصرف ال اس دی می‌شود تهیه کرده و سپس راهکارهایی را برای مقاومت در برابر این شرایط می‌آموزد.

????بررسی مشکلات و بیماری‌های روحی

در طی جلسات درمانی می‌بایست اختلالات و مشکلات روحی که در کنار اعتیاد برای فرد ایجاد شده نیز موردبررسی قرار بگیرند. بهبود این اختلالات در بسیاری از مواقع باعث خواهد شد که فرد باانگیزه بیشتری فرایند ترک را ادامه دهد؛ زیرا مشکلاتی نظیر اضطراب یا افسردگی می‌توانند عاملی برای گرایش فرد به استفاده از مواد اعتیادآور باشند.

????شناسایی علل اعتیاد

در طی جلسات بازپروری به فرد کمک می‌شود تا مشکلات اصلی و زمینه‌ای که باعث بروز اعتیاد در وی شده است را شناسایی کرده و سپس با همکاری درمانگر برای بهبود آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

????کمک به فرد برای بهبود شرایط زندگی

اعتیاد، مشکلات بسیاری را در زندگی فرد و ازجمله موقعیت تحصیلی، شغلی و خانوادگی وی ایجاد خواهد کرد. درمانگران به بیمار کمک می‌کنند تا در کنار ترک اعتیاد به ال اس دی توانایی‌های خود را برای جبران مشکلات پیش‌آمده افزایش دهد و موقعیت‌های ازدست‌رفته را بازسازی کند.

????خانواده‌درمانی

همان‌طور که گفته شد خانواده افراد درگیر با اعتیاد یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار در مقابل مشکل پیش‌آمده هستند و به همین خاطر نیاز است تا آن‌ها نیز از جلسات درمانی استفاده نمایند. در طی جلسات خانواده‌درمانی علاوه بر اینکه به سلامت اعضای خانواده و مشکلات آن‌ها توجه می‌شود آگاهی این افراد نسبت به موضوع اعتیاد و نحوه برخورد با فردی که دچار این مشکل شده نیز افزایش پیدا می‌کند.

????جلسات گروهی

در طی جلسات گروه‌درمانی بیمار با افرادی آشنا می‌شود که شرایطی مشابه او دارد. این موضوع درعین‌حال که باعث می‌شود فرد احساس کند تنها او نیست که دچار مشکل شده و افراد بسیاری شرایطی مشابه او دارند باعث خواهد شد که وی بتواند از تجربیات سایرین نیز استفاده کرده و پس از مشاهده موفقیت آن‌ها، انگیزه وی برای موفقیت افزایش پیدا کند.  

عوارض مصرف ال اس دی

ال اس دی نیز مانند دیگر مواد مخدر عوارض زیادی برای بدن ایجاد می‌کند. اما به طور کلی مصرف روانگردان ها به دلیل اینکه باعث بروز توهمات می‌شوند؛ لذت بیشتری برای افراد داشته و باعث وابستگی بیشتر می‌گردد. احساس ناامیدی و از دست دادن هویت، ابتلا به اختلالات شخصیتی و اسکیزوفرنی، از برخی از پیامدهای مصرف این ماده هستند. همچنین مصرف این ماده، پیامدهای جسمانی نیز دارد.

تفاوت ال اس دی با دیگر مواد مخدر

اگر بخواهیم ال اس دی را با دیگر موادمخدر و آثار آنها مقایسه کنیم؛ باید با توجه به ماهیت مواد، این مورد را در نظر بگیریم. به طور کلی بر اساس تحقیقات، میزان اعتیاد به مواد توهم زا مانند ال اس دی، کمتر از دیگر مواد است. اما بازهم نمی‌توان گفت که ال اس دی، اعتیادآور نیست و عوارضی برای بدن ایجاد نمی‌کند.

سخن پایانی

ماده مخدر ال اس دی، یکی از موادی است که به صورت تدریجی و خاموش، افراد را در معرض انواع بیماری های روان قرار می‌دهد. همچنین کاملا اعتیادآور بوده و عوارض جسمانی نیز دارد. متاسفانه میزان مصرف آن میان جوانان بسیار شایع بوده و ناشی از عدم اطلاع از عوارض جانبی این ماده است. به همین دلیل جوانان و خانواده ها باید در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کرده و از اعتیاد فرزندان خود جلوگیری کنند. کمک گرفتن از مشاور می‌تواند تا حد زیادی در این مورد موثر باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ال اس دی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا ال اس دی اعتیادآور است؟

بله؛ اگرچه ال اس دی نیز مانند سایر مواد توهم‌زا اعتیاد جسمانی ندارد بااین‌حال وابستگی روانی شدیدی را در فرد ایجاد خواهد کرد که او را به سمت مصرف مجدد این ماده سوق می‌دهد.

آیا می‌توان اعتیاد به ال اس دی را ترک کرد؟

بله؛ ترک اعتیاد به این ماده می‌بایست زیر نظر متخصصین روانشناسی و با کنترل وضعیت روانی فرد اتفاق بیفتد. بااین‌حال در صورتی ‌که فرد برای ترک این ماده مخدر همکاری لازم را داشته باشد امکان ترک آن وجود دارد. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ال اس دی چیست



:: برچسب‌ها: ال اس دی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخورد با خیانت زنان مساله دشواری برای آقایان است. و چگونگی نوع برخورد را شاید بتوان یکی از سخت‌ترین سؤالات برای آقایان در نظر گرفت. آگاهی از این موضوع که شریک عاطفی شما مرتکب خیانت شده، موضوع بسیار تلخی است که کنار آمدن با آن گاهی غیرممکن خواهد بود. خیانت از جانب زنان موضوعی است که کمتر مشاهده شده و به همین دلیل می‌تواند باعث بروز هیجانات ناخوشایند بیشتری در طرف مقابل باشد.

با این‌ حال شما می‌بایست راهکاری برای برخورد با خیانت شریک عاطفیتان پیدا کنید و این موضوع می‌تواند گاهی بسیار سخت باشد. درصورتی‌که احساس می‌کنید نمی‌توانید به‌تنهایی در این زمینه تصمیم بگیرید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین معمولاً می‌توانند قضاوت بی‌طرفانه‌ای نسبت به شرایط موجود داشته باشند و درعین‌حال به دلیل تخصص و تجربه بالایی که درزمینهٔ مسائل خانوادگی دارند راهکارهای مفیدی را در اختیارتان بگذارند..

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: برخورد با خیانت زنان

برخورد با خیانت زنان

خانم هایی که خیانت می‌کنند احساس سرخوردگی و بیهوده بودن را به شریک احساسی منتقل می‌کنند. اینکه آنها هیچ سودی برای خانم نداشتند که حاضر به ادامه رابطه با وفاداری نبوده است. معمولا این سوال برای آقایان پیش می‌آید که در برخورد با خیانت زنان چگونه باید رفتار کنند؟ بهترین راه صبر و کنترل احساسات است. اما راه حل های دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خیانت زنان و دلایل آن

به‌طور کلی خیانت به این معناست که یکی از زوجین آنچه را می‌بایست صرفا در انحصار شریک عاطفی خود نگه دارد با فردی دیگر تقسیم کند. موضوع خیانت می‌تواند در طیفی از تماس‌های تلفنی و صحبت‌های عاشقانه تا رابطه جنسی گسترده باشد. از جمله مهم‌ترین دلایلی که برای خیانت زنان مطرح می‌شود می‌توان به مشکلاتی درزمینهٔ عاطفی، روابط جنسی و یا مشکلات مالی اشاره کرد.

به‌طورکلی متخصصین روانشناسی معتقدند زنان هنگامی به سراغ خیانت می‌روند که تصمیم داشته باشند به‌طورکلی شریک عاطفی خود را تغییر دهند. به عبارتی آن‌ها به دنبال پیدا کردن پایگاهی مناسب برای خروج از رابطه‌ای هستند که به هر دلیلی برای آن‌ها رضایت‌بخش نیست.

اگر چه خیانت در زنان موضوعی است که باعث آسیب دیدن شریک عاطفی خواهد شد، با این‌ حال به این موضوع توجه داشته باشید که فردی که دچار این تجربه‌ شده است نیز شرایط روحی نابسامان و مشکلاتی را تجربه می‌کند که نیاز است به آن توجه جدی شود. و به دنبال برخورد با خیانت زنان خواهد گشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

چگونگی برخورد با خیانت زنان

برخورد با خیانت زنان موضوعی است که گاهی اوقات فرد را دچار چالش بسیاری خواهد کرد. احتمالاً شما هیجانات منفی متضادی را تجربه خواهید کرد. از طرفی نسبت به‌طرف مقابل خود خشم و دلخوری بسیاری دارید و از طرف دیگر گاهی ممکن است خود را مقصر این شرایط دانسته و حتی دلتنگ رابطه عاطفی و طرف مقابلتان شوید.

برای گذر سلامت از این بحران بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید و سپس دراین‌باره تصمیم‌گیری کنید. حتی اگر تصمیمی برای ادامه زندگی مشترک خود ندارید مشاورین به شما کمک خواهند کرد که به سلامت از این بحران عبور کرده و مشکلات روحی کمتری را تجربه کنید. ما در ادامه به برخی از راهکارها درزمینهٔ برخورد با خیانت زنان اشاره خواهیم کرد.

✨ صبور باشید و به همسر خود زمان دهید

یکی از راه های برخورد با خیانت زنان، صبر و زماندهی به همسر است. برای تصمیم گیری هم به خود و هم همسرتان زمان دهید. صبور باشید و زمانی که سرشار از خشم هستید تصمیم گیری نداشته باشید.

✨ خودتان را سرزنش نکنید

در برخورد با خیانت زنان لازم نیست که خودتان را سرزنش کنید. این شما نیستید که همسرتان را مجبور به خیانت کرده اید. او کسی است که به هر دلیل این خطا را انجام داده است. به همین دلیل هرگز نباید خود را مقصر این اتفاق بدانید.

✨ تمرکز و آگاهی خود را افزایش دهید

افزایش آگاهی و تمرکز در برخورد با خیانت زنان حائز اهمیت است. بهتر است که خشم خود را کنترل کنید تا در وهله اول به خود و در وهله دوم به همسر خود آسیب وارد نکنید. با همسرتان صحبت کنید و دلیل این رفتار را از همسرتان جویا شوید.

✨ به قضاوت دیگران توجه نکنید

در برخورد با خیانت زنان نباید به حرف های دیگران اهمیت دهید. اگر احساس می‌کنید که می‌توانید زندگی خود را دوباره بسازید؛ حتما با کمک روانشناس به زندگی برگردید. و به صحبت های دیگران توجهی نکنید.

✨ احساسات خود را بپذیرید

در برخورد با خیانت زنان باید احساسات خود را بپذیرید. شما در این دوره احساسات منفی بسیاری را تجربه خواهید کرد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که هرگز سعی نکنید احساسات خود را انکار کرده و یا خود را برای وجود این احساسات سرزنش کنید. سعی کنید به تمامی احساسات خود توجه داشته و به خود بابت این وضعیت حق بدهید. بهتر است در طی این مدت با خودتان با محبت بیشتری برخورد کنید.

✨ اشتباهات خود را بشناسید

برای برخورد با خیانت زنان، اشتباهات خود را شناسایی کنید. هنگامی‌که به لحاظ شرایط روحی در وضعیت مناسب‌تری قرار گرفتید بهتر است با دقت بیشتری به دلایل بروز این وضعیت توجه داشته باشید. سعی کنید تا جای ممکن اشتباهات خود را شناسایی کنید. شناخت نقاط ضعف به شما کمک خواهد کرد تا در آینده با چنین مشکلی مواجه نشوید.

✨ برخورد با خیانت زنان | تصمیم بگیرید

تصمیم در برخورد با خیانت زنان بسیار مهم است. پس از شناخت دلایل خیانت و همین‌طور میزان تقصیری که شما در این موضوع داشته‌اید، می‌بایست برای ادامه زندگی خود تصمیم بگیرید. آیا تصمیم دارید طرف مقابلتان را ببخشید و یا می‌خواهید برای همیشه او را از زندگی خود کنار بگذارید؟ یکی از نکاتی که در این زمینه بسیار تأثیرگذار خواهد بود این است که صحبت‌های طرف مقابل را نیز بشنوید.

او دراین‌باره چه دیدگاهی دارد؟ آیا به دنبال جبران شرایط پیش آمده است و یا تصمیمی برای برگشت به رابطه عاطفی ندارد؟ سعی کنید مزایا و معایب ادامه رابطه را به‌طور دقیق مشخص کنید و سپس بررسی نمایید کفه ترازو به سمت ماندن و یا جدایی سنگینی می‌کند.

✨ کمک بگیرید

در تعیین نحوه برخورد با خیانت زنان شما نیاز به همراهی اطرافیان و حتی شنیدن نقطه نظرات آن‌ها دارید به همین خاطر سعی کنید تا جای ممکن از دیگران کمک بگیرید. این کمک می‌تواند در طیفی از مشورت گرفتن و یا حتی وقت گذراندن با یک دوست باشد. شما درعین‌حال می‌توانید از یک کمک تخصصی نیز استفاده کنید.

اطرافیان معمولاً به دلیل علاقه‌ای که به شما دارند احتمالاً به مسائل با تعصب بیشتری نگاه می‌کنند این درحالیست که مشاورین بدون جانبداری، با شما راجع به احساستان و آنچه به نفع زندگی و آینده شما خواهد بود صحبت خواهند کرد تا در برخورد با خیانت زنان بهتر عمل کنید. استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی علاوه بر کمک به شما برای تصمیم‌گیری می‌تواند باعث شود با سلامت بیشتری از این بحران عبور کنید و کمتر دچار مشکلات روحی شوید.

برخورد با خیانت زنان معمولا در زوجینی که پس از خیانت تصمیم به ادامه رابطه می‌گیرند پس از مدتی با این مشکل مواجه می‌شوند که احساس می‌کنند توانایی اعتماد به طرف مقابل را ندارند و هرلحظه انتظار بروز خیانت دیگری را می‌کشند و یا ممکن است هرگز نتوانند محبت و صداقت پیشین را با یکدیگر تجربه کنند؛ به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که در صورت تصمیم‌گیری برای ادامه زندگی از چند جلسه زوج‌درمانی استفاده کنید. این جلسات به شما برای بخشیدن همسر و به دست آوردن اعتماد پیشین کمک خواهند کرد.

برخورد با خیانت زنان | نقش اطرافیان

شاید یکی از تأثیرگذارترین مسائل در نحوه برخورد با خیانت زنان، نوع رفتار اطرافیان و به‌خصوص نزدیکان مرد باشد. برخورد و قضاوت‌های دیگران از یک‌سو می‌تواند فرد را آرام کرده و او را به سمت بخشش سوق دهد و از سوی دیگر می‌تواند آتش خشم را شعله‌ور کرده و باعث بروز مشکلات بیشتری باشد. به همین خاطر به‌عنوان نزدیکان فردی که با این ماجرا درگیر شده است نحوه برخورد شما می‌تواند تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری داشته باشد.

در شرایطی که فردی بحران خیانت از جانب شریک عاطفی را تجربه می‌کند، سعی کنید به راهکارهای زیر توجه داشته باشید.

???? به آن‌ها حق بدهید که برای مدتی ناراحت و سردرگم باشند و تمایلی برای فعالیت‌های روزمره نداشته باشند.

???? هنگامی‌که فرد به تنهایی نیاز دارد سعی نکنید با چیدن برنامه‌های سرگرم‌کننده او را به‌اجبار از شرایط خود خارج کنید. درعین‌حال هرزمانی که از شما کمک خواستند حاضر باشید.

???? سعی کنید تا جای ممکن از کوچک یا بزرگ نشان دادن بیش‌ازحد ماجرا خودداری کنید و تنها واقعیات را منعکس کنید.

???? از فرد بخواهید برای انجام جلسات مشاوره و توجه به ‌سلامت وضعیت روحی خود اقدام کند.

???? هرگز به‌جای فرد تصمیم نگیرید و به آن‌ها اجازه دهید خودشان شرایط را مدیریت کنند.

کلام آخر

برخورد با خیانت زنان از جمله موارد دشوار برای آقایان است. در این شرایط همسر احساس سرخوردگی و ناکارآمدی دارد و دائم در حال سرزنش خود خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که هنگام مواجهه با خیانت زنان، ابتدا به دنبال درمان خود باشید. سپس برخورد با خیانت زنان را بشناسید. در این راه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیریدمرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

بهترین برخورد در مواجهه با خیانت زنان چیست؟

بهترین برخورد می‌تواند با توجه به شرایط زندگی هر فرد متفاوت باشد. بااین‌حال اولین اصلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که احساسات خود را بپذیرید و هرگز آن را انکار نکنید. پس‌ازاینکه شرایط روحی مساعدتری پیدا کردید، برای تصمیم‌گیری منطقی اقدام کنید.

آیا امکان ادامه یک ارتباط بعد از خیانت وجود دارد؟

بله؛ درصورتی‌که هردو نفر برای بهبود رابطه و تغییر شرایط آمادگی داشته باشند امکان ادامه ارتباط وجود دارد. البته بهتر است که پیش از شروع مجدد ارتباط از یک مشاور کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

منبع: برخورد با خیانت زنان



:: برچسب‌ها: برخورد با خیانت زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بیماری وسواس چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟ وسواس یک ویژگی و صفت رفتاری است که برخلاف میل فرد، باعث وجود برخی افکار آزاردهنده و تکراری در ذهن می‌شود. وسواس ممکن است در زندگی روزمره فرد اختلالات زیادی ایجاد کند و باعث کاهش عملکرد او شود. معمولا از واژه وسواسی برای کسی استفاده می‌­شود که کارهای خود را دقیق انجام می­‌دهد اما رفتار وسواسی، رفتاری افراطی است که نه تنها باعث بهبود عملکرد نمی‌­شود، بلکه به عملکرد عادی فرد نیز آسیب می‌رساند. با آگاهی از علل، علائم و انواع وسواس می‌توانید هرچه سریع‌تر آن را شناسایی کرده و برای درمان اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیماری وسواس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: بیماری وسواس

بیماری وسواس چیست؟

وسواس به خودی خود معنی خاصی ندارد و آن تعریفی که از وسواس در گفتگوهای روزمره وجود دارد، وسواس فکری-عملی یا اختلال وسواس اجباری است که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم. در مکالمات روزمره، معمولا از واژه وسواسی زیاد استفاده می‌شود و به کسی می‌گویند که در انجام کارهایش سخت گیر است، بسیار دقت می‌­کند و به کامل انجام دادن یک کار اهمیت می‌­دهد.

این تعریف تا حدودی درست است و نشانه کمالگرایی می‌باشد که یکی از ویژگی‌های اختلال وسواس است. اما در حالت عادی افراد دقیقی که بر کار خود تمرکز دارند، وسواسی نیستند. زمانی تشخیص وسواس وطرح می‌شود که این حالت افراطی بوده و باعث اختلال در عملکرد فرد شود. 

انواع بیماری وسواس

وسواس انواع مختلفی دارد که هر کدام بخشی از زندگی فرد را مختل کرده و رفتارهای خاصی را شامل می‌شوند. وسواس خود را به شکل‌های بسیاری نشان می‌­دهد؛ رفتارهایی مثل تردید در کارهای انجام شده مانند قفل کردن درب، شک در هنگام عبادت و نماز، نگرانی بیش از حد در مورد مسائل دینی، دقت و نظم افراطی در فعالیت‌ها که باعث اختلال در عملکرد می‌­شود، احساس مجبور بودن برای انجام برخی از فعالیت‌ها، توقع بسیار زیاد از خود و… همه می‌­توانند بخشی از افکار وسواسی باشند. برخی از عمده‌ترین انواع وسواس را در ادامه بیان می‌کنیم.

◀وسواس تقارن

بیماری وسواس باعث ناراحتی فرد از عدم تقارن شده و باعث اضطراب او می­‌شود. مثلا اگر در دو جیب فرد به یک اندازه وسایل نباشد، ممکن است اذیت شود. نظم بیش از حد در دسته بندی کردن وسایل یا فایل‌ها، سختگیری در چیدمان وسایل منزل و اصرار بر قرینه بودن و صاف بودن آن‌ها، منظم بودن و صاف بودن جای خواب و این گونه رفتارها جزء وسواس تقارن هستند.

◀وسواس چک کردن

چک کردن مدام شیرهای گاز، شیر آب، قفل کردن در، چک کردن گوشی و هر چیزی که ممکن است عدم چک کردن آن در ذهن فرد باعث بروز اتفاق بدی بشود. فرد حتی پس از چک کردن چندین باره نیز همچنان نگرانی‌هایی در مورد بروز اتفاقات ناگوار دارد. 

◀وسواس شستشو | بیماری وسواس

همانطور که از نام این وسواس مشخص است، به معنی عدم اطمینان از تمیز بودن اشیا و بدن فرد وسواسی می‌باشد که منجر به شستشوی مداوم دست و بدن، لباس‌­ها، میوه، ظرف‌های منزل، اتومبیل و هر وسیله شخصی می‌‌شود. 

◀بیماری وسواس | وسواس صدمه و آسیب

در این نوع از بیماری وسواس فرد به طور دائم نگران آسیب رساندن به خود و دیگران است و از ترس اینکه نکند رفتار اشتباه و آسیب زننده‌ای بکند، بسیار محتاط می­‌شود و نگرانی‌هایی بسیار زیادی دارد.

◀وسواس بیماری

ترس از مریض بودن یا مریض شدن یا ابتلا به یک بیماری خاص و لاعلاج که باعث بروز رفتارهای وسواسی مثل دکتر رفتن زیاد، مصرف زیاد دارو یا انجام آزمایش‌های پزشکی فراوان می‌­شود. 

◀وسواس افکار ممنوعه

این نوع از بیماری وسواس بیشتر فکری است و باعث بروز تصورات معمولا جنسی ممنوعه و تابو می‌­شود. فعالیت جنسی با نزدیکان درجه یک و کودکان یا تصورات خشن و فانتزی‌های آزاردهنده جنسی، برخی از افکار مربوط به این نوع وسواس هستند.

وسواس فکری عملی چیست؟

وسواس فکری-عملی نشانه و علامت اختلال وسواس اجباری است. اختلال فکری شامل افکار، تمایلات یا تصورات مکرر و پایداری هستند که به صورت مزاحم یا ناخواسته تجربه می‌­شوند، در حالی که وسواس‌های عملی یا اجبارها، رفتارهای تکراری یا فعالیت‌های ذهنی پر تکراری هستند که فرد احساس می‌­کند باید آن‌ها را در پاسخ به یک رفتار فکری انجام دهد. این رفتار بر طبق قوانین ذهنی فرد هستند و باید با دقت اجرا شوند. 

به تعریف ساده‌تر، بیماری وسواس فکری یعنی یک فکر تکرار شونده و آزار دهنده مثل فکر درباره اینکه دست‌هایش کثیف است، شیر گاز را نبسته، نباید به چیزی دست بزند و ویروس‌ها در حال نفوذ هستند. به آن عملی که برای ارضای فکرهای وسواسی و آرام کردن خود انجام می‌­شود، وسواس عملی می‌گویند. مانند شستن فراوان دست‌ها برای تمیز شدن، چک کردن مجدد شیر گاز، دست نزدن به اشیا یا دستکش دست کردن، مراقبت بیش از حد در مقابل ویروس مانند ضدعفونی کردن مرتب دست و محیط  و… که همه جزء وسواس رفتاری هستند.

اختلال وسواس جبری (OCD)

بر خلاف باور عموم، وسواس فکری_عملی یک اختلال یا بیماری مجزا و مشخص نیست، بلکه نشانه‌های اصلی یک اختلال دیگر به نام اختلال وسواسی جبری می­‌باشد. اختلال وسواس اجباری، اختلالی است که با وجود وسواس‌های فکری یا وسواس‌های عملی یا هردو تشخیص داده می‌­شود. یعنی ممکن است فردی وسواس فکری داشته باشد ولی وسواس عملی نداشته باشد اما با این حال باز هم می‌­تواند مبتلا به اختلال OCD باشد. برخی از علائم یا نشانه‌های تشخیص اختلال بیماری وسواس اجباری عبارتند از:

1. وجود افکار تکراری که دائم به ذهن برمی‌­گردد و به شکل ناخواسته و غیرارادی در ذهن فرد ایجاد شده و باعث اضطراب و ناراحتی او می‌­شود.

2. فرد تلاش می­‌کند که این افکار را سرکوب کرده و یا حتما فعالیتی بکند که افکار آزاردهنده‌اش را خنثی نماید.

3. وجود رفتارهای تکراری (مانند شستن مرتب دست‌ها) یا فعالیت‌های ذهنی تکراری (مثل دعاکردن و ذکر گفتن دائم یا تکرار آهسته کلمات در سکوت) به طوری که فرد احساس می‌‌کند باید حتما آن‌ها را به شکلی خاص اجرا نماید.

4. این اعمال اجباری با هدف پیشگیری یا کم کردن اضطراب و ناراحتی و یا جلوگیری از وقوع یک اتفاق ترسناک صورت می­‌گیرد. البته این رفتارها افراطی است و اصلا با میزان خطر آن فکر یا رفتار تناسب ندارد.

5. رفتارهای وسواسی بسیار وقت گیرند و چند مرتبه در روز اتفاق می­افتند و باعث اختلال در روند زندگی شغلی و اجتماعی فرد می‌­شود.

6. وجود باورهای ناکارآمد مانند احساس مسئولیت بیش از حد، حتی در رابطه با مسائلی که به او مربوط نیست.

7. کمال­گرایی بیش از حد که باعث احساس نارضایتی دائمی فرد از خود می‌شود.

8. حواس پرتی، عدم تمرکز و ناتوانی در انجام کارهای اصلی زندگی (خصوصا در درس و انجام شغل)

برخی از دیگر اختلالات وسواس اجباری

اختلالات وسواسی جبری انواع مختلفی دارند. در ادامه سه نوع اصلی بیماری وسواس جبری را بررسی می‌کنیم:

????بیماری وسواس | اختلال بدشکل انگاری بدن

افراد مبتلا به این اختلال، دائم ذهنشان مشغول این است که عیب و نقصی در بدنشان وجود دارد که دیگران نمی‌­بینند یا متوجه آن نمی‌­شوند. همچنین فرد برای جبران این عیب، مدام خود را جلوی آینه وارسی می‌­کند، آرایش افراطی دارد و مدام از دیگران درباره ظاهر و عیب‌های خود سوال می‌­پرسد.

????اختلال احتکار یا ذخیره سازی

این اختلال نیز یکی دیگر از انواع بیماری وسواس است.  ناتوانی فرد در دور ریختن یا جداشدن از وسایل و متعلقات خود که فراتر از ارزش مالی و واقعی آن‌هاست. این ناتوانی باعث جمع کردن وسایل زیادی می­‌شود که باعث شلوغی و تراکم بیش از حد این وسایل در محل زندگی شده و برای فرد اختلال ایجاد می‌­کند. این مسئله می‌­تواند در فایل‌های کامپیوتری و مجازی نیز اتفاق بیفتد. 

????اختلال کندن مو و پوست | بیماری وسواس

کندن مکرر موها و خراشیدن پوست که باعث ریزش مو بروز التهابات پوستی می­‌شود. فرد کنترلی در این رفتار خود ندارد و در توقف آن با شکست مواجه می‌شود. کندن مو و پوست از اضطراب و استرس فرد می‌کاهد.

دلایل ابتلا به اختلال وسواس

اختلال وسواس اجباری مانند اکثر اختلالات روانی ریشه های زیستی، روانی و اجتماعی دارد. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

????ژنتیک و فیزیولوژی

یکی از دلایل عمده ابتلا به این اختلال، وجود ژن بیماری وسواس در خانواده درجه یک فرد است. میزان شیوع این اختلال در کسانی که یکی از نزدیکان درجه یکشان مبتلا بوده، دوبرابر کسانی است که ژن بیماری در وابستگان درجه یک خود ندارند. البته برخی از آسیب‌های مغزی و نارسایی‌های هورمونی نیز باعث بروز رفتارهای شبه وسواسی در فرد می‌­شوند.

????بیماری وسواس | نوع تربیت والدین

والدینی که مبتلا به اختلال وسواس هستند، طبیعتا رفتارهای وسواسی از خود نشان داده و کودک با الگوبرداری از آن‌ها، به مرور زمان دچار وسواس میشود. همچنین والدین سختگیر و کنترل‌گری که از کودک خود توقعات بیش از اندازه دارند، انتقاد و سرزنش می‌کنند و هیچوقت از او راضی نیستند، باعث می‌­شوند که کودک با دقت و وسواس زیاد کارهای خود را انجام دهد. به مرور زمان این مسئله هم باعث کمال‌گرایی افراطی و هم نارضایتی کودک از خود و بروز رفتارهای وسواسی در وی می‌شود

 

اختلال شخصیت وسواس جبری (OCPD)

یک اختلال دیگر که ممکن است با بیماری وسواس اشتباه گرفته شود، اختلال شخصیت وسواسی اجباری می‌باشد که با اختلال وسواسی جبری متفاوت بوده و حتی برخی از علائم آن نیز متفاوت است. زمانی که علائم اختلال وسواسی جبری، تبدیل به شخصیت‌شده و فرد بدون این نشانه‌ها قابل تصور نباشد، اختلال شخصیت وسواسی-جبری مطرح می‌گردد. طبیعتا درمان اختلال شخصیت از یک اختلال عادی سخت‌تر است، پس می‌توان گفت اختلال شخصیت وسواسی-جبری حادتر از اختلال وسواس است.

البته امکان دارد که اختلال شخصیت وسواسی جبری مانند اختلال وسواس، دوره‌های حاد و آزاردهنده شدید نداشته باشد و صرفا یک سری از ویژگی‌های شخصیتی باشد. برخی از نشانه‌های اختلال شخصیت وسواسی جبری عبارتند از:

1. سعی می­‌کند با توجه دقیق به قوانین و جزئیات بی‌اهمیت احساس کنترل به دست بیاورد، تا حدی که از مسیر اصلی منحرف می‌شود.
2. به طور افراطی خود را وقف کار کرده، تا حدی که ابعاد دیگر زندگی را فراموش می‌کنند.
3. به شدت کمالگرا هستند اما این کمالگرایی منجر به اتفاقات مثبت و پیشرفت نمی­‌شود. به دلیل توقع بالا، هیچوقت از خود راضی نیستند و همیشه درجا می‌زنند.
4. احساس گناه شدید دارند و معمولا این احساس گناه باعث رفتارهای خلاف میل می‌­شود.

درمان بیماری وسواس

روش‌های متعددی برای درمان وسواس وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دارو درمانی، رفتار درمانی و درمان شناختی اشاره کرد. در رفتار درمانی تلاش بر این است که استرس و اضطراب کاهش یابد و افکار وسواسی متوقف شود به طوری که منجر به تغییر رفتار گردد. درشناخت درمانی نیز با تغییر بینش و نگرش فرد، افکار وسواسی اصلاح شده‌و درمان صورت می‌گیرد. در صورت لزوم، پزشک از دارو درمانی نیز در کنار روان درمانی استفاده می‌کند.  حتما جهت درمان وسواس ضروری است که از یک فرد متخصص کمک بگیرید. 

شیوع ابتلا به بیماری وسواس

به طور کلی بیماری وسواس یکی از شایع ترین اختلالات میان افراد است. اما طبق تحقیقات انجام شده، مردان و زنان به یک اندازه به اختلال وسواس مبتلا شده و مردان در سنین پایین تری مبتلا می‌شوند. تقریبا از هر پنجاه نفر یک نفر به بیماری وسواس، در برهه ای از زمان مبتلا می‌شوند.

پیامدها و تاثیرات بیماری وسواس

به طور کلی بیماری وسواس باعث بروز پیامدهای زیادی در افراد می‌شود. معمولا افراد دچار اختلال وسواس، بیماری های دیگری را نیز تجربه کرده  و دچار مشکلات زیادی می‌شود. این اختلال هم سلامت جسمانی و هم روانی افراد را تحت تاثیر قرار داده و منجر به فرسودگی روانی و جسمانی افراد می‌شود. برخی از مشکلاتی که افراد در این شرایط تجربه می‌کنند؛ شامل از دست دادن وقت، ابتلا به بیماری های جسمانی مختلف، اختلال در تمرکز، بروز اختلال در زندگی شخصی و اجتماعی، انزوا وگوشه گیری و… می‌شود.

سخن پایانی

با اینکه بیماری وسواس جنبه های مختلفی از زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما درمانپذیر بوده و می‌توان آن را تا حد زیادی کنترل کرد. بهتر است افراد نشانه های این اختلال را به موقع شناسایی کرده و همچنین برای تشخیص درست به متخصص مراجعه کنند. درمان انواع وسواس تقریبا مشابه بوده اما باید شدت علائم افراد و همچنین نوع وسواس نیز در نظر گرفته شود. کمک گرفتن از روانشناس می‌تواند تا حد زیادی، پیامدهای ناشی از این موضوع را کاهش دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیماری وسواس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: بیماری وسواس



:: برچسب‌ها: بیماری وسواس ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ضمیر ناخودآگاه همیشه یکی از مرموزترین بخش‌های روانشناسی بوده است. راجع به ذهن ناهشیار بسیاری از متخصصان صحبت کرده‌اند؛ گاهی اوقات و در بعضی تحقیقات ضمیر ناخودآگاه تأیید شده است؛ درعین‌حال تحقیقات بسیار دیگری گفته‌اند که جایی در مغز برای آن پیدا نمی‌کنند. با همه این‌ها نشانه‌هایی که فروید، کاشف ناخودآگاه برای بودن آن مطرح کرده به حدی محکم هستند که هنوز هیچ‌کس نتوانسته آن‌ها را رد کند. اما آیا ضمیر ناخودآگاه واقعاً وجود دارد؟ اگر وجود دارد چه وظایفی بر عهده دارد و چطور می‌توان با ذهن ناهشیار ارتباط برقرار کرد؟ در این مطلب سعی خواهیم کرد تا به این سؤال‌ها جواب بدهیم. در این خصوص می‌توانید از خدمات مشاوره فردی استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ضمیرناخودآگاه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ضمیر ناخودآگاه و ذهن ناهشیار

ضمیر ناخودآگاه چیست؟

ذهن ناهشیار یا ضمیر ناخودآگاه اصطلاحی بود که اولین بار فروید روانشناس آلمانی از آن استفاده کرد. فروید معتقد بود همه اطلاعات ذهن ما همان چیزی نیست که نسبت به آن آگاهی داریم. برای مثال چرا یک خواب در ذهن بعضی از ما مرتباً تکرار می‌شود؟ یا چرا گاهی اوقات بخشی از خاطراتمان را به‌طورکلی فراموش می‌کنیم؟ این سؤالات باعث شد تا فروید به این نتیجه برسد که بخشی از ذهن خارج از آگاهی و اراده ما در حال کار کردن است.

به عقیده زیگموند فروید همه ما با دو میل اصلی لذت بردن از محیط (لیبیدو) و پرخاشگری متولد می‌شویم. اما اگر قرار باشد همیشه به این امیال توجه کنیم زندگی در اجتماع برای ما بسیار سخت خواهد بود. دانشجویی را در نظر بگیرید که در کلاس درس احساس خواب‌آلودگی یا گرسنگی می‌کند؛ این دانشجو باید بتواند تا پایان کلاس میل خود را کنترل کند؛ در غیر این صورت دچار مشکل خواهد شد.

به همین خاطر ضمیر ناخودآگاه بخشی از ذهن ما است که تمامی این امیال از زمان تولد تا مرگ وارد آن می‌شوند. اما سؤال اینجاست که در ضمیر ناخودآگاه چه اتفاقی برای امیال ما خواهد افتاد؟ این سؤالی است که در بخش بعدی به آن پاسخ خواهیم داد.

 

وظایف ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه افراد شامل پدیده های روانی خوب و رویا و موضعات ناشناخته ای است که همگی در زندگی ما و حتی نحوه رفتار ما تاثیر دارند. به همین دلیل شناخت این موضوع و همچنین استفاده از آن حائز اهمیت است. با اینکه دسترسی کمی به این بخش از ذهن خود داریم؛ اما به طور کلی ضمیر ناخودآگاه وظایفی دارد که باید با آنها آشنا شویم.

????سرکوب خواسته‌ها

گاهی اوقات خواسته‌های ما بیش‌ازحد غیرقابل اجرا هستند. برای مثال فروید معتقد بود در عقده ادیپ دختر یا پسر به والد غیرهم‌جنس خود علاقه پیدا می‌کند. این تمایل تا حدی با اصول زندگی اجتماعی تفاوت دارد که به‌هیچ‌عنوان امکان توجه کردن به آن وجود ندارد. در این حالت این امیال از بین نمی‌روند؛ بلکه ناخودآگاه آن‌ها را از حالت هشیاری خارج می‌کند و برای همیشه در ناهشیار نگه می‌دارد. بااینکه این امیال برای همیشه وجود خواهند داشت اما شما از وجود آن‌ها بی‌خبر می‌مانید.

????ضمیر ناخودآگاه و جامعه پسند کردن خواسته‌ها

بعضی از خواسته‌های ما آن‌قدرها بد نیستند که به‌طورکلی نتوانیم به آن‌ها توجه کنیم. در این حالت ناهشیار این خواسته‌ها را تا حدودی تغییر می‌دهد و سپس وارد ذهن هشیار می‌کند. معروف‌ترین مثال فروید در این زمینه مقایسه یک قاتل، یک قصاب و یک جراح است. ازنظر فروید میل اصلی در این سه نفر پرخاشگری است. اما ضمیر ناخودآگاه در قصاب و به‌خصوص جراح تواناتر عمل کرده است. درنتیجه آن‌ها شغلی دارند که در کنار خالی کردن خشم خود از جانب دیگران مورد تشکر هم قرار می‌گیرند.

????دفاع از فرد

اگر به دو کارکرد قبلی ناهشیار دقت کرده باشید متوجه این موضوع شده‌اید که اصلی‌ترین وظیفه ضمیر ناخودآگاه دفاع کردن از شخص است. ضمیر ناخودآگاه سعی می‌کند شما را از هر موضوعی که زندگی‌تان در اجتماع را تهدید می‌کند حفظ کند. درواقع این بخش از ذهن ما در حال تلاش است تا شما همیشه رفتاری بر اساس اخلاقیات جامعه داشته باشید. برای اطلاع از تاثیر ناخودآگاه برای ازدواج کلیک کنید.

????ضمیر ناخودآگاه و مکانیزم‌های دفاعی

گفتیم بعضی از خواسته‌های ما به طور کامل از حالت هشیاری خارج می‌شوند و بعضی دیگر از آن‌ها در ضمیر ناخودآگاه هستند و در هشیاری تغییر شکل پیدا می‌کنند. این کار از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود که به آن‌ها مکانیزم‌های دفاعی گفته می‌شود. مکانیزم‌های دفاعی انواع مختلفی دارند. برای مثال یکی از آن‌ها شوخی است. شاید شما هم این مثال را شنیده باشید که در هر شوخی تا حدی جدیت و واقعیت وجود دارد. درواقع وقتی ما می‌خواهیم مطلبی را به کسی بگوییم اما خجالت می‌کشیم شوخی کردن یکی از روش‌هایی است که می‌توانیم به‌راحتی حرف‌هایمان را بزنیم.

راه‌های ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

همانطور که گفتیم؛ دسترسی و ایجاد تغییراتی در ضمیر ناخودآگاه بسیار سخت و حتی در مواردی غیر ممکن است. اما دانشمندان مختلف از جمله فروید، راه های را پیشنهاده می‌کنند.

????به رؤیاها توجه داشته باشید

فروید رؤیا را شاهراهی به‌سوی ناهشیار می‌دانست. به این دلیل که در خواب مقاومت ذهن هشیار تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند ممکن است ناهشیار بخش‌هایی از امیالتان را به‌عنوان رؤیا به شما نشان دهد. اما نکته مهم اینجاست که حتی این رؤیاها هم با کمک نمادها دیده می‌شوند. برای مثال ازنظر فروید دیدن مار یا صندوقچه در خواب می‌تواند نمادی از اندام جنسی زنانه و مردانه باشد.

با همه این‌ها اگر می‌خواهید با ضمیر ناخودآگاه تان ارتباط برقرار کنید بهتر است به خواب‌هایی که می‌بینید توجه داشته باشید؛ یا حتی شاید بهتر باشد برای مدتی این خواب‌ها را در یک دفتر ثبت کنید. برای تعبیر این خواب‌ها به مفاهیمی که دائماً در خواب‌هایتان تکرار می‌شود توجه داشته باشید. 

????رفتارهایتان را زیر نظر بگیرید

ازنظر روانکاوان هیچ‌چیزی بدون دلیل اتفاق نمی‌افتد. اما در بسیاری از مواقع ما از دلایل آن آگاهی نداریم. برای مثال اگر موقع رسیدن به یک قرار خواب می‌مانید و دیر می‌رسید شاید این خواسته ذهن ناهشیار و ضمیر ناخودآگاه شما برای نرسیدن به جلسه است. اشتباهات لفظی، فراموش کردن‌ها و بسیاری از رفتارهای دیگر ما همگی دلایلی دارند که برای شناخت ذهن ناهشیار و ضمیر ناخودآگاه بهتر است به آن‌ها دقت کنید.

????از یک مشاور کمک بگیرید

درمان روانکاوی از روش‌های مختلفی مثل تعبیر رؤیا، هیپنوتیزم و به‌خصوص تداعی آزاد استفاده می‌کند. نحوه استفاده از این روش‌ها و همین‌طور معنی دادن به اطلاعاتی که به این طریق به دست می‌آیند موضوعی نیست که هرکسی توانایی آن را داشته باشد. به همین خاطر لازم است برای شناخت محتوای ناهشیار از یک مشاور کمک بگیرید. یک روانشناس باتجربه به شما کمک می‌کند تا محتوای ضمیر ناخودآگاه خود را کشف کنید، با آن رابطه برقرار کنید و از بسیاری از بیماری‌های روانی فاصله بگیرید.

 ????جملات تاکیدی

بسیاری از افراد معتقدند استفاده از روش جملات تاکیدی و تکرار آنها به صورت مکرر می‌تواند سبب تغییر ضمیر ناخودآگاه ما شود. برخی از جملات هستند که می‌توانند تا حد زیادی در این مورد موثر واقع شوند. چرا که ما وقتی چیزی را مدام تکرار می‌کنیم؛ برایمان تبدیل به یک باور قوی شده و حتی در این جهت عمل می‌کنیم.

????تجسم

یکی دیگر از راه های دسترسی و استفاده از ضمیر ناخودآگاه، تجسم کردن است. قدرت رویا و خیالپردازی بسیار بیشتر از چیزی است که ما تصورش را می‌کنیم. برخی از تصاویری که حتی در بیداری آنها را می‌بینیم؛ از ضمیر ناخودآگاه ما نشات گرفته و هیچ توجیه دیگری ندارند.

ضمیر ناخودآگاه جمعی و یونگ

به طور کلی دانشمندان زیادی در زمینه ضمیر ناخودآگاه، نظریه پردازی کرده اند. یونگ نیز از جمله افرادی است که برای این موضوع، جنبه جمعی تری قائل شده و ناخودآگاه جمعی را مطرح می‌کند. طبق این نظریه بسیاری از اعتقادات و رفتارهای انسان از اجداد او نشات می‌گیرد و فرد نقش کمی در آنها دارد.

قوانین ضمیر ناخودآگاه

در مورد ضمیر ناخودآگاه، قوانینی وجود دارد که باید در مورد دسترسی و همچنین استفاده از آن، به آنها توجه نمود. این بخش از ذهن، تلاش می‌کند که همه چیز را واقعیت تبدیل کند. این موضوع احتمالا کمی ترسناک است. اما با راهکارهایی که گفته شد؛ می‌توان تا حدی این موضوع را کنترل کرد. یکی دیگر از نکات این بخش، تصویر مرتبط با هر کلمه است که لزوما ارتباطی با آن ندارد و برای هر فردی متفاوت است. از طرف دیگر ناخودآگاه، کلمات منفی را درک نمی‌کند؛ به همین دلیل همواره باید از افعال مثبت برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کرد.

خطرات ضمیر ناخودآگاه

از خطرات ضمیر ناخودآگاه می‌توان به عدم تطبیق این ناحیه به عادت های جدید اشاره کرد. در واقع همیشه تغییر عادتها با سختی های زیادی همراه است و افراد به راحتی نمی‌توانند به شرایط جدید عادت کنند. یکی از علل این موضوع، ضمیر ناخودآگاه است. عادتی که در آن ثبت شده است یا به سختی تغییر می‌کند و یا به طور کلی عوض نمی‌شود. این موضوع خطرناک بوده و باعث ماندگاری عادات بد برای افراد می‌شود.

سخن پایانی

فراموش نکنید ضمیر ناخودآگاه افراد بخش بزرگی از شخصیت و حتی افکار افراد را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل فروید این بخش را به کوه یخ تشبیه کرده که بخش عظیمی از آن داخل دریا است و ما حتی از آن مطلع هم نیستیم. از طرفی شناخت ناخودآگاه و همچنین تلاش برای دسترسی به آن  می‌تواند ما را با جنبه های زیادی از زندگی آشنا کرده و حتی تاثیرگذار باشد. افراد می‌توانند برای بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه و حتی تغییر این بخش، از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ضمیرناخودآگاه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ضمیر ناخودآگاه چیست؟

بخشی از ذهن ماست که در لحظه نسبت به آن آگاهی نداریم اما روی رفتارهایمان اثر می‌گذارد.

چطور با ضمیر ناخودآگاه ارتباط برقرار کنیم؟

برای این کار بهتر است به معنای خواب‌ها و همین‌طور رفتارهای خود توجه کنید.

منبع: ضمیر ناخودآگاه و ذهن ناهشیار



:: برچسب‌ها: ضمیر ناخودآگاه و ذهن ناهشیار ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پوشک مناسب نوزاد و کودک باید با توجه عواملی مثل سن و پوست کودک انجام شود. متاسفانه بسیاری از پدر و مادرها برحسب تبلیغات یا تجربه دیگران، پوشکی را برای فرزندشان انتخاب می‌کنند که نامناسب و آسیب رسان است. در عوض والدین آگاه همیشه قبل از خرید درباره ویژگی‌های یک محصول خوب تحقیق می‌کنند. پوشک نامناسب می‌تواند باعث حساسیت پوستی، آسیب به دستگاه تناسلی، عفونت مجاری ادراری و انحراف پاها شود به همین دلیل باید در انتخاب پوشک مناسب توجه بیشتری کنید.

نکته بعدی اینکه پوشک مناسب نوزاد و کودک لزوما پوشک گران و خارجی نیست. بلکه پوشک خوب، پوشکی است که با نیازهای شما و فرزندتان تطابق پیدا می‌کند. در این مقاله تمام ویژگی‌های ضروری یک پوشک خوب گردآوری شده تا بتوانید تمام اطلاعات لازم را در این باره کسب نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوشک مناسب برای نوزاد و کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: پوشک مناسب برای نوزاد و کودک

پوشک مناسب برای نوزاد و کودک

یکی از دغدغه های والدین، انتخاب پوشک مناسب برای نوزاد و کودک است. اینکه پوشک از نظر اندازه، جنس، راحتی، حساسیت و کیفیت به چه صورت است و باعث اذیت کودک نمی‌شود. مهم ترین مساله ای هم که مادران با آن درگیر هستند؛ نم پس دادن پوشک است.

در انتخاب و کیفیت پوشک مناسب برای نوزاد و کودک باید توجه داشته باشید؛ زیرا عدم دقت باعث آزار و ناراحتی کودک می‌شود. زمانی که کودک احساس راحتی نداشته باشد, پوست نوزاد اذیت می‌شود. به همین دلیل باید تمامی جوانب را بسنجید. در این مقاله راجع به جوانب مختلف پوشک مناسب برای نوزاد و کودک صحبت کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع پوشک بچه

پوشک مناسب برای نوزاد و کودک انواع مختلفی دارد. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? پوشک های شورتی که شبیه به شورت هستند و کش هایی در قسمت ران و کمر دارند.

???? پوشک های چسبی که رایج ترین نوع هستند. و در قسمت های جلویی و پشت دارای چسب هستند.

???? پوشک های یک بار مصرف که شبیه به پوشک چسبی است و از مواد مصنوعی ساخته شده اند. این پوشک ها قابل شستشو نیستند.

???? پوشک های پارچه ای از پارچه ساخته شده اند و قابل شستشو می‌باشند. که با محیط زیست سازگارند.

اندازه پوشک مناسب نوزاد و کودک

اندازه پوشک مناسب نوزاد و کودک برای سنین مختلف متفاوت است. پوشک ها مانند لباس سایز بندی دارد. یعنی اگر روی بسته‌ های پوشک را بخوانید متوجه درج سایز یک، دو، سه و… روی این بسته‌ ها می‌شوید. اما سوال اصلی این است که چطور باید سایز مناسب پوشک را تشخیص داد؟ بر حسب وزن کودک دلبندتان سایز پوشک او نیز مشخص می‌شود. سایزبندی در مارک‌های مختلف پوشک ممکن است تفاوت داشته باشد اما به طور میانگین:

???? سایز 1 پوشک مخصوص کودکانی است که کمتر از 6 کیلو وزن دارند.

???? سایز 2 پوشک مخصوص کودکانی است که وزنی بین 6 تا 9 کیلوگرم دارند.

???? سایز 3 پوشک مخصوص کودکانی است که وزنی بین 8 تا 14 کیلوگرم دارند.

???? سایز 4 پوشک مخصوص کودکانی است که وزنی بین 11 تا 18 کیلو گرم دارند.

همانطور که متوجه شدید سایزهای مختلف پوشک مناسب نوزاد و کودک با یکدیگری هم‌پوشانی وزنی دارند. این مسئله به درشتی یا ریز نقشی کودک شما بستگی دارد. مثلا ممکن است برای کودک الف با وزن 11 کیلو سایز 3 پوشک مناسب باشد، در حالی که برای کودک ب با همان وزن پوشک ساز 4 مناسب است.

چطور بفهمیم پوشک اندازه و مناسب کودک است؟

برای اینکه اندازه پوشک مناسب نوزاد و کودک را متوجه شوید؛ باید به برخی از نکات توجه داشته باشید. در این بخش مقاله به نکات مهم در زمینه اندازه پوشک اشاره کرده ایم.

???? پوشک ناحیه کمر، ران و ناف کودک را پوشانده.

???? کودک به راحتی با این پوشک حرکت می‌کند.

???? پوشک در تن بچه صاف است و بالا و پایین نمی‌رود.

???? کش پوشک ران را به طور کامل پوشانده است.

ویژگی های پوشک با اندازه نامناسب

پوشک مناسب نوزاد و کودک ویژگی هایی دارد که اشاره کرده ایم. اما در این مقاله راجع به ویژگی های پوشک با اندازه نامناسب را توضیح داده ایم.

➰ پوشک نم پس می‌دهد.

➰ روی پا و شکم کودک خطوط قرمز می‌افتد و عرق سوز می‌شود.

➰ پوشک ناف و کمر کودک را نمی پوشاند.

➰ زمانی که انگشت خود را دور کمر و ران کودک می چرخانید متوجه فضای خالی زیادی می‌شوید که توسط پوشک پر نشده است.

جنس پوشک مناسب نوزاد و کودک

پوشک مناسب نوزاد و کودک باید بر اساس پوست آنها استفاده شود. جنس پوشک از مولفه‌ های مهم در کیفیت پوشک محسوب می‌شود. پوشک‌ هایی که جنس رویه آن‌ها پلاستیک است نامناسب و بی کیفیت‌ اند؛ چرا که امکان تبادل هوا در آن‌ها وجود ندارد. اگر در پوشک کودک تبادل هوا انجام نگیرد پوست کودک دچار سوختگی، التهاب و حتی خارش خواهد شد. جنس مناسب و بی ضرر برای رویه پوشک کتان است. پس به دنیال پوشکی باشید که جنس آن از کتان باشد. متاسفانه در بین پوشک‌های ایرانی تنها چند مارک از کتان استفاده می‌کنند اما پوشک‌های خارجی اصل همه دارای کتان هستند.

چطور جنس پوشک بد را تشخیص دهیم؟

پوشک مناسب نوزاد و کودک باید از جنس خوبی نیز برخوردار باشد. در این بخش مقاله برای آگاهی والدین، به تشخیص جنس بد پوشک اشاره کرده ایم.

???? با هر بار ادرار بوی بسیار بدی می‌دهد.

???? کریستال‌های درون آن که نقش رطوبت گیر دارند بعد از چند ساعت بیرون می‌آیند و به پای بچه می‌چسبند.

???? پوشک گلوله می‌شود و الیاف درون آن از هم باز می‌شوند.

جذب بالای پوشک نوزاد و کودک

این مسئله‌ای بدیهی است که پوشک مناسب نوزاد و کودک باید جذب خوبی داشته باشد. درون پوشک مواد جاذبی وجود دارند که ادرار بچه را جذب کرده و به لایه‌های پایین‌تر می‌برند. در پوشک‌های مناسب و استاندارد یک لایه جذب در روی پوشک و یک لایه جاذب دیگر در درون پوشک وجود دارد. پوشک‌های بزرگ‌تر معمولا قدرت جذب بیشتری هم دارند.

اگر پوشک بچه دارای جذب مناسب نباشد به احتمال زیاد مدفوع و ادرار روی سطح بالایی می‌مانند و ایجاد حساسیت و عفونت می‌کنند. علاوه بر این اگر پوشک بچه جذب خوبی نداشته باشد به بیرون نم پس می‌دهد و همه جا را نجس می‌کند. پوشک مناسب نوزاد و کودک باید قدرت جذب بالا داشته باشد. قدرت جذب بالای پوشک زمان خواب بچه اهمیت پیدا می‌کند. چرا که نمی‌توان هر چند ساعت یک بار کودک را بیدار کرد و پوشک او را تعویض کرد، پس کودک در زمان خواب باید پوشکی را استفاده کند که 7 الی 8 ساعت قدرت جذب دارد.

پوشک های حساسیت زا برای نوزاد و کودک

پوشک مناسب نوزاد و کودک باید بر اساس حساسیت های پوستی او انتخاب شود. برخی از کودکان پوست بسیار حساسی دارند و به هرگونه پوشک یک بار مصرف واکنش نشان می‌دهند. برای این کودکان بهتر از پوشک‌های پارچه‌ای (تنظیف) و چند بار مصرف استفاده کنید. این پوشک‌ها قابل شستشو اند و از پارچه‌های ضد حساسیت تهیه می‌شوند. از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌اند.

اما برخی دیگر از کودکان هم هستند که به پوشک‌های ساده و معمولی حساسیت نشان نمی‌دهند، فقط به برخی پوشک‌ها حساس‌اند که دارای مواد اضافی باشند. پوشک های دارای لوسیون و عطر اغلب برای کودکان حساسیت‌زا هستند. استفاده از این پوشک‌ها در طولانی مدت می‌تواند به دستگاه ادراری کودک نیز آسیب برساند. پس گول تبلیغات خوش آب و رنگ پوشک‌های معطر را نخورید و از همان پوشک های باکیفیت و ساده برای کودک‌تان استفاده نمایید.

پوشک مناسب به کودک آزادی می‌دهد

برای انتخاب پوشک مناسب نوزاد و کودک، پوشک‌های نازک و ظریف با قدرت جذب بالا نسبت به پوشک‌های بزرگ انتخاب بهتری هستند، چرا که ظاهر بد و بزرگی روی شلوار ایجاد نمی‌کنند و همچنین آزادی کودک در راه  رفتن را از او نمی‌گیرند. علاوه بر این پوشک هایی که دارای چسب و کش مناسب باشند نیز کودکان را محدود نمی‌کنند. یک سری نوارهای نرم و کشی روی پوشک وجود دارند که باید محکم و انعطاف پذیر باشند، یعنی به راحتی پاره نشوند و خیلی هم سفت و برنده نباشند. این نوارها به کودک امکان حرکت مناسب ناحیه ران را می‌دهند.

برای اینکه پوشک مناسب نوزاد و کودک را انتخاب کنید؛ چسب های پوشک کودک نیز نباید خیلی شل و یا خیلی سفت باشد چرا که اگر شل باشد حین حرکت باز می‌شود و همه جا را کثیف می‌کند و اگر خیلی سفت و چسبنده باشد موقع چک کردن پوشک نوزاد پاره می‌شود.

کلام آخر

برای اینکه از پوشک مناسب نوزاد و کودک اطلاع داشته باشید؛ در این مقاله توضیح دادیم. حال زمان آن رسیده که برای کودک خود پوشاک مناسبی انتخاب کنید و دچار سردرگمی در این زمینه نشوید. برای اطلاع از بد قلقی و گریه های بی دلیل کودک نیز از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوشک مناسب برای نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

قبل از تولد باید برای کودک چه نوع پوشکی تهیه کرد؟

بهتر است قبل از تولد فقط یک بسته پوشک با سایز 1 تهیه کنید. چرا که هنوز اندازه بدن نوزاد و حساسیت های او را نمی‌دانید و اگر پوشک اشتباهی تهیه کنید متضرر خواهید شد.

آیا پوشک های ایرانی برای کودکان مناسبند؟

در میان پوشک های ایرانی برخی مارک‌ها وجود دارند که بسیار با کیفیت‌اند و علاوه بر این متناسب با شرایط اقلیمی ایران ساخته شده اند.

اگر مدام مدفوع از پشت کمر نوزاد بیرون می آید چه باید کرد؟

در اوایل تولد مدفوع نوزاد شل و آبکی است به همین دلیل اگر پوشک او پشتی خوبی نداشته باشد مدفوع بیرون می‌ریزد. از پوشکی استفاده کنید که طول مناسبی دارد و تا بالای ناف برسد.

منبع: پوشک مناسب برای نوزاد و کودک



:: برچسب‌ها: پوشک مناسب برای نوزاد و کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

انواع طلاق طبق قانون برای جدایی زن و مرد تعریف شده است. با توجه به نوع طلاق شرایط مختلفی برای دوران پس‌ازآن ایجاد می‌شود. برای مثال گاهی اوقات امکان رجوع از زن و مرد گرفته می‌شود؛ یا ممکن است زنی به دلیل سختی‌ها و مشکلات تمایل به ادامه زندگی نداشته باشد. در تمامی این حالت‌ها نوع طلاق و اقدامات قانونی که باید انجام دهید با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه هر کدام از انواع طلاق را شرح داده‌ایم. باید توجه داشته باشید که اگر تصمیم به جدایی گرفتید باید قبل از چنین اقدامی به تمام مسیر آگاهی داشته و راهکارهای دیگر را نیز امتحان کرده باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: انواع طلاق در روانشناسی

انواع طلاق و نکات مربوط به آن در قانون

به طور کلی انواع طلاق و جدایی پیامدهای زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. افراد به دلایل مختلفی تصمیم به جدایی می‌گیرند. اما عوامل زیادی در این مورد دخیل هستند که باید به آنها نیز توجه شود. فراموش نکنید که بعد از طلاق همه چیز تغییر پیدا کرده و احتمالا سختی های زیادی منتظر افراد است. به همین دلیل زوجین باید در این مورد به خوبی فکر کرده و حتی جلوی بروز آن را نیز بگیرند.

????طلاق رجعی

یکی از انواع طلاق، طلاق رجعی است. دلیل اینکه به این نوع از طلاق (رجعی) می‌گوییم این است که زن و شوهر می‌توانند در مدت عده خانم به یکدیگر رجوع کنند؛ در این حالت بدون نیاز به ازدواج مجدد آن‌ها می‌توانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

وقتی طلاق شما از نوع رجعی باشد زنان موظف هستند برای مدت سه ماه یا به‌اندازه سه عادت ماهانه عده نگه دارند. در این زمان زن اجازه ازدواج کردن یا برقراری رابطه جنسی با مرد دیگری را ندارد. درعین‌حال وظیفه تأمین هزینه‌های سکونت و نفقه آن‌ها بر عهده مرد خواهد بود.

همان‌طور که گفتیم در طول این سه ماه درصورتی‌که زن و مرد به توافق برسند می‌توانند سند طلاق خود را باطل کرده و دوباره زندگی با یکدیگر را ادامه بدهند. اما اگر زنی در موقع جدایی از همسرش باردار باشد این زمان به‌جای سه ماه، تا پایان وضع حمل خواهد بود. در چنین مواردی دریافت مشاوره طلاق و خانواده به شدت توصیه می‌شود، چرا که در بیشتر موارد علت اختلاف‌ها حل نشده باقی می‌ماند.

????طلاق بائن

یکی دیگر از انواع طلاق، طلاق بائن بوده که شاید بتوان گفت طلاق بائن دقیقاً در نقطه مقابل طلاق رجعی قرار دارد. در این حالت به‌محض جاری شدن صیغه طلاق زن و مرد به یکدیگر نامحرم هستند و امکان رجوع وجود ندارد. در طلاق بائن نیز خانم‌ها موظف هستند عده نگه دارند؛ اما در این مدت نفقه آن‌ها بر عهده همسرشان نیست؛ امکان رجوع وجود ندارد و همین‌طور در صورت مرگ هریک از طرفین دیگری از او ارث نخواهد برد. طلاق بائن با توجه به اینکه چه کسی درخواست طلاق را مطرح می‌کند دارای دو نوع مبارات و خلع است که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

طلاق مبارات یا طلاق توافقی

در این نوع از انواع طلاق، زن و مرد هردو باهم تصمیم می‌گیرند که به زندگی خود پایان دهند. آن‌ها در مورد مسائل مختلفی مثل تقسیم وسایل خانه و درآمدها، حضانت فرزندان و همین‌طور مهریه با یکدیگر توافق می‌کنند و سپس درخواست طلاق خود را به دادگستری اعلام می‌کنند. هنگامی‌که صیغه طلاق بین زن و مرد جاری می‌شود آن‌ها دیگر امکان رجوع به یکدیگر را نخواهند داشت.

طلاق خلع

در طلاق خلع کراهت و ناراحتی از سوی زن اتفاق می‌افتد. درواقع درحالی‌که زن متقاضی طلاق است مرد تمایلی به این موضوع ندارد. به همین خاطر زن برای اینکه بتواند همسرش را برای طلاق راضی کند مبلغی به‌اندازه مهریه یا حتی بیشتر یا کمتر به او می‌پردازد و در ازای آن طلاق می‌گیرد. اما نکته مهم این است که شوهر باید راضی به دریافت این مبلغ در ازای طلاق باشد.

یعنی اگر مردی تمایلی به طلاق دادن همسر خود حتی با گرفتن پول نداشته باشد هیچ‌کس نمی‌تواند او را به این کار مجبور کند. پس از طلاق خلع نیز امکان رجوع برای مرد وجود ندارد. 

????طلاق زن به دلیل عسر و حرج

شاید این سؤال برای شما هم پیش بیاید که اگر زنی بخواهد از همسرش جدا شود چه راهی دارد؟ درواقع باید گفت اگر مرد با طلاق خلع موافقت نمی‌کند زنان راه بسیار سختی برای جدایی پیش رو دارند. در این شرایط دو راه در مقابل زنان وجود دارد:

  • طلاق به دلیل رعایت نکردن شروط عقد

شروط 12گانه عقد در دفترچه ازدواج شما ثبت شده است. اگر همسرتان یکی از آن‌ها را رعایت نکرده باشد، برای مثال بدون اجازه شما همسر دیگری گرفته باشد، اعتیاد داشته باشد، زندانی شود یا…. شما می‌توانید با ارائه مدارک به دادگاه از همسرتان جدا شوید.

  • طلاق به دلیل عسر و حرج زن

در این حالت باید به دادگاه ثابت کنید که زندگی با همسرتان برای شما سخت است. برای مثال اگر او شما را کتک زده، رفتار مناسبی ندارد یا هر دلیل دیگری دارید. در بسیاری از مواقع راضی کردن دادگاه برای اینکه زنی در عسر و حرج قرارگرفته موضوع سختی خواهد بود.

بااین‌حال اگر دادگاه به این نتیجه برسد زن می‌تواند بدون موافقت مرد از او طلاق بگیرد و طلاق از نوع بائن خواهد بود. یعنی مرد حق رجوع به زن را نخواهد داشت. در چنین مواردی نیز با دریافت مشاوره روانشناسی می‌توانید راه‌هایی به جز طلاق را نیز جویا شوید.

انواع طلاق در روانشناسی

در بسیاری از مواقع هم زن و مرد بدون آن که در جایی ثبت کنند، از هم طلاق می‌گیرند. گاه آسیب‌های ناشی از این نوع طلاق بسیار بیشتر خواهد بود. در ادامه به انواع طلاق در روانشناسی اشاره کرده‌ایم.

طلاق عاطفی: در این نوع طلاق زن و مرد دیگر هیچ نوع محبتی به یکدیگر نمی‌کنند و تنها به مانند دو هم خانه به زندگی شان ادامه می‌دهند.

طلاق اقتصادی: در این حالت تمام اموال و مخارج زن و مرد از یکدیگر جدا شده و اختلافات زیادی در مورد مالکیت و دخل و خرج وجود دارد که در نهایت موجب سرد شدن و آسیب به رابطه زناشویی و سلامت خانواده خواهد شد.

طلاق اجتماعی: در این نوع طلاق گروه دوستان و تعاملات اجتماعی زن و مرد از هم جدا شده و یا با عدم حضور در اجتماعات مشترک از یکدیگر طلاق می‌گیرند.

طلاق روانی: در این نوع طلاق زوج به نیازهای یکدیگر پاسخ نمی‌دهند و مسئولیت‌هایی که در زندگی مشترک بر عهده دارند را نادیده می‌گیرند. در این وضعیت نیز وسواس، خیانت، افسردگی و… به احتمال زیاد پیش خواهد آمد. 

طلاق هم والدی:  در طلاق هم والدی که از انواع طلاق در روانشناسی محسوب می‌شود؛ والدین تلاش می‌کنند که رابطه خود را فرزند بهبود بخشیده و والد دیگر را در مقابل فرزند تخریب می‌کنند. آنها اینکار را با هدف جدا کردن فرزند از همسر خود انجام می‌دهند.

انواع طلاق و اهمیت مشاوره

طلاق یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که یک نفر در زندگی با آن مواجه می‌شود. اگرچه طلاق بسیاری از مواقع موضوع ناراحت‌کننده‌ای است اما گاهی وقت‌ها هم بهترین یا تنها تصمیم موجود است. اختلافات و ناراحتی‌ها در زندگی مشترک برای همه پیش خواهد آمد. گاهی اوقات به هر دلیلی دوست نداریم راجع به این مسائل با اطرافیان صحبت کنیم. گاهی وقت‌ها هم راهی برای برطرف کردن مشکلات پیدا نمی‌کنیم.

مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که درزمینهٔ مشکلات خانواده دارند می‌توانند به شما کمک کنند مشکلاتی که با همسرتان دارید را حل کنید. اگر تصمیم شما برای طلاق قطعی شده کمک گرفتن از مشاورین خانواده به شما کمک می‌کند تا در این مسیر آسیب کمتری ببینید.

راه های جلوگیری از انواع طلاق

به طور کلی جلوگیری از بروز انواع طلاق به نوع آنها و همچنین زوجین بستگی دارد. گاهی زوجین تصمیم خود را در این مورد گرفته اند و هیچ گونه انعطاف پذیری از خود نشان نمی‌دهند. حتی گاهی طلاق گرفتن و جدایی بهتر از ادامه رابطه است.

به همین دلیل تصمیم نهایی در این مورد با خود افراد است و نمی‌توان آنها را مجبور کرد. اما آنها می‌توانند با کمک گرفتن از مشاور و همچنین فکر کردن در این مورد و در نظر گرفتن عواقب آن تا حد زیادی از مشکلات ناشی از طلاق پیشگیری کنند. از طرفی تلاش باید از طرف هر دو نفر صورت گیرد و افراد باید با یکدیگر همکاری کنند. 

پیامدهای انواع طلاق

انواع طلاق، بر جنبه های مختلفی از زندگی شخصی و حتی اجتماعی افراد تاثیر می‌گذارد. فراموش نکنید که جامعه در این مورد باورهای اشتباه زیادی دارد که گاهی افراد را دچار مشکلات زیادی بعد از طلاق می‌کند. از طرفی خارج شدن از یک رابطه عاطفی، برای افراد بسیار سخت و نامطلوب است؛ حتی اگر آن رابطه سمی باشد. مدت زمان رابطه نیز در این مورد بسیار موثر است. همچنین اگر در چنین رابطه ای فرزندانی هم وجود داشته باشند؛ باید سلامت روانی آنها را نیز در نظر گرفت.

سخن پایانی

به طور کلی در همه زندگی های مشترک مشکل و اختلافاتی وجود دارد؛ اما برخی از خانواده ها نمی‌توانند این موضوع را به درستی مدیریت کرده؛ به همین دلیل مجبور به طلاق می‌شوند. انواع طلاق چه از نظر قانونی و چه روانشناسی، ماهیت یکسانی داشته و به زندگی مشترک و رابطه زناشویی افراد خاتمه می‌دهد. بهتر است افراد هم بر ویژگی های شخصیتی خود و هم رابطه، اهمیت داده و از بروز طلاق جلوگیری کنند. در این زمینه روانشناس می‌تواند نقش پررنگی داشته و از بسیاری از مشکلات جلوگیری نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انواع طلاق چه فرقی با هم دارند؟

مهم‌ترین تفاوت انواع طلاق با هم در این است که در بعضی از آن‌ها مرد حق رجوع کردن به زن را ندارد. اینکه مرد یا زن متقاضی طلاق باشند و همین‌طور دلیل طلاق از دیگر تفاوت‌های انواع طلاق هستند.

منبع: انواع طلاق در روانشناسی



:: برچسب‌ها: انواع طلاق در روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی یکی از دغدغه های کارمندان است. عده زیادی از افراد به دلیل رابطه مستقیمی که با صاحب کار خود دارند، باید با مسئولین و کارفرمایان ارتباط بگیرند. اما گاه مدیران به قدری عصبانی هستند که هیچ کارمندی در آن سازمان توانایی برقراری ارتباط با مدیر را ندارد. همه افراد شاغل شاید حداقل یک بار با مدیران بد اخلاق سر و کار داشته اند.

مدیر قدرنشناس و عصبی همیشه باعث استرس کارمندان و کاهش بهره وری آنها می‌شود. این اخلاق مدیران معایب و عواقب بسیار دارد. به همین دلیل حتما باید مدیران بر اخلاق و رفتار خود بیشتر کار کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی | 10 روش برخورد با مدیر قدرنشناس

برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

مدیران خوش برخود همیشه باعث افزایش کارایی و علاقه کارمندان به کار می‌شوند. که با این رفتار هم سازمانشان پیشرفت می‌کند. و هم عده زیادی از کارمندان تعویض نمی‌شوند. اما گاه مدیران به قدری بدرفتاری می‌کنند که باعث تخریب کارمندان خود می‌شوند.

در چنین شرایطی اگر کارمندان به شغل و وظیفه خود علاقه داشته باشند، به دنبال راه حل برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی هستند. اما اگر علاقه ای به شغلشان نداشته باشند، مدیران باید به فکر حل مساله باشند. دلیل برخورد عصبی مدیران و مسئولین معمولا به خودخواهی، زیاده خواهی، عدم شایستگی سمت مدیریت، بی جنبه بودن مدیر، عدم مطالعه و عدم آموزش مناسب برای رفتار درست در محیط کاری و سازمان باز می‌گردد.

روش های مواجهه با برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

اگر شغل خود را دوست دارید اما در برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی دچار شک و شبه هستید. از راهکارهای ارائه شده در این بخش مقاله استفاده کنید.

???? کارهای خود را ثبت کنید

محل کار همیشه محیط خطرناکی دارد. به همین دلیل هر کاری را انجام می‌دهید داخل برگه ثبت کنید. هر کاری که رئیس از شما می‌خواهد را ثبت کنید تا به ترتیب تمامی کارها را انجام دهید. که مبادا یکی از کارهای خود را عقب بی‌اندازید و این امر باعث عصبانیت مدیر شود. 

???? در کار خود پیشرو باشید | برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

یکی از روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی، پیشرو بودن در کار است. منظور از پیشرو بودن یعنی اینکه کارهای آینده خود را حال انجام دهید. اگر کارهای خود را بدون دستور و پیگیری های مداوم کارفرمای خود انجام دهید، حتی قابل قدردانی نیز خواهید بود. قطعا در این شرایط مدیرتان نحوه تلاش شما را مشاهده خواهد کرد. در نهایت رفتار بدی با شما نخواهد داشت.

???? رفتار مدیر خود را شناسایی کنید

برای برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی، باید رفتارهای او را شناسایی کنید. برای مثال: مدتی رئیس خود را تحت نظر قرار دهید که چه کاری باعث عصبانیت و خشم او می‌شود. زمانی که مشخص شد دلیل عصانیت و رفتار بد مدیر چیست، شما هرگز آن را انجام ندهید. 

???? ذهن باز و سودمندی را امتحان کنید | برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

جهت برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی باید ذهن خود را باز بگذارید. از روش های پیشنهادی خود برای مدیر استفاده کنید. ایده ها و پیشنهاداتی که باعث خوشحالی رئیس می‌شود را روی میز او قرار دهید تا با او ارتباط محترمانه و دوستانه بگیرید. با این کار حتی سوء تفاهمات احتمالی کاهش می‌یابد.

???? احساسات خود را فراموش کنید

فراموشی و حذف احساسات از دیگر روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی است. برای کاهش استرس خود باید در مقابل روش های برخورد کارفرما و مسئولین احساسات خود را بروز ندهید. برای بهبودی بهتر از جمله “من می‌توانم احساسات خود را فراموش کنم” استفاده کنید.

???? اطمینان دهید که همه کارها را انجام می‌دهید | برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

یکی از راه های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی، اطمینان به انجام تمامی کارها است. باید رفتار و اخلاق خودتان را شناسایی کنید و بررسی کنید که چه چیزی در محل کار بیشتر مهم است. به جای استرس ناشی از رفتار رئیس، بر روی کار خود متمرکز شوید و در صورت نیاز از همکاران کمک بگیرید. 

???? با کارفرمای خود هماهنگ باشید

هماهنگی با کارفرما، از دیگر روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی است. برای کاهش عصبانیت و خشم رئیس، حتما در جهت هماهنگی با او کار کنید. برای این کار از استراتژی های خود استفاده کنید. تا هم برای شرکت سودمند باشید و هم رئیس برخورد مناسبی با شما داشته باشد.

???? مسئول خود را همانطور که هست بپذیرید

برای برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی باید قبول کنید که کارفرمای شما چه خصوصیات اخلاقی دارد. تلاش کنید تا به شناخت کاملی از رئیس خود برسید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات کمتری با کارفرما داشته باشید. زمانی که رابطه خوبی با رئیس خود برقرار کنید، حتما نسبت به رفتارهای او باید به شناخت برسید.

???? حد و حدود خود را مشخص کنید | برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

یکی از روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی، تعیین حد و حدود است. رئیس مقام بالاتری از شما دارد. اگر به این موضوع فکر کنید حتما در رفتار و کردار خود دقت عمل بالاتری را خرج خواهید کرد. حتی اگر با کارمندان حرفی زده شد، حتما راز را پیش خو نگه دارید.

???? رفتار محترمانه داشته باشید

رفتار محترمانه از دیگر روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی است. اگر در هر شرایطی با رئیس خود رفتار محترمانه داشته باشید، حتما نتیجه رفتارهای او نیز به مرور زمان بهبود می‌یابد. بنابراین سعی کنید رفتار مناسب و محترمانه داشته باشید؛ تا با شما نیز محترمانه رفتار شود.

کلام آخر

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، مدیران باید برای حفظ نیروهای خود رفتاری مناسب داشته باشند. تا سازمانشان با آسیب های کمتری روبرو شود. بنابراین مدیران، مسئولین و صاحبین کسب و کار باید آموزش های لازم جهت رفتار با کارمندان را ببیند. در این راه نیز می‌توانند از روانشناس کمک بگیرند. روانشناسان صنعتی سازمانی روش های مدیریت را به خوبی به مدیران آموزش می‌دهند.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی | 10 روش برخورد با مدیر قدرنشناس



:: برچسب‌ها: برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی | 10 روش برخورد با مدیر قدرنشناس ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بسته بودن چاکراها به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. به طور کلی کسانی که به کانون‌های انرژی و چاکراها معتقد هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ همواره همه تلاش خود در جهت برقراری تعادل انرژی در این نقاط می‌کنند. بسته بودن این چاکراها نشانه هایی دارد و همچنین باعث بروز مشکلاتی در افراد می‌شود. در برخی موارد دردها و یا مشکلاتی در بدن ایجاد می‌شوند که دلایل آن‌ها را نمی‌دانیم. عده‌ای این موارد را ناشی از انسداد چاکراها می‌دانند. و از همین طرق برای درمان اقدام می‌کنند. به طور کلی انرژی درون بدن جریان دارد و بر مسائل مختلفی تاثیر می‌گذارد. بنابراین باید در این زمینه اطلاعاتی کسب کرده و در جهت بهبود کیفیت سلامتی از آنها استفاده کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بسته بودن چاکراها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: بسته بودن چاکراها | علائم و علل بسته شدن چاکراها چیست؟

بسته بودن چاکراها

چاکراها کانون های انرژی بدن بوده و در نقاط مختلفی از بدن حضور دارند. همچنین در این مورد باورهای مختلفی وجود دارد. برای مثال برخی آنها را پنج یا هفت تا می‌دانند که در امتداد ستون فقرات قرار گرفته اند و برخی دیگر برای آنها عدد مشخصی قائل نیستند.

از طرفی برای اطلاع از بسته بودن چاکراها تست های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند با استفاده از آنها از علت مشکل خود و همچنین محل دقیق آن مطلع شوند. نمی‌توان در مورد کارایی این روش نظر قطعی داد اما به طور کلی این موضوع از نظر علمی ثابت نشده است. اما برخی به نتایجی رسیده اند. 

علائم بسته بودن چاکراهای مختلف

از آنجایی که چاکراهای مختلفی در بدن وجود دارند؛ بسته بودن هر کدام از آنها علائم مختلفی برای افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل افراد باید در ابتدا چاکرا مورد نظر را پیدا کرده و بر این اساس برای برطرف کردن آن اقدام کنند. برخی از این نشانه ها در ناحیه های مختلف، شامل موراد زیر می‌شوند.

????چاکرای ریشه

چاکرای ریشه، اولین چاکرای بدن بوده و در ناحیه ای بین مقعد و ناحیه تناسلی قرار دارد. برخی از نشانه های انسداد آن شامل، احساس سستی در شرایط مختلف و گیر افتادن، استرس و اضطراب، عدم امنیت، عصبانیت و یا احساس دوست داشتنی نبودن، می‌شود. در صورتی که این چاکرا باز باشد؛ افراد ارتباط خوبی با خانواده خود داشته، اعتماد به نفس دارند و احساس امنیت و اعتماد می‌کنند.

????چاکرای خاجی | بسته بودن چاکراها

چاکرای خاجی، دومین چاکراه بدن است که زیر ناف قرار دارد و از نشانه های انسداد آن می‌توان به سخت گیری به خود و دیگران، داشتن روابطی ناموفق، باورهای اشتباه در مورد مسائل جنسی و… می‌شود. از طرفی اگر این چاکرا باز باشد؛ افراد روابط جنسی باکیفیتی داشته و خلاق هستند. همچنین از زندگی و شرایط خود احساس رضایت  و آرامش می‌کنند.

????چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرای شبکه خورشیدی بین ناف و قفسه سینه قرار داشته و به طور کلی برای ارتباط شهودی کاربرد دارد. با باز بودن این چاکرا افراد برای انجام کارهای خود استقلال دارند؛ همچنین بهترین استفاده را از توانایی های خود می‌کنند. اما در صورت مسدود بودن  چاکرای شبکه خورشیدی افراد نشانه هایی مانند احساس قربانی شدن، عزت نفس پایین، درد معده و اضطراب را تجربه می‌کنند.

????قلب

این چاکرا همانطور که از اسم آنها مشخص است؛ در ناحیه قلب قرار داشته و بسته بودن آن باعث ترس از تعهد و احساس گناه می‌شود. آنها معمولا کینه ورز شده و بیماری های جسمانی مانند مشکلات قلبی، آسم و آلرژی می‌شوند. از طرفی اگر این چاکرا باز باشد؛ افراد در روابط و زندگی خود احساس راحتی کرده و قدردان هستند. همچنین به راحتی می‌توانند به دیگران عشق بورزند.

????گلو

چاکرای گلو در کنار غده تیروئید قرار داشته و تاثیرات مستقیمی بر همین ناحیه نیز دارد. برای مثال در صورت بسته بودن چاکرا گلو، افراد ترس از بلند و رسا صحبت کردن در جمع را دارند؛ احساس ناامیدی کرده و دردهایی در همین ناحیه نیز احساس می‌کنند. از طرفی در صورت کارکرد درست این چاکرا  فراد راحت و بدون ترس از قضاوت صحبت می‌کنند و شنونده خوبی هستند.

????چشم سوم

چاکرای چشم سوم نیز میان دو ابرو قرار گرفته و چاکرای ششم است. افرادی که در این ناحیه دچار بسته بودن چاکرا می‌شوند؛ در پاسخ به سوالات هویتی مانند چرا من اینجا هستم؛ دچار مشکل می‌شوند. آنها در تصمیم گیری مشکل داشته و همچنین دردهایی در ناحیه سر مانند میگرن را تجربه می‌کنند. اما با باز بودن این چاکرا افراد می‌توانند با اطمینان و اعتماد عمل کرده و خرد و دانایی زیادی را کسب کنند.

????تاجی | بسته بودن چاکراها

چاکرای تاجی، آخرین چاکرا است که در بالاترین قسمت سر قرار دارد. با بسته بودن این چاکرا، افراد احساس تنهایی، بی هدفی، بی لیاقتی و همچنین عصبانیت می‌کنند. در این حالت نیز افراد دردهایی در ناحیه سر نیز تجربه می‌کنند. احساس قدرت و برتری و همچنین قدردانی نیز از نشانه های بازبودن این چاکرا است.

چه چیزهایی باعث بسته شدن چاکراها می‌شود؟

عوامل زیادی موجب بسته بودن چاکراها می‌شوند. به طور کلی سبک زندگی افراد و حالات روحی آنها بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند. از طرفی این انرژی ها حالات مختلفی داشته و حتی پرکاری و کم کاری آنها نیز باعث بروز مشکلاتی می‌شود. از طریق پیدا کردن علل انسداد چاکرا ها می‌توان روش های متفاوتی را در این زمینه به کار برد.

ابتلا به بیماری های روانی مختلف مانند استرس و اضطراب، تاثیر زیادی در این زمینه دارد. افراد در این شرایط کنترل خود را از دست داده و نمی‌توانند به درستی عمل کنند. به همین دلیل پیامدهای زیادی را تجربه می‌کنند.

همچنین زندگی مدرن و سرعت آن نیز باعث می‌شود که افراد اطلاعات زیادی را در مدت زمان کوتاه دریافت کنند؛ به همین دلیل وقت کافی برای مراقبه و اهمیت دادن به حالات روحی خود ندارند. به همین دلیل عوارض جانبی زیادی را در زمینه های مختلف مانند بسته شدن چاکراها تجربه می‌کنند.

برای متعادل سازی چاکراها چه باید کرد؟

بعد از مطلع شدن در مورد چگونگی بسته بودن چاکراها و همچنین نواحی دقیق آنها، افراد می‌توانند با استفاده از روش هایی این مشکل را برطرف کنند. برای مثال روش یوگا ، مدیتیشن و مراقبه، همگی فعالیت هایی هستند که می‌توان از آنها بهره برد.

از طرفی بهتر است افراد در این زمینه از یک متخصص این حوزه کمک بگیرند. چرا که در صورت اقدامات خودسرانه احتمال بروز مشکلات بیشتر نیز وجود دارد. افراد می‌توانند سبک زندگی خود را اصلاح کرده و همچنین برای کاهش استرس و اضطراب خود نیز از روانشناس کمک بگیرند.

سخن پایانی

بسته بودن چاکراها در افراد مختلف به شکل های متفاوتی بروز می‌کند. همچنین شدت علائم نیز به مسائل مختلفی بستگی دارد. افراد می‌توانند در کنار روش های علمی و مطمئن از این روش نیز استفاده کرده و به طور همزمان از یک متخصص نیز کمک بگیرند. از طرفی بهتر است در مورد استفاده و همچنین پایبندی به این روش، از افراط پرهیز کرد. حتما در طول روز زمانی را برای خود اختصاص داده و سعی کنید به هر روشی که با آن احساس راحتی می‌کنید؛ انرژی های منفی را از خود دور کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بسته بودن چاکراها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: بسته بودن چاکراها | علائم و علل بسته شدن چاکراها چیست؟



:: برچسب‌ها: بسته بودن چاکراها | علائم و علل بسته شدن چاکراها چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()