نوشته شده توسط : ذهن نو

استعدادیابی کودکان رشت در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در رشت زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان رشت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی کودکان رشت

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان رشت صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

 

استعدادیابی کودکان رشت | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان رشت | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان رشت باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? اولین قدم مشاهده درست

اولین وظیفه والدین برای استعدادیابی کودکان رشت، مشاهده درست است. گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعداد های او بسیار کمک کننده باشد. ????  استعدادیابی کودکان رشت | کنار گذاشتن پیش‌ فرض‌ ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملا متفاوت داشته باشند.

سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلا علاقه‌ ای به قرارگیری در مسیر های دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌ های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌ های دو چندانی را از خود نشان دهد. بنابراین برای استعدادیابی کودکان رشت والدین باید پیش فرض ها را کنار بگذارند.

???? خودداری از مقایسه

والدین برای استعدادیابی کودکان رشت، باید از مقایسه خودداری کنند. همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعداد های مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند همسن و همسالان خود نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌ های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ ها و مهارت‌ های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

???? استعدادیابی کودکان رشت | قرار دادن کودک در یک محیط غنی

اگر قصد استعدادیابی کودکان رشت را دارید، باید آن ها را در یک محیط غنی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب درست بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعداد های او قابل رؤیت نمی‌شوند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌ های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ ها اکتشاف کند.

???? اهمیت قائل شدن برای رویاهای کودک

تقریبا همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رویاهای خود بگوید. مثلا برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها در رویاهای خود از خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویا ها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌ سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش دهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند. به همین جهت استعدادیابی کودکان رشت  نیاز به توجه به رویاها دارد.

استعدادیابی کودکان رشت | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزار های مختلفی برای کشف استعدادیابی کودکان رشت ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌ های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌ های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌ های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌ دیده انجام گیرد چرا که نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تاثیر گذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

 

استعدادیابی کودکان رشت به صورت تلفنی

برخی از والدین به مرکز معتبر دسترسی ندارند و حتی توانایی خروج از منزل ندارند. اما نگران استعدادیابی فرزندان خود هستند. اصلا نگران نباشید؛ به این دلیل که مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای استعدادیابی کودکان رشت به صورت تلفنی نیز خدمات در نظر گرفته است. اگر به دلایل خاصی توانایی حضور در مراکز را ندارید از خدمات تلفنی بهره مند شوید. مرکز مشاوره ذهن نو بدون ذره ای کم کاری، همانند مراجعه حضوری به شما خدمات ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید برای استعدادیابی فرزندان خود برای مشاوره تلفنی اقدام کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزار های نوین در جهت استعدادیابی کودکان رشت استفاده کنید. هم‌ چنین در کنار اجرای آزمون‌ ها، مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌ های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در رشت

استعدادیابی کودکان ذهن نو 02191002360
استعدادیابی آواژه 02166419012
موسسه استعدادیابی کودکان خلاقیت برتر رشت، منظریه، چهار راه ولیعصر، خیابان تابان شمالی، کوچه گل مژده اول
موسسه استعدادیابی کودکان اندیشه کیان بندر انزلی، بلوار جهانگانی، جنب سوپرمارکت معین

کلام آخر

در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان رشت صحبت کرده ایم و وظایف والدین در این زمینه نیز ذکر کردیم. به عنوان پدر و مادر اگر توان مراجعه حضوری ندارید حتما برای استعدادیابی از روانشناس به شیوه تلفنی کمک بگیرید. استعدادیابی آینده شغلی و تحصیلی فرزندان شما را رقم می‌زند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان رشت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی کودکان رشت



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان رشت ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استعدادیابی کودکان شیراز در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در شیراز زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان شیراز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی کودکان شیراز

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان شیراز صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

استعدادیابی کودکان شیراز | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان شیراز | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان شیراز باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? اولین قدم مشاهده درست

اولین وظیفه والدین برای استعدادیابی کودکان شیراز، مشاهده درست است. گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعداد های او بسیار کمک کننده باشد.

????  استعدادیابی کودکان شیراز | کنار گذاشتن پیش‌ فرض‌ ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملا متفاوت داشته باشند.

سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلا علاقه‌ ای به قرارگیری در مسیر های دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌ های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌ های دو چندانی را از خود نشان دهد. بنابراین برای استعدادیابی کودکان شیراز والدین باید پیش فرض ها را کنار بگذارند.

???? خودداری از مقایسه

والدین برای استعدادیابی کودکان شیراز، باید از مقایسه خودداری کنند. همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعداد های مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند همسن و همسالان خود نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌ های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ ها و مهارت‌ های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند. 

???? استعدادیابی کودکان شیراز | قرار دادن کودک در یک محیط غنی

اگر قصد استعدادیابی کودکان شیراز را دارید، باید آن ها را در یک محیط غنی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب درست بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعداد های او قابل رؤیت نمی‌شوند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌ های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ ها اکتشاف کند.

???? اهمیت قائل شدن برای رویاهای کودک

تقریبا همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رویاهای خود بگوید. مثلا برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها در رویاهای خود از خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویا ها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌ سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش دهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند. به همین جهت استعدادیابی کودکان شیراز  نیاز به توجه به رویاها دارد.

استعدادیابی کودکان شیراز | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزار های مختلفی برای کشف استعدادیابی کودکان شیراز ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌ های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌ های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌ های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌ دیده انجام گیرد چرا که نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تاثیر گذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

استعدادیابی کودکان شیراز به صورت تلفنی

برخی از والدین به مرکز معتبر دسترسی ندارند و حتی توانایی خروج از منزل ندارند. اما نگران استعدادیابی فرزندان خود هستند. اصلا نگران نباشید؛ به این دلیل که مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای استعدادیابی کودکان شیراز به صورت تلفنی نیز خدمات در نظر گرفته است. اگر به دلایل خاصی توانایی حضور در مراکز را ندارید از خدمات تلفنی بهره مند شوید. مرکز مشاوره ذهن نو بدون ذره ای کم کاری، همانند مراجعه حضوری به شما خدمات ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید برای استعدادیابی فرزندان خود برای مشاوره تلفنی اقدام کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزار های نوین در جهت استعدادیابی کودکان شیراز استفاده کنید. هم‌ چنین در کنار اجرای آزمون‌ ها، مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌ های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در شیراز

موسسه استعدادیابی کودکان شهر شیراز شیراز، قدوسی غربی ، ساختمان سوپر استور، طبقه سوم، واحد ۷
موسسه استعدادیابی کودکان هپی مهد شیراز، شهرک آرین، پارک علم و فناوری استان فارس، شرکت یکتا پژوهان نوین اندیش پارس
موسسه استعدادیابی کودکان ذهن برتر شیراز، گلدشت معالی اباد
موسسه استعدادیابی کودکان گلهای ایران شیراز، بلوار استقلال، نبش کوچه ۲۸
موسسه استعدادیابی کودکان بیزینس کیدز شیراز، باغشاه، روبه روی قنادی رضا
موسسه استعدادیابی کودکان مکتب نیک شیراز، بلوار فدک، روبروی کوچه ۲
موسسه استعدادیابی و مطالعه کودکان شیراز، خیابان قصردشت، بالاتر از عفیف اباد، بین کوچه ۳۶ و ۳۸
موسسه استعدادیابی کودکان اندیشه کیان (شعبه آوا باران آسمان) شیراز، بلوار پاسداران، حدفاصل شهید آقایی و شهید فلاحی
موسسه استعدادیابی کودکان شعبه شیراز شیراز، میدان معلم، ابتدای فرهنگ شهر، کوچه ۱
موسسه استعدادیابی کودکان اندیشه کیان شیراز، شهرک گلستان، بلوار جهاد، کوچه ۳

کلام آخر

در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان شیراز صحبت کرده ایم و وظایف والدین در این زمینه نیز ذکر کردیم. به عنوان پدر و مادر اگر توان مراجعه حضوری ندارید حتما برای استعدادیابی از روانشناس به شیوه تلفنی کمک بگیرید. استعدادیابی آینده شغلی و تحصیلی فرزندان شما را رقم می‌زند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان شیراز می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند.

منبع: استعدادیابی کودکان شیراز



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

جنین فریز شده برای زوجینی می‌باشد که احتمال باروری خانم کاهش می‌یابد. تشکیل خانواده رویایی است که بسیاری از زوج ها آرزوی داشتن آن را دارند. فریز کردن جنین، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند افراد را قادر به بچه دار شدن در آینده کند. انجماد جنین مزایای زیادی دارد به همین دلیل، گزینه ای محبوب برای پزشکان و به خصوص زوج هایی است که قصد دارند در آینده بچه دار شوند یا جنین خود را به دیگران اهدا کنند. همچنین در یک چرخه درمانی معمولی IVF، تخمدان های زن برای تولید تخمک های زیادی تحریک می‌شوند.

پس از لقاح و کاشت جنین، بهترین آن‌ها برای انتقال انتخاب خواهند شد. برای برخی از زوج ها، جنین های خوبی وجود دارند که مازاد بر جنین های مورد نیاز برای انتقال هستند. این جنین ها را می‌توان برای استفاده در آینده منجمد کرد. در ادامه در مورد منجمد کردن جنین بیشتر توضیح داده‌ایم و علاوه بر آن، به مزایا و معایب این کار می‌پردازیم. اگر قصد فریز جنین دارید؛ حتما از قبل با روانشناس درباره این انتخاب تان صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنین فریز شده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: جنین فریز شده | 5 مزایای جنین فریز شده

جنین فریز شده چیست؟ 

جنین فریز شده یا انجماد جنین، فرایندی برای ذخیره جنین برای استفاده بعدی است. در واقع جنین، همان تخمکی است که توسط اسپرم بارور شده و آن را در این روش منجمد می‌کنند تا به افراد، در حفظ باروری و باردار شدن در آینده کمک شود. این کار در آزمایشگاه با استفاده از تجهیزات تخصصی انجماد انجام می‌شود و جنین ها می‌توانند به طور ایمن، در نیتروژن مایع برای مدت طولانی نگهداری شوند.

جنین فریز شده را برای خانواده هایی انجام می‌دهند که سن مادر برای باروری روند نزولی دارد. اما در حال حاضر قصد بارداری ندارد و تصمیم جهت فرزندآوری برای آینده است. یا حتی فرد در شرایطی قرار می‌گیرد که به بیماری مبتلا است و توانایی ذخیره تخمک نخواهد داشت. برای فریز تخمک یا جنین سن زیر 4 سال را قبول می‌کنند. در این مقاله جنین فریز شده را از جوانب مختلفی بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

علت فریز کردن جنین چیست؟

انجماد جنین، اغلب پس از انجام اقدامات درمانی برای باردار شدن انجام می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به لقاح آزمایشگاهی (IVF) و تزریق داخل سیتو پلاسمی اسپرم اشاره کرد. در روش جنین فریز شده، تخمک ها را با اسپرم بارور می‌کنند و احتمال اینکه جنین اضافی ایجاد شود وجود دارد. بنابراین در چنین شرایطی فریز کردن جنین می‌تواند راه حل مناسبی باشد. در ادامه دلایل بیشتری که ممکن است به خاطر آن جنین را فریز کنید برای شما شرح داده ایم.

???? پس از اینکه تخمک بارور شد، می‌خواهید لانه گزینی در رحم خود را به تعویق بیندازید یا کلا لغو کنید.

????قصد دارید جنین های استفاده نشده را به سایر افرادی که قصد باردار شدن دارند، یا به محققان اهدا کنید.

???? برای حفظ باروری بخواهید جنین را منجمد کنید. ( برای مثال، یک زنی که مبتلا به بیماری سرطان است، بخواهد تخمک های بارور شده را قبل از شروع شیمی درمانی دخیره کند. به این دلیل که ممکن است شیمی درمانی بر توانایی آن ها برای باردار شدن تأثیر منفی بگذارد.)

????بیمارانی که تحت آزمایش ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGT) قرار می‌گیرند، معمولا جنین را پس از آزمایش منجمد می‌کنند. به این دلیل که بیش از یک هفته طول می‌کشد تا نتایج به دست آید.

???? در برخی شرایط، پزشک شما برای کمک به جلوگیری از خطر بیماری به نام سندرم تحریک بیش از حد تخمدان که پس از بارداری بدتر می‌شود، فریز کردن جنین را پیشنهاد کند.

مزایای انجماد جنین

جنین فریز شده در برخی از شرایط بهترین انتخاب است. که انجماد جنین می‌تواند به افراد در صورت مواجهه با موانع کنونی زیر کمک کند.

???? بالا رفتن سن

????انتقال جنسیت

???? مسائل ناباروری

???? دلایل اجتماعی و شخصی. ( قصد دارید تحصیلات بالاتری را پیش بگیرید یا به دلیل مسائل کاری و شخصی می‌خواهید بارداری را برای چند سال به تعویق بیندازید.)

???? درمان هایی که ممکن است به باروری آسیب برساند. (شیمی درمانی یا پرتو درمانی لگن برای درمان سرطان)

عوارض یا خطرات فریز کردن جنین

جنین فریز شده خطری برای حاملگی های ناشی از آن، مانند ناتوانی های مادرزادی یا مشکلات سلامتی ایجاد نمی‌کند. در واقع نتایج تحقیقات روی جنین فریز شده، میزان کمتری از تولد زودرس، وزن کم هنگام تولد و محدودیت رشد را نشان می‌دهد. اما در ادامه برخی از خطرات جدی و اصلی در خصوص انجماد جنین را بررسی کرده ایم.

???? آسیب به جنین در طول فرایند انجماد برای جنین هایی که دوام کافی در مقابل انجماد ندارند.

????برخی از جنین ها از فرایند ذوب و انجماد زنده نمی‌مانند.

???? غیر معمول نیست که برخی از جنین ها یک یا دو سلول را از دست بدهند. ( در بسیاری از این موارد جنین به رشد طبیعی ادامه می‌دهد و بهبود می‌یابد.)

???? عدم بارداری بعد از ذوب و کاشت جنین

????گرفتگی یا نفخ

???? تحریک بیش از حد تخمدان ها

مدت زمان نگهداری از جنین فریز شده 

مدت زمان نگهداری از جنین فریز شده تا زمانی که به درستی ذخیره شود مشکلی در سلامتی او ایجاد نخواهد شد. و بر اساس تحقیقات، با گذر زمان هیچ تاثیر قابل توجهی بر بقا جنین بعد از ذوب نخواهد گذاشت. 

مراحل فریز کردن جنین

روند جنین فریز شده به این شکل است که ابتدا تخمک هایی که از تخمدان شما استخراج شده تحت ارزیابی قرار می‌گیرند تخمک های سالم و بالغ جدا می‌شوند. هر تخمک نیز با یک اسپرم داخل ظرف قرار می‌گیرد تا لقاح صورت بگیرد. یا اینکه اسپرم به داخل تخمک تزریق می‌شود. تخمک های لقاح یافته در شرایط آزمایشگاهی به مدت 5 روز به جنین بالغ تبدیل می‌شوند. در این زمان تخمک را به رحم منتقل می‌کنند یا با کمک انجماد جنین را فریز می‌کنند. در این روش از دمای منفی که با موفقیت بیشتری روبرو است استفاده می‌کنند. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد جنین فریز شده برای خانم های زیر 40 سال است که در حال حاضر قصد فرزند آوری ندارند. حتی خانم هایی که شریک احساسی ندارند اما سن آنها در حال افزایش است می‌توانند تخمک خود را فریز کنند. این روش به باروری های سالم و مفید کمک می‌کند و به کمک روش آی وی اف انجام می‌شود. در این روش می‌توان حتی تا چند جنین را فریز کرد. اگر قصد بارداری از طریق جنین فریز شده را دارید؛ حتما از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید تا ابعاد روانی آن را نیز متوجه شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنین فریز شده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

میزان موفقیت ذوب جنین منجمد چه قدر است؟

روند ذوب جنین پس از انجماد، دارای میزان موفقیت نسبتا بالایی است. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که از این روش استفاده می‌کنند، شانس خوبی برای داشتن نوزادان سالم دارند.

تا چه مدت می‌توان جنین را منجمد نگه داشت؟

جنین های منجمد، در مراکز بیمارستانی یا آزمایشگاه ها ذخیره و نظارت می‌شوند. آن ها را می‌توان با خیال راحت برای 10 سال و حتی بیشتر نگهداری کرد.

احتمال اینکه انجماد جنین منجر به بارداری شود چه قدر است؟

شانس بارداری از انتقال جنین، تا حد زیادی به سن زن در هنگام ایجاد جنین بستگی دارد. افراد 35 سال به پایین بیشترین شانس را برای بارداری دارند.

منبع: جنین فریز شده | 5 مزایای جنین فریز شده



:: برچسب‌ها: جنین فریز شده | 5 مزایای جنین فریز شده ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

روانشناسی عشق را شاید بتوان یکی از جالب‌ترین بخش‌های مطالعاتی دانست. روانشناسان در این حیطه تلاش می‌کنند تا اصولی که بر روابط احساسی افراد حاکم است را پیدا کنند. برای مثال چرا ما جذب فردی خاص می‌شویم، درحالی‌که دیگران او را فردی معمولی می‌دانند؟ آیا عشق را می‌توان در یک رابطه ایجاد کرد و یا این احساسی است که صرفاً می‌بایست به‌صورت خود به خودی شکل بگیرد؟ به همین خاطر شاید بتوان گفت آگاهی از اصول روانشناسی عشق یکی از موضوعاتی است که همه ما پیش از شروع یک رابطه نیاز داریم از آن‌ها آگاهی کسب کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: روانشناسی عشق

روانشناسی عشق | تغییرات مغزی

روانشناسان معتقدند هر حالت جسمی یا روحی که در زندگی خود تجربه می‌کنید تحت تأثیر مواد شیمیایی که از مغز ترشح می‌شوند، قرار دارد. برای مثال هنگامی‌که از چیزی می‌ترسید مغز با ترشح آدرنالین باعث افزایش انرژی شما برای فرار یا دفاع از خود می‌شود. رابطه عاشقانه و داشتن احساس مثبت نسبت به فردی دیگر نیز تغییراتی را در مواد شیمیایی موجود در مغز ایجاد می‌کند.

در روانشناسی عشق متوجه شدند که در هنگام برقراری روابط عاطفی میزان اکسی‌توسین، فنتیل‌آمین و همین‌طور دوپامین در مغز فرد افزایش پیدا می‌کند. با توجه به تأثیری که ترشح این مواد در احساس لذت و شادمانی دارد شما احتمالا جلسات دیگری را برای برقراری ارتباط با شخص مورد نظر و در نتیجه تجربه مجدد این احساسات در نظر می‌گیرید. و دقیقا به همین خاطر است که شکست عشقی باعث بروز احساساتی مثل بی‌قراری، غم و میل به برقراری رابطه مجدد می‌شود. زیرا مغز در تلاش است تا شرایط را به حالت نرمال گذشته بازگرداند و این می‌تواند برای مدتی شما را درگیر احساسات منفی نماید.

روانشناسی عشق | ابعاد و انواع مختلف عشق

روانشناسی آمریکایی به نام رابرت استرنبرگ نظریه‌ای را تحت عنوان مثلث عشق معرفی کرده است. از نظر این روانشناس، عشق مانند مثلثی است که دارای سه ضلع یا بخش اصلی صمیمیت، شهوت و تعهد است. به عبارتی می‌توان گفت بر اساس نظریه استرنبرگ در هر رابطه عاطفی هر سه این عناصر وجود دارد، اما میزان آن‌ها متفاوت خواهد بود و بر همین اساس می‌توان انواع مختلفی از عشق را در نظر گرفت که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اگر شما احساس می‌کنید در رابطه عاطفی‌تان جای یکی از این ابعاد خالی است و یا به هر دلیلی احساس می‌کنید از رابطه خود رضایت ندارید می‌توانید با کمک از یک مشاور خانواده و روانشناسی عشق برای برطرف کردن این شرایط اقدام کنید.

???? فقدان عشق

یکی از ابعاد روانشناسی عشق، فقدان عشق است. در این حالت تمامی سه بعد گفته‌شده در حالت ضعیف یا فقدان قرار دارند. این حالت بیشتر در روابط رسمی یا ارتباطات کاری دیده می‌شود، اما اگر رابطه عاطفی شما دچار چنین شرایطی شد؛ بهتر است هر چه زودتر برای جلوگیری از پایان یافتن آن اقداماتی انجام دهید.

???? روانشناسی عشق | دوست داشتن

در این حالت از روانشناسی عشق، اگر چه صمیمیت میان طرفین بالا است و آن‌ها با دلسوزی و محبت با یکدیگر رفتار می‌کنند اما اشتیاقی برای برقراری رابطه جنسی یا تعهد به یکدیگر در میان آن‌ها وجود ندارد. برقراری دوستی‌های اجتماعی با جنس مخالف را می‌توان یکی از انواع این حالات دانست.

???? شیفتگی

شیفتگی از دیگر ابعاد روانشناسی عشق است. در این حالت اگرچه میل و انگیزه قوی نسبت به ‌طرف مقابل وجود دارد، اما صمیمیت و تعهد ضعیف است یا حضور ندارد. این شرایط بیشتر در مواقعی ایجاد می‌شود که شما بدون شناخت کافی صرفاً مجذوب برخی ویژگی‌های ظاهری شده‌اید و در اکثر مواقع نیز با شروع رابطه و شناخت بیشتر از بین خواهد رفت و یا برعکس سه ضلع قوی‌تر می‌شود.

???? عشق تهی | روانشناسی عشق

عشق تهی حالتی است که در روانشناسی عشق از آن به‌عنوان یک مشکل جدی صحبت می‌شود. در این شرایط طرفین علی‌رغم اینکه هیچ صمیمیت یا جذابیت شهوانی نسبت به یکدیگر ندارند، اما تعهد خود را حفظ می‌کنند. این حالت بیشتر در میان افرادی دیده می‌شود که به دلیل ترس از جدایی و تنهایی به یک رابطه ادامه می‌دهند و یا همسرانی که برای مدت طولانی در کنار هم زندگی می‌کنند و اکنون ارتباط آن‌ها صرفاً به عادت تبدیل شده را شامل می‌شود. با توجه به اینکه این شکل از رابطه می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را برای شما ایجاد نماید؛ بهتر است برای تغییر آن از یک روانشناس کمک بگیرید.

???? روانشناسی عشق رمانتیک

روانشناسی عشق بعد دیگری به نام روانشناسی عشق رمانتیک دارد. در این حالت میان طرفین صمیمیت و جاذبه بالایی وجود دارد، اما تعهد در این‌گونه روابط ضعیف است. به عبارتی این شکل از رابطه بر اساس علاقه و توجه به نیازهای طرف مقابل ادامه پیدا می‌کند و در برخی موارد این شانس را دارد که به‌مرورزمان تعهد و علاقه به رابطه بلند مدت نیز برای طرفین ایجاد شود.

???? عشق دوستانه

عشق دوستانه از دیگر ابعاد روانشناسی عشق است. در این حالت صمیمیت و تعهد میان طرفین بالاست، اما کشش شهوانی چندانی وجود ندارد. این روابط معمولاً سرشار از عشق و محبت و توجه به خواسته‌های طرف مقابل بوده و برای ایجاد آن‌ها زمان زیادی لازم است.

???? عشق ابلهانه یا کورکورانه

از دیگر ابعاد روانشناسی عشق، عشق کورکورانه است. این شرایط معمولا در ازدواج‌های زودهنگام و بدون شناخت ایجاد شده و بیشتر آن را به‌عنوان عشق در یک نگاه می‌شناسیم. در چنین شرایطی طرفین بر اساس کشش و جاذبه بالایی که نسبت به یکدیگر دارند به‌سرعت وارد تعهد می‌شوند، اما صمیمیت میان آن‌ها هنوز وجود ندارد. ازنظر استرنبرگ با پایان یافتن جذابیت‌های ظاهری و کشش‌های جنسی احتمال شکست در این روابط بسیار بالاست.

???? روانشناسی عشق آرمانی | روانشناسی عشق

این حالت از روانشناسی عشق، ایده‌آل‌ترین وضعیتی است که می‌تواند میان دو نفر وجود داشته باشد؛ در این شرایط صمیمیت، جاذبه ظاهری و همین‌طور تعهد به میزان بالایی وجود دارند. استرنبرگ معتقد است بسیاری از زوجین می‌توانند رابطه خود را به این مرحله برسانند، اما همه آن‌ها موفق نمی‌شوند ارتباط خود را در این شرایط حفظ کنند. به عبارتی حتی پس از رسیدن یک رابطه به این مرحله نیز احتمال تغییر احساس و تبدیل آن به سایر انواع رابطه وجود دارد. به همین خاطر شاید بهتر باشد از یک زوج درمانگر در ارتباط با راهکارهایی برای حفظ این سطح از رابطه و همین‌طور بهبود کیفیت ارتباطتان کمک بگیرید.

???? عشق پرشور

یکی از ابعاد روانشناسی عشق، عشق پرشور است. در این نوع عشق احساسات شدید است و وابستگی بسیار زیادی بیت زوجین شکل می‌گیرد.

دوست داشتن در مقابل عاشق شدن

از منظر روانشناسی عشق، عشق رمانتیک از 3 عنصر صمیمیت، مراقبت و دلبستگی تشکیل شده است. در واقع ما با گذراندن وقت با فردی که عاشق شده ایم؛ تمامی این احساسات را تجربه خواهید کرد. در هر عشقی دوست داشتن وجود دارد؛ اما هر دوست داشتنی عشق نیست. برای اینکه رابطه بهتری داشته باشید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید.

روانشناسی عشق | مشکلات روحی در رابطه

یکی از مباحثی که در روانشناسی عشق به آن توجه می‌شود مشکلات و بیماری‌های روحی هستند که می‌تواند ایجاد یک رابطه عاطفی را برای فرد دشوار یا حتی غیرممکن سازد و همین‌طور باعث آسیب روحی در طرف مقابل نیز خواهد شد. اگر هریک از این مشکلات را در خود یا شریک احساسی‌تان مشاهده می‌کنید بهتر است از یک روانشناس در ارتباط با راهکارهایی برای درمان یا نکاتی که در ارتباط با این افراد می‌بایست موردنظر داشته باشید کمک بگیرید.

✨ دلبستگی ناایمن

یکی از مشکلاتی که در روانشناسی عشق بررسی می‌شود؛ دلبستگی ناایمن است. در طی یک سال اول زندگی و بر اساس رابطه میان نوزاد با مادر، کودک به باوری راجع به جهان اطراف دست پیدا می‌کند که بر تمامی روابط اجتماعی وی در آینده تأثیر خواهد گذاشت. این باور که به آن دلبستگی گفته می‌شود بر اساس میزان توجه مادر به نیازهای کودک شکل می‌گیرد.

اگر مادر همواره مراقب کودک باشد و به نیازهای او پاسخ دهد کودک باور خواهد کرد که جهان جایی امن برای زندگی است و اطرافیان به نیازهای او توجه دارند. اما اگر به هر دلیلی کودک به این باور نرسد دچار دلبستگی ناایمن خواهد شد. دلبسته‌های ناایمن معمولاً در روابط خود نگران از دست دادن هستند و به‌شدت به طرف مقابل می‌چسبند یا سعی می‌کنند با فاصله گرفتن از دیگران خود را در برابر خطرات احتمالی در روابط اجتماعی محافظت کنند.

✨ حساسیت به طرد

حساسیت به طرد، از مشکلاتی است که روانشناسی عشق بررسی می‌کند. افراد دارای حساسیت بالا به طرد باور دارند که دیگران آن‌ها را ترک خواهند کرد. به همین دلیل با دقتی غیرعادی تمامی رفتار و حرکات طرف مقابل را در نظر می‌گیرند و ساده‌ترین نشانه‌ها را نیز به‌عنوان تأییدی برای طرد شدن در نظر می‌گیرند.

برای مثال عدم تماس چشمی در تمامی دقایق یک مکالمه برای آن‌ها نشانه‌ای از طرد خواهد بود و سپس به‌شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. این واکنش می‌تواند به‌صورت وابستگی بیش‌ از حد، پرخاشگری یا حتی کناره‌گیری از جمع خود را نشان دهد.

✨ انواع اختلالات شخصیت

یکی از گروه‌هایی که از منظر روانشناسی عشق می‌بایست از برقراری رابطه با آن‌ها اجتناب کنید مبتلایان به انواع اختلال شخصیت هستند. برای مثال افرادی که دچار اختلال شخصیت نمایشی یا خودشیفته هستند تنها برای اثبات جذابیت و موردتوجه بودن خودشان وارد روابط عاطفی می‌شوند. این افراد غالباً نمی‌توانند احساس عمیقی را نسبت به هیچ‌کس تجربه کرده و پس از مدتی از رابطه خارج می‌شوند. 

✨ الکسی‌ تایمی

الکسی‌تایمی یا ناگویی هیجانی اختلالی است که در آن فرد توانایی صحبت کردن راجع به احساسات خود و بیان آنچه تجربه می‌کند را ندارد که از منظر روانشناسی عشق بررسی می‌شود. این افراد معمولاً به‌سختی می‌توانند احساسات خود را به دیگران نشان دهند و به همین خاطر در روابط عاطفی دچار مشکل می‌شوند.

زیرا علی‌رغم علاقه‌ای که به شریک احساسی‌شان دارند نمی‌توانند این موضوع را به وی نشان داده و همین مسئله باعث دلخوری و ناراحتی طرف مقابل می‌شود. اگر احساس می‌کنید طرف مقابل شما یا خودتان دچار چنین مشکلی هستید، بهتر است در این زمینه از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید.

✨ سوگ حل‌نشده

شکست عشقی موضوعیست که همه ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم و توسط روانشناسی عشق بررسی می‌شود. یکی از اشتباهات جدی اما رایج افرادی که به‌تازگی ارتباطی را قطع کرده‌اند این است که وارد رابطه جدیدی می‌شوند و این موضوع می‌تواند آسیب‌های بسیاری را برای خود فرد و طرف مقابل به همراه داشته باشد. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود تا پیش از حل شدن کامل این بحران از ورود به روابط عاطفی جدید خودداری کنید.

روانشناسی عشق | راهکارهایی برای داشتن یک عشق سالم

برخلاف اعتقاد بسیاری از افراد، عشق احساسی صفر یا صد نیست که اگر تاکنون در رابطه‌تان تجربه‌اش نکرده‌اید، فکر کنید که هرگز اتفاق نمی‌افتد. بلکه تمامی انواع عشق از حالت فقدان تا عشق کامل بر روی یک پیوستار قرار دارند و شما بر اساس رفتارتان در هر زمان بر روی بخش خاصی از این پیوستار قرار می‌گیرید. در نتیجه همواره می‌توانید شرایط خود را نسبت به آنچه هست بهتر کنید. برای رسیدن به شرایط مطلوب روانشناسی عشق نکاتی را توضیح داده است که در ادامه توضیح داده ایم.

???? عجول نباشید

از نظر روانشناسی عشق، برای ایجاد یک عشق واقعی و عمیق شما به زمان کافی نیاز دارید. شناخت طرفین از یکدیگر و ایجاد خاطرات مشترک موضوعی نیست که ناگهان و در عرض یک زمان کوتاه شکل بگیرد؛ به همین خاطر بهتر است به‌جای دلسرد شدن از یک رابطه زمان کافی را در اختیار آن بگذارید. 

???? مراقبت از یکدیگر

مراقبت و توجه به یکدیگر یکی از مسائل مهمی است که از منظر روانشناسی عشق، باعث ایجاد صمیمیت و محبت میان طرفین خواهد شد. به همین خاطر اگر به دنبال ایجاد یک رابطه عمیق هستید سعی کنید تا جای ممکن به احساسات و خواسته‌های طرف مقابل‌تان توجه داشته باشید.

???? کمک بگیرید

گاهی اوقات متوجه این موضوع نیستیم که رفتارمان باعث ناراحتی یا ایجاد مشکل در رابطه شده است و یا علی‌رغم اینکه احساس می‌کنیم، همه‌چیز آن‌طور که باید باشد نیست، اما نمی‌توانیم دلیل آن را پیدا کنیم. گاهی اوقات نیز علی‌رغم شناسایی دلیل، توانایی برطرف کردن آن را نداریم.

در این شرایط بهتر است برای حل مشکلات و رسیدن به یک رابطه مطلوب از متخصصین زوج‌درمانی و روانشناسی عشق کمک بگیرید. متخصصین در کنار تجربه و آگاهی بالایی که از مسائل مختلف این حیطه دارند به‌دور از جانب‌داری‌هایی که ممکن است از سوی اطرافیان صورت بگیرد به شما برای حل واقعی مشکلات کمک خواهند کرد.

چگونه روانشناسی عشق را در زندگی به کار ببریم؟

روانشناسی عشق تکنیک هایی را برای عاشق شدن توضیح داده است که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

◼ به آنچه می گویند گوش دهید

◼ حاضر باشید وقتی اشتباه می کنید عذرخواهی کنید

◼ مایل به بخشش باشید

◼ بگذارید بدانند که شما به او توجه می کنید

◼ مایل باشید که انعطاف پذیر باشید

◼ محبت کنید

◼ عشق بی قید و شرط نشان دهید

◼ گذراندن وقت با طرف مقابل را در اولویت قرار دهید

◼ ویژگی های خوب آنها را بشناسید و به رسمیت بشناسید

◼ حرکات و اعمال محبت آمیز را متقابلا انجام دهید

◼چیزهایی را در مورد خودتان به اشتراک بگذارید

کلام آخر

روانشناسی عشق مفهوم زندگی و رابطه مشخص می‌شود. عشق آنقدر موضوع پیچیده ای است که در برخی موارد نمی‌توان آن را توضیح داد. گاهی افراد زمانی که این احساس را تجربه می‌کنند، به کمک و راهنمایی نیاز دارند. که توصیه می‌کنیم در این راه از روانشناس و مشاورین متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید. تا راهنمایی های اصولی راه زندگی را هموار کند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ویژگی‌های یک عشق واقعی چیست؟

عشق واقعی دارای سه جنبه صمیمیت، تعهد و شهوت است و تمامی این سه جنبه به‌تناسب درون رابطه وجود دارد.

منبع: روانشناسی عشق



:: برچسب‌ها: روانشناسی عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

روانشناسی عشق را شاید بتوان یکی از جالب‌ترین بخش‌های مطالعاتی دانست. روانشناسان در این حیطه تلاش می‌کنند تا اصولی که بر روابط احساسی افراد حاکم است را پیدا کنند. برای مثال چرا ما جذب فردی خاص می‌شویم، درحالی‌که دیگران او را فردی معمولی می‌دانند؟ آیا عشق را می‌توان در یک رابطه ایجاد کرد و یا این احساسی است که صرفاً می‌بایست به‌صورت خود به خودی شکل بگیرد؟ به همین خاطر شاید بتوان گفت آگاهی از اصول روانشناسی عشق یکی از موضوعاتی است که همه ما پیش از شروع یک رابطه نیاز داریم از آن‌ها آگاهی کسب کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: روانشناسی عشق

روانشناسی عشق | تغییرات مغزی

روانشناسان معتقدند هر حالت جسمی یا روحی که در زندگی خود تجربه می‌کنید تحت تأثیر مواد شیمیایی که از مغز ترشح می‌شوند، قرار دارد. برای مثال هنگامی‌که از چیزی می‌ترسید مغز با ترشح آدرنالین باعث افزایش انرژی شما برای فرار یا دفاع از خود می‌شود. رابطه عاشقانه و داشتن احساس مثبت نسبت به فردی دیگر نیز تغییراتی را در مواد شیمیایی موجود در مغز ایجاد می‌کند.

در روانشناسی عشق متوجه شدند که در هنگام برقراری روابط عاطفی میزان اکسی‌توسین، فنتیل‌آمین و همین‌طور دوپامین در مغز فرد افزایش پیدا می‌کند. با توجه به تأثیری که ترشح این مواد در احساس لذت و شادمانی دارد شما احتمالا جلسات دیگری را برای برقراری ارتباط با شخص مورد نظر و در نتیجه تجربه مجدد این احساسات در نظر می‌گیرید. و دقیقا به همین خاطر است که شکست عشقی باعث بروز احساساتی مثل بی‌قراری، غم و میل به برقراری رابطه مجدد می‌شود. زیرا مغز در تلاش است تا شرایط را به حالت نرمال گذشته بازگرداند و این می‌تواند برای مدتی شما را درگیر احساسات منفی نماید.

روانشناسی عشق | ابعاد و انواع مختلف عشق

روانشناسی آمریکایی به نام رابرت استرنبرگ نظریه‌ای را تحت عنوان مثلث عشق معرفی کرده است. از نظر این روانشناس، عشق مانند مثلثی است که دارای سه ضلع یا بخش اصلی صمیمیت، شهوت و تعهد است. به عبارتی می‌توان گفت بر اساس نظریه استرنبرگ در هر رابطه عاطفی هر سه این عناصر وجود دارد، اما میزان آن‌ها متفاوت خواهد بود و بر همین اساس می‌توان انواع مختلفی از عشق را در نظر گرفت که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اگر شما احساس می‌کنید در رابطه عاطفی‌تان جای یکی از این ابعاد خالی است و یا به هر دلیلی احساس می‌کنید از رابطه خود رضایت ندارید می‌توانید با کمک از یک مشاور خانواده و روانشناسی عشق برای برطرف کردن این شرایط اقدام کنید.

???? فقدان عشق

یکی از ابعاد روانشناسی عشق، فقدان عشق است. در این حالت تمامی سه بعد گفته‌شده در حالت ضعیف یا فقدان قرار دارند. این حالت بیشتر در روابط رسمی یا ارتباطات کاری دیده می‌شود، اما اگر رابطه عاطفی شما دچار چنین شرایطی شد؛ بهتر است هر چه زودتر برای جلوگیری از پایان یافتن آن اقداماتی انجام دهید.

???? روانشناسی عشق | دوست داشتن

در این حالت از روانشناسی عشق، اگر چه صمیمیت میان طرفین بالا است و آن‌ها با دلسوزی و محبت با یکدیگر رفتار می‌کنند اما اشتیاقی برای برقراری رابطه جنسی یا تعهد به یکدیگر در میان آن‌ها وجود ندارد. برقراری دوستی‌های اجتماعی با جنس مخالف را می‌توان یکی از انواع این حالات دانست.

???? شیفتگی

شیفتگی از دیگر ابعاد روانشناسی عشق است. در این حالت اگرچه میل و انگیزه قوی نسبت به ‌طرف مقابل وجود دارد، اما صمیمیت و تعهد ضعیف است یا حضور ندارد. این شرایط بیشتر در مواقعی ایجاد می‌شود که شما بدون شناخت کافی صرفاً مجذوب برخی ویژگی‌های ظاهری شده‌اید و در اکثر مواقع نیز با شروع رابطه و شناخت بیشتر از بین خواهد رفت و یا برعکس سه ضلع قوی‌تر می‌شود.

???? عشق تهی | روانشناسی عشق

عشق تهی حالتی است که در روانشناسی عشق از آن به‌عنوان یک مشکل جدی صحبت می‌شود. در این شرایط طرفین علی‌رغم اینکه هیچ صمیمیت یا جذابیت شهوانی نسبت به یکدیگر ندارند، اما تعهد خود را حفظ می‌کنند. این حالت بیشتر در میان افرادی دیده می‌شود که به دلیل ترس از جدایی و تنهایی به یک رابطه ادامه می‌دهند و یا همسرانی که برای مدت طولانی در کنار هم زندگی می‌کنند و اکنون ارتباط آن‌ها صرفاً به عادت تبدیل شده را شامل می‌شود. با توجه به اینکه این شکل از رابطه می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را برای شما ایجاد نماید؛ بهتر است برای تغییر آن از یک روانشناس کمک بگیرید.

???? روانشناسی عشق رمانتیک

روانشناسی عشق بعد دیگری به نام روانشناسی عشق رمانتیک دارد. در این حالت میان طرفین صمیمیت و جاذبه بالایی وجود دارد، اما تعهد در این‌گونه روابط ضعیف است. به عبارتی این شکل از رابطه بر اساس علاقه و توجه به نیازهای طرف مقابل ادامه پیدا می‌کند و در برخی موارد این شانس را دارد که به‌مرورزمان تعهد و علاقه به رابطه بلند مدت نیز برای طرفین ایجاد شود.

???? عشق دوستانه

عشق دوستانه از دیگر ابعاد روانشناسی عشق است. در این حالت صمیمیت و تعهد میان طرفین بالاست، اما کشش شهوانی چندانی وجود ندارد. این روابط معمولاً سرشار از عشق و محبت و توجه به خواسته‌های طرف مقابل بوده و برای ایجاد آن‌ها زمان زیادی لازم است.

???? عشق ابلهانه یا کورکورانه

از دیگر ابعاد روانشناسی عشق، عشق کورکورانه است. این شرایط معمولا در ازدواج‌های زودهنگام و بدون شناخت ایجاد شده و بیشتر آن را به‌عنوان عشق در یک نگاه می‌شناسیم. در چنین شرایطی طرفین بر اساس کشش و جاذبه بالایی که نسبت به یکدیگر دارند به‌سرعت وارد تعهد می‌شوند، اما صمیمیت میان آن‌ها هنوز وجود ندارد. ازنظر استرنبرگ با پایان یافتن جذابیت‌های ظاهری و کشش‌های جنسی احتمال شکست در این روابط بسیار بالاست.

???? روانشناسی عشق آرمانی | روانشناسی عشق

این حالت از روانشناسی عشق، ایده‌آل‌ترین وضعیتی است که می‌تواند میان دو نفر وجود داشته باشد؛ در این شرایط صمیمیت، جاذبه ظاهری و همین‌طور تعهد به میزان بالایی وجود دارند. استرنبرگ معتقد است بسیاری از زوجین می‌توانند رابطه خود را به این مرحله برسانند، اما همه آن‌ها موفق نمی‌شوند ارتباط خود را در این شرایط حفظ کنند. به عبارتی حتی پس از رسیدن یک رابطه به این مرحله نیز احتمال تغییر احساس و تبدیل آن به سایر انواع رابطه وجود دارد. به همین خاطر شاید بهتر باشد از یک زوج درمانگر در ارتباط با راهکارهایی برای حفظ این سطح از رابطه و همین‌طور بهبود کیفیت ارتباطتان کمک بگیرید.

???? عشق پرشور

یکی از ابعاد روانشناسی عشق، عشق پرشور است. در این نوع عشق احساسات شدید است و وابستگی بسیار زیادی بیت زوجین شکل می‌گیرد.

دوست داشتن در مقابل عاشق شدن

از منظر روانشناسی عشق، عشق رمانتیک از 3 عنصر صمیمیت، مراقبت و دلبستگی تشکیل شده است. در واقع ما با گذراندن وقت با فردی که عاشق شده ایم؛ تمامی این احساسات را تجربه خواهید کرد. در هر عشقی دوست داشتن وجود دارد؛ اما هر دوست داشتنی عشق نیست. برای اینکه رابطه بهتری داشته باشید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید.

روانشناسی عشق | مشکلات روحی در رابطه

یکی از مباحثی که در روانشناسی عشق به آن توجه می‌شود مشکلات و بیماری‌های روحی هستند که می‌تواند ایجاد یک رابطه عاطفی را برای فرد دشوار یا حتی غیرممکن سازد و همین‌طور باعث آسیب روحی در طرف مقابل نیز خواهد شد. اگر هریک از این مشکلات را در خود یا شریک احساسی‌تان مشاهده می‌کنید بهتر است از یک روانشناس در ارتباط با راهکارهایی برای درمان یا نکاتی که در ارتباط با این افراد می‌بایست موردنظر داشته باشید کمک بگیرید.

✨ دلبستگی ناایمن

یکی از مشکلاتی که در روانشناسی عشق بررسی می‌شود؛ دلبستگی ناایمن است. در طی یک سال اول زندگی و بر اساس رابطه میان نوزاد با مادر، کودک به باوری راجع به جهان اطراف دست پیدا می‌کند که بر تمامی روابط اجتماعی وی در آینده تأثیر خواهد گذاشت. این باور که به آن دلبستگی گفته می‌شود بر اساس میزان توجه مادر به نیازهای کودک شکل می‌گیرد.

اگر مادر همواره مراقب کودک باشد و به نیازهای او پاسخ دهد کودک باور خواهد کرد که جهان جایی امن برای زندگی است و اطرافیان به نیازهای او توجه دارند. اما اگر به هر دلیلی کودک به این باور نرسد دچار دلبستگی ناایمن خواهد شد. دلبسته‌های ناایمن معمولاً در روابط خود نگران از دست دادن هستند و به‌شدت به طرف مقابل می‌چسبند یا سعی می‌کنند با فاصله گرفتن از دیگران خود را در برابر خطرات احتمالی در روابط اجتماعی محافظت کنند.

✨ حساسیت به طرد

حساسیت به طرد، از مشکلاتی است که روانشناسی عشق بررسی می‌کند. افراد دارای حساسیت بالا به طرد باور دارند که دیگران آن‌ها را ترک خواهند کرد. به همین دلیل با دقتی غیرعادی تمامی رفتار و حرکات طرف مقابل را در نظر می‌گیرند و ساده‌ترین نشانه‌ها را نیز به‌عنوان تأییدی برای طرد شدن در نظر می‌گیرند.

برای مثال عدم تماس چشمی در تمامی دقایق یک مکالمه برای آن‌ها نشانه‌ای از طرد خواهد بود و سپس به‌شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. این واکنش می‌تواند به‌صورت وابستگی بیش‌ از حد، پرخاشگری یا حتی کناره‌گیری از جمع خود را نشان دهد.

✨ انواع اختلالات شخصیت

یکی از گروه‌هایی که از منظر روانشناسی عشق می‌بایست از برقراری رابطه با آن‌ها اجتناب کنید مبتلایان به انواع اختلال شخصیت هستند. برای مثال افرادی که دچار اختلال شخصیت نمایشی یا خودشیفته هستند تنها برای اثبات جذابیت و موردتوجه بودن خودشان وارد روابط عاطفی می‌شوند. این افراد غالباً نمی‌توانند احساس عمیقی را نسبت به هیچ‌کس تجربه کرده و پس از مدتی از رابطه خارج می‌شوند. 

✨ الکسی‌ تایمی

الکسی‌تایمی یا ناگویی هیجانی اختلالی است که در آن فرد توانایی صحبت کردن راجع به احساسات خود و بیان آنچه تجربه می‌کند را ندارد که از منظر روانشناسی عشق بررسی می‌شود. این افراد معمولاً به‌سختی می‌توانند احساسات خود را به دیگران نشان دهند و به همین خاطر در روابط عاطفی دچار مشکل می‌شوند.

زیرا علی‌رغم علاقه‌ای که به شریک احساسی‌شان دارند نمی‌توانند این موضوع را به وی نشان داده و همین مسئله باعث دلخوری و ناراحتی طرف مقابل می‌شود. اگر احساس می‌کنید طرف مقابل شما یا خودتان دچار چنین مشکلی هستید، بهتر است در این زمینه از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید.

✨ سوگ حل‌نشده

شکست عشقی موضوعیست که همه ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم و توسط روانشناسی عشق بررسی می‌شود. یکی از اشتباهات جدی اما رایج افرادی که به‌تازگی ارتباطی را قطع کرده‌اند این است که وارد رابطه جدیدی می‌شوند و این موضوع می‌تواند آسیب‌های بسیاری را برای خود فرد و طرف مقابل به همراه داشته باشد. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود تا پیش از حل شدن کامل این بحران از ورود به روابط عاطفی جدید خودداری کنید.

روانشناسی عشق | راهکارهایی برای داشتن یک عشق سالم

برخلاف اعتقاد بسیاری از افراد، عشق احساسی صفر یا صد نیست که اگر تاکنون در رابطه‌تان تجربه‌اش نکرده‌اید، فکر کنید که هرگز اتفاق نمی‌افتد. بلکه تمامی انواع عشق از حالت فقدان تا عشق کامل بر روی یک پیوستار قرار دارند و شما بر اساس رفتارتان در هر زمان بر روی بخش خاصی از این پیوستار قرار می‌گیرید. در نتیجه همواره می‌توانید شرایط خود را نسبت به آنچه هست بهتر کنید. برای رسیدن به شرایط مطلوب روانشناسی عشق نکاتی را توضیح داده است که در ادامه توضیح داده ایم.

???? عجول نباشید

از نظر روانشناسی عشق، برای ایجاد یک عشق واقعی و عمیق شما به زمان کافی نیاز دارید. شناخت طرفین از یکدیگر و ایجاد خاطرات مشترک موضوعی نیست که ناگهان و در عرض یک زمان کوتاه شکل بگیرد؛ به همین خاطر بهتر است به‌جای دلسرد شدن از یک رابطه زمان کافی را در اختیار آن بگذارید. 

???? مراقبت از یکدیگر

مراقبت و توجه به یکدیگر یکی از مسائل مهمی است که از منظر روانشناسی عشق، باعث ایجاد صمیمیت و محبت میان طرفین خواهد شد. به همین خاطر اگر به دنبال ایجاد یک رابطه عمیق هستید سعی کنید تا جای ممکن به احساسات و خواسته‌های طرف مقابل‌تان توجه داشته باشید.

???? کمک بگیرید

گاهی اوقات متوجه این موضوع نیستیم که رفتارمان باعث ناراحتی یا ایجاد مشکل در رابطه شده است و یا علی‌رغم اینکه احساس می‌کنیم، همه‌چیز آن‌طور که باید باشد نیست، اما نمی‌توانیم دلیل آن را پیدا کنیم. گاهی اوقات نیز علی‌رغم شناسایی دلیل، توانایی برطرف کردن آن را نداریم.

در این شرایط بهتر است برای حل مشکلات و رسیدن به یک رابطه مطلوب از متخصصین زوج‌درمانی و روانشناسی عشق کمک بگیرید. متخصصین در کنار تجربه و آگاهی بالایی که از مسائل مختلف این حیطه دارند به‌دور از جانب‌داری‌هایی که ممکن است از سوی اطرافیان صورت بگیرد به شما برای حل واقعی مشکلات کمک خواهند کرد.

چگونه روانشناسی عشق را در زندگی به کار ببریم؟

روانشناسی عشق تکنیک هایی را برای عاشق شدن توضیح داده است که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

◼ به آنچه می گویند گوش دهید

◼ حاضر باشید وقتی اشتباه می کنید عذرخواهی کنید

◼ مایل به بخشش باشید

◼ بگذارید بدانند که شما به او توجه می کنید

◼ مایل باشید که انعطاف پذیر باشید

◼ محبت کنید

◼ عشق بی قید و شرط نشان دهید

◼ گذراندن وقت با طرف مقابل را در اولویت قرار دهید

◼ ویژگی های خوب آنها را بشناسید و به رسمیت بشناسید

◼ حرکات و اعمال محبت آمیز را متقابلا انجام دهید

◼چیزهایی را در مورد خودتان به اشتراک بگذارید

کلام آخر

روانشناسی عشق مفهوم زندگی و رابطه مشخص می‌شود. عشق آنقدر موضوع پیچیده ای است که در برخی موارد نمی‌توان آن را توضیح داد. گاهی افراد زمانی که این احساس را تجربه می‌کنند، به کمک و راهنمایی نیاز دارند. که توصیه می‌کنیم در این راه از روانشناس و مشاورین متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید. تا راهنمایی های اصولی راه زندگی را هموار کند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ویژگی‌های یک عشق واقعی چیست؟

عشق واقعی دارای سه جنبه صمیمیت، تعهد و شهوت است و تمامی این سه جنبه به‌تناسب درون رابطه وجود دارد.

منبع: روانشناسی عشق



:: برچسب‌ها: روانشناسی عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برگشت بعد از طلاق اتفاق چندان شایعی نیست چراکه افراد معمولا نمی‌توانند مشکلات و اتفاقات گذشته را فراموش کنند. یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که در زندگی می‌تواند رخ دهد جدایی زن‌ و شوهر از یکدیگر است. آن‌ها تا مدت‌ها آشفته و پریشان هستند و از لحاظ روحی در وضعیت بدی قرار می‌گیرند. اما برخی اوقات یکی از زوجین تصمیم می‌گیرد تا همسر سابقش را بازگرداند‌ و دوباره کنار او زندگی کند.

 

معمولاً این برگشت از طرف مرد صورت می‌گیرد. برای برگرداندن همسر سابقتان باید مطمئن باشید که دلایلتان برای برگشت کاملا منطقی و درست هستند چراکه همیشه برگشت به رابطه قبلی نمی‌تواند ایده خوبی باشد. اما اگر دلایلتان درست و موجه باشند با یک برنامه صحیح و با بالا بردن سطح آگاهی و مهارت‌هایتان می‌توانید یک رابطه محکم و پایدار با همسر سابق خود ایجاد کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: برگشت بعد از طلاق 

برگشت بعد از طلاق

بعد از چند ماه یا چند سال پس از اینکه زن و مرد از یکدیگر جدا شده‌اند، ممکن است دوباره به هم ابراز علاقه کنند زیرا هرگز نتوانسته‌اند از زندگی قبلی‌شان بگذرند و آن را پشت سر بگذارند، به همین دلیل به رابطه‌شان برمی‌گردند و می‌خواهند دوباره زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند. مرد یا زن ممکن است برای جذب طرف مقابل هر کاری که باعث خوشحالی‌اش می‌شود را انجام دهد. اگر طرف مقابل هم تمایل داشته باشد که به همسر سابقش بازگردد باید بتواند زندگی مستقل خودش را شکل دهد. به انجام کارهایی که همیشه دوست داشته است بپردازد تا ظرفیت روحی خود را برای تصمیم‌گیری بهتر بیشتر کند.

اگر فوراً به درخواست او جواب بدهد و زندگی‌ که برای خود ساخته را متوقف کند ممکن است دوباره دچار اشتباه شود. هر کدام از زوجین باید اشتباه خود را بپذیرند و مشکلاتی که عامل جدایی‌شان بوده را حل کنند. در غیر این صورت دوباره همان راه رفته را باز خواهند گشت و همان اشتباهات را تکرار می‌کنند.

دلایل بازگشت بعد از طلاق

مهم‌ترین دلیل برگشت بعد از طلاق این است که فرد هنوز همسر سابق  خود را دوست دارد و عاشق اوست. در اینجا شما متوجه می‌شوید که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید چراکه نمی‌توانید بدون او زندگی کنید. شما نمی‌توانید زندگی عاطفی گذشته خود را فراموش کنید به همین خاطر این جدایی برایتان غیرقابل تحمل خواهد بود، بنابراین تصمیم به بازگرداندن همسر سابق خود می‌گیرید. گاهی اوقات ممکن است مشکلات گذشته یک سوءتفاهم باشد و از روی لجبازی و دخالت‌های بی‌مورد اطرافیان صورت گیرد. به این فکر کنید که چه چیزی باعث جدایی‌تان شده‌ است.

اگر شما و همسرتان هردو مایل هستید که به زندگی مشترکتان برگردید دلیل جدایی‌تان را باید مشخص سازید و آن را رفع کنید. وجود فرزند در زندگی یکی از دلایل مهم برای بازگشت بعد از طلاق است. این موضوع ارزشش را دارد که برای آن تلاش کنید چراکه بزرگ شدن فرزند در یک محیط استرس‌زا و نامناسب، بدترین حالت ممکن است. در ادامه به طور خلاصه دلایل برگشت بعد از طلاق را آورده ایم.

_ جدا زندگی کردن با آنچه که تصورش را می کردند مطابقت نداشته.

_ برگشت بعد از طلاق می تواند به این خاطر باشد که متوجه اشتباه شان شده اند.

_ دلیل طلاق بچگانه بوده و حال منطقی می توانند فکر کنند.

_ قادر به فراموش کردن رابطه تان نیستید.

_ رشد فردی کرده و تفکرات طرفین تغییر کرده.

_ کارهای اشتباه همسر سابق بخشیده یا فراموش شده.

_ اطرافیان و خانواده ها هنوز در ارتباط هستند و محبت ها موجب جبران گذشته شده است.

شرایط صحیح برگشت بعد از طلاق

در ابتدا باید واقع‌گرا باشید یعنی ممکن است در ابتدای برگشت بعد از طلاق دچار اختلاف شوید و باید خود را برای مقابله با این اختلافات آماده سازید. بازگشت شما به این معنی نیست که دیگر اختلافات وجود ندارند. باید با خود صادق باشید و در مورد انگیزه‌های بازگشت‌تان به رابطه فکر کنید و به دقت آن‌ها را بررسی نمایید. می‌توانید از مشاورین متخصص و روانشناسان باتجربه نیز کمک بگیرید، چرا که ممکن است این حس برگشت موقتی بوده و فقط ناشی از فشارهای مختلف اطرافتان باشد.

یک لیست مشترک از دلایل طلاقتان تهیه کنید و هر علت را به خوبی بررسی نمایید. در آخر اینکه اگر تمایل به برگشت دارید بهتر است همه چیز را فراموش کنید و طرف مقابل‌تان را ببخشید ولی اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بهتر است فکر برگشت به همسرتان را فراموش کنید.

برگشت بعد از طلاق | چگونه بعد از طلاق همسر سابقتان را بازگردانید؟

اگر بعد از طلاق تصمیم گرفته‌اید که همسر سابقتان را برگردانید دلیل و انگیزه‌‌تان برای برگشت به رابطه را به دقت بررسی نمایید تا اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکنید. مطمئن شوید دلیلی که باعث طلاق‌تان شده است برطرف شده و اکنون آمادگی شروع مجدد ازدواج را دارید. برای برگرداندن همسر سابقتان باید صبور باشید و عجولانه تصمیم نگیرید. مدتی ارتباط خود با همسر سابقتان به طور کامل قطع کنید تا اعتماد‌به‌نفس‌تان را دوباره به دست آورید. پس از گذشت مدتی با او تماس بگیرید و کم کم به همسر سابقتان نزدیک شوید و با کمک هم رابطه‌تان را از اول بسازید.

برای اینکه در بازگشت به زندگی مشترک‌تان موفق باشید دلیل اصلی طلاق را مشخص و برطرف کنید و به نیاز‌های یکدیگر توجه نمایید. در این راه می‌توانید از مشاورین متخصص و با تجربه کمک بگیرید. 

راه های برگشت بعد از طلاق چیست؟

اگر به دنبال راهی برای بازگشت همسر سابق تان هستید، می‌توانید با راهکارهایی نه چندان دشوار به این مقصود برسید. در ادامه به 6 قدم برای برگشت بعد از طلاق را شرح داده‌ایم.

✔️ علت طلاق را بیابید

قبل از اجرای تصمیم به برگشت بعد از طلاق حتما باید علت جدایی را به صورت کامل برای خود (و اگر نیاز بود برای همسر سابق تان) مشخص کنید. آگاهی از این مساله به شما کمک می کند که تصمیم درستی برای برگشت بعد از طلاق بگیرید. اگر علت طلاق هنوز هم شما را آزار میدهد و یا راهی برای حل آن وجود ندارد، بهتر است بیشتر تامل کنید.

✔️ رابطه را به صورت رسمی از سر بگیرید

هر چند شما دو نفر با هم زندگی مشترکی داشته‌اید، اما این مربوط به گذشته است. پس طبق اصول رفتار کنید. گویی با او هیچ رابطه ای نداشته اید و حال میخواهید یک رابطه جدید را شروع کنید. به خصوص آقایان با این کار میزان احترام خود به همسر سابق شان را نشان می‌دهند.

✔️ برای برگشت بعد از طلاق محدودیت ها را ناچیز نشمارید

برخی آقایان تصور می‌کنند خانواده همسر سابق شان باید به مانند قبل با آن ها برخورد کرده و همه اختیارات همسر سابق با اوست. این باورها کاملا اشتباه است. شما باید محدودیت های همسر سابقتان را در نظر بگیرید به آن‌ها احترام بگذارید.

پس به عنوان خانم اجازه ندهید که کسی به شما زور بگوید. شما اختیار خود را دارید و آزاد هستید. پس خودتان مسیر زندگی تان را مشخص کنید. روی پای خودتان بیاستید و اجازه ندهید دوباره اجبار موجب تصمیم گیری اشتباه شما شود.

✔️ مشاوره بگیرید به خصوص وقتی که مشکلات اساسی در زندگی داشتید

زندگی مشترک شما به هر دلیلی که خاتمه یافته بهتر است برای شروع مجدد آن حتما به دنبال راهی برای تیمار آن باشید. کمک های روانشناسان و مشاوران خانواده در این بازه زمانی ضرورت دارد. آن ها به شما مسائلی که از چشمتان دور مانده را نشان می‌دهند و کمک می‌کنند تا رفتارها و افکار خود را بازسازی کنید. در نتیجه شروع بهتری خواهید داشت.

✔️ خواسته قلبی تان را در نظر بگیرید

ازدواج معامله خانه یا ماشین نیست که بتوانید به راحتی آن را عوض کنید. اگر قلبا علاقه ای به برگشت بعد از طلاق ندارید، پس خود را مجاب به انجام این کار نکنید. احساسات و عواطف شما در ازدواج درگیر است. پس با خود صادق باشید. با خود خلوت کنید. همه گفته ها، اتفاقات و خواسته های اطرافیان را از ذهن تان بیرون کنید. با خود تنها شوید. به ندای درون تان گوش دهید. و حال به سوالات زیر جواب دهید.

ازدواج تان چه تاثیری بر روان و احساسات تان گذاشته؟

فراموشی گذشته و بازگشت چطور روی عواطف تان تاثیر می گذارد؟

هدف تان از برگشت بعد از طلاق چیست؟

رنج هایی که باعث جدایی تان شد در کجا وجودتان قرار داد؟

برگشت بعد از طلاق چطور از شما و احساسات تان محافظت می کند؟

✔️ مسیر مناسب برای زندگی تان را ترسیم کنید

اینکه از زندگی چی می‌خواهید و به کجا دلتان می خواهد بروید را چه با همسر چه بدون او ترسیم کنید. با وجود خودتان آشتی کنید. اشتباهات خود را بپذیرید. برای آرامش ذهن خودتان هم که شده مسیرهایی که در گذشته رفتید را از ذهن عبور دهید و آن ها را در گذشته بگذارید بمانند. حال به آینده بیاندیشید. هر آنچه در گذشته رخ داده نباید آینده شما را خراب کند. شما این فرصت را دارید که به خواسته های خود برسید. پس ادامه دهید و برای رقم زدن یک آینده شکوفا حرکت کنید.

دعای برگشت همسر بعد از طلاق

در هر کجا و با هر فرهنگی که باشید، باز هم هستند کسانی که به فال، جادو، رمالی و… اعتقاد دارند. شاید راه آسانی برای رسیدن به مقصد باشد، اما در حقیقت این روش ها راهی برای سودجویان است که بتوانند جیب های خودشان را پر کنند. پس گول تبلیغات دروغین این افراد را نخورید. این راه ها چیزی جز خرافات نیست که به جای حل مشکلات تان به آن ها اضافه می کند. در عوض منطقی بیاندیشید و به دنبال راه حل‌های واقعی برای رفع مشکلات تان باشید.

هر چه آگاهی و مهارتهای ارتباطی شما بیشتر شود، آن وقت با دیدی باز تر می‌توانید گره های زندگی تان را باز کنید. بنابراین با مطالعه و دریافت خدمات مشاوره به دانش خود بیافزاید.

نکاتی برای بازگشت موفق بعد از طلاق

زن و مردی که تصمیم به برگشت بعد از طلاق دارند، در صورتی موفق می‌شوند که اشتباهات گذشته خود را جبران کرده و برای رفع آن بکوشند. البته این خواسته باید دو طرفه باشد چراکه اگر فقط قصد جبران اشتباهات از جانب یک نفر باشد، وضعیت دوباره به همان شکل قبلی باز خواهد گشت.

اگر زن و مردی از طلاق‌شان لطمه دیده‌اند و مطمئن هستند که می‌خواهند زندگی خود را بازسازی کنند باید اعتماد یکدیگر را جلب کرده و برای جبران اشتباهات گذشته خود تلاش کنند. آنان باید صداقت کامل داشته باشند و از نقش بازی کردن پرهیز کنند چراکه این کار آسیب بیشتری به رابطه‌شان می‌زند. 

چه زمانی برگشت بعد از طلاق توصیه نمی شود؟

چه شما و چه همسر سابق تان به دنبال برگشت بعد از طلاق باشد، باید کمی در این باره تامل کنید. در صورتی که پارامترهای زیر را میبینید، به ازدواج مجدد با همسر سابق تان بیشتر فکر کنید.

فرصتی برای فکر کردن وجود ندارد و تحت فشار قرار گرفته اید.

ناامیدانه فقط به دنبال راهی برای برگشت هست.

همواره ثابت رفتاری ندارد.

روابط متعدد دارد و حرف و عملش یکی نیست.

اطرفیان برای بازگشت بعد از طلاق شما را تحت فشار گذاشته اند.

حس درونی تان راضی به آشتی نیست.

در این بازه جدایی و بدون همسر سابق تان احساس بهتری داشته اید.

زندگی کنونی تان را دوست دارید.

در صورت برگشت بعد از طلاق، خود واقعی تان نخواهید بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا برگشت بعد از طلاق صحیح است؟

برای این منظور باید تمام جوانب را بسنجید چراکه اگر آمادگی شروع مجدد ازدواج را نداشته باشید، مشکلاتتان دوباره شروع خواهد شد و چه بسا شدت درگیری افزایش یابد. برای تصمیم گیری بهتر توصیه می‌شود که از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید.

منبع: برگشت بعد از طلاق



:: برچسب‌ها: برگشت بعد از طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

چطور میل جنسی را کم کنیم؟ دارو و روش‌های کاهش میل جنسی معمولا به زنان و مردانی که شرایط برآورده کردن نیاز جنسی را ندارند و یا میل بالایی دارند، کمک می‌کند. میل جنسی زیاد باعث بروز چالش‌هایی در زندگی فردی و زناشویی فرد می‌شود. به همین دلیل کسانی که دارای میل جنسی بالایی هستند، اغلب به دنبال راهی برای کاهش میل جنسی خود هستند. بسیاری از افراد برای کاهش میل جنسی خود، اقدام به خودارضایی و یا برقراری رابطه جنسی با چندین نفر می‌کنند.

میل به برقراری رابطه جنسی از نیازهای ذاتی انسان است اما در صورت افزایش میل جنسی در افراد مجرد و یا افراد متاهلی که شریک جنسی آن ها میل جنسی کمتری دارد، باعث بروز مشکل می‌شود. در ادامه به برخی راهکارها جهت کاهش میل جنسی در افراد اشاره کرده‌ایم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کاهش میل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: داروی کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی

افراد مختلف متناسب با سن، شغل و میزان خستگی، سطح هورمون‎‌های مختلف در بدن، سطح استرس، بیماری‌های زمینه‌ای، عوارض داروهای مختلف و …  دارای میل جنسی متفاوتی نیز هستند.

میزان میل جنسی می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی کاهش و یا افزایش پیدا کند. در برخی از افراد میزان میل جنسی به صورت ذاتی زیاد است. زیاد بودن میل جنسی برای کسی که مجرد است و یا در رابطه زناشویی با شریک جنسی با میل جنسی پایین است، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عدم درمان اختلال میل جنسی بالا در افراد مجرد، باعث می‌گردد که فرد تمامی وقت خود را صرف برطرف کردن نیاز جنسی و یا پیدا کردن شریک جنسی کند.

همینطور اگر میل جنسی بالا در یک فرد متاهل نیز کنترل نشود، باعث ایجاد زمینه نارضایتی جنسی زوجین، خیانت و یا حتی جدایی می‌گردد.

چطور میل جنسی مان را کم کنیم | راه های کاهش میل جنسی

کسانی که دارای میل جنسی بالایی هستند، نباید نگران باشند چراکه می‌توانند به کمک راهکار های موجود، میزان میل جنسی خود را کاهش دهند. در ادامه به راهکارهای کاهش میل جنسی اشاره کرده ایم. 

????مراجعه به متخصص

اصلی‌ترین راهکاری که برای کاهش میل جنسی به افراد توصیه می‌شود، مراجعه به متخصص است.

از آنجایی که میل جنسی بالا می‌تواند دلایل پزشکی بسیاری شامل ابتلا به اختلال شخصیت کلاستر B، بیش فعالی و ..  داشته باشد، بنابراین مراجعه به متخصص برای مشخص کردن دلیل میل جنسی بالا ضروری است.

معمولا پس از مشخص شدن دلیل میل جنسی بالا، پزشک داروهای کاهنده میل جنسی را برای فرد تجویز می‌کند.

????دوری از محرک‌های جنسی

محرک‌های جنسی از عوامل میل جنسی بالا در افراد مختلف می‌باشد. بنابراین کسانی که دارای میل جنسی بالایی هستند، بهتر است که از عوامل تحریک کننده جنسی دوری کنند.

برای این کار لازم است که از لباس‌های تنگ و تحریک کننده استفاده نشود و همینطور فرد از دیدن عکس‌ها و فیلم های پورن و یا محرک نیز خودداری کند.

????برنامه ریزی برای اوقات فراغت

داشتن برنامه‌های سرگرم کننده و مفرح در طول هفته، به فرد کمک می‌کند تا ذهن خود را از مسائل جنسی دور کند.

بنابراین اگر شما هم جزو کسانی هستید که میل جنسی بالایی دارید، در نظر داشته باشید که ماندن در خانه و بی حوصلگی این حس شما را تشدید می‌کند. بنابراین در قدم اول توصیه می‌شود برای کاهش میل جنسی، برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید و به انجام یک فعالیت مفید بپردازید. رفتن به مسافرت، گردش، تفریح، کوهنوردی و … نیز می‌تواند به دور شدن ذهن شما از رابطه جنسی کمک کند.

????تغییر رژیم غذایی

برخی از مواد غذایی در ایجاد تعادل میان هورمون‌های جنسی تستوسترون و استروژن و کاهش میل جنسی، تاثیر گذار هستند. ایجاد تعادل میان هورمون‌های جنسی زنانه و مردانه باعث می‌شود که میل جنسی فرد در حد کنترل شده‌ای باقی بماند.

به عنوان مثال باید اشاره کنیم که مواد غذایی با طبع گرم باعث افزایش میل جنسی در افراد می‌شود. از مهم‌ترین مواد غذایی که در افزایش میل جنسی انسان تاثیرگذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیر و پیاز
  • موز
  • مشروبات الکلی
  • خرما
  • فلفل
  • تخم مرغ
  • گوشت قرمز
  • غذاهای پرچرب
  • زنجبیل
  • نارگیل
  • دانه‌های روغنی
  • شکلات
  • مارچوبه
  • انجیر

برخی از مواد غذایی نیز برعکس مواد غذایی بالا باعث کاهش میل جنسی می‌گردد که شامل موارد زیر می‌شود :

  • برگ کاهو
  • کلم
  • دانه تمبر هندی
  • دوغ تازه
  • برگ ریواس
  • عرق کاسنی
  • رازیانه
  • کافور
  • آب انار
  • سرکه
  • ترشیجات
  • ماست
  • کشک
  • پنیر
  • سویا
  • ذرت بو داده
  • کلم بروکلی
  • چغندر (لبو)
  • شیرین بیان
  • نعنا
  • سویا

????ورزش و فعالیت بدنی برای کاهش میل جنسی

ورزش کردن باعث می‌گردد که انرژی های درونی فرد تخلیه شود. از تاثیرات ورزش کردن این است که میزان میل به خودارضایی را در افراد کاهش می‌دهد. همچنین ورزش باعث می‌شود تا بتوانید ارتباطی سالم با سایر همسن‌ها برقرار نمایید.

????تحریک مغزی

از جمله روش‌های درمانی که برای کاهش میل جنسی در افراد مختلف انجام می‌شود، تحریک مغزی از روی جمجمه است. در این روش از یک جریان مستقیم و ضعیف برای بازداری و یا تسهیل مناطق قشری مغز استفاده می‌شود.

این روش درمانی بیشتر برای کسانی که دارای سابقه انحراف جنسی هستند یا میل جنسی بسیار زیادی دارند، استفاده می‌گردد. معمولا این کار با القای جریان ضعیف توسط اتصال الکترودهایی به سطح جمجمه فرد انجام می‌شود.

دارو های موثر در کاهش میل جنسی

به غیر از داروهای کاهنده میل جنسی، عوارض جانبی بسیاری از داروها کاهش میل جنسی است. در ادامه به داروهایی که باعث کاهش میل جنسی می‌شود، اشاره کرده‌ایم. برای اطلاع از علت کم شدن میل جنسی کلیک کنید.

????داروهای بتابلوکر

  • پروپرانولول
  • متوپرولول
  • قطره‌های چشمی حاوی بتابلوکرها مانند تیمولول
  • و …

????داروهای کاهش دهنده فشار خون

  •  مانند هیدروکلرتیازید
  • و …

????داروهای ضدافسردگی

  • فلوکستین
  • سرترالین
  • ونلافاکسین
  • و …

????آنتی آندروژن‌ها

آنتی آندروژن‌ها در واقع داروهای ضد هورمون مردانه هستند که به شرح زیر می‌باشد:

  • فیناستراید
  • کتوکونازول
  • اسپیرونولاکتون
  • و …

باید اشاره کنیم که قرص‌های ضد حاملگی شامل ال اس دی و مخدرهای مسکن درد شامل ویکودین، پرکوست و داروهای ضدتشنج شامل تگرتول نیز از داروهای کاهنده میل جنسی در مردان هستند.

مواد خوراکی کاهش دهنده میل جنسی

در قسمت بالا به این موضوع اشاره کردیم که مصرف برخی مواد غذایی باعث کاهش و یا افزایش میل‌جنسی در افراد مختلف می‌شود. در ادامه به برخی مواد غذایی که باعث کاهش میل جنسی در افراد می شود، اشاره کرده‌ایم.

????چربی‌های اشباع نشده

چربی‌های اشباع نشده با کاهش میزان تستوسترون، باعث کاهش میل جنسی افراد می‌شود. بنابراین می توانید از روغن‌های اشباع نشده همچون روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

????قند باعث کاهش میل جنسی می شود

هر چه میزان قند مصرفی فرد زیاد باشد، بدن برای پردازش آن در بدن انسولین بیشتری مصرف می‌کند. هر چه انسولین بیشتری در بدن ترشح شود، میزان میل جنسی نیز به همان اندازه کاهش می‌یابد.

البته باید اشاره کنیم که برخی از مواد غذایی همچون کربوهیدرات‌ها نیز در بدن فرد تبدیل به قند می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود افراد با میل جنسی بالا از قند و کربوهیدرات بیشتری در  برنامه غذایی خود استفاده کنند.

????شیرین کننده‌های مصنوعی

هورمون‌های دوپامین و سروتین با مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی کاهش پیدا می‌کند. کاهش این هورمون‌ها در بدن باعث کاهش میل‌جنسی می‌گردد. افراد با میل جنسی بالا می‌توانند در رژیم غذایی خود از شیرین کننده‌های مصنوعی شامل نوشابه‌های رژیمی، شکلات و شیرینی و … برای کاهش میل‌جنسی استفاده کنند.

دلایل کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی دلایل زیادی دارد. گاهی افراد به طور طبیعی دارای میل جنسی پایین تری نسبت به شریک جنسی خود هستند. در واقع آنها باید با راه هایی میل جنسی خود را افزایش دهند. برای مثال برخی از بیماری ها و همچنین مصرف برخی از داروها می‌تواند منجر به کاهش میل جنسی افراد گردد.

همچنین زوجینی مشکلات زیادی در رابطه خود دارند نیز این مورد را تجربه می‌کنند. از طرفی احتمال دارد که این مشکل به صورت دوره ای نیز بروز کند. افراد بهتر است در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و همچنین از یک مشاور جنسی نیز کمک بگیرند.

سخن آخر

گاهی دلیل ایجاد اختلال افزایش میل‌جنسی در افراد مختلف، استرس است. بهتر است در وهله اول میزان استرس و اضطراب خود را در سطح کنترل شده‌ای حفظ کنند.

میل‌جنسی بالا در نهایت می‌تواند زمینه بروز مشکلاتی شامل خودارضایی، اعتیاد به دیدن عکس و فیلم‌های پورن، بیش فعالی جنسی و یا اعتیاد جنسی را فراهم کند. همین عوامل می‌تواند زندگی یک فرد مجرد و یا زندگی زناشویی یک فرد متاهل را مختل کند.

بنابراین توصیه می‌شود کسانی که دارای میل‌جنسی بالایی هستند، با کمک مشاوره جنسی از روش‌های مختلف برای کاهش میل جنسی خود استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کاهش میل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: داروی کاهش میل جنسی



:: برچسب‌ها: داروی کاهش میل جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان شکست عشقی چگونه ممکن است؟ وحشت از احساسات منفی که به دنبال شکست عشقی تجربه می‌کنیم گاهی اوقات تبدیل به دلیلی می‌شوند برای اینکه یک رابطه را هرچقدر هم بد، ادامه دهیم و به تمام شدن آن فکر نکنیم. اگرچه پایان یک رابطه عاطفی می‌تواند تا حد زیادی ناراحت‌کننده باشد. اما شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای مختلفی این شرایط سخت را برای خودتان آسان‌تر کنید.

شما در هر زمانی پس از تجربه یک شکست عشقی می‌توانید از یک مشاور برای بهبود حال خود کمک بگیرید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که درمان شکست عشقی و بیرون آمدن از احساسات منفی که به دنبال آن ایجاد می‌شود صرفاً در شرایطی امکان‌پذیر است که شما پایان رابطه را باور کنید. با توجه به آسیب‌های جسمی و روانی که در پی شکست عشقی به وجود می‌آید لازم است که درمان هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عشقی و درمان شکست عشقی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: درمان شکست عشقی | راه های درمان شکست عشقی نوجوانان

درمان شکست عشقی

پایان رابطه عاطفی اصلا آسان نیست. در بسیاری از مواقع شکست عشقی به قدری آسیب زننده است که باعث می‌شود فرد از زندگی شخصی دست بکشد و حالت های افسردگی داشته باشد. در این شرایط فرد باید تحت درمان شکست عشقی باشد. با کمک درمان های متنوع می‌توانید با شکست عشقی مواجهه شوید. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله تمامی جوانب درمان شکست عشقی را توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا درمان شکست عشقی اهمیت دارد؟

میل به برقراری رابطه عاطفی و دوست داشته شدن در کنار دوست داشتن یکی از احساسات غریزی است که همه انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند. اما در کنار این موضوع پایان دادن به روابط عاطفی به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد، چه شما فردی باشید که رابطه را به هم زده و چه فردی باشید که مورد بی‌مهری قرارگرفته. باعث تجربه احساسات منفی بسیاری خواهد شد. به میزانی که یک رابطه عمیق‌تر باشد این احساسات منفی بیشتر خواهد شد.

بااین‌حال اولین چیزی که برای درمان شکست عشقی باید بدانید این است که با پایان یک رابطه چه احساساتی را تجربه خواهید کرد؟ هنگامی‌که فرد بداند چه اتفاقاتی در انتظار او هستند و چرا این احساسات را تجربه می‌کند کنترل آن‌ها به‌مراتب راحت‌تر خواهد بود. پس از شکست عشقی این احساسات در فرد بروز پیدا خواهند کرد. 

???? شوک و انکار واقعیت

در اولین قدمی که با پایان رابطه و شکست عشقی مواجه می‌شوید به لحاظ روحی دچار یک شوک خواهید شد که به دنبال آن ممکن است واقعیت را انکار کنید. پایان یک رابطه عاطفی می‌تواند به‌صورت مطرح‌شدن این درخواست توسط طرف مقابل باشد. و یا ممکن است شما متوجه خیانت او شده‌باشید.

به هر دلیلی که ارتباط شما پایان پیدا کرده باشد در اولین قدم باور این موضوع و تصمیم‌گیری برای بهترین عکس‌العملی که می‌توانید نشان دهید دشوار خواهد بود. انکار می‌تواند به این صورت خود را نشان بدهد که فرد دائماً احساس می‌کند طرف مقابل پس از مدتی بازخواهد گشت هرچقدر این مرحله طولانی‌تر باشد درمان شکست عشقی نیز برای مدت بیشتری طول خواهد کشید.

???? خشم | درمان شکست عشقی

یکی از مراحل درمان شکست عشقی، خشم است. هنگامی‌ که میل و علاقه شما نسبت به طرف‌ مقابل به در بسته می‌خورد احساس خشم را تجربه خواهید کرد. این خشم می‌تواند نسبت به شریک عاطفی، رقیب عشقی یا حتی خودتان بازگردد. خشم در کنار اینکه می‌تواند تبدیل به زورگویی و دعوا برای بازگشت به رابطه عاطفی باشد ممکن است به‌صورت لجبازی، بدرفتاری یا حتی تهدید خود را نشان دهد.

???? چانه‌ زنی

هنگامی‌که فرد رابطه عاطفی خود را در حال از دست رفتن می‌بیند احتمالاً شروع به مذاکره و چانه‌زنی برای بازگرداندن شرایط به حالت قبل می‌کند. در این مرحله شما شاهد قول‌هایی هستید که طرف مقابل برای جبران اشتباهاتش می‌دهد و یا حتی ممکن است این شما باشید که به دنبال راهی برای بازگرداندن شریک احساسی‌تان هستید. بااین‌حال اگر به دنبال راهی برای درمان شکست عشقی و پایان ارتباط خود هستید.

بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که شخصیت آدم‌ها هرگز به‌یک‌باره تغییر نمی‌کند و آنچه می‌شنوید یا می‌گویید صرفاً تلاشی موقت برای از دست ندادن یک رابطه عاطفی است. درنتیجه بهتر است بدون توجه به این مرحله سعی کنید از آن بگذرید. چانه‌زنی در برخی افراد خود را حتی به‌صورت دعا کردن یا استفاده از راه‌های دیگر برای برگرداندن طرف مقابل به رابطه نشان می‌دهد.

???? افسردگی

افسردگی از مراحل درمان شکست عشقی است. هنگامی‌ که فرد باور می‌کند رابطه خود را از دست داده احساس غم و افسردگی را تجربه می‌کند. تجربه نشان داده که افسردگی یکی از طولانی‌ترین مراحل در شکست عشقی است. و آنچه بسیاری از افراد از آن می‌ترسند دقیقاً همین مرحله است زیرا وقتی شما به این مرحله می‌رسید به این معناست که امید خود را برای ترمیم رابطه از دست داده‌اید و با این واقعیت مواجه شده‌اید که ارتباطتان تمام شده‌است.

اگر احساس می‌کنید تحمل این احساسات برای شما دشوار است و یا برای مدت طولانی پس از پایان رابطه همچنان احساس افسردگی می‌کنید بهتر است از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

???? استقلال یا پذیرش | درمان شکست عشقی

پذیرش مهم‌ترین مرحله ایست که برای درمان شکست عشقی باید آن را تجربه کنید و هرچقدر زودتر بتوانید خود را به این مرحله برسانید درمان‌ شکست عشقی نیز راحت‌تر خواهد بود. در این مرحله فرد خواهد پذیرفت که اگرچه تلخ اما رابطه وی تمام شده. و او می‌بایست ادامه مسیر زندگی را بدون شریک عاطفی‌اش بگذراند. در این مرحله فرد تلاش خواهد کرد تا خود را با شرایط موجود سازگار کند و برای زندگی پس از ارتباط عاطفی‌اش برنامه‌ریزی خواهد کرد.

پیش نیازهای درمان شکست عشقی

گاهی این سؤال برای فرد مطرح می‌شود که چرا برخی افراد راحت‌تر با شکست‌های عاطفی کنار می‌آیند اما برخی دیگر زمان طولانی را درگیر فراموش کردن یک رابطه می‌شوند؟ به‌طورکلی خارج شدن از مراحل سوگ عشقی به عوامل مختلفی بستگی دارد که وضعیت شما در هر یک از این ابعاد نشان‌دهنده این است که چه مدت پس از پایان رابطه به روال عادی زندگی خود بازمی‌گردید.

روانشناسان معتقدند درمان شکست عشقی و بازگشت فرد به زندگی عادی بین 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد. اگر شما یا هریک از اطرافیان‌تان برای مدتی بیشتر از یک سال درگیر پایان یافتن یک رابطه عاطفی هستید. بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید. 

✨ عمق رابطه

بدیهیست که اولین موضوع تأثیرگذار در درمان شکست عشقی و بازگشت فرد به حالت طبیعی عمق رابطه و مدت‌زمانی است که دو نفر با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند. به میزانی که عمق یک رابطه عاطفی بیشتر باشد شما لحظات سخت‌تری را خواهید گذراند. توجه داشته باشید که در ارتباط با عمق رابطه، حتی در شرایطی که ارتباط به‌واقع چندان عمیق نبوده باشد اما تصور فرد این‌گونه باشد نیز درمان ‌شکست عشقی سخت‌تر خواهد بود.

✨ نحوه پایان یافتن رابطه

نحوه پایان رابطه از پیش نیازهای درمان شکست عشقی است. اینکه رابطه به‌ صورت ناگهانی یا به‌ مرور زمان به پایان رسیده باشد نیز می‌تواند در عبور از احساسات منفی شکست عشقی اثر گذار باشد. افرادی که در یک رابطه دعوا و کدورت‌های بیشتری را تجربه می‌کنند معمولا سریع‌تر با پایان رابطه کنار می‌آیند و حتی شاید از تمام شدن رابطه خوشحال باشند. اما اگر به هم خوردن رابطه به‌صورت ناگهانی اتفاق افتاده‌باشد. شما زمان بیشتری را در مرحله شوک یا انکار خواهید گذراند.

✨ میزان کنترل | درمان شکست عشقی

میزان کنترل از پیش نیازهای درمان شکست عشقی است. اگر با میل خودتان رابطه را ترک کنید تحمل این وضعیت برای شما بسیار آسان‌ تر از شرایطی خواهد بود که به‌ اجبار ارتباط خود را پایان می‌دهید. این اجبار می‌تواند به درخواست طرف مقابل باشد. و یا حتی به دلیل مخالفت خانواده‌ها یا شرایط اجتماعی و اقتصادی اتفاق افتاده‌باشد.

✨ سلامت روان، سبک‌های تربیتی و شخصیتی

افرادی که دچار بیماری‌های روحی مثل افسردگی یا اختلالات شخصیتی به‌خصوص اختلال شخصیت وابسته هستند. معمولاً زمان بیشتری را درگیر احساسات منفی از قطع یک رابطه عاطفی می‌شوند. همچنین افراد عاطفی معمولاً دیرتر از آدم‌های منطقی با جدایی کنار می‌آیند.

در این میان سبک تربیتی والدین نیز می‌تواند در درمان شکست عشقی اثرگذار باشد. والدینی که فرزندان خود را بسیار وابسته بار آورده و به آن‌ها اجازه تجربه ناکامی را نمی‌دهند. باعث خواهند شد تا فرزندشان در آینده مشکلات بیشتری را تجربه کند.

✨ دایره ارتباطی | درمان شکست عشقی

به میزانی که شما و شریک عاطفی‌تان دایره ارتباطی گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشید. کنار آمدن با تمام شدن رابطه سخت‌تر خواهد بود. افرادی که پس از پایان یک رابطه به‌کل از زندگی یکدیگر حذف می‌شوند سریع‌تر یکدیگر را فراموش خواهند کرد. اما اگر قرار باشد در محل کار، تحصیل یا میان دوستانتان دائماً طرف مقابلتان را ببینید یا خبری از او بشنوید این موضوع می‌تواند درمان شکست عشقی را برایتان سخت کند. اگر پس از پایان رابطه به هر نوعی با طرف مقابل در ارتباط هستید و نمی‌دانید در مقابل رفتارهای یا صحبت‌های وی چطور واکنش نشان دهید بهتر است از یک زوج درمانگر در این زمینه کمک بگیرید.

روش های درمان شکست عشقی

پایان دادن به یک رابطه عاطفی همیشه مقداری از احساسات منفی را به همراه خواهد داشت. شما هرگز نمی‌توانید این احساسات را زودتر از موعد به صفر برسانید یا کاری کنید که اصلاً آن‌ها را تجربه نکنید؛ اما می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر به خودتان برای درمان شکست عشقی موفق‌ تر و جلوگیری از آسیب دیدن سلامت روانتان کمک کنید.

???? احساسات خود را بپذیرید

برای درمان شکست عشقی، باید احساسات خود را بپذیرید. شکست عشقی باعث بروز افسردگی در شما می‌شود. شما برای مدتی توانایی و همین‌طور انگیزه خود را برای بسیاری از کارها از دست خواهید داد. در این شرایط بهتر است با خودتان با محبت بیشتری رفتار کنید. احساسات خود را بپذیرید و هرگز سعی نکنید آن‌ها را انکار کنید.

گاهی ممکن است از اینکه می‌بینید طرف مقابلتان به‌ راحتی به زندگی خود ادامه می‌دهد و این شمایید که نمی‌توانید با شرایط جدید سازگار شوید از خودتان عصبانی شده یا خود را تحقیر کنید. در این روزها بهتر است گوش و چشمتان را به روی رفتار دیگران و حتی شریک عاطفی گذشته خود ببندید و صرفاً برای آرام شدن خودتان با تکرار روش های شکست عشقی تلاش کنید.

???? پایان دادن به رابطه برای درمان شکست عشقی

برای درمان شکست عشقی باید رابطه با فرد مقابل را به طور کامل قطع کنید. یک اشتباه بسیار خطرناک اما رایج این است که طرفین پس از پایان دادن به رابطه عاطفی تصمیم می‌گیرند ارتباط خود را به‌عنوان دو دوست اجتماعی یا همکار ادامه دهند. این موضوع تا حد زیادی مانع از درمان موفق شکست عشقی خواهد شد. زیرا شما نمی‌توانید به این سرعت فردی که با او رابطه عمیقی داشته‌اید را تبدیل به یکی از دوستان معمول خود کنید.

به‌ هم‌ ریختگی‌هایی که در عمق رابطه جدید یا میزان انتظاراتی که از یکدیگر دارید تجربه خواهید کرد تبدیل به یک دغدغه ذهنی برای شما خواهد شد. اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر با شرایط جدید زندگی خود کنار بیایید و شکست عشقی تان را پست سر بگذارید؛ شریک عاطفی‌تان و همین‌طور تمام مسائل، اشیا و خاطراتی که شما را به یاد او می‌اندازد به‌طور کامل از زندگی خود بیرون کنید.

???? شروع رابطه عاطفی جدید برای درمان شکست عشقی

هرگز برای درمان شکست عشقی، رابطه جدیدی را شروع نکنید. برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که ورود به یک رابطه عاطفی جدید می‌تواند باعث فراموشی طرف مقابل و رنج ناشی از شکست عشقی باشد. به خاطر داشته باشید که ورود به یک رابطه برای فراموشی دیگری یا تلافی رفتار وی صرفاً باعث آسیب دیدن روحی خودتان و فردی می‌شود که وارد رابطه با شما شده. تا زمانی که نتوانسته باشید ارتباط عاطفی پیشین خود را در ذهنتان حل‌وفصل کنید هرگز نمی‌توانید تجربه عاطفی جدیدی داشته باشید و بهتر است از این موضوع فاصله بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره شروع رابطه بعد از شکست عشقی کلیک کنید.

???? برنامه‌ ریزی برای آینده

برنامه ریزی برای آینده روشی مناسب برای درمان شکست عشقی است. هنگامی‌که شرایط روحی‌تان کمی بهتر شده با خود به این سؤال پاسخ دهید. که چه برنامه‌ای برای ادامه زندگی‌تان دارید؟ سعی کنید برای ادامه زندگی خود برنامه‌ریزی کنید و تا جای ممکن با ایجاد برنامه‌های متنوع ذهن خود را از حالت رکود خارج کنید. هنگامی‌که کاری برای انجام دادن نداشته باشید ذهن شما ناخواسته درگیر رابطه گذشته خواهد شد. اگر می‌خواهید در افکار منفی مربوط به گذشته و شکست عشقی تان غرق نشوید بهتر است خوراک ذهنی جدیدی برای ذهنتان ایجاد کنید.

???? برای خود وقت بگذارید

یکی از کارهایی که باید برای درمان شکست عشقی انجام دهید، وقت گذاشتن برای خود است. فراموشی شکست عشقی یک پروسه سخت و دردناک است که با دشواری سپری می‌شود. بنابراین بهتر است که برای خودتان وقت بگذارید و با برنامه ریزی های مناسب کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید. در این روش از افراد دیگر برای فراموش کردن فرد قبلی استفاده نکنید. زیرا این کار راهی برای شکافتن بیشتر زخم ها می‌باشد.

???? از ارسال پیام های احساسی پرهیز کنید

یکی از کارهایی که باعث درمان شکست عشقی می‌شود؛ دوری از ارسال پیام های احساسی است. در این راه بهتر است که شماره و آدرس صفحات و ایمیل شریک احساسی سابق را پاک کنید تا به اشتباه پیام احساسی ارسال نکنید. با ارسال پیام لطمه بزرگی به خود وارد خواهید کرد.

???? برای درمان شکست عشقی به خود مراقبتی بپردازید

یکی از کارها برای درمان شکست عشقی، خود مراقبتی است. در این راه بهتر است که به فعالیت هایی جهت کسب آرامش بپردازید. ورزش و رژیم غذایی مناسب همراه با مطالعه کتاب راهی برای خود مراقبتی است.

???? رابطه گذشته خود را مرور کنید

برای درمان شکست عشقی، رابطه گذشته خود را مرور کنید. بهتر است که دید بازتری نسبت به رابطه گذشته داشته باشید. در این شرایط تمامی آسیب هایی که به شما وارد شد را یادداشت کنید. و رفتارهایی که باعث شکستن قلبتان شده است را تهیه کنید. با مطالعه این رفتارها دیگر علاقه و احساسی برای بازگشت دوباره باقی نخواهد ماند.

???? برای درمان شکست عشقی از سرزنش کردن پرهیز کنید

پرهیز از سرزنش راهی برای درمان شکست عشقی است. عصبانی ماندن از شریک احساسی گذشته روش مفیدی نیست. این کار به شما آسیب های زیادی وارد می‌کند و باعث وابستگی های بیشتر می‌شود. بهتر است که ببخشید و رها کنید. با این کار وابستگی نیز به مرور کاسته می‌شود.

???? به کشف دوباره خود بپردازید

برای درمان شکست عشقی، لازم است که به کشف دوباره خود بپردازید. اگر هویت شما وابسته به شریک قبلی بوده است؛ حال زمان کشف دوباره است. به این فکر کنید که شما خارج از این رابطه چه کسی هستید؟ بعد از تفکر علایق و سلایق خود را دسته بندی کنید و به فعالیت های مورد علاقه بپردازید.

???? دید مثبت خود را گسترش دهید

یکی از روش های درمان شکست عشقی، گسترش دید مثبت است. گاهی جدایی اتفاق بدی نیست و حتی باعث پیشرفت شما خواهد شد. بنابراین به جای اینکه دید منفی داشته باشید و جدایی را اتفاق بزرگی طلقی کنید؛ قدردان این جدایی باشید. به آسیب هایی که خورده اید فکر کنید. و راه خوبی برای پیشرفت پیدا کنید.

???? آدم های دیگری هم وجود دارند

شریک احساسی قبلی شما تنها فرد موجود در دنیا نبود که دائم در حال غصه جدایی از او هستید. برای اینکه به درمان شکست عشقی بپردازید؛ به این فکر کنید که افراد دیگری مناسب با معیارهای شما وجود دارند و می‌توانند به شما آرامش را هدیه دهند.

???? درمان شکست عشقی | نقش روانشناس

یکی از کارهایی که باید برای درمان شکست عشقی انجام دهید، کمک از روانشناس است. تجربه شکست عشقی در بعضی افراد تبدیل به موضوعی غیرقابل‌حل می‌شود. احساس افسردگی طولانی‌مدت یا شدید پس از پایان یک رابطه، بی‌اعتمادی و ناتوانی از شروع یک رابطه عاطفی عمیق، تلاش برای جلب‌توجه مجدد یا تلافی رفتار شریک عاطفی سابق ازجمله جدی‌ترین مشکلاتی هستند که هر فرد ممکن است با آن‌ها مواجه شود.

درصورتی‌که هر یک از این مشکلات را در پی شکست عشقی تجربه می‌کنید می‌توانید از یک روانشناس برای گذر موفقیت‌آمیز از این بحران کمک بگیرید. علاوه بر این روانشناسان می‌توانند به شما برای شناخت بهتر خود و نقاط ضعفتان کمک کنند تا از بروز مجدد اشتباهات در روابط آینده‌تان جلوگیری کنید.

کلام آخر

پایان رابطه عاطفی و تجربه شکست عشقی هرگز راحت نیست. افرادی که شکست عشقی می‌خورند؛ باید مراحل سوگ را سپری کنند تا به مرور زمان به مرحله پذیرش برسند. زمانی که یک رابطه عاطفی به پایان می‌رسد؛ باید از روانشناس کمک بگیرید تا با احساسات بهتری در آینده به زندگی ادامه دهید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عشقی و درمان شکست عشقی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

در چه صورت برای درمان شکست عشقی باید به روانشناس مراجعه کرد؟

اگر شدت افسردگی فرد بیش‌ازحد معمول است و یا علی‌رغم گذشت زمان طولانی فرد همچنان درگیر احساسات منفی است بهتر است از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرید. ناتوانی در اعتماد کردن مجدد به دیگران یا فراموش کردن خاطرات گذشته نیز از مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید.

درمان شکست عشقی چه مدت طول خواهد کشید؟

این موضوع با توجه به عمق هر رابطه و همین‌طور شخصیت طرفین متفاوت خواهد بود اما به‌طورمعمول بین 6 ماه تا 1 سال پس از جدایی فرد می‌بایست رابطه سابق را فراموش کرده باشد و توانایی ورود به یک رابطه عاطفی جدید را خواهد داشت.

منبع: درمان شکست عشقی | راه های درمان شکست عشقی نوجوانان



:: برچسب‌ها: درمان شکست عشقی | راه های درمان شکست عشقی نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از مشاور می‌تواند برای هر فردی وجود داشته باشد. اینکه در مقابل فردی باشیم و مشکلات خود را بیان کنیم اندکی دشوار است. حتی برخی از افراد از بیان مشکلات هراس ندارند؛ اما از اینکه روانشناس و مشاور توانایی حل مشکلات او را دارند؛ هراس دارند. حتی فکرش هم اضطراب زا است که با فرد غریبه ساعت ها راجع به مشکلات صحبت کنیم.

اما اگر به صورت منطقی به این موضوع فکر کنید که کلید حل مشکلات به دست روانشناس است. و با کمک او می‌توانید برای چالش های خود راه حل پیدا کنید و به زندگی سالم ادامه دهید. در این مقاله دلایل و جوانب مختلف ترس از مشاور را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از مشاور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از مشاور | 6 دلیل ترس از مشاور

ترس از مشاور چیست؟

با گذشت زمان دید افراد به روانشناسی بسیار تغییر کرد. و هر زمان که سخن از روانشناس بود، مراجع به عنوان دیوانه تلقی می‌شد. برای عده ای از افراد، پیش مشاوره رفتن کار خجالت آوری است. برخی ترس فاش شدن رازهای خود را دارند، حتی تعدادی این تصور را دارند که پیش مشاور رفتن تنها برای افراد دیوانه است. موارد زیادی وجود دارد که افراد دلیل بر ترس از مشاور می‌نامند. اما واقعیت ماجرا این است که مشاور و روانشناس برای رفع مشکلات بهترین افراد هستند. ما به مشاور مراجعه می‌کنیم تا به رضایت بیشتری از زندگی برسیم.

عده ای افراد به دلیل تربیت اشتباه یا اتفاقات گذشته تروماهای زیادی را تجربه کرده اند که تنها راه حل آن کمک از روانشناس است. اما اگر این مشکلات بررسی و حل نشود؛ آسیب های بسیاری به فرد وارد می‌شود. بنابراین اگر میل به افزایش رضایت از زندگی دارید، کمک روانشناس را فراموش نکنید.

دلیل ترس از مشاور چیست؟

هر فردی برای خود دلیل متفاوتی برای ترس از مشاور دارد. و افراد با بهانه های مختلفی اقدامی برای کمک از روانشناس نمی‌کنند. برای آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان، این بخش مقاله را به دلایل ترس از مشاور اختصاص داده ایم. تا به صورت منطقی این ترس را در خود درمان کنید.

???? روانشناس به صحبت های من می‌خندد

یکی از دلایل ترس از مشاور، خنده است. عده ای از افراد تصور می‌کنند که روانشناس با شنیدن مشکلات آنها قصد خنده و تمسخر دارد. و مشکلات ما را به مسخره بگیرد. و تصور می‌کنند که اگر از روانشناس کمک بگیرند، ذهن آشفته تری خواهند داشت. اما قبل از پیش داوری؛ به این فکر کنید که روانشناس برای مدیریت اتاق درمان واحد های درسی دشواری را سپری کرده است؛ پس هرگز مشکلات شما را کوچک نخواهد شمرد.

???? مگه دیوونه ام که برم پیش روانشناس | ترس از مشاور

تعداد زیادی از افراد مخصوصا در زمان های گذشته تصور می‌کردند که کمک از روانشناس مخصوص افراد دیوانه است. آیا فردی که مورد آزار والدین قرار می‌گیرد؛ دیوانه است؟ هزاران مشکل و مسئله وجود دارد که افراد برای حل آن از روانشناس کمک می‌گیرند و ربطی به دیوانه بودن آنها ندارد. برعکس افرادی که برای بهبود زندگی از مشاور کمک می‌گیرند، بسیار آگاه هستند. بنابراین اگر مشکلات سطحی هم دارید به ترس از مشاور غلبه کنید و جهت بهبود زندگی اقدام کنید.

???? مشکلات من خیلی بزرگه، به دست روانشناس حل نمی‌شه

ترس از مشاور به چه دلیلی؟ برخی تصور می‌کنند که مشکلات بسیار گسترده ای دارند که توسط روانشناس قابل حل نیست. اما مشکل بزرگ و کوچک بودن چالش ها نیست. به جای این که نگران مشکلات خود باشید؛ بهتر است که برای بهبود زندگی از روانشناس کمک بگیرید.

???? رازهایم فاش می‌شود

از مشکلاتی که باعث ترس از مشاور می‌شود؛ می‌توان به فاش شدن رازها اشاره کرد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر از روانشناس کمک بگیرند، رازهایشان فاش می‌شود. اما یکی از تعهدات روانشناس، رازداری است. روانشناس به عنوان یک فردی که تعهد کاری دارد و جلسات را در قلب خود و اتاق درمان حفظ می‌کند؛ هرگز رازهای شما را از اتاق درمان به بیرون نمی‌آورد. بنابراین اگر مشکلات شما را اذیت می‌کند، از فاش شدن راز نترسید و برای کمک اقدام کنید.

???? هزینه های هر جلسه زیاد است | ترس از مشاور

ترس از مشاور دلیل بزرگ دیگری دارد؛ که این دلیل هزینه های زیاد هر جلسه است. خیلی از مواقع باید حداقل 3 جلسه مراجعه کرد و راه حل مشکل را پیدا کرد. به این فکر کنید که در قبال کسب آرامش و حال خوب در حال پرداخت هزینه ارزشمند هستید. این هزینه تمام زندگی شما را در بر می‌گیرد و باعث حال خوب می‌شود؛ پس ارزش دارد.

???? روانشناس قضاوتم می‌کنه

ترس از مشاور گاه به دلیل این است که فرد تصور می‌کند مورد قضاوت روانشناس قرار می‌گیرد. اما روانشناس هرگز افراد را قضاوت نمی‌کند و دلسوزانه برای رفع مشکلات شما تلاش می‌کند. وظیفه روانشناس گوش دادن به مشکلات و حل آنها بدون ذره ای قضاوت و بدبینی است. بنابراین با خیال راحت از روانشناس راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

دلایل متنوعی در ترس از مشاور وجود دارد؛ که در این مقاله به همه آنها اشاره کرده ایم. با در نظر گرفتن تمام این مشکلات، ارزش سلامت روانی خود را چقدر می‌دانید؟ آیا به سلامت روان اهمیت می‌دهید؟ یا برای بهبود و افزایش رضایت از زندگی تلاشی می‌کنید؟

اغلب ما افراد فقط دلمان برای دیگران می‌سوزد و اهمیتی به خود نمی‌دهیم. اما بهتر است که با غلبه بر ترس از مشاور برای زندگی خود بجنگید. روانشناس فردی است که بدون قضاوت شما، به سلامت روان کمک می‌کند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از مشاور می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از مشاور | 6 دلیل ترس از مشاور



:: برچسب‌ها: ترس از مشاور | 6 دلیل ترس از مشاور ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

تعرض به کودک بر اساس آمار ها حکایت از این است که سالانه 3 میلیون کودک مورد آزار قرار می‌گیرند. مراقبت از کودک در برابر تعرض جنسی از موضوعات مهمی است که نیازمند آموزش دیدن والدین می‌باشد. کودک دچار شده به آزاری جنسی، در میان نژادهای مختلف با سطح و طبقات اجتماعی و اقتصادی متفاوت و همین طور در فرهنگ‌ها و مذهب‌های گوناگون دیده می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان به یک محیط خاص اطمینان کامل پیدا کرد.

 

پس والدین باید با رعایت برخی اصول و البته آموزش صحیح به کودکان، احتمال قرار گرفتن آن‌ها در معرض تعرض به کودک را کاهش دهند. اما ترساندن کودک هم کار چندان صحیحی نیست. در عوض والدین باید به کودک خود آموزش دهند که افراد سالم را از افراد ناسالم شناسایی کنند. این والدین هستند که با آموزش و تربیت مسائل جنسی می‌توانند از قربانی شدن او جلوگیری کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مراقبت در برابر تعرض به کودک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مراقبت از کودک در برابر تعرض جنسی

تعرض به کودک

کودک آزاری و تعرض به کودک تنها شامل خشونت های فیزیکی نمی‌شود. زمانی که تعرض به کودک اتفاق می‌افتد؛ بزرگسالی کودک نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد. زمانی که کودک آزاری رخ می‌دهد؛ کودک هرگز این موضوع را فراموش نمی‌کند و ممکن است که در معرض آسیب های روحی بسیار زیادی قرار بگیرد. والدین باید مراقب کودکان خود باشند تا در معرض آسیب های این چنینی نباشند. در این مقاله روش های مراقبت و آسیب هایی که تعرض به کودک پدید می‌آورد را توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مراقبت از کودک در برابر تعرض جنسی با حضور فعالانه والدین

والدین باید مراقب تعرض به کودک باشند. توجه نداشتن به کودک و اهمیت ندادن به دغدغه‌هایش به خصوص در سنینی که او به مدرسه می‌رود، می‌تواند آسیب‌های زیادی را در پی داشته باشد. والدین باید تلاش کنند فضایی را ایجاد کنند که کودک به راحتی بتواند در مورد همه چیز صحبت کند. از سویی دیگر حضور فعالانه والدین در زندگی کودک سبب می‌شود که فرزندشان با آن‌ ها احساس راحتی بیشتری داشته باشد و بدون ترس و نگرانی، پیرامون مسائل مختلف با آن‌ ها صحبت کند. بنابراین سعی کنید در زندگی فرزندتان حضور داشته باشید و ساعاتی را با آن‌ ها پیرامون بازی‌ ها و کارهایی که کرده‌اند، صحبت کنید.

برای داشتن حضور فعالانه در زندگی فرزندتان سعی کنید از کسانی که با او در ارتباط هستند، مطلع شوید و بدانید که فرزند شما در طول روز با چه کسانی وقت می‌گذراند. در مورد رسانه‌های مختلف با کودک خود صحبت کنید. سعی نکنید برای محافظت از فرزندتان در برابر آزار جنسی، او را محدود کنید و اجازه ندهید هیچ گونه اخباری آزار و خشونت‌های جنسی به گوش او برسد. بهتر است در این مورد با فرزندتان صحبت کنید و تا حدودی از این نوع خطراتی که در کمینش هست، او را مطلع کنید و به او بیاموزید چگونه باید از خود مراقبت کند تا تعرض به کودک رخ ندهد.

نشانه های تعرض به کودک

تعرض به کودک نشانه هایی را با خود به همراه دارد. اگر والدین نشانه های زیر را در کودک مشاهده کردند؛ حتما باید از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرند.

???? بیش از حد رعایت کردن رضایت و نظر اطرافیان

???? اعتماد به نفس پایین همراه با اضطراب و پرخاشگری

????عدم توانایی در دوست یابی

???? سوء تغذیه در کودکان

???? عدم نظافت شخصی

????سرقت

???? لباس پاره و کثیف

???? التماس غذا

????بدون مراقب ماندن برای مدت زمان طولانی

???? تاخیر یا غیبت در مدرسه

???? عدم داشتن عینک به رغم نیاز به عینک

????قربانی شدن جنسی توسط سایر کودکان

???? بروز رفتارها و بازی های جنسی

???? آگاهی از رابطه جنسی فراتر از آنچه از سن کودک انتظار می‌رود.

????ترس شدید از تنها بودن با بزرگسالان

???? بارداری

???? مشکل در نشستن یا راه رفتن کودک

????شواهد مبنی بر آسیب به ناحیه تناسلی

???? علائم فیزیکی شامل بیماری مقاربتی و هرگونه بثورات پوستی

مراقبت از کودک در برابر تعرض جنسی

یکی از وظایف پدر و مادر تربیت درست کودکان می‌باشد؛ که از مهم‌ترین آن‌ها تربیت جنسی است. در واقع کودک باید توانایی تشخیص افراد سالم را از افراد نا سالم داشته باشد و ضمن وارد شدن در جامعه بتواند از خود مراقبت کند تا تعرض به کودک اتفاق نیوفتد.

بنابراین پدر و مادر باید در هر مرحله از رشد شناختی کودک، متناسب با میزان فهم و سن او در مورد بدن انسان به او توضیحاتی بدهند. برخی گمان می‌کنند دادن اطلاعات جنسی به کودکان اصطلاحا چشم و گوش او را باز می‌کند. و سبب کنجکاوی بیشتر می‌شود. اما صحبت در مورد مسائل جنسی به این معنی نیست که تمامی موضوعات را به کودک خود توضیح دهید و ذهن او را مشغول کنید؛ بلکه باید اطلاعاتی در اندازه نیاز به او بدهید.

(در صورتی که احساس می‌کنید پیرامون چگونگی صحبت با کودک خود در مورد مسائل جنسی و تعرض به کودک نیازمند دریافت مشاوره هستید، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره ذهن نو در ارتباط باشید.)

در ادامه به راهکارهای مراقبت از کودکان در برابرتعرض به کودک پرداخته‌ایم:

???? صحبت کردن پیرامون اعضای بدن

یکی از راهکارهای مقابله با تعرض به کودک، صحبت در رابطه با اعضای بدن است. کودکان باید با توجه به سنی که دارند، نام و کارایی هر کدام از اعضای بدن خود را بدانند. در واقع زمانی که کودک از تمامی اعضای بدن خود به خصوص اندام خصوصی‌اش اطلاع دارد، دیگران نمی‌توانند از ناآگاهی او سوء استفاده کنند. چگونگی بیان این موضوع با کودک بسیار حائز اهمیت است، بنابراین اگر نمی‌دانید چگونه باید شروع کنید، حتما از روانشناس کودک کمک بگیرید.

???? آموزش اندام های خصوصی

برای جلوگیری از تعرض به کودک، آموزش اندام های خصوصی الزامی است. کودک شما باید متوجه شود که برخی از اندام‌های بدن او خصوصی هستند. و دیگران به جز پدر و مادر حق دیدن و یا دست زدن به آن‌ها را ندارند. همینطور به او آموزش دهید که کودکتان نیز نباید اندام‌های خصوصی دیگر افراد را ببیند.

???? آموزش مرزهای بدن برای مراقبت از کودک در برابر تعرض جنسی

یکی از راهکارهای جلوگیری از تعرض به کودک، آموزش مرزهای بدن است. کودک شما حتما باید بدانید که برخی مرزها در بدن انسان وجود دارد که نباید از آن‌ها عبور کند. به همین دلیل لازم است به او توضیح دهید که هیچ کس نباید به اندام خصوصی‌اش دست بزند؛ همینطور او هم نباید اندام خصوصی فرد دیگری را لمس کند. لازم است حتما به کودک‌تان آموزش دهید که به اندام خصوصی فرد دیگر دست نزد و به آن نگاه نکند. گاهی سوء استفاده‌گران برای شروع آزار جنسی کودکان از آن‌ها می‌خواهند که اندام خصوصی‌شان را لمس کند.

???? مخالفت با رازداری درباره بدن

برای جلوگیری از تعرض به کودک، باید با رازداری درباره بدن مخالفت کنید. مجرمانی که اقدام به آزار جنسی کودکان می‌کنند، معمولا آن‌ها را تهدید می‌کنند و یا فریب می‌دهند که اگر به کسی بگویند همه او را مقصر می‌شناسند و احتمال دارند کتکش بزنند. بنابراین شما باید به فرزند خود بیاموزید که رازداری به هیچ عنوان خوب نیست و او باید کوچک‌ترین اتفاقات را نیز به شما بگوید. البته شما به عنوان والدین نیز باید شرایطی را برای کودک خود فراهم کنید که او بدون هیچ ترس و واهمه‌ای حتی رازهایی که از نظرش بد هستند را نیز به شما بگوید تا بتوانید کمکش کنید.

???? آموزش مهارت نه گفتن به کودکان

برای جلوگیری از تعرض به کودک، باید آموزش نه گفتن را به او آموزش دهید. به کودک خود مهارت نه گفتن را بیاموزید. برخی از کودکان از اینکه که به بزرگ‌ترها نه بگویند ناراحت می‌شوند. حتما به آن‌ها بگویید که در شرایطی که دوست ندارند و احساس ناراحتی می‌کنند، حتما نه بگویند و از آن موقعیت خارج شوند.

???? از او بخواهید در مورد بدنش با شما صحبت کند

جهت جلوگیری از تعرض به کودک، باید از او بخواهید که در رابطه با بدنش با شما صحبت کند. بدون هیچ اقدام پرخاشگرانه‌ای به کودک خود اطمینان دهید که نزد شما، جای امنی دارد و به هیچ عنوان با او برخورد منفی نخواهید داشت. معمولا متجاوزان از کودکان می‌خواهند که سکوت کنند و حرفی به والدین خود نزنند؛ چراکه مورد تنبیه قرار می‌گیرند. بنابراین اگر شما بخواهید فرزند خود را بخاطر قربانی بودن تنبیه کنید، حرف متجاوز را تایید کرده‌اید. حتما شرایطی را فراهم کنید که فرزندتان به شما اعتماد کند و پیرامون بدنش با والدین خود صحبت کند.

رفتار با کودکی که مورد تعرض قرار گرفته است

تعرض به کودک پس از آنکه مورد تائید قرار گرفت، باید همراه با درمان باشد. هرچقدر درمان سریعتر باشد، عمق آسیب ها کاهش می‌یابد. برای رفتار با کودکی که مورد تعرض قرار گرفته است. چند روش درمانی وجود دارد که در ادامه اشاره کرده ایم.

???? درمان شناختی رفتاری

جهت رفتار تعرض به کودک، درمان شناختی رفتاری نیز کارآمد است. این نوع درمان کمک می‌کند تا کودک احساسات منفی خود را راحت تر مدیریت کند. و با خاطرات به شیوه ای صحیح برخورد کند. سپس والدین را در حضور کودک می‌آورند تا اتفاق رخ داده را به خوبی شرح دهد.

???? روان درمانی

یکی از روش های رفتار جهت تعرض به کودک، روان درمانی است. در این روش درمانی اعتماد از دست رفته کودک را باز می‌گردانند و جهان بیرون را برای او بازسازی می‌کنند. همچنین رفتارها و روابط عادی را به کودک آموزش می‌دهند.

???? روان درمانی والد کودک

در رفتار با تعرض به کودک، روان درمانی والد- کودک نیز موثر است. این درمان به بهبود روابط والدین، فرزندان و ایجاد پیوند قوی بین این دو متمرکز هستند. این شیوه از روان درمانی به والدین بسیار کمک می‌کند. و برای کشف ریشه های سوء استفاده و آموختن روش های موثر برای کنار آمدن با ناامیدی های اجتناب ناپذیر ناشی از آسیب به کودک موثر واقع می‌شود.

آینده کسانی که در کودکی مورد تعرض قرار گرفته اند

آینده کسانی که مورد تعرض قرار گرفته اند پر از زخم های عمیق است. تعرض به کودک 2 تا 5 ساله، همراه با آسیب های عمیق روانی است. و نیاز به روانشناس الزامی است. کودک در این شرایط مورد افسردگی قرار گرفته است و رفتارهای خشونت آمیز دارد. زمانی که به تعرض کودکان زیر 5 سال پی ببرید؛ از عمیق شدن زخم ها جلوگیری می‌کنید. و نادیده گرفتن آن باعث تغییر در سرنوشت کودک می‌شود.

نادیده گرفتن تعرض به کودک مشکلات یادگیری در مدرسه، سوء مصرف مواد مخدر یا الکل، خودکشی، مشکلات شدید زناشویی و تبدیل شدن به آزارگر جنسی در بزرگسالی می‌شود. اما همه کودکانی که مورد تعرض قرار می‌گیرند؛ واکنش های شدید ندارند.

وضعیت پسرانی که مورد تعرض قرار گرفته اند

پسران هم می‌توانند مورد تعرض قرار بگیرند. آنها جدا از آزار جنسی با تجاوز جنسی نیز مواجه می‌شوند. پسرانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند؛ باید تحت درمان های روانشناختی قرار بگیرند. این افراد از لحاظ روحی و روانی آسیب های بسیار زیادی می‌بینند و در نهایت افسردگی نیز می‌گیرند. آنها دائم خود را سرزنش می‌کنند و عده ای به خودکشی فکر می‌کنند. والدینی که متوجه تعرض به کودک پسر شده‌اند؛ باید فورا او را تحت درمان روانشناس در بیاورند.

سخن آخر

پیرامون مراقبت از کودک در برابر تعرض به کودک توصیه می‌شود حتما از خدمات روانشناسی از متخصصین بهره ببرید. اینکه بخواهید با فرزندتان که سن کمی دارد، پیرامون مسائل جنسی و آسیب‌هایی که او را تهدید می‌کند، صحبت کنید؛ کار چندان آسانی نیست. در صورتی که نتوانید حرف‌های خود را درست و متناسب با سن کودک‌تان به او بگویید و او را آگاه کنید؛ خود می‌توانید زمینه آسیب را برایش فراهم نمایید. بنابراین برای مراقبت از کودک‌تان در برابر آزار جنسی، حتما از مشاوره افراد آگاه در این زمینه و روانشناسان کودک بهره ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مراقبت در برابر تعرض به کودک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مراقبت از کودک در برابر تعرض جنسی



:: برچسب‌ها: مراقبت از کودک در برابر تعرض جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()