نوشته شده توسط : ذهن نو

خواب راحت یکی از مهم ترین پارامترهایی است که بر کیفیت زندگی فرد تاثیر می‌گذارد. کسانی که دارای اختلال خواب هستند و نمی‌توانند در طول شب خواب راحتی را تجربه کنند، در شروع یک روز پرانرژی نیز با مشکل مواجهند و انرژی کافی برای فعالیت‌های روزانه ندارند. این دسته از افراد می‌توانند با رعایت و اطلاع از برخی نکات به مرور خواب راحتی را در طول شب تجربه کنند و روز خود را نیز با انرژی بالایی آغاز کنند. در ادامه به موارد موثر برای تجربه یک خواب راحت و آرام اشاره کرده ایم. برای دریافت مشاوره در زمینه داشتن خواب راحت می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: خواب راحت با چند ترفند ساده

چطور می توانیم خواب راحت داشته باشیم؟

????داشتن اتاق خواب مناسب

هر انسان بزرگسالی در طول زندگی خود به ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد که این ساعت بنابر ویژگی‌های جسمانی هر کس می‌تواند کاهش یا افزایش یابد.

با توجه به این موضوع هر فردی یک سوم از روز خود را در رختخواب است و به خواب نیاز دارد. بنابراین برای داشتن خوابی راحت ابتدا باید اتاق خواب مناسبی را برای خود مهیا کنید.

خواب راحت در اتاق خوابی تجربه می‌شود که ضمن تمیز و مرتب بودن به گونه‌ای چیده شده که بدون وسایل اضافی احساس خوبی القا کند.

  • داشتن تختخواب، تشک و بالش راحت در کیفیت خواب تاثیرگذار است.
  • رنگ کالای خواب و اتاق خواب خود را از میان رنگ‌هایی که آرامش دهنده هستند انتخاب کنید، رنگ‌هایی همچون آبی آسمانی، عاجی یا صورتی ملایم می‌توانند گزینه های مناسبی برای یک اتاق خواب ایده آل باشند.
  • بهتر است نور اتاق در طول شب تاریک باشد، چراکه تاریک بودن اتاق خواب، باعث می‌شود مغز انسان ساعت خواب و بیداری را تنظیم نماید.
  • دمای اتاق خواب نیز از مهم‌ترین عوامل موثر بر کیفیت خواب است، بهتر است این دما بین 18 تا 20 درجه باشد تا با کاهش دمای بدن، آماده خواب شود.
  • دستگاه‌های الکتریکی امواج الکترومغناطیسی را از خود متصاعد می‌کنند، بهتر است این دستگاه‌ها در اتاق خواب شما نباشد.

????برای خواب راحت ورزش کنید

واضح است که اگر بدن در طول روز فعالیت لازم را داشته باشد، در طول شب خواب راحت تری را تجربه خواهید کرد. ورزش کردن از آن فعالیت‌‌های مثبتی است که با آن می‌توانید ضمن داشتن بدنی سالم، برای داشتن خوابی راحت نیز آن را انجام دهید.

لازم است بدانید که ورزش کردن ضمن تقویت جسم و بدن، باعث تولید هورمون اندورفین نیز می‌شود که کارایی این هورمون در بالابردن روحیه و مثبت اندیشی است و سبب می‌شود فرد از دغدغه‌های خود دور شود و خواب راحتی را تجربه کند.

????در طول روز نخوابید | خواب راحت

یکی از عواملی که باعث بی‌خوابی در طول شب می‌شود، این است که بدن نیازی به خواب ندارد. اگر عادت دارید در طول روز خواب طولانی داشته باشید بهتر است این عادت خود را ترک کنید، چراکه خوابیدن در طول روز باعث بهم ریختن نظم ساعت خواب می‌شود.

اگر عادت به خوابیدن در روز دارید، بهتر است یک خواب کوتاه نیم ساعته داشته باشید که فقط شما را سرحال کند.

????خواب راحت با فراموشی مشکلات

سعی کنید وقتی به رختخواب می‌روید، مشکلاتی که در طول روز داشته‌اید را فراموش کنید، چراکه فکر کردن به مشکلات باعث بی‌خوابی می‌شود.

تنها پیامدی که فکر کردن به مشکلات در رختخواب دارد، این است که روز بعدی خود را نیز با تنی خسته شروع خواهید کرد. برای فرار از مشکلات در رختخواب می‌توانید بر روی مواردی تمرکز کنید که ضمن دور کردن شما از موارد منفی، به شما انرژی مثبت بدهد.

????برنامه ریزی برای فعالیت های روزانه

یکی از موارد دیگری که در رختخواب باعث بیخوابی و نداشتن خواب راحت می‌شود، فکر کردن به کارهایی است که قصد دارید آن‌ها را در کوتاه مدت و یا بلند مدت انجام دهید.

بهتر این است که قبل از رفتن به خواب برای کارهایی که قرار است انجام بدهید، یک برنامه ریزی داشته باشید. با داشتن برنامه ریزی خیال‌تان از این موضوع راحت است که قرار است به چه صورت به کارهای خود رسیدگی کنید و دیگر نیازی به فکر کردن به آن‌ها در رختخواب ندارید.

????برای خواب راحت قبل از خواب آرامش خود را بیشتر کنید

با چند کار می‌توانید آرامش بیشتری برای تجربه یک خواب راحت داشته باشید. به عنوان مثال حمام کردن با آب گرم قبل از خواب و یا یک نوشیدنی داغ می‌تواند در داشتن خوابی راحت بسیار کمک کننده باشد.

می‌توانید قبل از خواب از دمنوش‌های گیاهی که بسیار آرامش دهنده هستند مثل گیاه بابونه، سرو کوهی، سنبل، مرزنگوش، بهارنارنج، گل سرخ، چوب سدر، نعناع وحشی، گل ملیسا و چوب صندل مصرف کنید، چراکه اثراتی همچون داروهایی مسکن خواهند داشت.

????غذاهای مناسب مصرف کنید

می‌توانید از غذاهایی مصرف کنید که برای داشتن یک خواب راحت و مطلوب مفید است. غذاهایی که دارای ویتامین بی هستند، باعث تقویت سیستم عصبی بدن می‌شوند و آرامش دهنده هستند و همینطور موجب ترشح هورمون سروتونین نیز می‌شود که تنظیم کننده الگوی خواب است.

همینطور می‌توانید سبزیجات سبزرنگ، آجیل، تخم مرغ، غذاهای دریایی، سویا و لبنیات غنی از ویتامین بی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

????گوش دادن به موسیقی های آرام برای خواب راحت

گوش دادن به موسیقی‌های آرام قبل از رفتن به خواب نیز در داشتن خواب راحت تاثیرگذار است و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.

لازم است بدانید که موسیقی آرام می‌تواند شامل موسیقی‌های تهیه شده از صدای دریا یا صدای زیبای پرندگان جنگل و یا باران نیز باشد.

????ماساژ گرفتن قبل از خواب

ماساژ به طور کلی تنش موجود در بدن را کاهش می‌دهد و آن را برای داشتن خواب راحت و آرام آماده می‌کند.

می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب به کمک انگشتان شست و سبابه دست‌های خود را ماساژ دهید، همین کار کوچک آرامشی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

????خواب راحت بدون رویاهای بد شبانه

اگر دقت کرده باشید در زمان رفتن به رختخواب رویاهای شبانه به سراغ آدم می آید که اغلب کابوس و رویاهای عذاب آور هستند. کابوس هایی که نگران هستیم در زندگیمان رخ بدهد، مثل از دست دادن یک عزیز، یا مبتلا شدن به یک بیماری که در نهایت فکرکردن به این موارد باعث ایجاد استرس و اضطراب و در نهایت بیخوابی می شود.

می‌توانید برای فرار از این افکار تغییر حالت دهید، بلند شید، بنشینید و خود را با کار خسته کننده دیگری مشغول کنید و یا می توانید آن‌ها را بر روی کاغذ بنویسید و به جای فکر کردن به آن‌ها کلمات را به کاغذ بسپارید.

????پس از غروب از مصرف مواد محرک پرهیز کنید

برخی از مواد غذایی به دلیل داشتن کافئین باعث بیخوابی می‌شوند. سعی کنید قبل از خواب از خوردن این موارد خودداری کنید.

مواد غذایی همچون قهوه، انواع نوشابه‌های گازدار غیرالکلی و حتی شکلات دارای کافئین می‌توانند خواب راحت شب را از شما سلب کنند.

????خواب راحت با خوردن شام سبک

خوردن شام شیرین، چرب و پرکالری از عوامل نداشتن خواب راحت است. قبل از خواب مواد غذایی سالم و سبک مصرف کنید. مصرف میوه و یا یک لیوان شیر می‌تواند در کیفیت خواب شما موثر باشد.

????قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول روز

ریتم شبانه روزی بدن و ساعت طبیعی آن به وسیله نور تنظیم می‌گردد. پس بهتر است برای داشتن خوابی راحت در طول شب، در روز بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید. علت این در فصول سرد سال بیشتر افراد مشکلات خواب و حتی افسردگی را تجربه می‌کنند؛ همین موضوع است.

????نور های آبی را کاهش دهید

منظور از نور های آبی، نورهایی است که از دستگاه های مختلف الکترونیکی مانند گوشی و لپ تاپ، ساطع می‌شود. به همین دلیل برای داشتن خواب راحت ، بهتر است افراد قبل از خواب کمتر در معرض این نورها بوده و از این وسایل استفاده کنند. اگر مجبور هستند که از این وسایل برای مدت زمان طولانی استفاده کنند؛ می‌توانند از عینک های مخصوص استفاده نمایند.

????دمای محیط را تنظیم کنید

دمای محیط خواب نیز در مورد داشتن خواب راحت ، بسیار موثر است. افراد باید دمای اتاق خواب خود را به شکلی تنظیم کنند که نه گرم باشد و نه سرد. همچنین به اندازه کافی لباس پوشیده و وسایل گرمایشی یا سرمایشی نیز داشته باشید.

????دوش آب گرم

یکی دیگر از اقدامات موثری که افراد می‌توانند برای داشتن خواب راحت انجام دهند؛ استفاده از دوش آب گرم است. تحقیقات حاکی از آن است که اینکار منجر به بالا رفتن کیفیت خواب می‌گردد. در واقع با استحمام، گردش خون در بدن بالا رفته به همین دلیل افراد خواب آرام تری را تجربه می‌کنند.

????درمان اختلالات خواب

فراموش نکنید که درمان اختلالات مربوط به خواب، یکی از اصلی ترین مراحل داشتن خواب راحت است. بسیاری از افراد به دلیل مشکلاتی که در طول خواب خود تجربه می‌کنند؛ از داشتن خوابی راحت محروم هستند. آپنه تنفسی، حملات شبانه، بی خوابی و… از این موارد هستند.

اهمیت داشتن خواب راحت

داشتن خواب راحت بسیار مهم و ضروری است. چرا که افراد در صورت نداشتن خواب کافی احتمالا مشکلات زیادی را در مورد عملکرد های روزانه تجربه می‌کنند. این موضوع بر سلامت جسمانی و روانی تاثیر زیادی داشته و منجر به بروز پیامدهای زیادی می‌گردد. اگر این موضوع برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و یا شدت پیدا کند؛ احتمالا در زندگی شخصی و اجتماعی افراد اختلالاتی ایجاد کرده و به آنها آسیب می‌زند. از همین رو پیشگیری از این مشکلات و همچنین بالا بردن کیفیت خواب اهمیت  دارد.

داروهای خود را بررسی کنید

برخی از داروها نیز دارای عوارض شامل بیخوابی هستند. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما با پزشک خود پیرامون بیخوابی ناشی از آن مشورت کنید.

چنانچه شما دوست عزیز، تمامی این تکنیک‌ها و موارد گفته شده در این مقاله را رعایت می‌کنید، اما همچنان نمی توانید خواب راحتی را تجربه کنید، احتمالا دچار اختلال خواب هستید که برای درمان آن نیازمند کمک از یک مشاور و یا یک متخصص هستید. می توانید برای اطلاع از تکنیک‌های روان‌درمانی درجهت رفع اختلال خواب از مشاوره مرکز مشاوره ذهن نو استفاده کنید. 

سخن پایانی

افراد معمولا برای داشتن خواب راحت روش های مختلف و منحصر به فردی را امتحان می‌کنند. اما گاهی این روش های خودسرانه مشکلات بیشتری را برای افراد ایجاد می‌کند. از همین رو بهتر است اگر افراد نشانه هایی از بی خوابی یا اختلالات خواب را در خود مشاهده می‌کنند؛ سریعا از متخصص کمک بگیرند. حتی استفاده از دارودرمانی به صورت خودسرانه نیز منجر به بروز مشکلاتی می‌گردد. به همین دلیل صحبت کردن در این مورد با متخصص بسیار مهم است.

برای دریافت مشاوره در زمینه داشتن خواب راحت می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: خواب راحت با چند ترفند ساده



:: برچسب‌ها: خواب راحت با چند ترفند ساده ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته های پیراپزشکی از رشته های مهم در حوزه سلامت و پزشکی هستند. که از گزینه ها در انتخاب رشته برای داوطلبان گروه تجربی می‌باشند. و پیراپزشکی با پزشکی کاملا متفاوت است؛ برای ورود به رشته های پزشکی، افراد باید رتبه مناسب و تراز بالایی کسب کنند. اما ورود به رشته های پیراپزشکی، به سختی رشته های پزشکی نیست. اگر رتبه لازم برای ورود به رشته پزشکی کسب نکردید، رشته پیراپزشکی می تواند انتخاب دوم خوبی برای شما باشد.

در رشته های پیراپزشکی داوطلبان به تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران در زمینه های جسمانی و روانی می‌پردازند. افراد تحصیل کرده در این رشته درسی نقش مهمی را در روند بهداشت و درمان ایفا می‌کنند. در این مقاله به معرفی کامل رشته های پیراپزشکی پرداخته ایم. اما برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از استعداد های خود بهتر است از مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های پیراپزشکی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رشته های پیراپزشکی | 4 تفاوت رشته پزشکی و پیراپزشکی

رشته پیراپزشکی چیست؟

پیراپزشکی یکی از رشته های گروه تجربی است که متقاضیان خاص خود را دارد. می‌توان گفت کسانی که در رشته پیراپزشکی تحصیل می‌کنند، می توانند در آینده در کنار پزشکان و کادر درمان شروع به فعالیت کنند. رشته های پیراپزشکی طرح اجباری دو ساله دارند. یعنی دانشجو بعد اتمام دوران تحصیل خود، باید در دوره تعهد دو ساله شرکت کند. بعد از این دو سال می‌تواند مدرک خود را بگیرد. رشته های پیراپزشکی به معنای پشتیبانی از پزشک اصلی است و به طور کل به ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و پزشکی کمک می‌کند.

در رشته های پیراپزشکی می‌توانید تخصص های گوناگونی مانند پیراپزشکی اورژانس، عمومی، جراحی، زنان و زایمان، قلب و عروق، کودکان و … بگیرید. افراد تحصیل کرده در این رشته می‌توانند داخل واحد های درمانی و بهداشتی مانند اورژانس، کلینیک ها و بیمارستان ها مشغول شوند. این افراد آموزش های تخصصی را سپری کرده اند تا بتوانند در مواقع ضروری و غیر ضروری به پزشک اصلی کمک کند. در این مقاله به طور کل راجع به رشته پیراپزشکی صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تفاوت میان رشته های پزشکی و پیراپزشکی

اگر قصد تحصیل در یکی از رشته های پزشکی یا پیراپزشکی را دارید، باید بدانید که این دو با هم تفاوت هایی دارند. همانطور که گفته شد افراد تحصیل کرده در رشته پیراپزشکی به پزشک اصلی کمک می‌کنند. برای آگاهی بیشتر شما عزیزان، در ادامه تفاوت های پزشکی و پیراپزشکی را توضیح داده ایم.

???? واحدهای درسی

واحدهای درسی پزشکی کمی بیشتر از پیراپزشکی است. بنابراین دوره تحصیل پزشکی حدود 3 سال بیشتر از پیراپزشکی می باشد. در رشته پزشکی داوطلبان باید 6 الی 7 سال تحصیل کنند اما در رشته پیراپزشکی دانشجویان باید ما بین 3 الی 7 سال درس بخوانند.

???? نوع فعالیت

فعالیت هر دو در محیط های یکسان است، اما پزشکان فعالیت کمتری نسبت به پیراپزشکان خواهند داشت. همچنین فضای کاری امن تری نسبت به پیراپزشکان دارند. و پیراپزشکان در محیط های اورژانسی مانند واحد های بیمارستانی، مراقبت های ویژه و حضور در موقعیت هایی مانند حوادث کار می‌کنند.

???? درآمد و بازار کار

اگر چه هر دو پس از پایان تحصیل وارد بازار کار خواهند شد، اما درآمد پزشکان نسبت به پیراپزشکان بیشتر است. برای مثال، کسی که در شغل هوشبری فعالیت می‌کند، حقوق کمتری نسبت به متخصص بیهوشی دریافت می‌کند.

همانطور که می‌دانید در یک بیمارستان یا مرکز درمانی، گروهی از کادر درمان فعالیت می‌کنند که برخی از آن ها تخصص پیراپزشکی و برخی دیگر تخصص پزشکی دارند. کسی که در یکی از رشته های پیراپزشکی شاغل است، تمامی فعالیت های او زیر نظر پزشک است. به همین دلیل قبولی در رشته های پیراپزشکی بسیار راحت تر از قبولی در رشته های پزشکی است.

???? مراقبت از بیمار

مراقبت و مدیریت بیمار در رشته پیراپزشکی و پزشکی متفاوت است. پزشک به عنوان معالجه کننده، بیماری ها و مشکلات را تشخیص می‌دهد و به درمان می‌پردازد. اما پیراپزشکان مسئولیت مراقبت های اولیه و فوری را بر عهده دارند.

معرفی انواع رشته های پیراپزشکی

در ادامه محبوب ترین و رایج ترین رشته های پیراپزشکی را به شما معرفی کرده ایم تا با آگاهی کامل تری شروع به انتخاب رشته کنید.

???? ساخت پروتزهای دندانی

????بهداشت عمومی

???? بهداشت حرفه ای

????بهداشت محیط

???? مدیریت خدمات بهداشت درمانی

????کتابداری در شاخه پزشکی

???? فناوری اطلاعات سلامت

????اتاق عمل

???? علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی

????مامایی

???? پرستاری

????اعضای مصنوعی و وسایل کمکی

???? شنوایی شناسی

????بینایی سنجی

???? کار درمانی

????گفتار درمانی

???? فیزیوتراپی

????مددکاری اجتماعی

???? پرتوشناسی (رادیولوژی)

????پرتو درمانی ( رادیو تراپی)

???? هوش بری

????علوم آزمایشگاهی

???? علوم تغذیه

????تکنولوژی اتاق عمل

???? اداره امور بیمارستان ها

????تکنولوژی پزشکی هسته ای

???? مهندسی پزشکی بالینی

پر درآمد ترین و بهترین رشته های پیراپزشکی

در بخش قبلی به معرفی انواع رشته های پیراپزشکی پرداخته ایم. اما در اینجا قصد داریم از میان تمامی آن ها، گزینه هایی که در بین داوطلبان پرطرفدار تر است را به شما معرفی کنیم. این رشته ها، جزو پر درآمد ترین و بهترین رشته های پیراپزشکی شناخته می‌شوند. به همین علت هر سال متقاضیان زیادی دارد. در ادامه به پر درآمد ترین شغل های پیراپزشکی اشاره کرده ایم.

???? فیزیوتراپی

از بهترین و پر درآمد ترین شغل های پیراپزشکی، می‌توان به فیزیوتراپی اشاره کرد. یکی از مزیت های این شغل، مستقل کار کردن است. فارغ التحصیلان اگر کلینیک شخصی خود را تاسیس کنند، می‌توانند درآمد بسیار بالایی داشته باشند. البته لازمه این کار، تخصص زیاد است. به مرور زمان می‌توانید تجربه خود را بالاتر ببرید تا درآمد بیشتری نیز کسب کنید.

با این وجود بیشتر فارغ التحصیلان در بیمارستان ها استخدام می‌شوند؛ چرا که توانایی تأسیس کلینیک مستقل را ندارند. حتی اگر به طور مستقل هم کار نکنید، کار در بیمارستان ها، کلینیک ها یا مراکز درمانی نیز درآمد خوبی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته فیزیوتراپی کلیک کنید.

???? پرستاری

به طور حتم تمام افراد با شغل پرستاری آشنا هستند. پرستاری را می‌توان جزو پر طرفدار ترین های پیراپزشکی دانست. در این شغل، شما باید صبر، حوصله، توانایی کنترل خشم و روحیه قوی داشته باشید. همچنین باید از همه نظر منتظر چالش های سخت باشید. دانشجویان پرستاری می‌توانند در مقاطع بالاتر از کارشناسی ادامه تحصیل دهند؛ و سمت بالاتری را در مراکز بهداشتی کسب کنند.

???? بینایی سنجی

از دیگر شغل های پر طرفدار پیراپزشکی، بینایی سنجی است. دانشجویان می‌توانند با مدرک کارشناسی برای خود مطب باز کنند. که امکان مستقل کار کردن یکی از مزیت های مهم این شغل محسوب می‌شود. فارغ التحصیلانی که در ابتدای کار بودجه لازم برای تأسیس مطب خود را ندارند، می‌توانند در کلینیک های چشم پزشکی به عنوان کارشناس بینایی سنجی شروع به کار کنند.

???? اتاق عمل

فارغ التحصیلان اتاق عمل، باید در اتاق عمل در کنار تیم جراحی فعالیت کنند. در این شغل باید بسیار دقیق باشید. آن ها می‌توانند در بیمارستان ها، مراکز درمانی، اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه ها استخدام شوند. در این رشته دانشجویان می‌توانند در مقاطع بالاتر از کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

???? هوش بری

هوش بری را به عنوان چهارم یا پنجمین شغل پر درآمد پیراپزشکی می‌توان معرفی کرد. کاری که در این شغل باید انجام داد، این است که در کنار یک متخصص بیهوشی فعالیت کنید. عمده فعالیت شما در شغل هوش بری، در اتاق عمل می‌باشد. دانشجویان می‌توانند بعد از اتمام دوره کارشناسی خود، در بیمارستان ها یا مراکز درمانی شروع به فعالیت کنند.

???? کار درمانی

کاردمانی نیز یکی از پر طرفدار ترین و پر درآمد ترین رشته پیراپزشکی است. این رشته به تشخیص، ارزیابی و درمان مشکلات جسمانی و عقلانی افراد می‌پردازد. و برای افزایش سطح کیفیت زندگی انجام می‌شود. در رشته کاردرمانی دروس روانشناسی نیز سپری می‌شود.

???? مامایی

از دیگر رشته های پر درآمد و پر طرفدار در رشته پیراپزشکی، رشته مامایی است. این رشته نقش مهمی در حوزه بارداری و زایمان دارد. افراد تحصیل کرده در این رشته می‌توانند زایمان های طبیعی را انجام دهند و بعد از فارق التحصیلی برای خود مطب بزنند.

کلام آخر

رشته پیراپزشکی از پر طرفدار ترین رشته ها در حوزه تجربی است. تحصیل در این رشته راحت تر از رشته پزشکی است و افراد فارق التحصیل این رشته ها می‌توانند در کنار پزشکان شروع به کار کنند. در این مقاله به کل راجع به رشته پیراپزشکی توضیح داده ایم. اما قبل از انتخاب رشته به کمک روانشناس از توانایی ها، علایق و استعداد های خود مطلع شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های پیراپزشکی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

بهترین شغل های پیراپزشکی برای مهاجرت کدام یک هستند؟

رادیولوژی، شنوایی و گفتاردرمانی، مراقبت های بهداشتی جامعه، داروسازی، پرستاری از پر متقاضی ترین ها در کشور های دیگر می باشند.

پزشکی و پیرا پزشکی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تفاوت های اصلی این دو، در میزان فعالیت و درآمد است. در متن مقاله بیشتر راجب تفاوت پیراپزشکی و پزشکی توضیح دادیم.

آیا پیراپزشکی آینده کاری مناسبی دارد؟

آینده کاری پیراپزشکی مانند پزشکی تضمین است. به طوری که پس از دوران کارشناسی نیز می توانید وارد بازار کار شوید. می توانید در سازمان های دولتی شروع به کار کنید. یا به طور مستقل فعالیت داشته باشید.

منبع: رشته های پیراپزشکی | 4 تفاوت رشته پزشکی و پیراپزشکی



:: برچسب‌ها: رشته های پیراپزشکی | 4 تفاوت رشته پزشکی و پیراپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته نقاشی از اولین رشته های هنری بود که در ایران تأسیس و تدریس شد. افرادی سراغ این رشته جذاب و دوست داشتنی می‌روند که علاقه زیادی به هنر، رنگ، سبک های مختلف هنری، تاریخ هنر و … دارند. با یادگیری نقاشی، شما می‌توانید تمامی احساسات و آن چیزی که در ذهنتان می‌گذرد را به تصویر بکشید. رشته نقاشی به صورت نیمه متمرکز است و افراد باید پس از گذراندن آزمون تئوری(کنکور سراسری)، باید در آزمون عملی نیز رتبه قابل قبولی کسب کنند.

برای انتخاب رشته نقاشی احتمالا بسیاری از خانواده ها مخالفت کنند. اما برای اینکه آنها را متوجه علاقه خود کنید لازم است که حتما از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. در این مقاله قصد داریم بیشتر با این رشته جذاب آشنا شویم و بازار کار و آینده شغلی آن را نیز بررسی خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره در زمینه رشته نقاشی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.
منبع: رشته نقاشی | 2 رشته تخصصی در دوران کارشناسی

رشته نقاشی چیست؟

برای اینکه بتوانید وارد این رشته شوید، باید کنکور سراسری شرکت کنید. پس از آن نیز آزمون عملی را پشت سر می‌گذارید. اگر دوران دبیرستان خود را در هنرستان سپری کرده باشید، بسیار راحت تر می‌توانید آزمون تئوری و عملی را بگذرانید. اما بسیاری از متقاضیان نیز هستند که از رشته های نظری می‌باشند و قصد این را دارند در کنکور هنر شرکت کنند. توصیه ما به این افراد این است اگر هیچ پیش زمینه ای از هنر و نقاشی ندارید قبل از آزمون عملی از کلاس هایی که در این زمینه برگذار می شود استفاده کنید.

رشته نقاشی در دوران کارشناسی

رشته نقاشی در دوران کارشناسی از دو گرایش تشکیل می‌شود. که علاقه مندان بر اساس علاقه ای که دارند این رشته را انتخاب می‌کنند. در ادامه دو رشته نقاشی در دوران کارشناسی را توضیح داده ایم.

???? نقاشی عمومی

رشته نقاشی عمومی همان نقاشی در سطوح کوچک را شامل می‌شود. در این گرایش شما تمامی سبک ها، تکنیک ها، روش ها و ابزار برای نقاشی در ابعاد و سطوع کوچک را آموزش می‌بینید. شما می‌توانید روی انواع زمینه ها مثل کاغذ، مقوا، بوم و… نقاشی کنید و در نهایت آن را به تابلو تبدیل کنید.

???? نقاشی دیواری

اگر علاقه مند به نقاشی هایی در سطوح بزرگ تر و گسترده تر می‌باشید، رشته نقاشی دیواری برای شما مناسب است. شما در این گرایش تمامی تکنیک ها و روش های نقاشی روی دیوار و سطوح بزرگ را خواهید آموخت. اگر دقت کرده باشید، در شهرهای زیادی روی دیوار ها نقاشی هایی از طبیعت بی جان، افراد معروف و … می‌بینید. این ها جزو همان نقاشی دیواری می باشند.

توانایی و استعداد لازم برای ورود به رشته نقاشی

از آن جایی که رشته های هنری متفاوت هستند، بنابراین متقاضیان می‌بایست از هوش هنری بالایی برخوردار باشند. باید بتوانند خلاقیت و ایده های جدید را به بهترین نحو در آثار خود استفاده کنند. به طور کلی افراد باید روحیه متناسب با هنر و نقاشی داشته باشند. کسانی که علاقه زیادی به رشته نقاشی ندارند، نمی‌توانند از پس چالش ها و سختی های این رشته چه در دوران تحصیل و چه در آینده کسب کار خود بر بیایند.

برخلاف تصور بسیاری  از افراد که می گویند رشته نقاشی بسیار آسان است، باید بگوییم که این رشته ها دارای واحد های عملی زیادی هستند که ساعت ها وقت لازم دارند. بنابراین اگر فکر می‌کنید علاقه مند به هنر و رشته نقاشی هستید، باید توانایی های خود را در نظر بگیرید و بدانید این رشته پر از چالش است.

دروس دانشگاهی رشته نقاشی

در دوران دانشگاه، تعداد کل واحد های رشته نقاشی 160 واحد می‌باشد. که به شرح زیر است.

???? دروس عمومی: 39 واحد

????دروس پایه: 32 واحد

???? دروس اصلی: 32 واحد

????دروس تخصصی: 49 واحد

???? دروس اختیاری: 8 واحد

دروس عمومی دروس پایه دروس اصلی دروس تخصصی (گرایش نقاشی عمومی) دروس تخصصی (گرایش نقاشی دیواری)
فارسی1و 2  مبانی هنرهای تجسمی 1و 2  کارگاه طراحی سطح دو (1)  کارگاه طراحی سطح سه (1)  کارگاه نقاشی دیواری سطح دو (1)
عربی 1و 2  کارگاه طراحی  پایه سطح یک (1)  کارگاه طراحی سطح دو (2)  کارگاه طراحی سطح سه (2)  کارگاه نقاشی دیواری سطح دو (2)
زبان خارجه 1 و 2  کارگاه طراحی پایه سطح یک (2)  کارگاه طراحی سطح دو (3)  کارگاه طراحی سطح سه (3)  کارگاه نقاشی دیواری سطح دو (3)
معارف اسلامی 1 و 2  هندسه مناظر و مرایا  کارگاه نقاشی دیواری سطح یک (1)  کارگاه نقاشی سطح دو (1)  کارگاه نقاشی دیواری سطح سه
تاریخ اسلام  کارگاه چاپ های دستی 1  کارگاه نقاشی دیواری سطح یک (2)  کارگاه نقاشی سطح دو (2)  مرمت نقاشی دیواری
ریاضیات پایه و مقدمات آمار  کارگاه حجم سازی  کارگاه نقاشی سطح یک (1)  کارگاه نقاشی سطح دو (3) طرح عملی جامع نقاشی دیواری
تربیت بدنی  هنر و تمدن اسلامی 1و 2  کارگاه نقاشی سطح یک (2) کارگاه نقاشی سطح سه  طرح و رسالت نهایی
تعلیم و تربیت اسلامی  آشنایی با هنر در تاریخ 1و 2  تاریخ عمومی نقاشی 1،2،3،4 مرمت آثار نقاشی  مکان یابی
منطق و متدلوژی  تجزیه و تحلیل و نقد آثار هنرهای تجسمی  تجزیه و تحلیل و نقد آثار نقاشی طرح عملی جامع (نقاشی عمومی) طرح داربست و فنون نصب
زیست شناسی یا نجوم کارگاه عکاسی پایه 1 و 2   طرح و رساله نهایی  طرح پرسپکتیو روی سطوح بزرگ مستوی و غیر مستوی
جامعه کنونی ایران و انقلاب اسلامی        

بازار کار و آینده شغلی رشته نقاشی

شما می‌توانید پس از دوران تحصیل، اگر از سرمایه کافی برخوردار بودید، یک موسسه یا گالری نقاشی به صورت مستقل راه اندازی کنید. می‌توانید در این گالری به افراد مشتاق هنر و نقاشی آموزش بدهید. همچنین می‌توانید در مراکز آموزش عالی یا آموزشگاه های آزاد به تدریس بپردازید. همچنین برخی افراد می‌توانند در مطبوعات، نشریات، صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی و سایر موسسات دولتی به عنوان نقاش و تصویر ساز شروع به فعالیت کنند.

کلام آخر

رشته نقاشی یکی از پر متقاضی ترین رشته های هنری است. اگر قصد دارید وارد دنیای نقاشی شوید، باید بدانید که در دوران تحصیل علاوه بر لذت و جذابیتی که دارد، از چالش ها، سختی ها و هزینه های زیادی نیز برخوردار می‌باشد. اگر علاقه مند به نقاشی هستید، می‌توانید به صورت حرفه ای کار کنید و پس از اتمام دوران تحصیل، صاحب کسب و کار شخصی خود بشوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته نقاشی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رشته نقاشی | 2 رشته تخصصی در دوران کارشناسی



:: برچسب‌ها: رشته نقاشی | 2 رشته تخصصی در دوران کارشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بیماری های مقاربتی دسته‌ای از عفونت‌ها و بیماری‌هایی هستند که قابل انتقال از طریق رابطه جنسی اعم از رابطه دهانی، مقعدی و واژنی می‌باشند. علائم این بیماری‌ها همیشه قابل مشاهده نیست و امکان دارد به صورت پنهان در بدن باقی بمانند. عدم آشنایی و رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث می‌شود تا نرخ ابتلای آن به افراد دیگر گسترش پیدا کند. از آن‌جایی که مداخله و شناسایی زودهنگام بیماری های مقاربتی بسیار اهمیت دارد، لازم است تا هر فردی با علائم و انواع مختلف بیماری‌های قابل انتقال از طریق رابطه جنسی آشنا شود.

استفاده از کاندوم تا حدودی می‌تواند از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کند اما با این حال در صورت عفونت نیاز به مصرف دارو وجود دارد. در ادامه به طور کامل درباره این بیماری‌ها توضیح خواهیم داد. بهره بردن از مشاوره جنسی کمک می‌کند تا با روش‌های پیشگیری و نکات بهداشتی آشنا شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیماری های مقاربتی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: بیماری های مقاربتی | علائم انواع بیماری های مقاربتی

علائم بیماری های مقاربتی چیست؟

هر کدام از بیماری های مقاربتی علائم و نشانه های به خصوص خودشان را دارند، این نشانه ها گاه پنهان ماده و تظاهری ندارند، اما قابل انتقال هستند. بنابراین کسانی که روابط خطرناک برقرار می کنند یا شرکای جنسی متعدد دارند، باید نسبت به علائم بیماری های مقاربتی هشیار باشند. در ادامه برخی از شایع ترین علائم انواع بیماری های مقاربتی را در مردان آورده‌ایم.

احساس خارش و ناراحتی در ناحیه تناسلی

لکه یا جوش های غیر طبیعی در نقاط مختلف بدن به خصوص ناحیه شرمگاهی

احساس درد، سوزش و خارش حین رابطه و یا بعد از آن

ترشحات و زخم های غیر معمول در ناحیه شرمگاهی

درد بیضه و یا قرمزی و متورم شدن آن

علائم بیماری های مقاربتی در خانم ها نیز ممکن است بروز نکند و آن‌ها تنها ناقل باشند. به طور شایع علائم زیر در زنان ظاهر می‌شود.

خونریزی یا لکه بینی بعد از رابطه در خانم ها

خارش و احساس ناراحتی در ناحیه تناسلی

التهاب و قرمزی پوست در اطراف واژن و کشاله ران ها

بروز جوش های غیر معمول در نقاط مختلف بدن به خصوص دهان و ناحیه تناسلی

ترشحات غیر طبیعی واژن

به هم خوردن سیکل قاعدگی

قاعدگی های دردناک و یا تغییر محسوس در میزان و رنگ خونریزی

زخم های نامطلوب در واژن، مقعد، باسن و ران

بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی متعددی وجود دارد که می‌تواند از طریق رابطه جنسی با مهبل، دهان و حتی مقعد فرد مبتلا به فرد دیگر منتقل شود. تشخیص و شناسایی زودهنگام این بیماری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا با شناسایی علائم این بیماری‌ها هم می‌توان از پیشرفت‌ آن‌ها در بدن جلوگیری کرد و هم مانع گسترش و انتقال آن به افراد دیگر شد. در ادامه به بیماری های مقاربتی رایج اشاره خواهیم کرد. 

????ویروس ایدز (HIV)

ویروس ایدز ویروسی است که سیستم ایمنی بدن را در مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها تخریب می‌کند و باعث ضعیف‌تر شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود. همین مسئله زمینه را برای ابتلا به هر بیماری و ویروس عفونی دیگر فراهم می‌کند. البته ویروس ایدز فقط یک بیماری مقاربتی نیست و از راه‌های دیگر هم منتقل می‌شود اما گزارش‌ها نشان دهنده آن است که بیشترین میزان انتقال ویروس ایدز از طریق رابطه جنسی محافظت نشده انجام می‌شود.

????بیماری های مقاربتی | تبخال تناسلی

تبخال تناسلی معمولاً به شکل یک زخم، التهاب و تاول‌های دردناک در نواحی مختلفی از بدن به خصوص در نواحی تناسلی ظاهر می‌شود. این عارضه‌های پوستی ممکن است به صورت مخفی و پنهان در نواحی تناسلی ایجاد شوند به طوری که خود شخص متوجه این مسائل نباشد. علائم این نوع تبخال به صورت احساس سوزش و گزگز همراه با درد است. ممکن است در برخی موارد این عارضه‌های پوستی به طور خود به خود بهبود پیدا کنند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ویروس در بدن باقی می‌ماند و حتی اگر بدون علامت باشد باز هم قابل انتقال به فرد دیگری می‌باشد.

????زگیل تناسلی HPV

زگیل تناسلی یا ویروس پاپیلومای انسانی یکی از بیماری های مقاربتی است؛ که باعث ایجاد زگیل‌هایی در نواحی تناسلی مردان و زنان می‌شود. بیش از 100 نوع زگیل تناسلی مختلف وجود دارد که عمدتا این زگیل‌ها شبیه به گل کلم، سفت و بدون درد هستند. به طور کلی زگیل‌ تناسلی در دو دسته کم خطر و پر خطر قرار می‌گیرد. نوع کم خطر آن برای فرد مشکلی ایجاد نمی‌کند و به راحتی از طریق فریز کردن یا استفاده از داروهای موضعی قابل درمان است.

اما نوع پرخطر آن ممکن است باعث ایجاد سرطان شود که این نوع برای خانم‌ها خطرناک‌تر است چراکه احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم وجود دارد. باید توجه داشت که حتی با از بین بردن زگیل در ناحیه تناسلی، ویروس از بدن حذف نمی‌شود و همچنان در بدن باقی می‌ماند و قابل انتقال به افراد دیگر می‌باشد. برای شناخت بیشتر در زمینه بیماری hpv و زگیل تناسلی کلیک کنید.

????عفونت کلامیدیا

عفونت کلامیدیا منجر به سوزش ادرار و ترشحات غیر طبیعی در آقایان و خانم‌ها می‌شود. از جمله عوارض ناشی از عدم درمان عفونت کلامیدیا می‌توان به عفونت لگنی و نازایی در زنان و ورم بیضه در مردان اشاره کرد. علاوه بر این موارد، کلامیدیا می‌تواند بر وضعیت بینایی فرد هم تاثیرگذار باشد همچنین می‌تواند باعث سفت شدن سطح داخلی پلک، نابینایی و شکنندگی سطح بیرونی قرنیه، تکرر ادرار و درد هنگام ادرار و ترشحات غیرطبیعی شود. همانند سایر بیماری های مقاربتی، کلامیدیا هم می‌تواند بدون علامت در بدن وجود داشته باشد و فرد متوجه آن نباشد، اما امکان انتقال عفونت به فرد دیگر وجود دارد.

????بیماری های مقاربتی | سوزاک

سوزاک از جمله بیماری‌های مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی مقعدی قابل انتقال است. سوازک منجر به خروج ترشح مایعی مانند چرک از آلت تناسلی مرد و واژن زن می‌شود. همچنین ادرار دردناک از جمله علائم دیگر این بیماری است. همانند عفونت کلامیدیا، بیماری سوزاک هم می‌تواند باعث نازایی و عفونت لگنی شود. علائم سوزاک عمدتا شامل درد و ورم بیضه، خونریزی شدید در هنگام عادت ماهانه، درد شکمی، ترشحات غیرطبیعی و درد چشم است. خوشبختانه فرد مبتلا به سوزاک از طریق مصرف آنتی‌بیوتیک‌های قوی و پنی‌سلین می‌تواند مورد درمان قرار بگیرد. 

????بیماری تریکوموناس | بیماری های مقاربتی

تریکوموناس یک عفونت انگلی است که به طور معمول یک هفته بعد از ابتلا به علائم در بدن ظاهر می‌شود. زنان نسبت به مردان بیشتر به تریکوموناس مبتلا می‌شوند. از جمله علائم این ویروس می‌توان به ترشحات غیرطبیعی از واژن یا آلت تناسلی، ادرار دردناک، خارش واژن یا آلت تناسلی، احساس درد در حین دخول، بوی بد واژن، زایمان زودرس، سوزش و التهاب در نواحی تناسلی اشاره کرد.

????بیماری های مقاربتی | سیفلیس

سیفلیس به صورت زخم باز و بدون درد در نواحی تناسلی، مقعد و حتی سایر اعضای بدن بروز پیدا می‎‌کند. سیفلیس به صورت تدریجی یا ناگهانی شروع می‌شود و می‌تواند به طور مزمن و در طول سال‌ها در بدن فرد وجود داشته باشد و در صورت عدم درمان تمام اعضای بدن فرد را درگیر می‌کند. از جمله علائم سیفلیس می‌توان به تب، ورم غدد لنفاوی، جوش قرمز، کاهش وزن، درد عضلانی و وجود زخم در نواحی آلت تناسلی اشاره کرد. با این‌حال امروزه کمتر کسی دچار سیفلیس می‌شود چراکه با مصرف آنتی‌بیوتیک‌های مختلف قابل درمان است.

????هپاتیت B

این نوع از هپاتیت توسط یک ویروس در بدن ایجاد شده و همچنین منجر به التهاب در کبد می‌گردد. این بیماری علاوه بر فعالیت جنسی از فرآورده های خونی و همچنین شیر مادر نیز منتقل می‌گردد. این بیماری نیز احتمالا سالها بدون نشانه مانده و فرد از ابتلا به آن اطلاع پیدا می‌کند. اما بعد از مدتی با بروز نشانه هایی مانند زردی چشم یا پوست، خستگی، تیره شدن ادرار، شکم درد و حالت تهوع همراه است.

????شپش تناسلی

شپش تناسلی نیز با شپش سر به موهای ناحیه تناسلی متصل شده و از این طریق به شریک جنسی هم منتقل می‌شود. به همین دلیل رعایت بهداشت فردی در مورد پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی اهمیت دارد. این انگل به راحتی قابل مشاهده نیست و افراد با بروز نشانه ها متوجه آن می‌شوند.

????گال

گال نیز یکی دیگر از بیماری های مقاربتی است که توسط یک کنه ایجاد می‌شود. این کنه در پوست انسان تخم گذاری کرده و از این طریق بین افراد منتقل می‌شود. در بیشتر موارد ابتلا به این بیماری با ایجاد بثورات پوستی و خارش در این نواحی همراه است.

????شانکروئید

شانکروئید نیز از بیماری های مقاربتی محسوب می‌شود که بسیار نادر است. این عفونت باکتریایی بوده و منجر به بروز زخم های دردناک در ناحیه تناسلی می‌گردد. ابتلا به شانکروئید احتمال ابتلا به ایدز را بیشتر کرده و همچنین درمان آن را نیز سخت تر می‌کند. این بیماری با استفاده از مصرف آنتی بیوتیک ها تا حدی قابل درمان است.

????مولوسکوم

مولوسکوم نیز عفونت ویروسی پوست است که جزو بیماری های مقاربتی خوش خیم محسوب می‌شود. این عفونت گاها در کودکان نیز ایجاد می‌شود. این بیماری در بیشتر موارد بدون نیاز به درمان از بین می‌رود اما در غیر این صورت می‌توان از داروهای مختلف و حتی گذاشتن یخ بر این زخم ها استفاده نمود.

راه های انتقال بیماری های مقاربتی

با اینکه یکی از ویژگی های اصلی بیماری مقاربتی انتقال از طریق رابطه جنسی است. اما امروزه شاهده برخی از مواردی هستیم که بدون رابطه جنسی نیز منتقل می‌شوند. انتقال این دسته از بیماری ها در حین دوران بارداری، زایمان و حتی شیردهی به کودک نیز ممکن است. از طرفی برخی از آنها از طریق برخورد پوست هم منتقل شده و به همین دلیل باید در این مورد بسیار احتیاط کرد.

راه تشخیص بیماری های مقاربتی

تشخیص بیماری های مقاربتی به راحتی نبوده و علائم ظاهری تنها عامل هشداردهنده ای برای مراجعه به متخصص هستند. پس اگر نشانه های ذکر شده را در خود یا شریک جنسی تان مشاهده کردید، حتما برای انجام آزمایشات و معاینات به متخصص مراجعه نمایید. گاهی اوقات نمونه ادرار یا مدفوع و یا سایر روش های تشخیصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشگیری از انواع بیماری های مقاربتی

اگر هیچ گونه رابطه جنسی نداشته باشید، باز هم ممکن است در معرض بیماری های مقاربتی قرار بگیرید. چرا که انتقال بسیاری از بیمارهای نام برده شده از طریقی غیر از جنسی قابل انتقال هستند که با رعایت بهداشت می‌توانید از ابتلا به آن‌ها جلوگیری کنید.

داشتن یک شریک جنسی، استفاده از وسایل پیشگیری مثل کاندوم، اجتناب از رابطه جنسی دهانی، رعایت بهداشتی فردی از جمله اقداماتی است که شما را از ابتلا به انواع ویروس ها و باکتری های مرتبط با فعالیت های جنسی دور نگه می‌دارد. همچنین با انجام چکآپ های دوره‌ای می‌توانید از سلامت جنسی خود اطمینان حاصل نمایید.

درمان بیماری های مقاربتی

برای درمان مناسب بیماری های مقاربتی باید علت ابتلا و میزان شدت بیماری را مورد بررسی قرار داد. در واقع می‌توان گفت در ارتباط با بیماری‌های مقاربتی، پیشگیری بهتر از درمان است. در صورت ابتلا شدن به بیماری‌های مقاربتی حتما در اولین فرصت به همسر خود اطلاع دهید و درمان آن را هرچه سریع‌تر شروع کنید. در برخی موارد بیماری‌های مقاربتی با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برطرف می‌شوند اما بعضی از بیماری‌ها مانند عفونت کلامیدیا، زگیل تناسلی، تبخال تناسلی و… حتی با درمان عارضه‌های پوستی، ویروس همچنان در بدن باقی می‌ماند.

بنابراین بهترین کار تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری است. در همین راستا مشاوره جنسی به شما کمک می‌کند تا نکات بهداشتی را در زمان رابطه رعایت کرده و همچنین با روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز آشنا شوید. 

ادامه زندگی همراه با بیماری های جنسی

خیلی از بیماری‌ های مقاربتی قابل درمان نیست، اما فرد می‌تواند تحت شرایطی به زندگی خود ادامه دهد. از آنجا این گونه بیماری ها بدن بیمار را در برابر سایر ویروس ها آسیب پذیرتر می‌کنند؛ مراقبت های ویژه‌ای برای این دست افراد صورت خواهد گرفت. شاید بعضی‌ها بگویند که ادامه زندگی با وجود این بیماری چه فایده ای دارد و یا بهتر است به طور کل از درمان صرف نظر بکنیم. در چنین شرایطی باید بگوییم که احتمال پیدا شدن درمان و یا روش های جایگزین همیشه وجود دارد، پس نباید ناامید شد و با استفاده از امکانات موجود در به دست آوردن سلامت تلاش نمود.

سخن پایانی

بیماری های مقاربتی زندگی جنسی افراد را تا پایان عمر تحت تاثیر قرار می‌دهند. از همین رو بهتر است از ابتلا و انتقال آنها پیشگیری کرد. این دسته از بیماری ها طیف وسیعی از علائم و مشکلات را در بر می‌گیرند که بهتر است با رعایت کردن احتیاط، احتمال بروز آنها را به حداقل رساند. زوجین باید هر دو در این مورد نکاتی را در نظر داشته و همچنین از مشاور جنسی نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیماری های مقاربتی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا زگیل تناسلی قابل درمان است؟

زگیل تناسلی انواع مخلتفی دارد. به طور کلی امکان از بین رفتن ویروس از بدن وجود ندارد اما می‌توان عارضه‌های پوستی ایجاد شده را با فریز کردن یا استعمال داروهای موضعی از بین برد اما ویروس زگیل تناسلی برای همیشه در بدن فرد باقی می‌ماند. بهتر است هر فردی قبل از ازدواج یا برقراری رابطه جنسی در برابر زگیل تناسلی واکسیناسیون شود.

منبع: بیماری های مقاربتی | علائم انواع بیماری های مقاربتی



:: برچسب‌ها: بیماری های مقاربتی | علائم انواع بیماری های مقاربتی ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شخصیت پارانوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که بیش از همه با ویژگی بی‌اعتمادی و سوءظن به دیگران شناخته می‌شود. مبتلایان به این اختلال همواره نسبت به اطراف خود حساسیت نشان می‌دهند. این موضوع باعث بی‌کیفیت شدن زندگی خود فرد شده و حتی خطر بروز خودکشی یا رفتارهای آسیب زدن به خود را نیز افزایش می‌دهد. با همه این‌ها مبتلایان به این اختلال هیچ بینشی نسبت به شرایط خود ندارند و بر این باورند که سوءظن آن‌ها صحیح بوده و دیگران متوجه حساسیت شرایط نیستند. به همین خاطر ارتباط با افراد پارانوئید بسیار سخت خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود که اطرافیان خود را از دست بدهند زیرا هیچ‌کس از اتهامات آن‌ها در امان نیست. اگر در نزدیکیتان چنین فردی وجود دارد، او را به شروع درمان ترغیب کرده و یا خود برای آموزش راهکارهایی درزمینهٔ چگونگی برخورد با این افراد از یک مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت پارانوئید می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت به معنای بروز برخی ویژگی‌های شخصیتی غیرمعمول در فرد است که باعث می‌شود تا رفتارها و طرز فکر او نسبت به میانگین جامعه تفاوت بسیاری داشته باشد. این افراد هیچ آگاهی نسبت به بیماری خود نداشته و معمولاً دیگران را مسئول تمامی مشکلات پیش‌آمده می‌دانند.

اختلال شخصیت پارانوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که بیشتر در مردان دیده می‌شود و اصلی‌ترین نشانه آن سوءظن دائم نسبت به محیط اطراف است. این افراد معمولاً هر حرف یا برخوردی از جانب دیگران را نوعی تهدید یا توهین به خود در نظر می‌گیرند و به همین خاطر به‌شدت به آن واکنش نشان می‌دهند. در مواردی که شدت اختلال بیشتر باشد، احتمال دارد سوءظن فرد حالت توهم یا هذیان به خود گرفته و مسائلی را بیان کند که امکان بروز آن‌ها در واقعیت وجود ندارد.

تردید مبتلایان به اختلال شخصیت پارانوئید در بسیاری از مواقع باعث می‌شود که آن‌ها نزدیکان خود را از دست بدهند. زیرا واکنش این افراد نسبت به آنچه تهدید یا توهین تلقی می‌کنند بسیار شدید بوده و این موضوع باعث خواهد شد تا اطرافیان به‌تدریج آن‌ها را ترک کنند. زندگی کردن دائم با شک و تردید و همین‌طور فقدان روابط اجتماعی مناسب باعث بی‌کیفیت شدن زندگی این افراد شده و به همین خاطر احتمال خودکشی یا آسیب زدن به خود و دیگران در این افراد بیش از سایر اختلالات شخصیت است. 

نشانه‌های اختلال شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت پارانوئید باعث بروز رفتارهای خاصی در فرد می‌شود که می‌تواند به شما در شناسایی این بیماران کمک کند. توجه داشته باشید که تشخیص این اختلال صرفاً بر عهده متخصص روانشناس است و این نشانه‌ها تنها می‌توانند تا حدودی به شما در شناسایی این بیماران کمک کنند. به میزانی که فرد نشانه‌های بیشتری از موارد زیر را داشته باشد احتمال وجود اختلال شخصیت پارانوئید در وی بیشتر بوده و بهتر است برای دریافت تشخیص قطعی از یک روانشناس کمک بگیرید.

???? وجود این باور که دیگران قصد آسیب زدن، بهره‌کشی یا فریب آن‌ها را دارند.

???? درگیری ذهنی دائم با وفاداری و قابل‌اعتماد بودن اطرافیان

????اطلاعات ندادن به دیگران و بی‌اعتمادی به این خاطر که فرد احساس می‌کند احتمال دارد از اطلاعاتش سوءاستفاده شود.

???? توهین و تهدید دانستن مسائل معمول و روزمره

???? کینه به دل گرفتن دائم از دیگران به دلیل سوءتعبیر رفتارها

????تردید دائمی نسبت به وفاداری همسر

???? مشکل در کار کردن با دیگران

???? حساسیت زیاد نسبت به انتقاد

????عصبانیت فوری

???? رفتار سرد با دیگران

???? حسادت شدید

????اجتناب از موقعیت های اجتماعی

???? تدافعی و استدلالی بودن

???? عدم بینش نسبت به اختلال خود

???? عدم آرامش

دلایل بروز اختلال شخصیت پارانوئید

برای پاسخ به این سؤال که چرا برخی افراد دچار اختلال شخصیت پارانوئید می‌شوند، نمی‌توان دلیل مشخصی را بیان کرد اما برخی از عوامل در بروز این اختلال دخالت دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. درصورتی‌که در نزدیکی شما کودکی وجود دارد که این عوامل در زندگی او وجود دارد، بهتر است از یک مشاور کودک درزمینهٔ پیشگیری از بروز اختلال شخصیت پارانوئید یا سایر اختلالات روحی مشورت بگیرید.

مواجه‌شدن به‌موقع و اصولی با نشانه‌های انواع اختلال شخصیت می‌تواند باعث جلوگیری از بروز آن‌ها در آینده شود یا اثرات منفی آن‌ها را کاهش دهد. این عوامل عبارتند از:

???? ژنتیک

اصلی‌ترین عامل در بروز اختلال شخصیت پارانوئید این است که در خانواده فرد سابقه اختلال شخصیت پارانوئید یا رفتارهای بدبینانه وجود داشته باشد. البته برخی از روانشناسان معتقدند که وجود سایر اختلالات شخصیت نیز می‌تواند آسیب‌پذیری فرد را تا حدودی افزایش دهد و به همین خاطر بهتر است در صورت وجود هریک از انواع اختلالات شخصیت در خانواده فرد، راجع به سلامت روان وی از یک روانشناس کمک بگیرید.

???? تجارب دردناک کودکی

مشکلات و حوادث دردناکی که در دوران کودکی برای فرد ایجاد می‌شود ازجمله آن‌هایی که تا حدودی نشان‌دهنده اعتماد بی‌دلیل به اطرافیان باشد، می‌تواند باعث بروز نشانه‌های اختلال شخصیت پارانوئید در فرد شود.

???? تربیت اشتباه

تربیت اشتباه از دیگر دلایل بروز شخصیت پارانوئید است. برخی از خانواده‌ها با توجه بیش‌ازحد به فرزند خود این احساس را در وی ایجاد می‌کنند که او شخصیتی بسیار خاص و متفاوت از دیگران دارد و دوستان و اطرافیان به دنبال سوءاستفاده از فرد هستند. این موضوع باعث می‌شود که فرد از کودکی با یک حساسیت افراطی نسبت به ارتباط با دیگران رشد پیدا کند.

???? محیط اجتماعی

برخی شرایط در محیط اجتماعی می‌تواند باعث بروز اختلال شخصیت پارانوئید در فرد شود. برای مثال ناشنوایان یا مهاجرینی که تسلط کافی بر زبان یک کشور ندارند به این خاطر که متوجه محتوای صحبت اطرافیان نمی‌شوند گاهی اوقات دچار این شک و تردید می‌شوند که شاید اطرافیان راجع به آن‌ها صحبت می‌کنند.

???? علل دیگر ابتلا به پارانوئید

???? سابقه خانوادگی

???? ازدواج نکردن

???? طلاق یا جدایی والدین

???? زندگی در خانواده فقیر

???? بیوه بودن

وضعیت اطرافیان بیماران اختلال شخصیت پارانوئید

اگرچه مبتلایان به انواع اختلال شخصیت آگاهی نسبت به بیماری خود نداشته و صرفاً دیگران را مقصر مشکلات می‌دانند، اطرافیان افراد درگیر با اختلال شخصیت پارانوئید با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

زیرا این بیماران دائماً با دیگران به‌عنوان یک متهم برخورد کرده و این مسئله می‌تواند باعث از دست دادن اطرافیان یا ناراحتی آن‌ها شود. درصورتی‌که در اطراف شما فردی دچار این اختلال شده بهتر است در ارتباط با شیوه برخورد با این افراد و همین‌طور حفظ سلامت روان در وضعیت موجود از یک مشاور کمک بگیرید.

به‌طور کلی برای ارتباط با این افراد باید به این نکته توجه داشته باشید که نسبت به انتقاد بسیار حساس بوده و هرگز دوست ندارند کسی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد. علاوه بر این حفظ استقلال و خودمختاری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افراد است که باعث می‌شود تا فرد هرگز از دیگران پیروی نداشته باشد.

همان‌طور که گفته شد یکی از جدی‌ترین مشکلات شخصیت‌های پارانوئید این است که کیفیت زندگی آن‌ها بسیار پایین بوده و این می‌تواند باعث افزایش احتمال خودکشی یا آسیب زدن به خود و دیگران شود. درصورتی‌که احساس می‌کنید فرد در شرایطی است که می‌تواند علیه سلامت خود یا دیگران اقدامی انجام دهد، هرچه سریع‌تر از یک متخصص کمک بگیرید. 

راه های کمک به اختلال شخصیت پارانوئید

به‌ طور کلی درمان برای افراد درگیر با انواع اختلال شخصیت بسیار دشوار خواهد بود زیرا آن‌ها هیچ اعتقادی به اشتباه بودن رفتارهای خود ندارند. بااین‌حال شخصیت پارانوئید دشواری برقراری ارتباط و جلب اعتماد فرد را چندین برابر می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که فرایند درمان برای این بیماران نیمه‌کاره رها شود و یا چندان که باید بهبودی در فرد رخ ندهد.

علی‌رغم تمامی این مشکلات استفاده از جلسات روان‌درمانی برای بیماران اختلال شخصیت پارانوئید راهکاری است که می‌تواند تا حدودی باعث کاهش نشانه‌ها شده و توانایی فرد برای فعالیت در محیط را افزایش دهد.

اصلی‌ترین شیوه درمانی برای مبتلایان به اختلال شخصیت پارانوئید کار کردن بر روی افکار اشتباهی است که در ذهن آن‌ها شکل‌گرفته؛ باور به ناامن بودن جهان یا غیرقابل‌اعتماد بودن اطرافیان اصلی‌ترین عاملی است که باعث بروز مشکلاتی در زندگی فرد می‌شود.

روانشناسان تلاش می‌کنند تا با جایگزین کردن این باورها با یک تفکر مناسب‌تر و نشان دادن مثال‌های نقض موجود در رفتار اطرافیان به فرد کمک کنند تا باورهای اشتباه خود را تغییر دهد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که فرایند درمان این بیماران بسیار تدریجی بوده و نیاز به حوصله بسیاری دارد. 

➰ دارو درمانی

یکی از روش های درمان شخصیت پارانوئید، دارو درمانی است. در این روش درمانی برای افرادی که نشانه های اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنند؛ دارو تجویز می‌شود. بیشتر داروها ضد اضطراب هستند و برای رفع افکار هذیانی از داروهای ضد روان پریشی کمک گرفته می‌شود.

➰ روان درمانی

برای درمان شخصیت پارانوئید از روان درمانی نیز کمک می‌گیرند. در این روش درمانی با توسعه مهارت های همدلی، اعتماد، ارتباط، عزت نفس، روابط اجتماعی و ارتباطی به شخص کمک می‌کنند. رفتار درمانی به افراد کمک می‌کند تا افکار و احساسات خود را درک کنند.

تشکیل خانواده با شخصیت پارانوئید

ازدواج با شخصیت پارانوئید یکی از سخت ترین رابطه است. این افراد به دلیل اینکه دائم در حال شک، عصبانیت و خشونت هستند رفتارهای ترسناکی از خود بروز می‌دهند. حتی در موارد شدید فرد شروع به ضرب و شتم یا قتل شریک احساسی می‌کند.

شخصیت پارانوئید اسکیزوفرنی چیست؟

شخصیت پارانوئید اسکیزوفرنی یا اسکیزوفرنی پارانوئید یکی از شایع ترین انواع اسکیزوفرنی است. در این حالت فرد دارای توهمات دیداری و شنیداری خیانت است. همیشه احساس می‌کنند که همسرشان در حال خیانت است و توهمات خود را واقعی تلقی می‌کنند. زندگی با این افراد به شدت دشوار و سخت است.

کلام آخر

یکی از اختلالات رایج؛ اختلال شخصیت پارانوئید است. این اختلال مشکلات بسیار جدی برای فرد و دیگران به وجود می‌آورد. این افراد در زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی خود دچار مشکل می‌شوند. آنها روابط آرامش بخشی ندارند و همیشه تنش را تجربه می‌کنند. به همین دلیل برای کسب آرامش و رفع تنش زا افراد مبتلا را باید تحت درمان روانشناس در آورد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت پارانوئید می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اختلال شخصیت پارانوئید چیست؟

پارانوئید یکی از انواع اختلال شخصیت است که خود را به‌صورت بی‌اعتمادی و سوءظن دائم نسبت به دیگران نشان می‌دهد.

چه دلایلی برای اختلال شخصیت پارانوئید وجود دارد؟

دلایل اصلی این بیماری هنوز شناخته نشده است اما بااین‌حال عواملی مثل ژنتیک، ویژگی‌های محیطی و تجارب کودکی در ابتلا به این اختلال تأثیر دارند.

آیا دارویی برای درمان اختلال شخصیت پارانوئید وجود دارد؟

با توجه به بدگمانی این بیماران معمولاً در درمان آن‌ها و به‌خصوص در جلسات اول از هیچ دارویی استفاده نمی‌شود. به‌علاوه دارویی برای درمان اختلالات شخصیت وجود ندارد. اما درصورتی‌که متخصص احساس کند فرد نیاز دارد برای برخی از مشکلات دارو مصرف کند، احتمال دارد درمان دارویی را نیز برای فرد شروع نماید.

منبع: شخصیت پارانوئید



:: برچسب‌ها: شخصیت پارانوئید ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

غذاهای پرچرب زیادی وجود دارند که در عین حال  نیز سالم بوده و برای سلامتی ضروری هستند. در واقع وقتی صحبت از غذاهای پرچرب می‌شود همه افراد به یاد غذاهای آماده سنگین و پر از روغن می‌افتند که برای سلامتی نیز بسیار ضرر دارند. اما به طور کلی نباید خوردن چربی و غذاهای چرب را از رژیم غذایی حذف کرد. چرا که بدن ما به این مواد نیاز دارد. از طرفی چربی بزرگ ترین منبع تامین انرژی در بدن است که بدون افراد دچار مشکلات زیادی می‌شود. به طور کلی بهتر است افراد در مورد مقدار و حتی نحوه مصرف این گروه از منابع غذایی از متخصص کمک گرفته و اطلاعات کافی را داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه غذاهای پرچرب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: غذاهای پرچرب | حذف غذاهای پرکالری 

غذاهای پرچرب

همه خوراکی ها و مواد غذایی مقداری چربی را در ساختار طبیعی خود دارند. اما میزان آنها متفاوت است. اطلاع از میزان مصرف غذاهای پرچرب از این جهت اهمیت دارد که بیشتر افراد بعد از مضر شناخته شدن چربی ها شروع به خوردن کربوهیدرات و قندها کرده اند؛ از این جهت چاقی بسیار شایع شده است. اما می‌شود از چربی ها استفاده کرد و چاق نشد. با داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم افراد نه تنها از همه گروه ها مصرف می‌کنند بلکه بدن آنها نیز سالم می‌ماند. در این مقاله قصد داریم تا این خوراکی ها را مورد بررسی قرار دهیم. 

برخی از مواد غذایی پرچرب اما مفید

همواره شنیده ایم که باید مقدار مصرف غذاهای پرچرب را کاهش دهیم؛ اما کمتر کسی در مورد فواید استفاده از این مواد غذایی صحبت می‌کند. همچنین این بدان معنا نیست که افراد به طور کلی رژیم خود را تغییر داده و از این مواد استفاده کنند. اما بهتر است به میزان کافی این مواد را در رژیم خود گنجانده و همچنین از زیاده روی در مصرف آنها بپرهیزند. برخی از این مواد شامل موارد زیر می‌شوند. 

◀آواکادو

آواکادو یکی از میوه های پرچرب محسوب می‌شود که می‌توان از آن در بسیاری از غذاها و میان وعده ها استفاده کرد. همچنین خوردن آن به تنهایی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. 77 درصد از این میوه شامل اسید اولئیک است که یکی از چربی های اشباع نشده به حساب می‌آید. آواکادو از از اکثر غذاهای حیوانی نیز چربی بیشتری دارد.

◀پنیر و ماست چرب

به طور کلی لبنیات نیز جزو غذاهای پرچرب محسوب می‌شوند. اما چربی آنها طبیعی بوده و برای بدن ضرری ندارد. همچنین پنیز علاوه بر چربی سرشار از فسفر، سلنیوم و کلسیم است. بر اساس تحقیقات انجام شده چربی های اشباع نشده در پنیر می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش دهد. ماست چرب نیز علاوه بر چربی دارای باکتری ها پروبیوتیک است که در کارکرد بهتر دستگاه گوارشی  نقش مهمی دارد. بسیاری از ماست هایی که در بازار موجود هستند؛ چربی کمی داشته و شکر زیادی دارند. بهتر است این مواد را از مکان های مطمئن و دارای محصولات ارگانیک تهیه کنید.

◀شکلات تلخ

شکلات تلخ نیز که یکی دیگر از غذاهای پرچرب پرطرفدار و محبوب است نیز فواید زیادی برای بدن دارد. این ماده دارای فیبر، آهن، مس، آنتی اکسیدان و منگنز است. متاسفانه برخی از افراد به خوردن شکلات اعتیاد پیدا می‌کنند که همین موضوع برای آنها مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. اما با مصرف این ماده به اندازه سلامت قلب و عروق تضمین شده و همچنین سلامت پوست نیز بالاتر می‌رود. در واقع شکلات تلخ از اکسید شدن چربی های مضر در خون جلوگیری می‌کند.

◀تخم مرغ

با اینکه برخی معتفدند که سفیده تخم مرغ که حاوی چربی و کلسترول زیادی است؛ برای سلامتی مضر است. اما به طور کلی هم زرده و هم سفید آن خواص زیادی برای بدن داشته و بهتر است باهم مصرف شوند. از طرفی تخم مرغ را می‌توان به شکل های مصرف و تنوع غذایی ایجاد کرد. 60 درصد از تخم مرغ چربی است و به همین دلیل جزو غذاهای پرچرب محسوب می‌شوند. بهتر است افراد در خوردن آن افراط نکرده ؛ اما حتما آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

◀ماهی

ماهی به طور طبیعی جزو غذاهای پرچرب محسوب می‌شود؛ اما برخی از ماهی مقدار بیشتری چربی دارند. ماهی های آزاد، قزل آلا، خال مخالی، ساردین و شاه ماهی جزو این ماهی ها هستند. ماهی شامل مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 بوده که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید هستند. ماهی ها را نیز می‌توان به شکل های مختلفی مصرف کرد. اما بهتر است ارزش غذایی آن را حفظ کرده و پخت آن دقت کرد.

◀روغن زیتون و روغن نارگیل

روغن نیز از غذاهای پرچرب اما مفید است که می‌توان در غذاهای مختلف به جای چربی های اشباع شده از آن استفاده نمود. این ماده حاوی ویتامین های مختلف و آنتی اکسیدان بوده که بیشتر در غذاهای مدیترانه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن نارگیل از غنی ترین منابع چربی های اشباع شده است. البته نمی‌توان از این ماده برای پخت غذا استفاده نمود. اما مصرف آن به شیوه های مختلف می‌تواند مفید باشد.

◀آجیل

آجیل ها نیز منبع دیگری برای چربی و فیبر هستند. متاسفانه افراد به مقدار کمی از آجیل ها و دانه ها مفید استفاده می‌کنند. اما آنها یک میان وعده کامل و مغذی محسوب می‌شوند که از بسیاری از بیماری ها نیز جلوگیری می‌کنند.

◀نارگیل

خود میوه نارگیل نیز خواص زیادی داشته و جزو غذاهای پرچرب است. چربی موجود در این میوه تا حد زیادی از آلزایمر جلوگیری می‌کند. همچنین اشتهای افراد را افزایش داده و متابولیسم بدن را بالا می‌برد. این میوه در تمام فصول سال و در همه مکان ها قابل دسترس نیست. اما افراد می‌توانند از فرآورده های آن نیز استفاده کنند.

◀دانه چیا

دانه های چیا جزو غذاهای پرچرب محسوب نمی‌شوند. در واقع آنها تنها 8 گرم چربی دارند. اما کالری موجود در آنها از چربی تامین شده و باعث می‌شود تا از بسیاری از غذاهای گیاهی پرچرب تر باشند. از دانه های چیا می‌توان در غذاها و میان وعده های زیادی استفاده کرد.

 

برخی از غذاهای پرچرب

علاوه بر مواد غذایی که در قسمت قبلی ذکر شد؛ میان وعده های پرچربی نیز وجود دارند که ضرری برای بدن نداشته و همچنین چربی بدن را نیز تامین می‌کنند. برای اطلاع از بهترین تغذیه دوران بارداری ماه به ماه کلیک کنید.

پاپکورن

حوموص

میگو

اسپاگتی

اهمیت خوردن غذاهای پرچرب

با اینکه خوردن غذاهای پرچرب می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند. اما بهتر است افراد در رژیم غذایی خود از همه گروها استفاده کنند. خوردن غذاهای پرچرب برای سلامتی بسیار اهمیت داشته و حتی از بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری می‌کند. اما نباید در این مورد زیاده روی کرد. بهتر است افراد در این مورد با متخصص تغذیه مشورت کرده و به صورت خودسرانه رژیم خود را تغییر ندهند.

سخن پایانی

انواع غذاهای پرچرب که در این مقاله به آنها اشاره کردیم؛ نه تنها مضر نیستند، بلکه فوایدی نیز دارند. این دسته از چربی ها طیف وسیعی از مواد غذایی را در برگرفته که تنوع زیادی دارد. به طور کلی بهتر است افراد از همه گروه ها و مواد غذایی به طور متعادلی استفاده کرده و چیزی از حذف نکنند. صحبت کردن با مشاور تغذیه در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

برای دریافت مشاوره در زمینه غذاهای پرچرب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

برای جلوگیری از خوردن غذاهای پر چرب باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

در ابتدا برای دریافت تشخیص علت این مساله باید به یک روانشناس مراجعه نمایید، در صورت نیاز به برنامه غذایی شما را به متخصص تغذیه ارجاع میدهند.

منبع: غذاهای پرچرب | حذف غذاهای پرکالری



:: برچسب‌ها: غذاهای پرچرب | حذف غذاهای پرکالری ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حس بهتر بعد از جدایی به زمان زیادی لازم دارد. هرچه زمان رابطه زیاد باشد، برای دریافت این حس باید انتظار بیشتری بکشید. همه ما انسان ها تجربه تلخ روزهای بعد از جدایی را چشیده ایم. و اطلاع داریم که چقدر این روزها سخت و دشوار است. تمام کارهایی که در این روزها سپری می‌کنید، خوابیدن و مانند بُت زندگی کردن است. علاقه ای به ادامه زندگی ندارید و همه چیز را مسخره می‌شمارید. امید به زندگی از دسترس خارج می‌شود؛ حتی در مواقع شدید حوصله کار و درس هم نخواهید داشت.

 

برای اینکه به حس بهتر بعد از جدایی دست یابید؛ به وقت و صبر نیاز دارید. شاید فکر کنید که آدم سابق نخواهید شد؛ اما با سپری کردن دوران سوگ و کمک از روانشناس به درجه بهتری از حال خوب خواهید رسید. راهنمایی های مشاور شما را از این سردرگمی رها خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه حس بهتر بعد از جدایی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بعد جدایی چیکار کنیم حس بهتری داشته باشیم | 8 راهکار برای حس بهتر بعد از جدایی

بعد جدایی چیکار کنیم حس بهتری داشته باشیم؟

اینکه بعد از مدت ها با عشق و علقه یک رابطه به پایان برسد؛ دردناک است. طلاق، جدایی، کات کردن و … اتفاقاتی هستند که تا مدت ها فرد را با افسردگی و استرس روبرو خواهد کرد. اینکه تمام وقت های سپری شده تلف شده، احساسات خوبی ندارید، عذاب وجدان گردن شما را گرفته و … روز به روز حال بد شما را افزایش می‌دهد.

برای اینکه به حس بهتر بعد از جدایی دست یابید، باید احساسات خود را بپذیرید. و کارهایی را انجام دهید که باعث افزایش حال خوب شما می‌شود. در این مقاله روش ها و راهکارهایی که باعث حس بهتر بعد از جدایی می‌شود را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای آشنایی با راه های درمان شکست عشقی کلیک کنید.

راهکارهایی برای افزایش حس بهتر بعد از جدایی

حس بهتر بعد از جدایی معمولا با تلاش و کوشش به دست می‌آید. روش هایی وجود دارد که روند دریافت حس بهتر را سریع تر می‌کند. که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? احساسات خود را بپذیرید

یکی از کارهایی که باید برای دریافت حس بهتر بعد از جدایی انجام دهید، پذیرش احساسات است. این که تلاش کنید مسائل گذشته و رابطه را فراموش کنید سخت است. اما اصلا لزومی ندارد که احساسات خود را نگه دارید و بروز ندهید. تلاش شما برای بازگشت به زندگی شیرین ستودنی است، اما باید در کنار این تلاش به پذیرش احساسات برسید. فرایند پذیرش احساسات به شما برای زندگی بهتر کمک می‌کند.

???? چیزهایی که یاد او را به خاطر می‌آورد؛ حذف کنید | حس بهتر بعد از جدایی

زمانی که از رابطه ای خارج می‌شوید؛ خاطرات، کادو ها و وسایلی وجود دارد که از رابطه باقی می‌ماند. برای اینکه این رابطه را راحت تر فراموش کنید و حس بهتر بعد از جدایی را تجربه کنید، چیزهایی که شما را یاد او می‌اندازد؛ دور بریزید. عکس، چت، پیامک، کادو و … را به مرور و هر زمانی که آمادگی داشتید حذف کنید.

???? از خطاهای او لیست تهیه کنید

یکی از کارها برای دریافت حس بهتر بعد از جدایی، تهیه لیست از خطاهای اوست. بعد از جدایی اغلب افراد علاقه دارند که به رابطه برگردند و دوباره احساس خوب را تجربه کنند. در این شرایط بهتر است که از از خطاها و اشتباهات شریک احساسی گذشته خود لیست تهیه کنید. شاید انجام این کار دشوار و سخت باشد؛ اما برای حال خوب شما مفید است.

???? از خودتان مراقبت کنید

همه انسان ها شرایط سخت این دوره را به شیوه های مختلفی رد می‌کنند. اما بهترین کار برای دریافت حس بهتر بعد از جدایی، مراقبت از خود است. شما باید برای دریافت انرژی کافی به مواد غذایی خود اهمیت دهید، ورزش کنید، دوش بگیرید و کارهایی را انجام دهید که برای سلامتی شما مفید است.

???? با دیگران ارتباط برقرار کنید | حس بهتر بعد از جدایی

برای دریافت حس بهتر بعد از جدایی، باید ارتباط خود را با دیگران ادامه دهید. قطع ارتباط تنها شما را منزوی می‌کند و حال بد را نیز افزایش می‌دهد. با حبس کردن در اتاق و خانه هرگز حال خوبی را تجربه نخواهید کرد. بنابراین سعی کنید که با دیگران ارتباط برقرار کنید تا حال خوب را به مرور زمان تجربه کنید.

???? پذیرش را جدی بگیرید

یکی از کارهایی که حتما باید برای حس بهتر بعد از جدایی انجام دهید، پذیرش است. امید برای بازگشت به رابطه با شریک احساسی همیشه وجود دارد. اما شما باید بپذیرید که این رابطه به پایان رسیده است و اگر همه چیز را قبول نکنید حال بدتری را تجربه خواهید کرد.

???? به مکان های خاطره انگیز نروید

برای اینکه حس بهتر بعد از جدایی را تجربه کنید، باید از رفتن به مکان های خاطره انگیز دوری کنید. اگر به این مکان ها بروید، دلتان بیشتر برای عشق سابق تنگ خواهد شد. که همین امر حال شما را بدتر خواهد کرد. به جای اینکه به مکان های گذشته بروید، موقعیت های جدید را تجربه کنید.

???? از ارسال پیام و واسطه پرهیز کنید

از کارهایی که باعث دریافت حس بهتر بعد از جدایی می‌شود؛ عدم ارسال پیام و واسطه است. بسیاری از افراد زمانی که دلتنگ شریک احساسی سابق می‌شوند؛ به پیام دادن و زنگ زدن رو می‌آورند. اما زمانی که این پیام ها بی تاثیر بود؛ از واسطه استفاده می‌کنند. با این کار اعتماد به نفس و اعتبار خود را خدشه دار خواهید کرد. و کدورت ها بین شما پر رنگ تر خواهد شد.

کلام آخر

اغلب افراد حال بد بعد از جدایی را تجربه کرده اند. اما هرچقدر هم که دلتنگ شریک احساسی سابق خود شده باشید، نباید برای بازگشت اقدام کنید. مخصوصا اگر شما تصمیم گیرنده اصلی برای کات کردن باشید. به جای تجربه دوباره رابطه اشتباه؛ کارهایی را برای دریافت حس بهتر بعد از جدایی انجام دهید. اگر از این کارها مطلع نیستید، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حس بهتر بعد از جدایی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بعد جدایی چیکار کنیم حس بهتری داشته باشیم | 8 راهکار برای حس بهتر بعد از جدایی



:: برچسب‌ها: بعد جدایی چیکار کنیم حس بهتری داشته باشیم | 8 راهکار برای حس بهتر بعد از جدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمپ ترک اعتیاد اهواز به صورت خصوصی و دولتی قابل دسترس می‌باشد. در ادامه این مقاله برای سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتیاد اهواز و استان خوزستان را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد اهواز مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند.

 

از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد کمپ ترک اعتیاد اهواز پرداخته‌ایم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد اهواز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمپ ترک اعتیاد اهواز | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک خوزستان

آدرس کمپ ترک اعتیاد اهواز

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد اهواز می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد بهاران – اهواز، خیابان ادری، نرسیده به پاساژ قیصریه، مجتمع پزشکی بهاران

2- مرکز ترک اعتیاد پاسارگاد – اهواز، چهارراه آبادان، خ مهربند، بین کمپانی وبزرگراه آیت اله بهبهانی

3- مرکز ترک اعتیاد سفیر سلامت – اهواز، کمپلو، میدان 15 خرداد، طبقه فوقانی موسسه صالحین

4- ترک اعتیاد خانه سبز – اهواز، خ شریعتی، بین شهید عظیم و شهید جهانیان، مجتمع قبله، طبقه اول

5- مرکز ترک اعتیاد علوی – اهواز، خ شریعتی، روبروی گاراژ بختیاری، طبقه فوقانی بانک ملی

6- کمپ ترک اعتیاد اهواز کادوس – اهواز، خیابان نادری، نبش خ خوانساری، پاساژ امیرالمومنین، طبقه اول

آدرس کمپ ترک اعتیاد در اهواز | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد اهواز به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

با این حال در بسیاری از این کمپ ترک اعتیاد اهواز استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌های کمپ ترک اعتیاد اهواز آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌های ترک اعتیاد اهواز امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد اهواز ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن در کمپ ترک اعتیاد اهواز آشنا شوید. 

آدرس کمپ ترک اعتیاد در اهواز | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد اهواز ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید.

ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد اهواز عجله نکنید. علائم و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید. 

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در اهواز

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد اهواز استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد اهواز تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند. سخن آخر

خیلی از خانواده‌ها بارها و بارها بیمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتیاد اهواز برده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. این به این خاطر است که اعتیاد بیماری جسمی و روحی است. در بیشتر این کمپ ها به بعد روحی بیمار توجه نشده و به همین دلیل خیلی اوقات حتی دقیقا پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد اهواز شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ایم. از این رو روش های نوینی برای حال این عزیزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ریشه های روانی و شناختی اعتیاد می‎‌توان نتیجه قابل اطمینان گرفت. در این خصوص می‌توانید با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد اهواز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید. 

سوالات متداول

آیا برای ترک شیره حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

منبع: کمپ ترک اعتیاد اهواز | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک خوزستان



:: برچسب‌ها: کمپ ترک اعتیاد اهواز | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک خوزستان ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استعدادیابی کودکان بندر عباس در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در بندر عباس زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بندر عباس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی کودکان بندر عباس

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است.

اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. 

برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان بندر عباس صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی کودکان بندر عباس را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

استعدادیابی کودکان بندر عباس | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد.

اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد. 

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان بندر عباس | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند.

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? اولین قدم مشاهده درست

اولین وظیفه والدین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس، مشاهده درست است. گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعداد های او بسیار کمک کننده باشد. 

????  استعدادیابی کودکان بندر عباس | کنار گذاشتن پیش‌ فرض‌ ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملا متفاوت داشته باشند.

سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلا علاقه‌ ای به قرارگیری در مسیر های دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌ های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌ های دو چندانی را از خود نشان دهد. بنابراین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس والدین باید پیش فرض ها را کنار بگذارند.

???? خودداری از مقایسه

والدین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس، باید از مقایسه خودداری کنند. همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعداد های مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند همسن و همسالان خود نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌ های دیگران را به رخش نکشید.

همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ ها و مهارت‌ های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

???? استعدادیابی کودکان بندر عباس | قرار دادن کودک در یک محیط غنی

اگر قصد استعدادیابی کودکان بندر عباس را دارید، باید آن ها را در یک محیط غنی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب درست بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعداد های او قابل رؤیت نمی‌شوند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌ های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ ها اکتشاف کند.

???? اهمیت قائل شدن برای رویاهای کودک

تقریبا همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رویاهای خود بگوید. مثلا برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها در رویاهای خود از خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویا ها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌ سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند.

در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش دهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند. به همین جهت استعدادیابی کودکان بندر عباس نیاز به توجه به رویاها دارد.

استعدادیابی کودکان بندر عباس | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزار های مختلفی برای کشف استعدادیابی کودکان بندر عباس ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌ های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌ های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌ های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌ دیده انجام گیرد چرا که نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تاثیر گذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

استعدادیابی کودکان بندر عباس به صورت تلفنی

برخی از والدین به مرکز معتبر دسترسی ندارند و حتی توانایی خروج از منزل ندارند. اما نگران استعدادیابی فرزندان خود هستند. اصلا نگران نباشید؛ به این دلیل که مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای استعدادیابی کودکان بندر عباس به صورت تلفنی نیز خدمات در نظر گرفته است.

اگر به دلایل خاصی توانایی حضور در مراکز را ندارید از خدمات تلفنی بهره مند شوید. مرکز مشاوره ذهن نو بدون ذره ای کم کاری، همانند مراجعه حضوری به شما خدمات ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید برای استعدادیابی فرزندان خود برای مشاوره تلفنی اقدام کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزار های نوین در جهت استعدادیابی کودکان بندر عباس استفاده کنید. هم‌ چنین در کنار اجرای آزمون‌ ها، مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌ های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در بندر عباس

استعدادیابی ذهن نو 02191002360
موسسه استعدادیابی آواژه 02166419012
موسسه استعدادیابی کودکان هوش نیک بندرعباس، چهار راه دانشگاه به سمت داماهی، ساختمان شمس، طبقه هشتم، واحد ٢٧

کلام آخر

در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان بندر عباس صحبت کرده ایم و وظایف والدین در این زمینه نیز ذکر کردیم. به عنوان پدر و مادر اگر توان مراجعه حضوری ندارید حتما برای استعدادیابی از روانشناس به شیوه تلفنی کمک بگیرید. استعدادیابی آینده شغلی و تحصیلی فرزندان شما را رقم می‌زند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بندر عباس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند.

منبع: استعدادیابی کودکان بندر عباس



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان بندر عباس ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استعدادیابی کودکان بندر عباس در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در بندر عباس زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بندر عباس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی کودکان بندر عباس

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است.

اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. 

برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان بندر عباس صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی کودکان بندر عباس را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

استعدادیابی کودکان بندر عباس | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد.

اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد. 

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان بندر عباس | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند.

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? اولین قدم مشاهده درست

اولین وظیفه والدین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس، مشاهده درست است. گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعداد های او بسیار کمک کننده باشد. 

????  استعدادیابی کودکان بندر عباس | کنار گذاشتن پیش‌ فرض‌ ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملا متفاوت داشته باشند.

سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلا علاقه‌ ای به قرارگیری در مسیر های دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌ های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌ های دو چندانی را از خود نشان دهد. بنابراین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس والدین باید پیش فرض ها را کنار بگذارند.

???? خودداری از مقایسه

والدین برای استعدادیابی کودکان بندر عباس، باید از مقایسه خودداری کنند. همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعداد های مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند همسن و همسالان خود نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌ های دیگران را به رخش نکشید.

همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ ها و مهارت‌ های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

???? استعدادیابی کودکان بندر عباس | قرار دادن کودک در یک محیط غنی

اگر قصد استعدادیابی کودکان بندر عباس را دارید، باید آن ها را در یک محیط غنی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب درست بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعداد های او قابل رؤیت نمی‌شوند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌ های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ ها اکتشاف کند.

???? اهمیت قائل شدن برای رویاهای کودک

تقریبا همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رویاهای خود بگوید. مثلا برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها در رویاهای خود از خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویا ها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌ سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند.

در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش دهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند. به همین جهت استعدادیابی کودکان بندر عباس نیاز به توجه به رویاها دارد.

استعدادیابی کودکان بندر عباس | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزار های مختلفی برای کشف استعدادیابی کودکان بندر عباس ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌ های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌ های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌ های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌ دیده انجام گیرد چرا که نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تاثیر گذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

استعدادیابی کودکان بندر عباس به صورت تلفنی

برخی از والدین به مرکز معتبر دسترسی ندارند و حتی توانایی خروج از منزل ندارند. اما نگران استعدادیابی فرزندان خود هستند. اصلا نگران نباشید؛ به این دلیل که مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای استعدادیابی کودکان بندر عباس به صورت تلفنی نیز خدمات در نظر گرفته است.

اگر به دلایل خاصی توانایی حضور در مراکز را ندارید از خدمات تلفنی بهره مند شوید. مرکز مشاوره ذهن نو بدون ذره ای کم کاری، همانند مراجعه حضوری به شما خدمات ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید برای استعدادیابی فرزندان خود برای مشاوره تلفنی اقدام کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزار های نوین در جهت استعدادیابی کودکان بندر عباس استفاده کنید. هم‌ چنین در کنار اجرای آزمون‌ ها، مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌ های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در بندر عباس

استعدادیابی ذهن نو 02191002360
موسسه استعدادیابی آواژه 02166419012
موسسه استعدادیابی کودکان هوش نیک بندرعباس، چهار راه دانشگاه به سمت داماهی، ساختمان شمس، طبقه هشتم، واحد ٢٧

کلام آخر

در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان بندر عباس صحبت کرده ایم و وظایف والدین در این زمینه نیز ذکر کردیم. به عنوان پدر و مادر اگر توان مراجعه حضوری ندارید حتما برای استعدادیابی از روانشناس به شیوه تلفنی کمک بگیرید. استعدادیابی آینده شغلی و تحصیلی فرزندان شما را رقم می‌زند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بندر عباس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند.

منبع: استعدادیابی کودکان بندر عباس



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان بندر عباس ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()