نوشته شده توسط : ذهن نو

استعدادیابی کودکان اراک در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در اراک زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان اراک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع:‌ استعدادیابی کودکان اراک

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است.

اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند.

برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان اراک صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی کودکان اراک را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

استعدادیابی کودکان اراک | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد.

اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد. 

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان اراک | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند.

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان اراک باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? اولین قدم مشاهده درست

اولین وظیفه والدین برای استعدادیابی کودکان اراک، مشاهده درست است. گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعداد های او بسیار کمک کننده باشد.

????  استعدادیابی کودکان اراک | کنار گذاشتن پیش‌ فرض‌ ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملا متفاوت داشته باشند.

سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلا علاقه‌ ای به قرارگیری در مسیر های دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌ های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌ های دو چندانی را از خود نشان دهد. بنابراین برای استعدادیابی کودکان اراک والدین باید پیش فرض ها را کنار بگذارند.

???? خودداری از مقایسه

والدین برای استعدادیابی کودکان اراک، باید از مقایسه خودداری کنند. همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعداد های مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند همسن و همسالان خود نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌ های دیگران را به رخش نکشید.

همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ ها و مهارت‌ های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند. 

???? استعدادیابی کودکان اراک | قرار دادن کودک در یک محیط غنی

اگر قصد استعدادیابی کودکان اراک را دارید، باید آن ها را در یک محیط غنی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب درست بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعداد های او قابل رؤیت نمی‌شوند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌ های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ ها اکتشاف کند.

???? اهمیت قائل شدن برای رویاهای کودک

تقریبا همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رویاهای خود بگوید. مثلا برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها در رویاهای خود از خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویا ها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌ سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند.

در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش دهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند. به همین جهت استعدادیابی کودکان اراک نیاز به توجه به رویاها دارد.

استعدادیابی کودکان اراک | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزار های مختلفی برای کشف استعدادیابی کودکان اراک ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌ های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌ های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌ های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌ دیده انجام گیرد چرا که نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تاثیر گذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

استعدادیابی کودکان اراک به صورت تلفنی

برخی از والدین به مرکز معتبر دسترسی ندارند و حتی توانایی خروج از منزل ندارند. اما نگران استعدادیابی فرزندان خود هستند. اصلا نگران نباشید؛ به این دلیل که مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای استعدادیابی کودکان اراک به صورت تلفنی نیز خدمات در نظر گرفته است.

اگر به دلایل خاصی توانایی حضور در مراکز را ندارید از خدمات تلفنی بهره مند شوید. مرکز مشاوره ذهن نو بدون ذره ای کم کاری، همانند مراجعه حضوری به شما خدمات ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید برای استعدادیابی فرزندان خود برای مشاوره تلفنی اقدام کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزار های نوین در جهت استعدادیابی کودکان اراک استفاده کنید. هم‌ چنین در کنار اجرای آزمون‌ ها، مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌ های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در اراک

موسسه استعدادیابی کودکان ترنم سرزندگی مرکزی، اراک، خیابان نیسانیان، کوچه شهید میرزایی ( اولین کوچه سمت چپ )، طبقه فوقانی کیاچهر، موسسه ترنم
موسسه استعدادیابی کودکان اندیشه کیان مرکزی، ساوه، خیابان پاسداران، نرسیده به استقلال، روبروی مبلمان زیرکی
موسسه استعدادیابی کودکان اراک مرکزی، اراک، خیابان امام خمینی، کوچه جاویدان (بین خیابان دکتر حسابی و خیابان حاج باشی)

کلام آخر

در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان اراک صحبت کرده ایم و وظایف والدین در این زمینه نیز ذکر کردیم. به عنوان پدر و مادر اگر توان مراجعه حضوری ندارید حتما برای استعدادیابی از روانشناس به شیوه تلفنی کمک بگیرید. استعدادیابی آینده شغلی و تحصیلی فرزندان شما را رقم می‌زند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان اراک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند.

منبع:‌ استعدادیابی کودکان اراک



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان اراک ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

هذیان خود بزرگ بینی یا مگالومانیا، از انواع هذیان ها بوده که در صورت ابتلا به بیماری های مختلفی در این زمینه، افراد به آن دچار می‌شوند. همانطور که از اسم این نوع هذیان مشخص است؛ افراد دچار احساس خود بزرگ بینی شده و تصور می‌کنند که در مرکز جهان قرار دارند. تصور می‌شود که این نوع از هذیان مخرب‌ترین نوع آن است چرا که افراد را مبتلا به نشانه‌های پارانویید کرده و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد می‌کند. در این حالت آن‌ها به صورت مداوم از همه چیز و همه کس فرار کرده و به این توهم خود دامن می‌زنند. در واقع این حالت باعث می‌شود تا آنها حتی نسبت به نزدیک افراد زندگی خود نیز مشکوک شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه هذیان خود بزرگ بینی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: هذیان خود بزرگ بینی | ویژگی های افراد خود بزرگ بین

هذیان خود بزرگ بینی

ابتلا به هذیان خود بزرگ بینی در طیف وسیعی از بیماری های روانی مشاهده می‌شود؛ همچنین برای افراد مشکلات زیادی نیز ایجاد می‌کند. این افراد خود را انسان مهم و سرشناسی می‌دانند که همه جهان در حال برنامه ریزی برای آسیب زدن به آنها هستند. به همین دلیل به دیگران بدبین و شکاک شده و حتی از آنها فاصله می‌گیرند.

در برخی موارد بروز نشانه های این نوع هذیان در افراد سالم نیز مشاهده می‌شود. به این معنی که این دسته از به بیماری های روانی مبتلا نبوده و هیچ گونه نشانه دیگری از خود بروز نمی‌دهند. فراموش نکنید که این مورد با اعتماد به نفس متفاوت بوده و توهم غیرواقعی افراد در مورد خودشان است. در واقع آنان خود را به خاطر چیزی مهم می‌دانند که اصلا وجود ندارد.

علل بروز هذیان خود بزرگ بینی

افراد به دلایل مختلفی به هذیان خود بزرگ بینی مبتلا می‌شوند. این موضوع هم ریشه روانی داشته و هم منشا جسمانی دارد. در برخی موارد آسیب های مغزی و عصبی باعث بروز چنین توهمی می‌گردد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود. 

افسردگی شیدایی

ابتلا به اختلالات پارانویید

اسکیزوفرنی

عقده حقارت

همچنین برخی از عوامل زمینه ای نیز بیشتر افراد را در معرض این موضوع قرار می‌دهد. عواملی مانند اعتیاد، ابتلا به سفلیس، آسیب های دوران کودکی و… همگی در این مورد موثر هستند. 

نشانه های هذیان خود بزرگ بینی

تشخیص نشانه های هذیان های خود بزرگ بینی، بسیار دشوار است. به دلیل اینکه این افراد بسیارتلاش می‌کنند که حالات خود را از دیگران پنهان کنند. همچنین این نشانه ها با نشانه های بیماری های مختلفی همپوشانی دارد به همین دلیل نمی‌توان به راحتی آن را شناسایی نمود. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

????پافشاری بر هذیان های ذهنی

افراد مبتلا به هذیان خود بزرگ بینی بسیار بر حقیقت و درستی هذیان های خود پافشاری کرده و تلاش می‌کنند تا این موضوع را به دیگران تحمیل نیز می‌کنند. در واقع آنان انقدر در این مورد توضیح می‌دهند و پافشاری می‌کنند که دیگران را متقاعد سازند.

????دلبستگی به فانتزی ها

هذیان خود بزرگ بینی باعث می‌شود افراد به فانتزی های ذهنی خود وابستگی پیدا کنند. از آنجایی که آنها را خود را با وجود این هذیان ها بهتر و بالاتر می‌دانند به همین دلیل به چنین طرز تفکری علاقه داشته و نمی‌خواهند واقعیت را بپذیرند.

????اختلال در خواب

طبیعی است که با وجود هذیان خودبزرگ بینی در خواب افراد نیز اختلال ایجاد می‌شود. این افراد سطح بالایی از هیجان و مشکلات عصبی را تجربه می‌کنند به همین دلیل نمی‌توانند خواب راحتی داشته باشند. همچنین همواره هوشیار خوابیده و منتظر خطرات احتمالی هستند.

????انزوا و گوشه گیری

داشتن توهم خود بزرگ بینی باعث انزوا و گوشه گیری و فاصله گرفتن از دیگران می‌شود. از طرفی آنها به دلیل حس خود برتربینی از دیگران فاصله گرفته و از طرفی دیگر از دیگران به دلیل صدماتی احتمالی می‌ترسند. به همین دلیل خود را از دیگران دور می‌کنند.

????فعالیت بدنی

در چنین شرایطی فعالیت بدنی این افراد نیز بیشتر شده و بیشتر در تلاش هستند. با وجود هذیان خود بزرگ بینی اعتماد به نفس افراد بالا رفته، انرژی آنها افزایش یافته و همچنین بیش از حد کار می‌کنند. در برخی موارد به دلیل تصورات خود احساس خستگی ناپذیری دارند.

????بی ثباتی خلق و خو

افرادی که خود را بالاتر و برتر از دیگران می‌دانند؛ در خلق و خو و رفتارهای خود نیز هیچ گونه ثباتی ندارند. آنها لحظه ای خوشحال بوده و مدتی بعد ناراحت می‌شوند. همچنین احساسات آنها کاملا سطحی است.

????عدم همدلی با دیگران

با وجود هذیان خود بزرگ بینی، آنها با دیگران احساس همدلی نکرده و به احساسات دیگران هیچ اهمیتی نمی‌دهند. در واقع آنها فقط شرایط خود را در نظر گرفته و حتی آسیب زدن به دیگران را نیز مجاز می‌دانند.

????مقاومت در مقابل تغییر

از آنجایی که چنین افرادی بسیار حق به جانب هستند و تصور می‌کنند که همواره آنها کار درست را انجام می‌دهند؛ تمایلی به تغییر کردن ندارند. آنها همیشه طبق برنامه ریزی خود پیش رفته و اشتباهات خود را نمی‌پذیرند.

????خود بزرگ بینی

اصلی ترین ویژگی داشتن هذیان خود بزرگ بینی، داشتن همین روحیه تکبر و غرور است. در واقع آنان خود را بیشتر از چیزی که هستند تصور می‌کنند. چنین افرادی به نظرات دیگران هیچ اهمیتی نداده و خود را برتر و بزرگ از اطرافیان خود می‌دانند.

????حسادت

یکی دیگر از ویژگی های آنان حسادت کردن به دیگران است. البته آنها این مورد را قبول داشته و حتی به آن اقرار هم می‌کنند. آنها نمی‌توانند پیشرفت و موفقیت دیگران را ببینند و همواره آنها باید در مرکز توجه دیگران باشند.

????قضاوت های بی جا

ابتلا به هذیان خود بزرگ بینی باعث می‌شود که افراد در مورد بقیه قضاوت های بی جا داشته و اظهار نظر کنند. همچنین آنها از اینکه در مورد دیگران صحبت کنند نمی‌ترسند و نظرات خود را به راحتی بیان می‌کنند.

????عدم پذیرش اشتباهات

در چنین شرایطی، طبیعی است که افرادی که هذیان خود بزرگ بینی دارند؛ اشتباهات خود را به راحتی نپذیرند و همه تقصیرها بر گردن فرد دیگری بیاندازند. آنها معتقدند که هرگز مرتکب اشتباه نمی‌شوند.

درمان هذیان خود بزرگ بینی

با اینکه این معمولا هذیان خود بزرگ بینی با نشانه های دیگری نیز همراه است و برای درمان در ابتدا باید عامل بیماری را از بین برد؛ اما به طور کلی تا حدی می‌توان این موضوع را کنترل کرد. این کار هم با دارو درمانی و هم کمک گرفتن از مشاور امکانپذیر است.

درمان اختلالات مرتبط و کمک گرفتن از مشاور

برای درمان هذیان خود بزرگ بینی، در ابتدا باید بیماری های مرتبط درمان گردند. برای مثال اگر به دلیل اسکیزوفرنی فرد به این گونه هذیان ها مبتلا شده است؛ باید در ابتدا این بیماری را تحت کنترل درآورد. بعد از آن نشانه های هذیان نیز کمرنگ تر می‌گردند. برای اینکار افراد باید از متخصص روانشناس و روانپزشک کمک گرفته و روش های دارویی و روانشناختی را در کنار یکدیگر پیش ببرند.

سخن پایانی

هذیان خود بزرگ بینی در بیشتر موارد به تنهایی بروز نمی‌کند. در واقع بیماری های مختلف روانی منجر به بروز چنین حالتی گردیده و مشکلات زیادی را برای خود فرد و اطرافیان او به وجود می‌آورد. از آنجایی که بعد از مدتی فرد به طور کامل ارتباط خود را واقعیت از دست می‌دهد؛ به همین دلیل بهتر است اطرافیان به او کمک کرده و برای درمان به او کمک کنند. درمان این نوع از هذیان با کمک روانشناس و روانپزشک امکانپذیر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه هذیان خود بزرگ بینی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: هذیان خود بزرگ بینی | ویژگی های افراد خود بزرگ بین



:: برچسب‌ها: هذیان خود بزرگ بینی | ویژگی های افراد خود بزرگ بین ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استعدادیابی کودکان ساری در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در ساری زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان ساری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی کودکان ساری

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است.

اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. 

برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان ساری صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی کودکان ساری را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

استعدادیابی کودکان ساری | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد.

اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان ساری | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند.

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان ساری باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? اولین قدم مشاهده درست

اولین وظیفه والدین برای استعدادیابی کودکان ساری، مشاهده درست است. گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعداد های او بسیار کمک کننده باشد. 

????  استعدادیابی کودکان ساری | کنار گذاشتن پیش‌ فرض‌ ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملا متفاوت داشته باشند.

سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلا علاقه‌ ای به قرارگیری در مسیر های دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌ های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌ های دو چندانی را از خود نشان دهد. بنابراین برای استعدادیابی کودکان ساری والدین باید پیش فرض ها را کنار بگذارند. 

???? خودداری از مقایسه

والدین برای استعدادیابی کودکان ساری، باید از مقایسه خودداری کنند. همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعداد های مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند همسن و همسالان خود نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌ های دیگران را به رخش نکشید.

همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ ها و مهارت‌ های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند. 

???? استعدادیابی کودکان ساری | قرار دادن کودک در یک محیط غنی

اگر قصد استعدادیابی کودکان ساری را دارید، باید آن ها را در یک محیط غنی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب درست بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعداد های او قابل رؤیت نمی‌شوند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌ های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ ها اکتشاف کند.

???? اهمیت قائل شدن برای رویاهای کودک

تقریبا همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رویاهای خود بگوید. مثلا برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها در رویاهای خود از خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویا ها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌ سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند.

در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش دهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند. به همین جهت استعدادیابی کودکان ساری نیاز به توجه به رویاها دارد.

استعدادیابی کودکان ساری | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزار های مختلفی برای کشف استعدادیابی کودکان ساری ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌ های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌ های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌ های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌ دیده انجام گیرد چرا که نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تاثیر گذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

استعدادیابی کودکان ساری به صورت تلفنی

برخی از والدین به مرکز معتبر دسترسی ندارند و حتی توانایی خروج از منزل ندارند. اما نگران استعدادیابی فرزندان خود هستند. اصلا نگران نباشید؛ به این دلیل که مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای استعدادیابی کودکان ساری به صورت تلفنی نیز خدمات در نظر گرفته است.

اگر به دلایل خاصی توانایی حضور در مراکز را ندارید از خدمات تلفنی بهره مند شوید. مرکز مشاوره ذهن نو بدون ذره ای کم کاری، همانند مراجعه حضوری به شما خدمات ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید برای استعدادیابی فرزندان خود برای مشاوره تلفنی اقدام کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزار های نوین در جهت استعدادیابی کودکان ساری استفاده کنید. هم‌ چنین در کنار اجرای آزمون‌ ها، مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌ های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در ساری

موسسه استعدادیابی کودکان آرمین

مازندران، ساری، خیابان پیروزی، بین پیروزی ۵ و ۷

موسسه استعدادیابی کودکان ساری

مازندران، ساری، خیابان سلمان فارسی، میدان پلیس، خیابان شهید کاکویی، جنب دبستان اندیشه

موسسه استعدادیابی کودکان گلبرگ

تنکابن، خیابان تختی، نرسیده به میدان تختی

 کلام آخر

در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان ساری صحبت کرده ایم و وظایف والدین در این زمینه نیز ذکر کردیم. به عنوان پدر و مادر اگر توان مراجعه حضوری ندارید حتما برای استعدادیابی از روانشناس به شیوه تلفنی کمک بگیرید. استعدادیابی آینده شغلی و تحصیلی فرزندان شما را رقم می‌زند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان ساری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند.

منبع: استعدادیابی کودکان ساری



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استعدادیابی کودکان سنندج در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

 

با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در سنندج زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان سنندج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استعدادیابی کودکان سنندج

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است.

اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند.

برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان سنندج صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی کودکان سنندج را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

استعدادیابی کودکان سنندج | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد.

اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد. 

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان سنندج | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند.

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان سنندج باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? اولین قدم مشاهده درست

اولین وظیفه والدین برای استعدادیابی کودکان سنندج، مشاهده درست است. گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعداد های او بسیار کمک کننده باشد.

????  استعدادیابی کودکان سنندج | کنار گذاشتن پیش‌ فرض‌ ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملا متفاوت داشته باشند.

سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلا علاقه‌ ای به قرارگیری در مسیر های دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌ های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌ های دو چندانی را از خود نشان دهد. بنابراین برای استعدادیابی کودکان سنندج والدین باید پیش فرض ها را کنار بگذارند. 

???? خودداری از مقایسه

والدین برای استعدادیابی کودکان سنندج، باید از مقایسه خودداری کنند. همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعداد های مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند همسن و همسالان خود نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌ های دیگران را به رخش نکشید.

همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ ها و مهارت‌ های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

???? استعدادیابی کودکان سنندج | قرار دادن کودک در یک محیط غنی

اگر قصد استعدادیابی کودکان سنندج را دارید، باید آن ها را در یک محیط غنی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب درست بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعداد های او قابل رؤیت نمی‌شوند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌ های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ ها اکتشاف کند.

???? اهمیت قائل شدن برای رویاهای کودک

تقریبا همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رویاهای خود بگوید. مثلا برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها در رویاهای خود از خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویا ها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌ سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند.

در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش دهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند. به همین جهت استعدادیابی کودکان سنندج نیاز به توجه به رویاها دارد.

استعدادیابی کودکان سنندج | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزار های مختلفی برای کشف استعدادیابی کودکان سنندج ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌ های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌ های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌ های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌ دیده انجام گیرد چرا که نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تاثیر گذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

استعدادیابی کودکان سنندج به صورت تلفنی

برخی از والدین به مرکز معتبر دسترسی ندارند و حتی توانایی خروج از منزل ندارند. اما نگران استعدادیابی فرزندان خود هستند. اصلا نگران نباشید؛ به این دلیل که مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای استعدادیابی کودکان سنندج به صورت تلفنی نیز خدمات در نظر گرفته است.

اگر به دلایل خاصی توانایی حضور در مراکز را ندارید از خدمات تلفنی بهره مند شوید. مرکز مشاوره ذهن نو بدون ذره ای کم کاری، همانند مراجعه حضوری به شما خدمات ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید برای استعدادیابی فرزندان خود برای مشاوره تلفنی اقدام کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزار های نوین در جهت استعدادیابی کودکان سنندج استفاده کنید. هم‌ چنین در کنار اجرای آزمون‌ ها، مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌ های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در سنندج

موسسه استعدادیابی کودکان خلاقیت اندیشه

کردستان، خیابان استانداری، جنب مجتمع رفاهی لاله

 

کلام آخر

در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان سنندج صحبت کرده ایم و وظایف والدین در این زمینه نیز ذکر کردیم. به عنوان پدر و مادر اگر توان مراجعه حضوری ندارید حتما برای استعدادیابی از روانشناس به شیوه تلفنی کمک بگیرید. استعدادیابی آینده شغلی و تحصیلی فرزندان شما را رقم می‌زند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان سنندج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند. مقاله آموزش پدر و مادر را مطالعه نمایید.

منبع: استعدادیابی کودکان سنندج



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان سنندج ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمپ ترک اعتیاد مشهد به صورت خصوصی و دولتی قابل دسترس می‌باشد. در ادامه این مقاله برای سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتیاد مشهد و استان خوزستان را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد مشهد مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند.

از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد کمپ ترک اعتیاد مشهد پرداخته‌ایم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد مشهد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمپ ترک اعتیاد مشهد | بهترین مراکز ترک خراسان رضوی

آدرس کمپ ترک اعتیاد مشهد

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد مشهد می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد بهاران – مشهد، خیابان ادری، نرسیده به پاساژ قیصریه، مجتمع پزشکی بهاران

2- مرکز ترک اعتیاد پاسارگاد – مشهد، چهارراه آبادان، خ مهربند، بین کمپانی وبزرگراه آیت اله بهبهانی

3- مرکز ترک اعتیاد سفیر سلامت – مشهد، کمپلو، میدان 15 خرداد، طبقه فوقانی موسسه صالحین

4- ترک اعتیاد خانه سبز – مشهد، خ شریعتی، بین شهید عظیم و شهید جهانیان، مجتمع قبله، طبقه اول

5- مرکز ترک اعتیاد علوی – مشهد، خ شریعتی، روبروی گاراژ بختیاری، طبقه فوقانی بانک ملی

6- کمپ ترک اعتیاد مشهد کادوس – مشهد، خیابان نادری، نبش خ خوانساری، پاساژ امیرالمومنین، طبقه اول

آدرس کمپ ترک اعتیاد در مشهد | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد مشهد به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

با این حال در بسیاری از این کمپ ترک اعتیاد مشهد استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌های کمپ ترک اعتیاد مشهد آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌های ترک اعتیاد مشهد امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد مشهد ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن در کمپ ترک اعتیاد مشهد آشنا شوید. 

آدرس کمپ ترک اعتیاد در مشهد | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد مشهد ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید.

ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد مشهد عجله نکنید. علائم و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید. ب 

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در مشهد

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد مشهد استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد مشهد تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند.

سخن آخر

خیلی از خانواده‌ها بارها و بارها بیمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتیاد مشهد برده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. این به این خاطر است که اعتیاد بیماری جسمی و روحی است. در بیشتر این کمپ ها به بعد روحی بیمار توجه نشده و به همین دلیل خیلی اوقات حتی دقیقا پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد مشهد شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ایم. از این رو روش های نوینی برای حال این عزیزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ریشه های روانی و شناختی اعتیاد می‎‌توان نتیجه قابل اطمینان گرفت. در این خصوص می‌توانید با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد مشهد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا برای ترک شیره حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

منبع: کمپ ترک اعتیاد مشهد | بهترین مراکز ترک خراسان رضوی



:: برچسب‌ها: کمپ ترک اعتیاد مشهد | بهترین مراکز ترک خراسان رضوی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمپ ترک اعتیاد قم به صورت خصوصی و دولتی قابل دسترس می‌باشد. در ادامه این مقاله برای سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتیاد قم و استان قم را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد قم مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند.

از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد کمپ ترک اعتیاد قم پرداخته‌ایم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد قم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمپ ترک اعتیاد قم | آدرس بهترین مراکز ترک اعتیاد قم

آدرس کمپ ترک اعتیاد قم

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد قم می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد بهاران – قم، خیابان ادری، نرسیده به پاساژ قیصریه، مجتمع پزشکی بهاران

2- مرکز ترک اعتیاد پاسارگاد – قم، چهارراه آبادان، خ مهربند، بین کمپانی وبزرگراه آیت اله بهبهانی

3- مرکز ترک اعتیاد سفیر سلامت – قم، کمپلو، میدان 15 خرداد، طبقه فوقانی موسسه صالحین

4- ترک اعتیاد خانه سبز – قم، خ شریعتی، بین شهید عظیم و شهید جهانیان، مجتمع قبله، طبقه اول

5- مرکز ترک اعتیاد علوی – قم، خ شریعتی، روبروی گاراژ بختیاری، طبقه فوقانی بانک ملی

6- کمپ ترک اعتیاد قم کادوس – قم، خیابان نادری، نبش خ خوانساری، پاساژ امیرالمومنین، طبقه اول

آدرس کمپ ترک اعتیاد در قم | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد قم به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

با این حال در بسیاری از این کمپ ترک اعتیاد قم استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌های کمپ ترک اعتیاد قم آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌های ترک اعتیاد قم امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد قم ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن در کمپ ترک اعتیاد قم آشنا شوید. 

آدرس کمپ ترک اعتیاد در قم | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد قم ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید.

ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد قم عجله نکنید. علائم و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید.

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در قم

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد قم استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد قم تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند. سخن آخر

خیلی از خانواده‌ها بارها و بارها بیمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتیاد قم برده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. این به این خاطر است که اعتیاد بیماری جسمی و روحی است. در بیشتر این کمپ ها به بعد روحی بیمار توجه نشده و به همین دلیل خیلی اوقات حتی دقیقا پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد قم شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ایم. از این رو روش های نوینی برای حال این عزیزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ریشه های روانی و شناختی اعتیاد می‎‌توان نتیجه قابل اطمینان گرفت. در این خصوص می‌توانید با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد قم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا برای ترک شیره حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

منبع: کمپ ترک اعتیاد قم | آدرس بهترین مراکز ترک اعتیاد قم



:: برچسب‌ها: کمپ ترک اعتیاد قم | آدرس بهترین مراکز ترک اعتیاد قم ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آرام کردن خانه در فصل امتحان از وظایف والدین محسوب می‌شود. خانواده‌هایی که دارای فرزند محصل هستند باید در فصول امتحانات محیط آرامی را برای فرزند خود محیا کرده و از او حمایت کنند. برخی از والدین همواره معتقد هستند که فرزندان آنها باید قادر باشند تا در هر شرایط درس بخوانند در غیر ایین صورت شرطی شده و تنها در شرایطی خاص می‌توانند درس بخوانند. اما اینطور نیست. فراموش نکنید که درس خواندن نیاز به تمرکز کافی داشته و اطرافیان باید حداقل های یک محیط لازم برای مطالعه را فراهم کنند. از طرفی اگر والدین از فرزند خود انتظار موفقیت و نمرات بالا دارد؛ این یکی از شروط محسوب می‌شود. البته خود فرد نیز باید بتواند خود را با شرایط مختلف وقف داده و برای درس خواندن تلاش کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آرام کردن خانه در فصل امتحان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: آرام کردن خانه در فصل امتحان

آرام کردن خانه در فصل امتحان

به طور کلی مفهوم امتحان برای دانش آموزان استرس زیادی را به همراه دارد. حال اگر این فشار روانی درونی با شرایط پرتنش بیرونی نیز همراه گردد؛ طبیعی است که دانش آموزان نمی‌تواند با کیفیت درس خوانده و امتحانات را به خوبی پشت سر بگذارد. آرام کردن خانه در فصل امتحان از این جهت ضرورت دارد که تا حدی اضطراب دانش آموز را کاهش داده و بتواند با کیفیت بالاتری مطالعه کند. برخی از افراد برای درس خواندن، کتابخانه را انتخاب می‌کنند. اما بازهم زمانی که به خانه برمی‌گردند و قصد استراحت کردن را دارند؛ بهتر است محیط خانه تا حدی آرام باشد. 

روش های آرام کردن خانه در فصل امتحان

فراموش نکنید که بیشتر حالات جسمانی که دانش آموزان در این دوران تجربه می‌کنند ناشی از استرس آنها برای امتحان است. بیشتر والدین در چنین شرایطی تنها به شرایط جسمانی فرزند خود اهمیت داده و سعی در برطرف کردن آنها دارند. اما بهتر است در ابتدا با آرام کردن خانه در فصل امتحان، عامل این نشانه های جسمانی را از بین ببرند. برخی از روش هایی که والدین می‌توانند در این زمان از آنها استفاده کنند؛ شامل موارد زیر می‌شوند. 

????مدیریت زمان

در قدم اول باید به فرزند خود  برنامه ریزی و مدیریت زمان را بیاموزید. این مورد تا حد زیادی اضطراب دانش آموزان را کاهش می‌دهد. با او در این مورد صحبت کرده و او را با اهمیت این موضوع آشنا کنید. در واقع اینکار نیز یکی از اقدامات لازم در جهت آرام کردن خانه در فصل امتحان است که تاثیرات بسیاری در روحیات دانش آموز دارد.

????وارد نکردن استرس و اضطراب به فرزند

برخی از خانواده ها آرام کردن خانه در فصل امتحان را تنها در سکوت و سر و صدا نکردن می‌دانند. اما برای اینکه دانش آموز در این دوران آرامش داشته باشد؛ والدین نباید به آنها استرس وارد کرده و یا فشار بیاورند. در واقع او خود به قدر کافی نگرانی دارد اگر والدین نیز به صورت مداوم با او در این مورد صحبت کرده و یا حتی او را تهدید کنند؛ اوضاع بدتر می‌شود. فراموش نکنید که اگر از فرزند خود انتظار گرفتن نمرات بالا را دارید اینکار به صورت کاملا برعکس عمل کرده و برای او مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

????از تنش های خانوادگی جلوگیری کنید

در این دوران سعی کنید تنش ها و اختلافات خانوادگی را به حداقل برسانید. با وجود چنین مسائلی در خانه، اعضای خانواده نیز تحت تاثیر قرار گرفته و استرس بیشتری را تجربه می‌کنند. آرام کردن خانه در فصل امتحان به معنی سرکوب کردن احساسات یا نپرداختن به مشکلات نیست. بلکه باید تنها تا زمان پایان امتحانات آنها را مدیریت کرد.

????تشویق تلاش

چیزی که مهم تر از تایید بر نمرات و یا حتی آرام کردن خانه در فصل امتحان است؛ تشویق کردن تلاش و کوشش دانش آموزان است. آنها باید بدانند که در حال انجام کاری مهم و سخت هستند و این تنها با توجه و تحسین اطرافیان حاصل می‌شود. بهتر است برای نمرات آنها سقفی تعیین نکرده و تنها بر میزان تلاش آنها تمرکز کنید.

????داشتن تغذیه مناسب و تفریح

در ایام امتحانات، موضوع دیگری که حائز اهمیت است؛ شامل تغذیه مناسب، استراحت و تفریح می‌گردد. برخی از خانواده ها تنها تمرکز خود را بر میزان درس خواندن معطوف می‌کنند و آنها انتظار دارند که در قبال آرام کردن خانه در فصل امتحان، دانش آموز نیز تمام زمان خود را به مطالعه اختصاص دهد. اما اگر در این دوران افراد خواب و استراحت کافی نداشته باشند یا حتی زمانی را به تفریح اختصاص ندهند؛ قطعا شاهد نتایج خوبی نخواهند بود. گاهی حتی انگیزه خود را برای درس خواندن بیشتر از دست داده و حتی عصبی می‌شوند.

????نترساندن او از شکست

برخی از والدین همواره قضاوت عجولانه کرده و قبل از اینکه حتی دانش آموز امتحان خود را بدهد؛ او را مورد سرزنش قرار می‌دهند. بهتر است او را از شکست نترسانید بلکه او را ترغیب کنید که بیشتر تلاش کند. ترس منجر به اضطراب شده و استرس نیز عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی تصور می‌کنند که با ترساندن فرزند خود در کنار آرام کردن خانه در فصل امتحان باعث تلاش بیشتر در او می‌شوند. اما این روش درست نبوده و تاثیرات بدی دارد. 

????همراهی کردن با فرزند

بهتر است والدین علاوه بر آرام کردن خانه در فصل امتحان، با فرزند خود در این دوران همراهی کنند. برخی از خانواده ها در این دوران همه تفریحات خود را انجام می‌دهند تنها فرزند را محدود می‌کنند. در این شرایط فرزند با اینکه در خانه برای مطالعه مانده است اما تمام حواس او پیش خانواده است و تمکز کافی برای مطالعه ندارد.

????کاهش رفت و آمدها

معمولا خانواده های دارای فرزند محصل نسبت به زمان امتحانات آگاه هستند. اما آشنایان تان فرزند محصلی نداشته باشند، احتمال زیاد نسبت به زمان امتحان فرزند شما آگاهی لازم را ندارند. پس این وظیفه شماست که برای موفقیت کودک خود، از آن‌ها بخواهید ملاقات ها و دورهمی ها را به زمان دیگری موکول کنند. 

اهمیت آرام کردن خانه در فصل امتحان

فراموش نکنید که آرام کردن خانه در فصل امتحان برای دانش اموزان بسیار حائز اهمیت است. اینکار تنها به دلیل پیشرفت تحصیلی و نمرات بالاتر در امتحانات نیست. بلکه در چنین شرایطی دانش آموز تمرکز کردن را بیشتر آموخته و بیشتر از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد. همراهی والدین و تلاش آنها برای کمک کردن به دانش آموز بسیار موثر بوده و نه تنها روحیه فرد را تقویت می‌کند بلکه منجر به ارتباط بهتر با خانواده نیز می‌گردد.

سخن پایانی

آرام کردن خانه در فصل امتحان منجر به ایجاد فرصتی برای همبستگی بیشتر بین اعضای خانواده می‌گردد. برای همه افراد شرایطی ایجاد می‌شود که نیاز به آرامش بیشتری دارند. به همین دلیل باید همه با هم همکاری کرده تا این دوران به خوبی به پایان برسد. به طور کلی درس خواندن و دوران امتحانات نیز یکی از این دوران هاست. تلاش و اراده دانش آموزان در کنار همکاری والدین می‌تواند منجر به شرایط خوبی گردد. افراد بهتر است در این مورد با یک مشاور تحصیلی نیز صحبت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آرام کردن خانه در فصل امتحان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: آرام کردن خانه در فصل امتحان



:: برچسب‌ها: آرام کردن خانه در فصل امتحان ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده کاملا متضاد با افراد اصیل است. کسانی که رفتارهای تازه به دوران رسیده دارند، اغلب برخورد و واکنش های هیجانی دارند. اگر به ثروت و مالی رسیده باشند؛ جلب توجه می‌‌کنند. و همیشه قصد دارند تا ویژگی های خوب خود را به رخ دیگران بکشند. همه ما با چنین افرادی روبرو شده‌ایم. و با نشانه های تقریبی این افراد آشنا هستیم.

افراد تازه به دوران رسیده قصد دارند تا هر کار، بحث و گفتگویی را به نفع خود تمام کنند. متاسفانه این موضوع در جامعه ما به یک عرف و رقابت تبدیل شده‌است. در واقع از بزرگ‌ترین ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده این است که ظرفیت چیزی که به آن رسیده‌اند را ندارند. چنین ویژگی موجب عکس العمل های ناخودآگاه شده که دیگران را هن آزار می‌دهد. اگر در اطراف خود با چنین شخصی روبرو هستید؛ 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده | 5 خصوصیات نوکیسه ها

آدم های تازه به دوران رسیده

 

تا به حال برای شما پیش آمده که در برخورد با کسی با خود فکر کنید که چقدر شخص مقابل تازه به دوران رسیده‌است؟ به طور کلی افراد تازه به دوران رسیده ویژگی های متفاوتی را از خود بروز می‌دهند. اما اصلی ترین ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده، بی جنبه بودن در رابطه با داشته هایشان است. این افراد بدون آن که از درون و از نظر شخصیتی پیشرفت کنند، به جایگاه بزرگ خود دست یافته‌اند. که این تناقص باعث بروز رفتار های ناشایست و نامناسب است. و اغلب بدون اینکه در زندگی تلاش زیادی داشته باشند، بر اثر یک رویداد پیشرفت ظاهری داشته اند.

اما اگر فردی برای کسب اهداف و آرزوهای خود آرام آرام حرکت کند؛ قبل از رسیدن به خواسته ها، از نظر شخصیتی تقویت خواهد شد. در این مقاله سعی کرده ایم ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده را توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده چیست؟

همانطور که گفته شد، ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده به دلیل این موضوع است که بدون تلاش و کوشش به اهداف خود رسیده اند. و قبل از اینکه شخصیت آنها شکل بگیرد؛ اهداف خود را تیک زده‌اند. برای آگاهی هرچه بیشتر شما، در این مقاله ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده را توضیح داده‌ایم.

???? بی جنبه بودن

از مهم ترین ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده، بی جنبه بودن آنهاست. افرادی که بدون تلاش و کوشش اهداف خود را تیک زده باشند هرگز رفتارهای این چنینی از خود بروز نمی‌دهند. اما کسانی که تازه به دوران رسیده‌اند، با یک اتفاق و رویداد به جایگاه بالایی از لحاظ ظاهری رسیده‌اند که همین موضوع باعث می‌شود تا از خود رفتاری بی جنبه نشان دهند. منظور از بی جنبه بودن این است که آنها هر چیزی که تهیه کرده اند تا به همه نشان ندهند، راحت نمی‌شوند.

???? رفتارهای ناشایست | ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده

از ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده می‌توان به رفتارهای ناشاسیت اشاره کرد. چنین افرادی همیشه از خود رفتارهای سبک و ناشاسیت بروز می‌دهند. همه باید به آنها توجه کنند و حرف های این افراد را بشنوند. در واقع رفتارهای آنها به قدری ناشایست است که باعث می‌شود افراد از آنها فاصله بگیرند.

???? شخصیت ضعیف

شخصیت ضعیف از ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده است. کسانی که تازه به دوران رسیده‌اند، قبل از رشد شخصیتی به پول و ثروت رسیده‌اند. به همین دلیل است که می‌گوییم افراد با ویژگی تازه به دوران رسیده؛ تنها از نظر ظاهری پیشرفت کرده‌اند.

???? به رخ کشیدن مال و ثروت

بارز ترین ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده، به رخ کشیدن مال و ثروت است. اغلب افرادی که تازه به دوران رسیده‌اند؛ به دنبال این هستند که مال خود را به رخ دیگران بکشند. آنها همیشه برای جلب توجه تلاش می‌کنند تا نشان دهند که چیزی برای به نمایش گذاشتن دارند.

???? اصیل نبودن | ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده

افراد اصیل کاملا برعکس ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده را دارند. آنها برای زندگی خود برنامه ریزی دارند و هرگز قصد نشان دادن ثروت به دیگران ندارند. به همین دلیل افراد تازه به دوران رسیده اصیل نیستند!

برخورد با افراد تازه به دوران رسیده

برای برخورد و تحمل ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده باید برخی از راهکارها را انجام دهید. در واقع در اقدام اول خودتان باید صبور باشید تا توان مقابله با این فرد را داشته باشید. در ادامه چند راهکار برای برخورد با چنین افرادی را توضیح داده‌ایم.

???? باید شرایط و احساسات آن ها را درک کنیم. که رسیدن به این جایگاه در شرایط فعلی چه حسی دارد. قطعا احساس پیروزی زمانی که آمادگی روحی وجود نداشته باشد، چنین رفتاری را بروز می‌دهد.

???? دلیل رفتار این افراد را جویا شوید. فقدان توجه و عدم تحسین از سوی دیگران باعث بروز چنین رفتارهایی می‌شود. بنابراین با اندکی توجه و تحسین به آنها بفهمانیم که متوجه رفتارشان شده‌ایم.

???? بهتر است که با تذکر های دوستانه به آنها نشان دهیم که این رفتار ها، پستی بلندی های زندگی گذری است و با اندکی پیشرفت نباید به خود مغرور شویم. اما اگر با وی صمیمی نیستید، دست به این کار نزنید.

???? از روانشناس کمک بگیریم تا بتوانیم روابط را به شیوه بهتری مدیریت کنیم.

کلام آخر

در این مقاله راجع به ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده صحبت کرده ایم. این افراد با توجه به رفتاری که دارند، هرگز توان برقراری ارتباط خوب و مناسب با دیگران ندارند. همیشه به دنبال جلب توجه هستند و برای به رخ کشیدن اموال خود هر کاری می‌کنند. برخورد و ارتباط با آنها بسیار دشوار است و ترجیحا باید از روانشناس کمک گرفت. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده | 5 خصوصیات نوکیسه ها



:: برچسب‌ها: ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده | 5 خصوصیات نوکیسه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ اغلب ما کارهای خود را به دقیقه نود می‌سپاریم. مطالعه دروس هم یکی از این کارهای دقیقه نودی است با این تفاوت که احتمال موفقیت شما را بسیار کاهش می‌دهد. همه ما استرس ها و درگیری های شب امتحان را تجربه کرده‌ایم. این استرس ها بیشتر ناشی از آماده نبودن و تلنبار شدن دروس است. اگر در طول سال مطالعه داشته باشیم، میزان اضطراب کمتر خواهد شد. اما گاه شرایط به شیوه ای است که اجازه مرور در طول سال به ما نمی‌دهد.

 

عده ای از افراد نیز تصور می‌کنند که اگر شب امتحان درس بخوانند نمره بهتری کسب می‌کنند. و این سوال مطرح می‌شود که شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ در این زمینه مشاورین برای برنامه ریزی و نحوه درس خواندن شما را راهنمایی می‌کنند. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امتحانات می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ | 9 نکته در شب امتحان

آیا تکنیکی برای شب امتحان وجود دارد؟

استرس، ترس از سوالات امتحانی، زمان محدود و رقابت باعث می‌شود که شب امتحان به کابوس بزرگ تبدیل شود. اما به جای اینکه روزهای رفته دوران تحصیلی را غصه بخورید که چرا درس نخوانده اید، از تکنیک های مطالعه شب امتحانی استفاده کنید. برای دریافت نمره ایده آل باید صبر و آرامش خود را حفظ کنید. در این مقاله به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ پاسخ داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شب امتحان چطور درس بخوانیم؟

اگر طول ترم درس نخوانده اید، باید از تکنیک های شب امتحانی استفاده کنید. نگرانی های قبل از امتحان طبیعی است و بهتر است که به جای استرس، در کمال آرامش برنامه ریزی و زمان بندی خوبی شب امتحان داشته باشید. در این بخش مقاله به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ پاسخ داده ایم.

???? آرامش خود را حفظ کنید

در پاسخ به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید. به دلیل اینکه عجول و نگران هستید؛ آرامش خود را از دست خواهید داد. به همین جهت بهتر است که در اقدام اول دستپاچه نشوید و آرامش خود را حفظ کنید. بر اساس اولویت بندی امتحانات، کتاب ها و کمک درسی ها را طبقه بندی کنید. مثلا دروس اختصاصی را در اولویت قرار دهید چون زمان بیشتری برای مطالعه لازم دارد.

???? انرژی خود را روی مباحث مهم بگذارید

در پاسخ شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ باید بگوییم که انرژی خود را روی مباحث مهم بگذارید. در طول ترم از نحوه سوال دادن معلم و بخش های مهم کتاب مطلع شده اید. بنابراین با مرور این مباحث خود را برای امتحان آماده کنید.

???? خلاصه نویسی کنید | شب امتحان چطور درس بخوانیم؟

خلاصه نویسی جواب سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ است. مرور خلاصه نویسی هایی که در طول ترم، سر کلاس و جزوه نویسی ها انجام دادید؛ شب امتحان بسیار کاربردی است. برای خلاصه نویسی می‌توانید از روش درختی استفاده کنید. در روش درختی از فصل دروس آغاز و تا نکات ریز مانند شاخه های درخت باید رسم کنیم.

???? رمز گزاری را فراموش نکنید

یکی از پاسخ های سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ رمز گزاری است. با مطالعه سریع هیچ چیزی در ذهن شما باقی نخواهد ماند. به همین جهت باید مطالب را مفهومی کنید. بعد از مطالعه مفهومی برای نکات ریز تا درشت رمز گزاری را انجام دهید. در این روش از مدل داستانی یا کد نویسی می‌توان استفاده کرد.

???? محیط آرامی را انتخاب کنید

هرچقدر هم که قدرت یادگیری بالایی داشته باشید؛ زمان کافی برای مطالعه ندارید. اگر این شرایط در محیط شلوغ باشد؛ بازدهی خیلی کمتری خواهید داشت. به همین جهت پاسخ به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ محیط آرام است. کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق ساکت و محیط های آرام به شما کمک می‌کند تا راندمان بالایی داشته باشید.

???? استراحت را باید در برنامه داشته باشید

اینکه طول مدت زمان در حال مطالعه باشید؛ هیچ انرژی برای بازدهی بالا نمی‌ماند. شاید استرس داشته باشید که در زمان محدود با استراحت مطالعه کلی نخواهید داشت. اما به خاطر داشته باشید که با مطالعه دائمی مغز شما خسته می‌شود و نیاز به استراحت برای دریافت انرژی دارد. بنابراین یکی از پاسخ ها به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ درس همراه با استراحت کلی است.

???? تغذیه مناسب را فراموش نکنید | شب امتحان چطور درس بخوانیم؟

معمولا دانش آموزان در شب امتحان به دلیل استرس بالا به تغذیه خود اهمیتی نمی‌دهند. اما یکی از جنبه های پاسخ به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ توجه به تغذیه است. در بین زمان های استراحت خوراکی های مفید مانند مغز ها، میوه و … میل کنید. با این کار مواد مغذی به تقویت قوای شما کمک می‌کند.

???? از وسایل الکترونیکی دور شوید

قبل از اینکه به دنبال پاسخ سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ باید از وسایل الکترونیکی مانند گوشی همراه، تلویزیون و … دور شوید. زیرا فضای مجازی، تماس ها و صداهایی که از تلفن همراه خارج می‌شود؛ شما را از درس دور می‌کند.

 

???? از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید

مشاوره تحصیلی به شما کمک می‌کند تا بر اساس توانایی ها و محتوای دروس، برنامه ریزی های مناسب داشته باشید. شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید و بر اساس توانایی های خود اولویت بندی داشته باشید.

کلام آخر

بعد اینکه از تکنیک های شب امتحان چطور درس بخوانیم آگاه شدید؛ زمان آن رسیده که برای مرور درسی آماده شوید. خلاصه نویسی ها، پا ورقی ها، هایلایت ها و نکات را مرور کنید. با کمک این روش ماندگاری دروس بالا می‌رود و تا حد طبیعی از استرس شما کاسته می‌شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امتحانات می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ | 9 نکته در شب امتحان



:: برچسب‌ها: شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ | 9 نکته در شب امتحان ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلال احتکار چیست؟ حتما شما هم توسط فیلم‌های سینمایی و یا برنامه‌های مستند تا حدی با اختلال احتکار یا انباشت گری آشنا هستید. اما آیا می‌دانستید که این اختلال یکی از انواع اختلالات مرتبط با وسواس است. در واقع انباشت گری ریشه در اضطراب و استرس حل نشده‌ای دارد که سال‌ها بیمار را همراهی می‌کند. با وجود اینکه انباشت گری موجب به هم ریختگی محل زندگی آن‌ها می‌شود، اما باز هم تمایل شدیدی به نگه داشته وسایل به درد نخور دارند. هر کسی ممکن است از دور ریختن برخی وسایل اجتناب کند، این موضوع در مورد افراد مبتلا به اختلال احتکار گستره وسیع‌تری دارد که در ادامه درباره آن شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال احتکار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: اختلال احتکار یا انباشت گری | نشانه ها و راه درمان اختلال ذخیره سازی 

تعریف علمی اختلال احتکار

اختلال احتکار ، انباشت گری یا ذخیره سازی یکی از انواع اختلالات مرتبط با وسواس است. افراد مبتلا، مشغولیت ذهنی زیادی با اشیاء پیرامون خود دارند. همین مسئله باعث می‌شود که فارغ از ارزش وسیله‌ها، نتوانند چیزی را دور بیاندازند و در نتیجه وسایل گوناگونی را در اطراف خود نگهداری می‌دارند.

نشانه های تشخیصی اختلال احتکار یا انباشت گری در DSM5

برای فرد همیشه دور ریختن سخت است. ارزش کالا هیچ اهمیتی ندارد.

او حس می‌کند که روزی این وسایل به درد می‌خورد. با احتکار استرس ناشی از نبودن ملزومات را کاهش می دهد.

آنقدر انباشت گری ادامه می‌یابد تا جایی که در خانه جایی خالی نخواهد بود.

اختلال عمده ای در عملکرد کاری، تحصیلی، زندگی روزمره و… فرد ایجاد می‌شود

این رفتارها را نتوان به دلایل پزشکی ویا مصرف مواد ارتباط داد.

هیچ کدام از سایر اختلالات dsm نمی‌توانند نشانه های اختلال احتکار را توجیه کنند.

علائم اختلال احتکار

خیلی از آدم‌ها شاید به خاطر خساست یا علاقه به جمع کردن کلکسیون از دور انداختن اشیاء گوناگون امتناع کنند؛ اما آیا همه این افراد به اختلال انباشت گری مبتلا هستند؟ پاسخ به این سوال منفی است. تشخیص اختلال انباشت گری از جانب متخصصان تنها زمانی مطرح می‌شود که علائم زیر به عنوان ملاک تشخیصی در فرد مشاهده شود.

  1. بیمار فارغ از ارزشمندی اشیاء مشکل زیادی در دور انداختن وسایل دارد. یعنی حتی بی‌ارزش‌ترین اجسام را هم به این فکر که روزی به درد می‌خورند، نگه می‌دارد. (مثل روزنامه های سال های گذشته، در بطری نوشابه، جعبه های تلویزیونی که سوخته….)
  2. – آنچه که باعث می‌شود بیمار نتواند اشیاء را دور بیاندازد، اعتقاد او مبنی بر مورد استفاده قرار گرفتن‌شان در آینده است. همچنین مبتلایان به اختلال احتکار در صورت دور انداختن وسایل احساس ترس و اضطراب می‌کنند از همین رو با نگهداری از آن‌ها در محیط پیرامون خود تلاش می‌کنند از تجربه اضطراب اجتناب نمایند.
  3. – احتکار و انباشت وسایل مختلف در محیط زندگی باعث اختلال در عملکرد روزانه فرد در جنبه های مختلف زندگی می شود.
  4. – رفتار انباشت گری در اثر مصرف دارو یا یک عارضه پزشکی نظیر تومور مغزی حادث نشده است.
  5. – این اختلال با علائم اختلال روانشناختی دیگری به طور بهتر توجیه نمی شود.

سبب شناسی اختلال احتکار

متخصصان در پژوهش‌های خود در مورد وسواس و اختلالات مرتبط با آن تاکید می‌کنند که علت مشخصی برای بروز این مشکلات وجود ندارد. بلکه عوامل مختلفی در تعامل با یکدیگر می‌توانند در بروز طیف بیماری‌های‌وسواس نقش داشته باشند. عوامل وراثتی، وجود تفاوت‌هایی در ساختار مغز، وجود الگوهایی از رفتار احتکار در خانواده، تجربه شرایط بد اقتصادی و نگرانی دائمی در مورد از دست دادن اموال؛ همگی از جمله عوامل موثر در بروز این اختلال هستند.

میزان شیوع اختلال انباشت گری

در مورد میزان شیوع اختلال احتکار در جمعیت عمومی اطلاعات کشوری دقیقی در دسترس نیست. مطالعات تخمین می‌زنند که میزان ابتلا به این اختلال در ایالات متحده آمریکا بین 2 تا 6 درصد باشد. همچنین شواهد حاکی از آن است که انباشت گری در هردو جنس تظاهر می‌کند و طبق آمار شیوع آن در مردان بالاتر است.

درمان اختلال انباشت گر

برای درمان اختلال احتکار لازم است که ابتدا به یک متخصص در حوزه سلامت روان نظیر روانشناس یا روان پزشک مراجعه کنید. درمانگر با انجام مصاحبه بالینی یا استفاده از آزمون‌های روان شناختی ارزیابی دقیقی از وضعیت سلامت روان بیمار به دست خواهد آورد. در صورت مطرح شدن تشخیص اختلال احتکار درمانگر گزینه‌های درمانی مختلفی را پیش روی خواهد داشت.

برای مثال در بسیاری از موارد این مشکل به کمک رواندرمانی با رویکرد شناختی رفتاری درمان خواهد شد. در صورتی که شدت اختلال احتکار بسیار زیاد باشد یا مشکلات روانشناختی دیگری نیز وجود داشته باشد درمان با داروهای ضداضطرابی و ضد افسردگی نیز می‌تواند روند درمان را تسهیل کند. با این حال توجه به این مسئله بسیار حائز اهمیت است که هرگز از داروهای روانپزشکی به طور سرخود استفاده نکنید و حتما پیش از مصرف و همچنین قبل از قطع داروها با متخصص مشورت نمایید. برای شروع روی درمان وسواس کلیک کنید.

انواع اختلال احتکار

اختلال احتکار انواع مختلفی داشته و افراد وسایل و اشیای مختلفی را احتکار می‌کنند. با اینکه همه انواع آن آسیب زننده و مخرب است اما اطلاع از آنها ضروری است. همچین گاهی افراد تصور می‌کنند که چیزی که در حال جمع آوری و نگهداری از آن هستند مانند جمع کردن کلکسیون است و به اختلال احتکار مبتلا نیستند. اما این می‌تواند شامل هر چیزی بشود.

????احتکار کتاب

با اینکه کتاب یکی از وسایل مفید در زندگی محسوب می‌شود اما نگهداری از آن به شکل بیمارگونه نیز اختلال احتکار محسوب می‌شود. برخی از افراد حتی کتاب های غیرضروری و قدیمی خود را برای مدت زمان طولانی از آنها هیچ استفاده ای نکرده اند را نیز نگه می‌دارند. در واقع چنین افرادی نمی‌توانند از وسایل قدیمی و بی فایده، دست بکشند.

????احتکار حیوانات

برخی از افراد مبتلا به اختلال احتکار، عادت به جمع آوری حیوانات مختلف دارند. گاهی تنها از یک نوع حیوان به تعداد زیاد نگهداری می‌کنند. حتی در مواردی آنها اصلا به حیوانی که در حال نگهداری از آن هستند؛ علاقه ای ندارند . اما خود را مجبور به حفظ آن می‌کنند. برای آنها وضعیت محیطی و سلامت این حیوانات اهمیتی ندارد؛ تنها به ارضای نیازهای خود فکر می‌کنند.

????احتکار اطلاعات

یکی دیگر از انواع اختلال احتکار، احتکار اطلاعات است که امروزه به لطف استفاده از اینترنت و وسایل ارتباطی اتفاق افتاده است. برای همه پیش آمده است که اطلاعاتی را در تلفن همراه و یا لپ تاپ خود داریم، اما نمی‌توانیم آن را حذف کنیم. این هم نوعی احتکار محسوب می‌شود. اما برخی در این مورد زیاده روی کرده و تعداد زیادی هاد و فلش هایی دارند که حاوی اطلاعات غیرضروری هستند.

بایدها و نبایدها در رابطه با افراد مبتلا به اختلال احتکار

با اینکه راضی کردن افراد مبتلا به اختلال احتکار بسیار دشوار است؛ اما بهتر است در این مورد با آنها صحبت کرده و آنها را تشویق به درمان کنید. همچنین به آنها فشار وارد نکرده و یا آنها را مورد سرزنش قرار ندهید. از طرفی اگر با چنین فردی زندگی می‌کنید بهتر است در مورد حقوق خود و شرایط زندگی مشترک با او صحبت کنید. فرایند درمان آنها طولانی است به همین دلیل بهتر است در این مورد صبور بوده و با آنها همراهی کنید.

پیامدهای عدم درمان اختلال احتکار

فراموش نکنید که اگر اختلال احتکار به طور کامل درمان نشود و یا به طور کلی مورد توجه قرار نگیرد؛ می‌تواند مشکلات بهداشتی و جسمانی زیادی برای افراد ایجاد کند. همچنین اگر چنین فردی با خانواده خود زندگی کند؛ دیگران را نیز درگیر می‌کند. از طرفی این اختلال زمینه ساز دیگر اختلالات روانی نیز هست که افراد باید آن را جدی گرفته و به موقع آن را درمان کنند.

سخن آخر

اختلال احتکار نوعی وسواس محسوب می شود. این اختلال در صورت عدم درمان پیشروی کرده و موجب اختلال اساسی در زندگی فرد می شود. ابتلا به اختلال انباشت گری در مرد و زن دیده می شود. این مساله وابسته به فرهنگ و نژاد نیست. بنابراین ممکن است هر فرد در هر نقطه ای از دنیا نیاز به خدمات درمانی پیدا کند. افراد دچار اختلال احتکار دیر یا زود با عوارض این مشکل مواجه خواهن شد. هر چه زودتر برای درمان اقدام کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت.

مرکز ذهن نو برای راحتی مراجعان علاوه بر حضوری به صورت تلفنی و آنلاین نیز خدمات درمان روانشناختی ارائه می دهد. شما می توانید در کوتاه ترین زمان با بهترین متخصصان روانشناسی کشور ارتباط برقرار کنید. کافی است همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال احتکار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا افراد مسن بیشتر از جوانان به اختلال احتکار مبتلا می شوند؟

بله مطالعات همه گیر شناسی نشان می‌دهند بزرگسالان مسن که در دامنه سنی بین 55 تا 94 سال قرار دارند در مقایسه با بزرگسالان جوان‌تر یعنی افراد 34 تا 44 ساله 3 برابر بیشتر به اختلال احتکار مبتلا می‌شوند.

منبع: اختلال احتکار یا انباشت گری | نشانه ها و راه درمان اختلال ذخیره سازی



:: برچسب‌ها: اختلال احتکار یا انباشت گری | نشانه ها و راه درمان اختلال ذخیره سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()